Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kiihdytätte kun joku yrittää ohittaa?

Vierailija
21.08.2015 |

Autoilijat siis. Ensin haaveillaan 60-80km/h satasen alueella, mutta kun tulee ohituskaista tai pitkä suora niin vauhti kiritään eikä tahota päästää ohi? MIKSI??? Sikavittumaista!

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin niin karua että fiksuillakin ihmisillä pärähtää pelkkä ego kokonaisten aivojen tilalle tuolla liikenteessä. Voisitteko arvoisat kanssakulkijat muistaa että auto on potentiaalisesti tappava väline, jonka kanssa on totaalisen idioottimaista pullistella.

Vierailija
42/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:59"]Mua ärsyttää,kun on ihan pakko vään vängätä ohi ja ajaa siihen turvaväliin.Sitten kuitenkin jäädään nössöilemään siihen eteen.Lähes poikkeuksetta ohitukset ovat turhia.Joten pysykää te kikkelinjatkeillane/miestenne audeilla ihan nätisti vaan siellä perässä,tai lähtekää aiemmin kotoanne:).
[/quote]

Näin juuri. Liikkuuhan täällä joillakin päässä muutakin kun vaan silmät.
[/quote]
Kiitos;)!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 16:04"]Jotenkin niin karua että fiksuillakin ihmisillä pärähtää pelkkä ego kokonaisten aivojen tilalle tuolla liikenteessä. Voisitteko arvoisat kanssakulkijat muistaa että auto on potentiaalisesti tappava väline, jonka kanssa on totaalisen idioottimaista pullistella.
[/quote]

Niinpä.

Vierailija
44/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää sama juttu tosi paljon myös. Ajan mielellään ihan hieman ylinopeutta, niin että mittari näyttää esim. satasen alueella 110-115. Mittarihan valehtelee 5km/h yläkanttiin ja poliisikin vielä vähentää 3km/h joten ei tule pahoja sakkoja jos rysähtää. Sitten edessä on näitä jotka menee esim. kiltisti sen mittarin näyttämää 100km/h eli todellisuudessa 95km/h. Oma autoni on sen verran pieni ja vanha että kiihtyy huonosti, siksi ohitus kestää normaalistikin kauan ja pitää olla kunnon suora tie että ehdin. Ja sitten joku idiootti siinä vieressä alkaa kiihdyttämään samaa vauhtia kanssani vaikka siis muuten ajaa koko ajan lievää alinopeutta. Raivostuttavaa. Tai ohituskaistalla melkein 100% ihmiset kiihdyttää auton vauhdin sinne 120km/h vaikka muuten ajavat sen 95km/h. Ei mitään järkeä.

Vierailija
45/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:45"]

Toisinaan periaatteesta, tunnustan. Mä en tosin aja koskaan alinopeutta mutta silti joskus samaa vauhtia ajavien tuntuu olevan pakko päästä ohi mun pienestä punasesta autosta. Guess what? Ei onnistu poju, mä en ole mikään hidasteleva nössö tai alempi arvonen tienkäyttäjä vaan siksi ettei mulla ole varaa parempaan autoon! Joten aja kiltisti perässä tai kolari :-)

[/quote]

Jos ajat hitaammin kuin minä, niin ohitan sinut. Hyvin yksinkertaista, jopa naisen luulisi tämän ymmärtävän.

Vierailija
46/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään kiihdytä. Mikään ei voisi kiinnostaa vähempää kuin se, että joku haluaa ajaa minua kovemmin. Sen kun ajatte.

Vierailija
47/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa paikassa 80 alueen jälkeen kun tulee ohituskaistoja, nopeusraja nousee 100:sen. Totta kai mä kiihdytän kans siihen vauhtiin vaikka joku teinibemsri yrittääkin ohi.

Vierailija
48/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 16:04"]

Jotenkin niin karua että fiksuillakin ihmisillä pärähtää pelkkä ego kokonaisten aivojen tilalle tuolla liikenteessä. Voisitteko arvoisat kanssakulkijat muistaa että auto on potentiaalisesti tappava väline, jonka kanssa on totaalisen idioottimaista pullistella.

[/quote]

Mä muuten oikeesti ajattelin viimeksi tänään, että "niin, tässä mä nyt ohjaan tätä tappovälinettä". Kyllä sitä kannattaa aina välillä ajatella.

Vierailija
49/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:54"]

Kun ajaessa tulee selattua nettiä yms. puuhaa niin ei huomaa, että tulee ajettua alinopeutta. Sitten kun joku lähtee ohittamaan, niin huomaan...ups...menen liian hiljaa ja kiihdytän norm. nopeuteen. Eli en kiusallani kiihdytä vaan tuon takia. Nykyisessä autossa ei ole vakionopeudensäädintä jolla voisi pitää tasaista nopeutta, vaikka ajaessa olisikin muuta puuhaa.

[/quote]

Tämä!

Motarilla vakionopeudensäädin lukemissa, jolla yleensä ajan suunnilleen samaa vauhtia kuin kaikki muutkin, niin sitten on näitä kaltaisiasi nukahtaneita.... Jännä juttu, että vasta toisen auton ollessa vasemmalla kaistalla kohdallasi huomaat, että joku on jo ottanut kiinni pitkän välimatkan. Kannattaisi sinunkin keskittyä muuhun liikenteeseen ja esim. vilkuilla välillä niihin peileihin, eikä keskittyä vain omiin puuhiin ajaessa. 

Vierailija
50/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 16:00"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:54"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:52"] Ei ongelmaa täälläkään, kyllä minun autoni kiihtyy vaikka joku vatipää yrittää kiihdyttää japsipaskaansa vaikkei osaa. [/quote] Samaa mieltä, vaikka ajankin japsipaskalla. :D Kyllä ne ohituksen estämistä yrittävät jäävät kauas taakse.  [/quote] No tulkaa kokeilemaan pk-seudulle ja 4- ja 5-tielle uhoaja pellet.

[/quote]

Etköhän sä tässä ollut se uhoajapelle. 

Vierailija
51/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:54"]

Kun ajaessa tulee selattua nettiä yms. puuhaa niin ei huomaa, että tulee ajettua alinopeutta. Sitten kun joku lähtee ohittamaan, niin huomaan...ups...menen liian hiljaa ja kiihdytän norm. nopeuteen. Eli en kiusallani kiihdytä vaan tuon takia. Nykyisessä autossa ei ole vakionopeudensäädintä jolla voisi pitää tasaista nopeutta, vaikka ajaessa olisikin muuta puuhaa.

[/quote]

Tämä nyt oli selkeä provo. Mutta tollaisia valitettavasti on ihan oikeasti siellä liikenteenseassa. 

Vierailija
52/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arat ja harvoin ajavat hissuttelevat kapeilla ja mutkaisilla osuuksilla. Siinä missä on hyvä paikka ohitukselle, on hyvä näkyvyys, suora tie ja sitten se hissukkakin uskaltaa painaa sitä kaasua. Valitettavasti ei huomioi, että toinen lähti juuri ohittamaan. Tien mutkistuessa hissukka laskee taas nopeuden sille omalle mukavuusalueelleen. Ja takana kiehutaan...

Vierailija
53/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:47"]

Toisinaan periaatteesta, tunnustan. Mä en tosin aja koskaan alinopeutta mutta silti joskus samaa vauhtia ajavien tuntuu olevan pakko päästä ohi mun pienestä punasesta autosta. Guess what? Ei onnistu poju, mä en ole mikään hidasteleva nössö tai alempi arvonen tienkäyttäjä vaan siksi ettei mulla ole varaa parempaan autoon! Joten aja kiltisti perässä tai kolari :-)

[/quote]

Onko pippelisi kenties kovinkin pieni?

[/quote]

hahahah

Vierailija
54/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:55"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:49"][quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:45"] Toisinaan periaatteesta, tunnustan. Mä en tosin aja koskaan alinopeutta mutta silti joskus samaa vauhtia ajavien tuntuu olevan pakko päästä ohi mun pienestä punasesta autosta. Guess what? Ei onnistu poju, mä en ole mikään hidasteleva nössö tai alempi arvonen tienkäyttäjä vaan siksi ettei mulla ole varaa parempaan autoon! Joten aja kiltisti perässä tai kolari :-) [/quote] Joskus hyvin harvoin kaltaisiasi tulee tien päällä (perä edellä) vastaan. Aina yhtä hauskaa kun ihan tosissanne yrittää estää minua ohittamasta! Joskus olen pintakaasulla ajanut vieressänne kun kiihdytätte  80-->150 km/h paikkeille ja sitten painanut kaasun pohjaan. Olette jo luulleet että "tuo rinnallani kiihdyttää minkä autostaan lähtee, ei pääse ohi! Hähähä!" Mutta totuus on karvas... [/quote] Ihme juttu kun ei näin ole silti juurikaan tapahtunut :-)

[/quote]

No, mikä on todennäköisyys että olisin sinua lähtenyt ohittamaan? Mitättömän pieni.

Ja itse olen noin tehnyt viimeksi varmaan 10 vuotta sitten.

Vierailija
55/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:58"]

Teen kiusaa sinulle törttääjä. Oikein nautin kun tiristät kotterosi rinnalla ja näytän mihin kuusilitraiseni pystyy ;-)

[/quote]

Joku vanha Mersun kuusilitrainen V12 oli joskus uutena upea ja nopea peli.

Ei enää. Kumpaakaan.

Vierailija
56/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:59"]

Mua ärsyttää,kun on ihan pakko vään vängätä ohi ja ajaa siihen turvaväliin.Sitten kuitenkin jäädään nössöilemään siihen eteen.Lähes poikkeuksetta ohitukset ovat turhia.Joten pysykää te kikkelinjatkeillane/miestenne audeilla ihan nätisti vaan siellä perässä,tai lähtekää aiemmin kotoanne:).

[/quote]

Jos tulen eteesi turvaväliin niin en jää siihen asumaan, jatkan ohittamista heti kun sen voin turvallisesti tehdä.

Vierailija
57/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 16:18"]

Monessa paikassa 80 alueen jälkeen kun tulee ohituskaistoja, nopeusraja nousee 100:sen. Totta kai mä kiihdytän kans siihen vauhtiin vaikka joku teinibemsri yrittääkin ohi.

[/quote]

Ei tässä nyt siitä ollutkaan kyse. Vaan siitä kun rajoituksen pysyessä muuttumattomana nysväri nostaa nopeutensa 85-90 tuntumasta 120-125 paikkeille.

Ei siitä kukaan suutu kun nopeutta nostetaan kun rajoituskin nousee.

Vierailija
58/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:49"]

[/quote]

Joskus hyvin harvoin kaltaisiasi tulee tien päällä (perä edellä) vastaan.

Aina yhtä hauskaa kun ihan tosissanne yrittää estää minua ohittamasta! Joskus olen pintakaasulla ajanut vieressänne kun kiihdytätte  80-->150 km/h paikkeille ja sitten painanut kaasun pohjaan.

Olette jo luulleet että "tuo rinnallani kiihdyttää minkä autostaan lähtee, ei pääse ohi! Hähähä!" Mutta totuus on karvas...

[/quote]

Ihme show täytyy järjestää. Itse ajan vanhalla amerikkalaisella muskeliautolla, eikä minun tarvi näyttää kenellekkään, että autoni kulkee lujaa. Se on vähän niin kuin sanomattakin selvää, joten ei syytä esiintyä ja ohitella. Jos joku on niin kiireinen, että haluaa ohittaa minut, siitä sitten vain.

Vierailija
59/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä ongelmia ei ole. Ajelen kevyellä pintakaasulla perässä, mutta ohitustilanteessa isken tallan pohjaan ja siihen jää ohitettava vaikka kuinka kiihdyttelisi epätoivoissaan.

Vierailija
60/61 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="21.08.2015 klo 15:49"]

[/quote]

Joskus hyvin harvoin kaltaisiasi tulee tien päällä (perä edellä) vastaan.

Aina yhtä hauskaa kun ihan tosissanne yrittää estää minua ohittamasta! Joskus olen pintakaasulla ajanut vieressänne kun kiihdytätte  80-->150 km/h paikkeille ja sitten painanut kaasun pohjaan.

Olette jo luulleet että "tuo rinnallani kiihdyttää minkä autostaan lähtee, ei pääse ohi! Hähähä!" Mutta totuus on karvas...

[/quote]

Ihme show täytyy järjestää. Itse ajan vanhalla amerikkalaisella muskeliautolla, eikä minun tarvi näyttää kenellekkään, että autoni kulkee lujaa. Se on vähän niin kuin sanomattakin selvää, joten ei syytä esiintyä ja ohitella. Jos joku on niin kiireinen, että haluaa ohittaa minut, siitä sitten vain.

[/quote]

Sen shown järjestää mielestäni se joka nostaa omaa nopeuttaan havaittuaan ohi ajavan.

Ja ihan sama saavutanko hitaammin ajavan vanhan Ladan tai uuden Ferrarin -se kulkee minua hitaammin joten ajan siitä ohi.