Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

44 euroa sai taas maksaa kampaajalla ja sitten kotiin siistimään leikkaamatta jääneet kohdat

Vierailija
15.03.2022 |

Minulla on suorat ohuet hiukset. Silti kampaajat AINA jättävät joitakin kohtia leikkamatta. Esim. jos leikkautan pituudesta 6 cm, löytyy päästä 6cm muita pidempiä pikku tupsuja. Järkky hinta muutenkin ja työnjälki aina huolimatonta riippumatta siitä kenellä käy. Hiusteni leikkaamiseen menee 15-20 minuuttia. Viereisessä tulossa miesten hiustenleikkuu 22 euroa ja sen työstämiseen menee vähintään 45 minuuttia!

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastauksia kysymyksiini? Pitääkö kampaajille kertoa, miten hiuksia leikataan? ap

Vierailija
22/44 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kävin lähiökampaajalla n. 5,5 km Helsingin keskustasta. Oli oikein aika varattuna. Silloinkin jäi täysin leikkaamattomia kohtia! Googlessa vain viiden tähden arvioita! Niin että pitääkö mun jatkossa sanoa aina kampaajille, että hei viitsitkö vaihtaa vähän jakauksen paikkaa ja katsoa, ettei toiselle puolelle tule pitkiä hiuksia. Ja hei viitsitkö kammata hiukset suoriksi? Ja hei viitsitkö kammata hiukset niskastani suoriksi ja tarkistaa? Heidänhän se hiustenleikkuu pitäisi osata! En tajua kyllä.

Jakausongelma ratkeaa sillä, että sanot haluavasi leikkauksen keskijakauksella. Minä aina pyydän että hiukset pestään ensin ja leikkaus keskijakauksella eikä kertaakaan ole ollut ongelmia. Jos menet kampaajalle sivujakauksella etkä sano mitään, kampaaja olettaa, että haluat pitää sivujakaksen ja leikkaa sen mukaan. Ei ne osaa lukea ajatuksia.

Okei, tämä selvä. Luulin, että olisi itsestään selvää, että hiukset leikataan ns. ristiin tarkistaen. Eihän se jakaus nyt hiukselleen sama voi aina olla.Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla liian kiltti? Minä en maksaisi 44 euroa hiustenleikkauksesta. Ja huonosta hiustenleikkauksesta en maksaisi euroakaan.

Tee valitus huonosta työstä. Valita ensin kampaajalle ja vaadi työstä reilua hinnan alennusta. Jos kampaaja ei suostu hinnan alennukseen, niin ota yhteyttä paikkakunnan kuluttajaneuvojaan.

Hiukset voi leikata myös kotona. Selvitä, onko paikkakunnalla tai lähistöllä kauneusalan oppilaitoksia, joissa tehdään kampaamotöitä opiskelijatyönä.

Vierailija
24/44 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastauksia kysymyksiini? Pitääkö kampaajille kertoa, miten hiuksia leikataan? ap

Kyllä pitää. Kapmaajat eivät ole ajatustenlukijoita. Jos haluat kampauksen, joka on hyvä, oli jakaus sitten missä kohtaa tahansa, pitää sinun se kertoa. Muuten kampaaja leikkaa sinulle kampauksen, joka on hyvä niin, että jakaus on siinä kohdassa, missä se on leikatessa ollut. Kovin monta sellaista leikkausta ei muuten ole, joka näyttäisi hyvältä, oli jakaus sitten ihan missä tahansa.

Vierailija
25/44 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kävin lähiökampaajalla n. 5,5 km Helsingin keskustasta. Oli oikein aika varattuna. Silloinkin jäi täysin leikkaamattomia kohtia! Googlessa vain viiden tähden arvioita! Niin että pitääkö mun jatkossa sanoa aina kampaajille, että hei viitsitkö vaihtaa vähän jakauksen paikkaa ja katsoa, ettei toiselle puolelle tule pitkiä hiuksia. Ja hei viitsitkö kammata hiukset suoriksi? Ja hei viitsitkö kammata hiukset niskastani suoriksi ja tarkistaa? Heidänhän se hiustenleikkuu pitäisi osata! En tajua kyllä.

Juuri noin sinun on sanottava. Ensi kerralla sitten vaan reippaasti sitä suuta auki. Problem solved.

Vierailija
26/44 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri noin sinun on sanottava. Ensi kerralla sitten vaan reippaasti sitä suuta auki. Problem solved.

Erikoista. En ole koskaan kuullut moisesta, että asiakkaan pitäisi opettaa ammattilaista.

Vierailija
27/44 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki kampaajat ei korjaa virheitään, tai ainakaan tee sitä ilmaiseksi. Minulta on tukka pilattu kahdesti, ja vielä samalla kampaajalla.

Ekalla kertaa oli puhe liukuvärjäyksestä, eli tumma juuri ja latvasta vaalea. No, latvasta vaaleaa oli vain muutama sentti ja juuren jätti liian vaaleaksi, eli tukassa oli siis kolmea eri väriä: juuri vaaleanruskea, sitten vanhaa tummanruskeaa väriä välissä ja alla viivasuora vaalea. Ei mitään liukumaa. Korjattiin, mutta sitten tämä feilannut ja hiukseni leikannut paikan omistaja tuli valittamaan, kun toinen kampaaja oli tekemässä korjausta, että menee liikaa vaalennusväriä pitkiin hiuksiin ja lisää pitää maksaa. Kiva sitten siinä, kun ollaan jo tekemässä, miettiä millä syö loppukuun, kun kampaajan virheen takia menee kaikki rahat.

Myöhemmin vaalennutin hiukset samassa paikassa, ja lopputuloksena oli kyllä vaalea juuri, mutta räikeän vihreät latvat (ja kampaajana toimi siis kampaajia valmentava opettaja, joka oli työvaihdossa ko. kampaamossa). Työhaastattelu oli tulossa ja oli kiva mennä sinne vihreiden latvojen kanssa. Sanomattakin selvää, että jäi se työpaikka saamatta sillä lookilla. Piti leikata itse ne vihreät pois ja sitten vielä lätkäistä kestoväri tasoittamaan sitä epätasaista vaaleaa. Vaihdoin tämän jälkeen kampaamoa, eikä ole ollut moitteita, vaikka eri tyypeillä olen käynyt.

Mies taas sai siellä samassa kampaamossa, missä itse olen käynyt, ihan järkyttävän kynityn kanatukan. Luulisi kampaajan/parturin osaavan leikata hiustenleikkurilla jotakuinkin siistin tukan, mutta pään sivuilla oli selkeä raja lyhyen tukan ja pidemmän tukan välillä, ja sitten pään päällä oli se tarkoituksella pidempi osuus. Siis ihan ekana kun näin miehen, tokaisin että miten on noin siivoton. Ei kehdannut mennä takaisin valittamaan, vaikka minä valitin niin, että varmasti kuului, joten piti sitten itse kotona siistiä... Enkä tosiaankaan ole mikään parturi, mutta jälki oli siistimpää kuin "ammattilaisen" jäljiltä. Ja sinne meni 30e kankkulan kaivoon :/

Vierailija
28/44 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma kun itselle on parturi aina näyttänyt ensin tuloksen johon on voinut sitten pyytää korjauksia ennen maksulle siirtymistä

Eipä sieltä mitään näy kun on föönattu ja harjalla taivutettu ennenkuin näytetään peilistä. Kotona sittenkin näkyy kun ekakerran pesee ja harjaa. Täälä on yksi kampaamo jonka kaikilla kampaajilla käyny ja aina löytyy haituloita jälkeenpäin. Enää en mene koko puljuun vaan sinne missä samaanhintaan tehdään huolellisesti eikä tarvi korjata.

Vierailija
29/44 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja nyt kun vielä osaist järkevästi selittää, miksi et saa suutasi auki siellä kampaajalla ja pyydä häntä siistimään "leikkaamatta jääneitä" kohtia.

Koska ne siistityt kohdat tulee usein ilmi vasta kun on pessyt seuraavan kerran hiukset, nimim. Kokemusta on…

Vierailija
30/44 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en oo käyny kampaajalla varmaan 15 vuoteen, leikkaan ja värjään ite, jälki on välillä aika onneton, mutta kyllä se mulle kelpaa

Vierailija
31/44 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on halvalla leikataan naisten hiuksista?

Vierailija
32/44 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on mennyt yli kaksi vuotta kun kävin viimeksi kampaajalla. Leikkaan itse ja leikkaus on toispuoleinen. Ihan hyvin on onnistunut sillä kukaan ei ole meinannut uskoa, että omin käsin onnistuu.

Olen leikannut mieheni hiukset myös ja 23v aikana hän on käynyt kerran parturissa.

Teen myös värjäykset ja laitan tyvipermiksen pari kertaa vuodessa. Nekin ovat onnistuneet.

Vierailija
33/44 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääsit halvalla. 44 euroa. Mä kävin Kivenlahdessa Espoossa syksymmällä. Sanoin että leikataan pari senttiä lyhyemmäksi. En tutkinut edes tulosta sen kummemmin, koska mulla on paksut luonnontaipuisat hiukset, jotka nyt menee vähän kuinka sattuu. Hinta 65 euroa. Ei ole värjätty eikä mitään enkä ottanut jotain extraa. 65 euroa! Kampaajaeukko hymyili maireasti.

Olin niin ällistynyt etten osannut muuta kuin ojentaa pankkikorttini ja ulos ovesta.

Vierailija
34/44 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääsit halvalla. 44 euroa. Mä kävin Kivenlahdessa Espoossa syksymmällä. Sanoin että leikataan pari senttiä lyhyemmäksi. En tutkinut edes tulosta sen kummemmin, koska mulla on paksut luonnontaipuisat hiukset, jotka nyt menee vähän kuinka sattuu. Hinta 65 euroa. Ei ole värjätty eikä mitään enkä ottanut jotain extraa. 65 euroa! Kampaajaeukko hymyili maireasti.

Olin niin ällistynyt etten osannut muuta kuin ojentaa pankkikorttini ja ulos ovesta.

Joo, kalliimpia ylläreitä on mullekin joskus tullut, luokkaa 58 euroa ja sen sellaista. Nyt ulkona jo oli kyltti, josta näkyi, että 44 e tulee olemaan hinta.

Joku puhui toisessa kommentissa, että pyytää kampaajaa aina aluksi pesemään hiukset. Itse taas en koskaan, sillä se käsittääkseni maksaa noin 20 euroa lisää, ei sisälly leikkauksen hintaan.

Vierailija
35/44 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista. En ole koskaan kuullut moisesta, että asiakkaan pitäisi opettaa ammattilaista.

Ei ammattilainen ole ajatustenlukija. Itse näytän aina kampaajalle netistä etsimääni kuvaa jos jotain uutta haluan, ja sitten kerron toiveistani tarkemmin. Kerron myös, jos haluan että leikataan sama malli ja sen, missä jakaus yleensä on (tätä monet kampaajat kysyy joka tapauksessa). Ja kas kummaa, olen yleensä aina tyytyväinen lopputulokseen. Jos en ole, kerron kampaajalle mistä kohtaa toivon leikkausta korjattavan ja millä tavalla.

Vierailija
36/44 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kampaaja, minä nyt vaihdan ainakin. Kolmesti käynyt ja pettymys joka kerta, ainoa miksi käyn on aukiooajat ja sijainti, mutta ei se tuosta parane. Mulle on tärkeää että saan itse varata ajan netistä ja sekin vaikuttaa, mutta kokeilen nyt yhtä toista mikä on vähän kauempana seuraavaksi. 

Vierailija
37/44 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi kampaajalla ei ole mikään pakko käydä. Opettele ap itse leikkaamaan hiuksesi, youtube on täynnä tutorialeja.

Vierailija
38/44 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloinpa miettimään milloin olen viimeksi käynyt kampaajalla.. Kyllä siitä on ainakin 10 vuotta! Enemmänkin varmaan. Leikkaan itse tai joku kaveri leikkaa latvoja joskus jos näyttävät huonoilta. Välillä haluan otsatukan, leikkaan itse itselleni sen.

Vierailija
39/44 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ammattilainen ole ajatustenlukija. Itse näytän aina kampaajalle netistä etsimääni kuvaa jos jotain uutta haluan, ja sitten kerron toiveistani tarkemmin. Kerron myös, jos haluan että leikataan sama malli ja sen, missä jakaus yleensä on (tätä monet kampaajat kysyy joka tapauksessa). Ja kas kummaa, olen yleensä aina tyytyväinen lopputulokseen. Jos en ole, kerron kampaajalle mistä kohtaa toivon leikkausta korjattavan ja millä tavalla.

Ei ongelma ole mallissa, vaan siinä, että kampaajat eivät osaa kammata niitä hiuksia leikatessaan niin, ettei sinne jäisi aina niitä pitkiä jonnekin jemmaan.

Vierailija
40/44 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi kampaajalla ei ole mikään pakko käydä. Opettele ap itse leikkaamaan hiuksesi, youtube on täynnä tutorialeja.

Tämä on ollut minulla suunnitteilla. En vaan luota siihen, että pystyisin leikkaamaan takaa suoraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi