Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kiihdytätte kun joku yrittää ohittaa?

Vierailija
21.08.2015 |

Autoilijat siis. Ensin haaveillaan 60-80km/h satasen alueella, mutta kun tulee ohituskaista tai pitkä suora niin vauhti kiritään eikä tahota päästää ohi? MIKSI??? Sikavittumaista!

Kommentit (61)

Vierailija
1/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama kai se on kuka ohittaa ja millä autolla, idiootti on se joka kiihdyttää tuntuvasti nopeuttaan!

Vierailija
2/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:54"]

Kun ajaessa tulee selattua nettiä yms. puuhaa niin ei huomaa, että tulee ajettua alinopeutta. Sitten kun joku lähtee ohittamaan, niin huomaan...ups...menen liian hiljaa ja kiihdytän norm. nopeuteen. Eli en kiusallani kiihdytä vaan tuon takia. Nykyisessä autossa ei ole vakionopeudensäädintä jolla voisi pitää tasaista nopeutta, vaikka ajaessa olisikin muuta puuhaa.

[/quote]

Toivoisin niin kovin, että tuo netin selailu ajaessa olisi vain huono vitsi. Koska tiedän, että se luultavasti ei ole, toivon että loukkaatte ja tapatte vain itsenne aiheuttamissanne kolareissa, ette viattomia sivullisia. En lainkaan ymmärrä, että miten joku voi kuvitella oikeudekseen toisten hengen tahallisen vaarantamisen.

Ajoin tässä nimittäin ihan pari päivää sitten sellaisen auton takana, jonka vauhti vaihteli ihan älyttömästi ja joka heittelehti holtittomasti kaistalta toiselle. Motarilla ohittaessa sai olla tarkkana, ettei toinen tule kylkeen. Oletin kuskin olevan humalassa, mutta ei. Äijä selaili onnessaan kapulaansa, tuskin edes huomasi minun ohittavan. Harmittaa, etten nähnyt rekkaria, muuten olisin ilmoittanut poliisille holtittomasta ajosta. Toivottavasti ymmärrätte olevanne vähintään yhtä vaarallisia kuin humalassa ajavat, ellette jopa vaarallisempia, kun ette viitsi edes yrittää seurata liikennettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä luin jostain että liikenteessä on niin pelokkaita kuskeja että eivät uskalla ajaa reippaampaa nopeutta kuin suoralla/leveällä tiellä. Itse jättäisin silloin kyllä suosiolla auton kotiin. Vain Lapissa pelotti ajaa kun niitä poroja kuhisi kaikkialla ja siellä sai kylienkin läpi ajaa 100km/h. Autoilijan paratiisi.

Vierailija
4/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ihmetyttää nämä, jotka eivät kestä alle satasen alueella sitä, että ajan rajoitusten mukaan. Viimeksi äsken, kun ajoin 400 km, pitkään takana tullut meni ohi kun kuudenkympin alueella hiljensin. Sitten se ajoi edessä samaa vauhtia n. 100 km kunnes kääntyi, imeisesti sen takia vähän kovensi välillä kun meinasin saavuttaa. Tää tyyppi ei sitten meinannut rekkaa uskaltaa ohittaa, eli ei ilmeisesti normivauhdissa uskalla. Pitkä suora ja kun näytt ettei lähde, laitoin jo vilkun päälle että mennään sitten molemmista kun siinä oli tilaa eikä ketään tullut vastaan. VAsta sitten havahtui. 

Vierailija
5/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 21:29"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:54"]

Kun ajaessa tulee selattua nettiä yms. puuhaa niin ei huomaa, että tulee ajettua alinopeutta. Sitten kun joku lähtee ohittamaan, niin huomaan...ups...menen liian hiljaa ja kiihdytän norm. nopeuteen. Eli en kiusallani kiihdytä vaan tuon takia. Nykyisessä autossa ei ole vakionopeudensäädintä jolla voisi pitää tasaista nopeutta, vaikka ajaessa olisikin muuta puuhaa.

[/quote]

Toivoisin niin kovin, että tuo netin selailu ajaessa olisi vain huono vitsi. Koska tiedän, että se luultavasti ei ole, toivon että loukkaatte ja tapatte vain itsenne aiheuttamissanne kolareissa, ette viattomia sivullisia. En lainkaan ymmärrä, että miten joku voi kuvitella oikeudekseen toisten hengen tahallisen vaarantamisen.

Ajoin tässä nimittäin ihan pari päivää sitten sellaisen auton takana, jonka vauhti vaihteli ihan älyttömästi ja joka heittelehti holtittomasti kaistalta toiselle. Motarilla ohittaessa sai olla tarkkana, ettei toinen tule kylkeen. Oletin kuskin olevan humalassa, mutta ei. Äijä selaili onnessaan kapulaansa, tuskin edes huomasi minun ohittavan. Harmittaa, etten nähnyt rekkaria, muuten olisin ilmoittanut poliisille holtittomasta ajosta. Toivottavasti ymmärrätte olevanne vähintään yhtä vaarallisia kuin humalassa ajavat, ellette jopa vaarallisempia, kun ette viitsi edes yrittää seurata liikennettä.

[/quote]

Ihan sama kokemus viikko sitten. Meinasi mennä ojaan. Sitten kun kääntyi, olin vieressä ja huomasin, että kapula on kädessä. Olen myös nähnyt kun kännykkää selaavaa menee viereiseltä kaistalta päin punaisia ja muut joutuvat väistämään. Monen törtön pelastus on muiden valppaus, mutta joskus ne kaksi törttöä satuvat vastakkain ja sitten kolisee. 

Vierailija
6/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:49"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:45"]

Toisinaan periaatteesta, tunnustan. Mä en tosin aja koskaan alinopeutta mutta silti joskus samaa vauhtia ajavien tuntuu olevan pakko päästä ohi mun pienestä punasesta autosta. Guess what? Ei onnistu poju, mä en ole mikään hidasteleva nössö tai alempi arvonen tienkäyttäjä vaan siksi ettei mulla ole varaa parempaan autoon! Joten aja kiltisti perässä tai kolari :-)

[/quote]

Joskus hyvin harvoin kaltaisiasi tulee tien päällä (perä edellä) vastaan.

Aina yhtä hauskaa kun ihan tosissanne yrittää estää minua ohittamasta! Joskus olen pintakaasulla ajanut vieressänne kun kiihdytätte  80-->150 km/h paikkeille ja sitten painanut kaasun pohjaan.

Olette jo luulleet että "tuo rinnallani kiihdyttää minkä autostaan lähtee, ei pääse ohi! Hähähä!" Mutta totuus on karvas...

[/quote]

Siinäpä kaksi järjen jättiläistä ottaa toisistaan mittaa..

Vierailija
7/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisinaan periaatteesta, tunnustan. Mä en tosin aja koskaan alinopeutta mutta silti joskus samaa vauhtia ajavien tuntuu olevan pakko päästä ohi mun pienestä punasesta autosta. Guess what? Ei onnistu poju, mä en ole mikään hidasteleva nössö tai alempi arvonen tienkäyttäjä vaan siksi ettei mulla ole varaa parempaan autoon! Joten aja kiltisti perässä tai kolari :-)

[/quote]

Auton oma nopeusmittari yleensä huijaa hieman. Jos ajat 80kmh alueella 80kmh oman auton mittarinopeutta, todellinen ajonopeutesi on autostasi riippuen useimmiten jossain 72-79kmh paikkeilla.

Vierailija
8/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen huomannut että jos pk- seudun pääteillä jättää hiukankin turvaväliä ruuhkassa, niin joku jästipää yrittää kiilata siihen väliin. Vaikka taivaalta satais jalkarätin kokoista smägmää, ja näkyvyys olis tosi huono. Silloin kiihdytän. Yleensäkin nää kiilaajat, jotka koukkaa bussikaistaa ja tunkee sit tas oikealle kaistalle. Se on jonossa etuilua!

Vierailija
9/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:36"]

[/quote]

Auton oma nopeusmittari yleensä huijaa hieman. Jos ajat 80kmh alueella 80kmh oman auton mittarinopeutta, todellinen ajonopeutesi on autostasi riippuen useimmiten jossain 72-79kmh paikkeilla.

[/quote]

älkää ostako niin huonoja autoja. Mun mittari näyttää täysin oikein, usein testannut nopeusnäytöissä.

Vierailija
10/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 22:36"]

[/quote]

[/quote]

Näinä satelliittimittarien aikoina todellakin ihmetyttää, että monet edelleenkin ajelevat autonsa mittarin mukaista alinopeutta. Sitten uhossa kiihdytetään ohittelijoiden kohdalla (jotka ajavat oikeaa sallittua nopeutta) ja puidaan nyrkkiä. Juntit.

Vierailija
11/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa ihmetellyt jo vuositolkulla. Kaiken huippu on, että rekatkin kiihdyttävät ohituskaistaosuuden alkaessa 100-120km/h nopeuteen, sitten nysvätään kaistojen päätyttyä taas sitä 75-80km/h. Poliisi saisi sakottaa niitä rekkamiehiä, jotka laittomasti estävät ajoneuvonsa nopeudenrajoittimen toiminnan ohituskaistoilla (rekoissahan sellainen on lain mukaan oltava).

Vierailija
12/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Titieog

Vierailija
13/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan vastatuuli joka hidastaa autoasi, kun pyrit imusta edelle.

Vierailija
14/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selitys se on tuokin himmaaja-kiihyttelijältä :)

Vierailija
15/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:01"]

Autoilijat siis. Ensin haaveillaan 60-80km/h satasen alueella, mutta kun tulee ohituskaista tai pitkä suora niin vauhti kiritään eikä tahota päästää ohi? MIKSI??? Sikavittumaista!

[/quote]

Tämmöisissä tilanteissa on tapana vähän polkaista enemmän kaasua ja ajaa vajukin eteen kohtalaisen läheltä. Sitä saa mitä tilaa. 

Vierailija
17/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Onko pippelisi kenties kovinkin pieni?

Vierailija
18/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Joskus hyvin harvoin kaltaisiasi tulee tien päällä (perä edellä) vastaan.

Aina yhtä hauskaa kun ihan tosissanne yrittää estää minua ohittamasta! Joskus olen pintakaasulla ajanut vieressänne kun kiihdytätte  80-->150 km/h paikkeille ja sitten painanut kaasun pohjaan.

Olette jo luulleet että "tuo rinnallani kiihdyttää minkä autostaan lähtee, ei pääse ohi! Hähähä!" Mutta totuus on karvas...

Vierailija
19/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:47"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:45"]

[/quote]

Onko pippelisi kenties kovinkin pieni?
[/quote]

Mulla ei ole moista värkkiä :-) niin miksi mun eteen saisi tulla ilman syytä?

Vierailija
20/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Samaa vauhtia ajavat, ajavat ohi. Paradoksi. o_O

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi