Kokemuksia KOLONOSKOPIA:sta!
Kaikki tieto olisi tervetullutta!
Kommentit (28)
että oletteko sekoittaneet litkun sekaan mehua tms.? Kokeilin vahvan Mynthonin kanssa, ei apua. Tuntuu entistä pahemmalta. Voisko sekottaa tohon limpparia esim.
ap
saat edes vähän makua siihen. Silti se voi maistua läpi se juoma, mutta jos saisit menemään. Ilman sitä tyhjennystä suoleen ei nää mitään, ja tutkimus menee hukkaan, joten TAISTELE!!!
t. kir. sh
Kyllä sä siihen juomiseen pystyt, koska mäkin pystyin!!! Pyydä, et mies vaikka käy hakemaan sulle laimennettavaa mehua, jota et laimenna ja otat aina teelusikallisen-ruokalusikallisen siihen väliin, kun ei meinaa upota. Tämmöiset ohjeet mä sain sairaalasta ja kun ei meinannut upota, niin lopulta menin sairaalaan, jossa ihana sairaanhoitaja vierestä tsemppas, että " kyllä sä pystyt" ja niin pystyinkin. Koita samalla vaikka katsoa jotain mielenkiintoista leffaa tai jotain tai tilaa vaikka kotiin venäjän sirkuksen tanssivat karhut.
Et sä nyt ole viikkoa ollut syömättä siemeniä sen takia, että joutuisit kohta aloittamaan saman dietin uudestaan. Tsemppiä!
Ja sen vielä mainitsen, että mulle se tähystys oli aikaisemmista kauhukertomuksista poiketen ihan lasten leikkiä, joten aika henkilökohtaista on. Ja mulle ei annettu yhtään minkäänmoisia aineita.
Taalla se tehdaan nukutuksessa. On tietysti halvempaa antaa ihmisten karsia mutta monet jattavat seurannan tekematta kipujen vuoksi.
Suomeen verrattuna olen saanut taalla erinomaista hoitoa, ei kukaan tiuski eika vahattele ja hoitoon paasee jonottamatta.
Eihän USA:ssa ole tällaista terveydenhuoltojärjestelmää kuin Suomessa. Ei voi verrata. Olkaamme kiitollisia tästä :)
on kuitenkin aina iso riski, joten jos toimenpiteen voi tehdä hereillä niin mieluummin valitsen hereilläolon
Vierailija:
Taalla se tehdaan nukutuksessa. On tietysti halvempaa antaa ihmisten karsia mutta monet jattavat seurannan tekematta kipujen vuoksi.
Suomeen verrattuna olen saanut taalla erinomaista hoitoa, ei kukaan tiuski eika vahattele ja hoitoon paasee jonottamatta.
Ko. toimenpide oli ainakin minulla helpompi kuin vaikka rutiini hammastarkastus, joten aika hupsuna olisin pitänyt nukutusta, jossa kuitenkin aina riskejä olemassa.
Olen elakkeella, voin marssia ihan minka laakarin vastaanotolle haluan. Olen myos USAn sosiaaliturvan piirissa, hoito ei maksa mitaan.
Taalla ei ole eroa " julkisen" ja " yksityisen" sairaanhoidon valilla.
Ihana huomata että täällä AV:lla käy ihan asiallisiakin ihmisiä :)
Osaako joku sanoa vaikuttaako juomisen hitaus negatiivisesti tyhjentymiseen? Olen saanut vasta alle 2 litraa juotua neljässä tunnissa. Eikö juoman määrä ole sitten riittävä, kun suolesta tulee vain kirkasta nestettä?
ap
Tota ilma-asiaakin mietin... Kuinka kehtaa lähteä kävelemään sairaalasta ulos ja ihmisten ilmoille, kun perä laulaa koko ajan tahdosta riippumatta...?
No, nyt tuokin tuntuu jo aika pieneltä murheeltä tämän tyhjennysoperaation alkamisen jälkeen...
ap
PS. Kohta 2 litraa mennyt...
Vielä litra, ja sit se ois siinä. En kyllä aio aamulla enää sitä litraa juoda...
ap
niin kertoisitko kuinka kauan saa juosta vessassa juomisen lopettamisen jälkeen? Pääsenköhän tänä yönä ollenkaan nukkumaan...
ap
Eka tähy oli kivulias, koska olin raskaana ja suoli tulehtunut. Kaksi muuta helpompia. Kertaakaan en ole ottanut esilääkitystä, vaikka sitäkin saisi (paitsi raskaana ollessa). Hankalinta minulle on kuitenkin se tyhjennysvaihe. Meinaan aina oksentaa ne litkut.
Vierailija:
niin kertoisitko kuinka kauan saa juosta vessassa juomisen lopettamisen jälkeen? Pääsenköhän tänä yönä ollenkaan nukkumaan...ap
Operaatio edessä huomenna... Eli tänään on tyhjennyspäivä... Kohta pitäisi aloittaa litkun juominen (Colonsteril).
Paljonko teidän on käsketty juomaan liuosta (jos valmisteena Colonsteril)?
ap
mulle on tehty ko. toimenpide pari kertaa. Ja joka kerta on ollut yhtä helvettiä! Koskee ihan hirveesti ja mulla on sellanen suolenmutka, josta lääkärit ei ole päässyt kertaakaan eteenpäin, joten tähystys on tavallaan jäänyt vaillinaiseksi. Ekan kerran olin raskaana, joten en saanut esilääkitystä ja tokalla kerralla sain, mutta ihan yhtä helvetisti koski. En suostu ko. toimenpiteeseen enää ikinä ilman nukutusta!!! Sen kummemmin pelottelematta.. Toisilla ei koske kuulemma ollenkaan! :-)
Mun piti killittää sitä juomaa muistaakseni jotain viisi litraa (tai sellasta pulloa, olikohan ne litran?) ja seuraavana aamuna (juuri ennen tähystystä) yksi litra.
Mullakin ohjeissa lukee, että ensin 4litraa litkua ja sit tutkimusaamuna 1litra. Mut mun isälle on tehty tähystys monta kertaa, eikä hänen ole koskaan tarvinnut juoda aamulla sitä litraa, edellisenä päivänä se 4litraa ja sillä siisti.
Uskaltaiskohan jättää sen aamujuoman juomatta...?
ap
Neljältä aloitin litkimisen, ja nyt on vasta 3. lasillinen menossa :( Mahassa möyrii, ei ole vielä muuten tehonnut. Taitaa tässä mennä koko yö.
ap