Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsellani ollut täitä, kavereiden vanhemmat kieltävät leikkimästä

Vierailija
20.08.2015 |

Oikeasti, voiko tämä olla tottakaan. Lapsellani oli aiemmin kesällä täitä, yli kuukauteen ei ole mitään enää löytynyt. Laittelin silloi n parhaiden kavereiden vanhemmille viestiä, että tarkistaisivat omat lapsensa. Ja nyt kuulin, että luokkakavereiden äidit ovat edelleen kieltäneet tyttöjään leikkimästä lapseni kanssa. Ihan käsittämätöntä... ymmärrän ettei niitä kukaan halua mutta oikeasti tämä on ihan järjetöntä hysteriaa. Enpä taida jatkossa enää kertoa, jos niitä joskus toiste lapselle tulee.

Kommentit (55)

Vierailija
21/55 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täikanta romahti sotien jälkeen DDT:n myötä ja kannan palautumiseen meni vuosikymmeniä. Enää ei moisia myrkkyjä saa onneksi käyttää, joten täitkin ovat tehneet joukkopaluun. Täishampoot ja muut keinot auttavat, mutta enää kantoja ei saa entiseen tapaan hävitettyä. Mitään häpeää täissä ei ole, pikemminkin päin vastoin. Täit kun viihtyvät puhtaassa päässä likaista paremmin.

Vierailija
22/55 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 19:58"]

Täikanta romahti sotien jälkeen DDT:n myötä ja kannan palautumiseen meni vuosikymmeniä. Enää ei moisia myrkkyjä saa onneksi käyttää, joten täitkin ovat tehneet joukkopaluun. Täishampoot ja muut keinot auttavat, mutta enää kantoja ei saa entiseen tapaan hävitettyä. Mitään häpeää täissä ei ole, pikemminkin päin vastoin. Täit kun viihtyvät puhtaassa päässä likaista paremmin.

Onhan se häpeä ja inhottava ajatus. Ennen ei ollut, ei 60-70 luvulla yhdelläkään tuntemallani. 

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/55 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut yhtä tyly kanssa, mutta johtuen siitä, että tuon perheen lapsilla oli jatkuvasti täitä. Kerran juttelin äidin kanssa ja ihan pokkana kertoi, että shampoot vaan sille jolla on täitä ja tyynyliina vaihtoon seuraavana päivänä.

Siis ulkona saivat leikkiä normaalisti kyllä, mutta kylään en päästänyt, eikä meillekään ne muksut saaneet tulla.

Nyt on tilanne korjaantunut. VAIN koska terveydenhoitaja oli ottanut yhteyttä tähän perheeseen ripittänyt kunnon hoito-ohjeilla ja pesuilla. Tää äiti taas ihan tuohtuneena kertoi FBssa siitä ja oli myös erittäin vihainen, että terveydenhoitaja oli juuri heidät ottanut silmätikukseen. Niin tuskin siellä koulussakaan ollaan silmät kiinni tuosta aiheesta oltu.

Vierailija
24/55 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita 60-luvulla syntyneitä. Kouluissa oli muistaakseni säännöllisesti täitarkastuksia, joka ainoalla luokalla. Käytäntö takaisin, inhottavaa on.

Vierailija
25/55 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo minä olen tälläinen hysteerimamma joka kieltänyt lastani leikkimästä/kyläilemästä tälläisen tytön kanssa jolla joka toinen kuukausi täitä. Kerran ne meille tarttui ja herranjumala sitä showta ei enää ikinä kiitos! En näe tässä mitään outoa. Jos vanhemmat ovat niin välinpitämättömiä, että lapsilla jatkuvasti täitä niin jotakin mätää on muutenkin siinä perheessä jolloin en halua tyttäreni siellä pyörivän.

Vierailija
26/55 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin niin v-mäinen ihminen, että varmaan tekisin jonkun ison haloon noista idioottiäideistä. Tyyliin näyttävä päivitys Faceen, jossa ihan surutta nolaisin tuollaiset "kuukausi sitten täitä, en anna lasteni leikkiä taruntavaaran pelossa"-äidit. Ja kouluun kanssa viestiä, että on jotkut kyllä tietämättömiä hölmöjä ja opettavat lapsetkin kammoksumaan kuitenkin aika normaaleita asioita.

Rakentavampi vaihtoehto tietenkin yrittää keskustella, että miksi moinen hölmö sääntö.

Vierailija
27/55 |
21.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noi hysteerimammat on niitä entisiä koulukiusaajia, jotka eivät edes tajunneet eristävänsä osan lapsista porukan ulkopuolelle. Keuhkoavat omasta minäminäminä-näkökulmastaan, asettavat itsensä muiden yläpuolelle ja opettavat saman asenteen lapsilleen. Samalla kuvittelevat olevansa hyviä ihmisiä, kun joskus ovat auttaneet jotain ystävää sellaisella hetkellä, kun itsellä ei ollut mitään tärkeämpää.

Vierailija
28/55 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku auttaa sitä 10 v tyttöä, jonka äiti ei hoida??? Paranix maksaa esim. 23 e pullo, sillä voi tehdä pari pesua viikon välein (riittää useampaankin pesuun). Tuskin kenenkään talous kaatuu tuohon. Vaikka kouluterkka vois auttaa pesussa??? Joku kaverin vanhempi vois kammata hiukset päivittäin pari viikkoa? Vois neuvoa tyttöä imuroimaan oman sängyn, vaihtamaan lakanat ja vaatteet jne. Täit ei tartu jos kampaa vaikka suihkun vieressä ja pesee lattian. Käsissä voi pitää suojakäsineet. Tyttö kiittäisi varmasti!

Vierailija
29/55 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saimme juuri koululta viestin, että luokassa täitä. Ja tosiaan virallinen ohje kuulemma on, että vain ne pestään, joilla täitä on. Itsekin muistelen, että aiemmin olisi sanottu että koko perhe pitäisi pestä.No toivottavasti ei löydy meidän muksuilta.

Vierailija
30/55 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei oikeesti tunnusta noita asioita, ne salataan ja tarkkaan. Aina noita lappuja kotiin tulee ja ikinä kukaan ei tiedä kellä niitä täitä on ollut. Ap olet liian rehellinen. Kait tytöille tulee helpommin, kun on pitkät tukat.

Omat poikani vetäisin kaljuksi jos niille tulisi täitä.

Vierailija
31/55 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:16"]Joo minä olen tälläinen hysteerimamma joka kieltänyt lastani leikkimästä/kyläilemästä tälläisen tytön kanssa jolla joka toinen kuukausi täitä. Kerran ne meille tarttui ja herranjumala sitä showta ei enää ikinä kiitos! En näe tässä mitään outoa. Jos vanhemmat ovat niin välinpitämättömiä, että lapsilla jatkuvasti täitä niin jotakin mätää on muutenkin siinä perheessä jolloin en halua tyttäreni siellä pyörivän.
[/quote]

Toivottavasti oma lapseni ei ikinä joudu leikkimään noin ahdasmielisten perheen lasten kanssa. Hullu olet.

Vierailija
32/55 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:18"]

Me saimme juuri koululta viestin, että luokassa täitä. Ja tosiaan virallinen ohje kuulemma on, että vain ne pestään, joilla täitä on. Itsekin muistelen, että aiemmin olisi sanottu että koko perhe pitäisi pestä.No toivottavasti ei löydy meidän muksuilta.

[/quote]

Onhan se virallinen ohje se, mutta monikaan edes tunnista täitä ja sen erimuotoja. Ne vaan ovat niin vikkeliä, että kampaankaan ei välttämättä tartu. Jos on yksi muna jossain, niin sitä ei välttämättä bongaa ja viikon päästä show alkaa alusta.

Joten parempi pestä kaikki päät samalla.

Vierailija
33/55 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:21"]Kukaan ei oikeesti tunnusta noita asioita, ne salataan ja tarkkaan. Aina noita lappuja kotiin tulee ja ikinä kukaan ei tiedä kellä niitä täitä on ollut. Ap olet liian rehellinen. Kait tytöille tulee helpommin, kun on pitkät tukat.

Omat poikani vetäisin kaljuksi jos niille tulisi täitä.
[/quote]

Kyllä minusta on tärkeää kertoa, että saadaan leviäminen kuriin eikä kavereille ehdi tulla hirmuista määrää munia. Sitten ne vasta onkin vmäisiä hävittää.

Vierailija
34/55 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä koulutkin saisi ottaa opikseen ja selvät ohjeet sinnekin. Toisten päähineisiin ei kosketa ja ne säilytetään pulpetissa tuntien ajan. Samoin myös pompuloiden, pantojen, harjojen kampojen yms. kanssa. Koulussa myös painotetaan, että ei lainailla! Nekin pidetään visusti omassa tallessa.

Lisäksi myös koteja ohjeistetaan, että osaavat muksuja opastaa.

Ps. yläasteikäsillä räjähti täiepidemia muutama vuosi sitten, koska ottavat selfietä poskiposkessa ja niin hiukset kiinni toisissaan.

Vierailija
35/55 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon pesut, siivous ja sen jälkeen päivittäinen kampaaminen pari viikkoa. Sillä lähtee. Vaikka jokunen vielä kuorituisi, ei ne ehdi munia, kun heti noukitaan pois. Uudestaankin voi toki pestä, mutta alkaa päät kutista jo niistä aineistakin.

Vierailija
36/55 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:16"]Joo minä olen tälläinen hysteerimamma joka kieltänyt lastani leikkimästä/kyläilemästä tälläisen tytön kanssa jolla joka toinen kuukausi täitä. Kerran ne meille tarttui ja herranjumala sitä showta ei enää ikinä kiitos! En näe tässä mitään outoa. Jos vanhemmat ovat niin välinpitämättömiä, että lapsilla jatkuvasti täitä niin jotakin mätää on muutenkin siinä perheessä jolloin en halua tyttäreni siellä pyörivän.
[/quote]

Toivottavasti oma lapseni ei ikinä joudu leikkimään noin ahdasmielisten perheen lasten kanssa. Hullu olet.
[/quote]
Hullu? Siis minä olen hullu kun en anna lapseni mennä kylään tämän wt-perheen luokse jossa lapsilla JATKUVASTI täitä. Ymmärrätkö, JATKUVASTI. Viime talvena tällä tytöllä oli kolmesti. Vanhemmat eivät huolehdi niitä täitä pois kun on niin paljon parempaakin tekemistä, esim istua lähikuppilassa joka viikonloppu. Hullu olet itse.

Vierailija
37/55 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:16"]Joo minä olen tälläinen hysteerimamma joka kieltänyt lastani leikkimästä/kyläilemästä tälläisen tytön kanssa jolla joka toinen kuukausi täitä. Kerran ne meille tarttui ja herranjumala sitä showta ei enää ikinä kiitos! En näe tässä mitään outoa. Jos vanhemmat ovat niin välinpitämättömiä, että lapsilla jatkuvasti täitä niin jotakin mätää on muutenkin siinä perheessä jolloin en halua tyttäreni siellä pyörivän.
[/quote]

Ai jotain mätää perheessä, joka epäonnistuu täiden kitkemisessä, just. Enemmän taitaa omassa perheessäsi olla mätää :(

Vierailija
38/55 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 19:29"]Kannattaako olla noin avoin, kun seuraukset ovat noin ikäviä. Miksi ap:n pitää tiedotaa julkisesti täistä, ei kai ne muutkaan perheet sitä julista. Paska juttu, mutta leima on ja pysyy. Totta puhuakseni inhottava ajatus, että jollain on ollut täitä, mistä niitä tulee. En muista omasta lapsuudesta, olen 60-luvulla syntynyt. Aikanaan kouluissa oli täitarkastuksia, en muista yhtäkään kertaa, että jollain olisi ollut. 
[/quote]

Ei niitä täitarkastuksia ihan huvikseen pidetty, vaan jollakin oli aivan varmasti täitä ja siksi muutkin tarkastettiin. Hyvä, kun asiasta tiedotettiin ja saatiin tarkistettua, ettei muilla ollut. Vaikka koulussa ei asiaa kerrottu, niin pikkulinnut lauloivat ja osa meistä tiesikin. Eipä muuta, kuin pipot takin hihaan ja kampoja ei lainattu.

Vierailija
39/55 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:21"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:16"]Joo minä olen tälläinen hysteerimamma joka kieltänyt lastani leikkimästä/kyläilemästä tälläisen tytön kanssa jolla joka toinen kuukausi täitä. Kerran ne meille tarttui ja herranjumala sitä showta ei enää ikinä kiitos! En näe tässä mitään outoa. Jos vanhemmat ovat niin välinpitämättömiä, että lapsilla jatkuvasti täitä niin jotakin mätää on muutenkin siinä perheessä jolloin en halua tyttäreni siellä pyörivän.
[/quote]

[/quote]
Hullu? Siis minä olen hullu kun en anna lapseni mennä kylään tämän wt-perheen luokse jossa lapsilla JATKUVASTI täitä. Ymmärrätkö, JATKUVASTI. Viime talvena tällä tytöllä oli kolmesti. Vanhemmat eivät huolehdi niitä täitä pois kun on niin paljon parempaakin tekemistä, esim istua lähikuppilassa joka viikonloppu. Hullu olet itse.
[/quote]

Kyllä, ihan seko olet, jos täiden vuoksi jonkun perheen leimaat.
Muiden asioiden vuoksi ehkä niin voit tehdä, mutta ei täiden.

Vierailija
40/55 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:28"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 20:16"]Joo minä olen tälläinen hysteerimamma joka kieltänyt lastani leikkimästä/kyläilemästä tälläisen tytön kanssa jolla joka toinen kuukausi täitä. Kerran ne meille tarttui ja herranjumala sitä showta ei enää ikinä kiitos! En näe tässä mitään outoa. Jos vanhemmat ovat niin välinpitämättömiä, että lapsilla jatkuvasti täitä niin jotakin mätää on muutenkin siinä perheessä jolloin en halua tyttäreni siellä pyörivän.
[/quote]

Ai jotain mätää perheessä, joka epäonnistuu täiden kitkemisessä, just. Enemmän taitaa omassa perheessäsi olla mätää :(
[/quote]
Ei, vaan eivät huolehdi niitä pois. Tämän perheen tyttö on ihan itse omalleni puhunut näitä täijuttuja kuinka niitä ei hoideta pois. Itse olet mätä kun et ymmärrä. Silloin perheessä on mätää jos vanhemmat ei välitä. Vai oletko eri mieltä?