Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perheessä noroa ja aamulla terve lapsi on nyt oksentanut päiväkodissa. :( Joudun lähtemään hakemaan sen pois. Muita joilla oksennustautia perheessä? Onko jollakin vielä sairastamatta?

Vierailija
15.03.2022 |

Itse oksentelin vielä illalla. Mies on vieläkin kuumeessa. On tää karua, mutta pitää sairastaa pois ja influenssaan verrattuna harmiton tauti.

Onko jollakin vielä tämän kevään noro sairastamatta?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän on pakko olla provo. Ei kai kukaan ole oikeasti niin tampio, että vie lapsen päiväkotiin, jos perheessä akuutti noroepidemia? Eihän?

Vierailija
2/24 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis itse oksentelit vielä illalla ja mies on kuumessa ja veit lapsen päiväkotiin? Hienoa. Kohta on koko päiväkoti sitten noroviruksessa. Hyvin varmistit, että muutkin saavat taudin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän on pakko olla provo. Ei kai kukaan ole oikeasti niin tampio, että vie lapsen päiväkotiin, jos perheessä akuutti noroepidemia? Eihän?

Porvoolaisilla mammoilla on muutenkin tapana ilmoittaa ensin Vauva-palstalle, ennen kuin lähtevät hakemaan sairasta lasta hoidosta.

Vierailija
4/24 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä sairastui ensin lapsi ja sitten puoliso ja minä. oksensin työpaikan vessassa ja lähdin lääkärin ja apteekin kautta kotiin. korkean kuumeen nostaa mutta nyt on sairastettu, heikko olo vielä. ja se sairastuminenhan johtuu siitä ettå on vielä sairastamatta.

Vierailija
5/24 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

meillä sairastui ensin lapsi ja sitten puoliso ja minä. oksensin työpaikan vessassa ja lähdin lääkärin ja apteekin kautta kotiin. korkean kuumeen nostaa mutta nyt on sairastettu, heikko olo vielä. ja se sairastuminenhan johtuu siitä ettå on vielä sairastamatta.

:D

Sen voi olla myös sairastamatta. Itse en ole saanut noroa ikinä, edellisestä lievästä vatsataudista on 17 vuotta.

Lapsettomuuden etuja.

Vierailija
6/24 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastuminen johtuu virustartunnasta. Jos ei saa tartuntaa, ei sairastu.

Vierailija
7/24 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen voi olla myös sairastamatta. Itse en ole saanut noroa ikinä, edellisestä lievästä vatsataudista on 17 vuotta.

Lapsettomuuden etuja.

Kyllä se riippuu myös ihmisen omasta vastustuskyvystä. Meillä kaksi lasta (nyt jo melkein aikuisia) ja silti en ole heiltä saanut yhtään vatsatautia, puoliso muistaakseni yhden. Meihin ei vain vatsataudit jostain syystä tartu. 

Vierailija
8/24 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis itse oksentelit vielä illalla ja mies on kuumessa ja veit lapsen päiväkotiin? Hienoa. Kohta on koko päiväkoti sitten noroviruksessa. Hyvin varmistit, että muutkin saavat taudin.

Todellista järjen jättiläisyyttä todellakin. Miten kenellekään tukee mieleen viedä lapsi hoitoon kun aikuiset on sairaina?

Vierailija
9/24 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veit lapsen hoitoon vaikka perheessä noroa? Voi luoja

Vierailija
10/24 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi sen lapsen sinne aamulla vei sinä vai mies?

Vierailija
11/24 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ymmärrä näitä syyllistäjiä. ettekö ymmärrä että kaikesta torjunnasta huolimatta tauti tulee kuitnekin jossain vaiheessa??? jokaisen pitää se sairastaa pois. eikä yksi oksennustauti tai toinenkaan ole tähän asti maailmaa kaatanut.

Vierailija
12/24 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomuuden etuja.

Meilläkin noro on ollut vain kerran, vaikka lapsiakin on. Ovat kyllä jo isoja.

Vierailija
13/24 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluuko tuohon selkäsärky ? Poika alkoi eilen oksentaa.Oksenteli todella paljon.Jonkun verran vatsa sekaisin.Poika on jo 17v. Poika viimeksi ollut vatsataudissa joku 5 vuotta sitten ulkomaanmatkalla.

Vierailija
14/24 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuuluuko tuohon selkäsärky ? Poika alkoi eilen oksentaa.Oksenteli todella paljon.Jonkun verran vatsa sekaisin.Poika on jo 17v. Poika viimeksi ollut vatsataudissa joku 5 vuotta sitten ulkomaanmatkalla.

voi kuulua korkealle pamahtava kuume ja kovat kivut niin kuin minulla oli norossa. silti ihan eri harmiton ja tosi lyhyt tauti kuin influenssa oli.

Vierailija
15/24 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki oksentelu ei sitten ole noroa.

Vierailija
16/24 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

en ymmärrä näitä syyllistäjiä. ettekö ymmärrä että kaikesta torjunnasta huolimatta tauti tulee kuitnekin jossain vaiheessa??? jokaisen pitää se sairastaa pois. eikä yksi oksennustauti tai toinenkaan ole tähän asti maailmaa kaatanut.

https://yle.fi/uutiset/3-12357937

Tässäpä sulle syy.

Vierailija
17/24 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsuudessa 80-luvulla en muista että kellään koskaan olisi ollut mahtautia tai varsinkaan noroa.  Mun vanhemmilla ei ole kertaakaan ollut minkäänlaista mahtautia, kumpikaan ei ole oksentanut kertaakaan vaikka heillä oli lapsia peruskoulussa yli 20 vuoden ajan putkeen kun me neljä ollaan kaikki synnytty 4-6 vuoden ikäerolla.

Itse olen oksentanut tasan kaksi kertaa, ja olen 47v. Ekan kerran 26 vuotta sitten kun esikoinen oli pieni, ja toisen kerran kun meille tuli noro 12 vuotta sitten kun nuorimmat oli pieniä, tosin taudin toi mies töistä.

Silloin 90-luvullakin kun meillä oli oksennustauti, se oli tosi harvinaista.

Joten ei, ei ole mikään joka vuosi sairastettava tauti.

Vierailija
18/24 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen päiväkodissa tehnyt selväksi sen, että kun lapsi menee päiväkotiin, niin samalla sekunnilla menee minulla puhelin kiinni. Minä perkele maksan siitä, että se kersa hoidetaan, ja tulen sen hakemaan sieltä tasan silloin kun on sovittu, enkä hetkeäkään aiemmin. Meni täysin hermo noihin soitteluihin jo kerran ja annoin tulla niille akoille täyslaidallisen palautetta siinä päiväkodin aulassa. Eipä ole puhelin soinut.

Vierailija
19/24 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä odotellaan kauhulla, milloin tauti rantautuu nelihenkiseen perheeseemme päiväkodista. Vasta pari kk sitten oli edellinen. Silloin meillä oli vielä kaksi vessaa, nyt ollaan muutettu ja vain yksi vessa käytössä, kun toinen on parhaillaan remontoitavana. En tiedä mitä teemme, jos käykin niin että me molemmat vanhemmat sairastumme yhtä aikaa ja molempien on päästävä pöntölle samaan aikaan. Lapset on onneksi vielä vaipoissa. Pitääkö tässä hankkia varuiksi aikuistenkin vaippoja… Otetaan hyviä neuvoja kiitollisena vastaan…

Vierailija
20/24 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen päiväkodissa tehnyt selväksi sen, että kun lapsi menee päiväkotiin, niin samalla sekunnilla menee minulla puhelin kiinni. Minä perkele maksan siitä, että se kersa hoidetaan, ja tulen sen hakemaan sieltä tasan silloin kun on sovittu, enkä hetkeäkään aiemmin. Meni täysin hermo noihin soitteluihin jo kerran ja annoin tulla niille akoille täyslaidallisen palautetta siinä päiväkodin aulassa. Eipä ole puhelin soinut.

Toivottavasti tekevät lasun sinusta. Toki olet trolli provoilija, mutta jos olisit oikeasti jonkun lapsen vanhempi ja suhtautuminen ja käytös on tuommoinen, ei sinulla saisi olla lapsia ollenkaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä