Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Elämän merkityksettömyys

Vierailija
15.03.2022 |

Tätä palstaa lukiessani, olen pistänyt merkille kuinka moni ihminen, itseni mukaan lukien on masentunut. Ja suurin syy tälle selvästi on se että ihmiset kokevat itsensä merkityksettömiksi.

Mistä siis te, jotka oikeasti nautitte elämästä, löydätte merkityksen elämäänne?

Omakohtainen esimerkki, lopetin juuri työt, joita inhosin enemmän kuin elämää, jos mahdollista :D Mutta jostain kumman syystä, koen jopa enemmän tyhjyyttä nyt, kuin silloin kuin olin töissä.

Olen monesti kuullut, että aikuisena merkityksen etsiminen elämään, on löytää taas sisäinen lapsesi ja mistä silloin nautit, mutta entä jos silloinkaan minulla ei ollut mitään suurta intohimoa? Olin kiinnostunut kaikesta, mutta en kuitenkaan mistään tietystä aihealueesta ylitse muiden.

Olen erittäin intohimoinen ihminen, ongelma vain on se että minulla ei ole mitään intohimon kohdetta.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan aina tällaisen aloituksen. Jään seuraamaan.

Minullakaan ei ole merkityksen ja mielekkyyden lähde selvinnyt.

Tiedän kyllä, että sellaiset ihmiset, joilla on hyviä, läheisiä ihmissuhteita, eivät pähkäile tällaisia asioita.

Olen yksinjäänyt raakki, jolla ei ole merkitystä kenellekään. Olen eräänlainen kurjistumisen erikoisasiantuntija. Siitä ei kuitenkaan ole itselleni mitään hyötyä. Päinvastoin, mitä syrjäytyneempi ja poikkeavampi olet, sitä vähemmän on tilaisuuksia löytää ketään elämäänsä ja päästä ulos pääkoppansa synkkyydestä.

Tuo muuten oli ihan odotettavissa, että elämästäsi tulee vielä ankeampaa, kun jäit pois töistä, Nyt olet kasvokkain kaiken angstin ja tyhjyydenkanssa 24/7, edes paska työ ei vapahda sinua 8 tunniksi

Vierailija
2/94 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite aloin käymään kirjastossa. Ei mitään tiettyä aihepiiriä joka kiinnostais, niin sieltä on löytyny vaikka mitä mielenkiintosta ja aivan erilaisista aiheista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka on oppinut tuntemaan maailman, on löytänyt vain ruumiin eikä maailma ole hänestä enää arvollinen.

Vierailija
4/94 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä oikeasti on merkityksetöntä. Me vaan syödään, juodaan, käydään vessassa, nukutaan ja sitten joku päivä kuollaan.

Vierailija
5/94 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kootkaa aarteenne sinne, missä koi ja ruoste ei tee tuhojaan.

Vierailija
6/94 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en koskaan päässyt työelämään mutta onneksi sain lapsia. Heidän lähdettyä keskityin itseeni, terveelliseen syömiseen ja tavoitteelliseen liikuntaan. En tiedä tuliko siitä mitenkään intohimoni mutta saavuttaa pieniä tavoitteitaan koko ajan, Kunto ja mieli kohoavat. Lisäksi olen opettelut uusia asioita esim. kirjoneulevillasukkia tekemisen.

Silti välillä iskee merkityksettömyyden ja yksinäisyyden tunteet. Silloin mietin miten onnellinen olen omasta terveydestäni ja suomalaisuudestani. Suomessa on vielä turvallista asua moneen muuhun maahan verrattuna. Jollain menee aina huonommin kuin sinulla.

Vierailija
7/94 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krooniset kivut ja sairaudet voivat muuttaa elämän paitsi merkityksettömäksi, ihan maanpäälliseksi helvetiksi. Silloin riittäisi sekin, että kipu lakkaisi. Että vain kipu lakkaisi, ei muuta.

Vierailija
8/94 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmissuhteet kuuluvat merkitykselliseen elämään. Niin perus vastaus tulee nyt, että itteenikin ottaa se päähän: harrastus, sieltä voi löytää merkityksellistä yhdessäoloa. Suunnistus, geokätköily, koiraharrastukset, crossfit, taideharrastukset, tanssi, kamppailulajit? Harrastuksen on hyvä olla ryhmähenkinen ja sellanen missä tehdään yhdessä. Mitä muita harrastuksia on missä tutustuu ihmisiin?

Itse saan kohtaamisten lisäksi merkitystä luonnossa oleskelusta.

Vierailija
9/94 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä tällaista paikkaa?

Vierailija
10/94 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taivaan valtakunta! Lue ilosanomaa Jeesuksesta, hyvä ystävä!

Vierailija
11/94 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elämä oikeasti on merkityksetöntä. Me vaan syödään, juodaan, käydään vessassa, nukutaan ja sitten joku päivä kuollaan.

Ja joku on valmis kopioimaan samanlaisen kuolemantuomion uudelle viattomalle vain että saisi itse leikkiä kotia elävällä eikä leikkinukella 🤷

Vierailija
12/94 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä kiteytyy se mistä itsekin olen saanut helpotusta: sekaisin olemisesta.

Vierailija
13/94 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmissuhteet kuuluvat merkitykselliseen elämään. Niin perus vastaus tulee nyt, että itteenikin ottaa se päähän: harrastus, sieltä voi löytää merkityksellistä yhdessäoloa. Suunnistus, geokätköily, koiraharrastukset, crossfit, taideharrastukset, tanssi, kamppailulajit? Harrastuksen on hyvä olla ryhmähenkinen ja sellanen missä tehdään yhdessä. Mitä muita harrastuksia on missä tutustuu ihmisiin?

Tämä. Vertaistuki helpottaa aina. Katso ympärillesi: jokainen heistä kärsii ja kuolee pois.

Vierailija
14/94 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä Uudessa Jerusalemissakin ruostetta ja koita löytyy. Vain synti puuttuu.

Vierailija
15/94 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on uskisten ns. Taivas.

Ongelma on siinä, että tämä maanpäällinen elämä on ensin lusittava.

Siinä on joillekin semmoinen savotta, että taivaalliset ilot hämärtyvät matkan varrella.

Vierailija
16/94 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämänsisältö löytyy monista asioista. Parisuhteesta, ystävistä, harrastuksista, matkailusta, juhlimisesta ja tietyssä määrin myös töistä. Jos ei muuten niin muiden haaveiden mahdollistajana.

Vierailija
17/94 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollaisen pohdinnan voi sivuuttaa menemällä älyllisesti siitä mistä aita on matalin, ja siirtämällä saman pohdinnan taas seuraavalle. Samalla pääsee itse siitä eroon.

Vierailija
18/94 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmissuhteista, lemmikeistäni ( tällä hetkellä mulla on kissa ja koira ), harrastuksista, työstäni, keväisin ja kesäisin puutarhanhoidosta, lukemisesta, hyvästä ruuasta jne. Eli ihan arkisista asioista.

Vierailija
19/94 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämällä ei ole merkitystä, ja sitä on hyvinkin vaikea kestää. Minä en henkilökohtaisesti ainakaan jaksaisi olla täällä. Ihan jokainen tekeminen ja oleminen on yhtä tyhjän kanssa.

Vierailija
20/94 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole aikuisena onnistunut löytämään ihmissuhteita harrastuksista. Sinne mennään vain harrastamaan, ei tutustumaan uusiin ihmisiin.

Lapsilla ja nuorilla asia on eri.

Toisekseen, jos et ole erityisen hyvä lajissasi, sinua ei kukaan pane merkille. Jos olet huono, ja edistyt hitaasti, se pannaan merkille - negatiivisesti.

Tämä on realismia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän