Vyötärönne erottuvana säilyttäneet keski-ikäiset: miten teette sen? Vinkkejä?
Olen 30-vuotias ja vielä ei huoleta, mutta tulevaisuutta ajatellen hyvät niksit olisivat tarpeen. Ylimääräisillä kiloilla on taipumus tulla ensimmäisenä vyötärölle :( En halua olla sellainen tasapaksu tantta, millaisista tuolla suomalaiset trikootunikat ketjussa puhutaan.
Kommentit (68)
Hormonidieetti on käsite johon kannattaa tutustua. Kaisa Jaakkola on tuosta Suomessa tehnyt kirjoja.
Kyllä ne on geenit. Olen ylipainoisenakin tiimalasimallinen.
Liikun. Enkä mässäile rasvaisia herkkuja.
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni tiimalasi, 168cm, 75kg, 50v.
Pikkuiden on vatsaan tullut kumpua, mutta timalasina on pysynyt.
Eli juu, geenit ne pääasiassa vartalon muodon määräävät.
Mulla on vyötärö tallella vaikka en harrasta liikuntaa ja syön mitä sattuu, paljon rasvaista ruokaa ja herkkuja.
Jos on luonnostaan omenavartaloinen, ei siihen muu auta kuin pysytellä mahdollisimman hoikkana, koska kaaikki tosiaan kertyy heti esnimmäisenä siihen vyötärölle.
Olen jo kuuskymppinen, mutta minulla on vyötärö n 60 cm. Olen odottanut, milloin se katoaa. Täytyy johtua geeneistä. Jonkin verran harrastan vatsarutistuksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaimoni tiimalasi, 168cm, 75kg, 50v.
Pikkuiden on vatsaan tullut kumpua, mutta timalasina on pysynyt.
Eli juu, geenit ne pääasiassa vartalon muodon määräävät.
Vaimollani on vain pieni kumpu = must be genes
Jeps
Olen säilyttänyt vyötäröni hyvin erottuvana. Sen ympärysmitta on jo 130cm.
Syö hyvin, usein, isoja annoksia ja paljon rasvaa. Olutta sellanen puoli laatikkoa vähintään päivittäin. Vältä kaikkea liikuntaa.
Geenit voi ehkä jonkun verran vaikuttaa, mutta ykkösasia on se mitä suuhunsa pistää. Toisena liikunta. Ei pidä syödä pascaa eikä yli oman kulutuksen niin siinäpä se.
Riittävän matala painoindeksi ja liikunta. Siinäpä ne.
Te geenien nimeen vannovat: onko suomalaisten geenit jotenkin muuttuneet toisenlaisiksi yhtäkkiä tässä viimeisen 30 vuoden aikana, kun suurin osa on yhtäkkiä lihavia? Vai voisko olla syömistottumukset mitkä sen lihomisen tekee?
Napatanssiliikkeitä teen. Eli hetkuttelen lantioita hampaita pestessä, miehen kanssa tanssiessa ja ihan ilokseni vaan. Harrastin aikoinani napatanssia ja sieltä jäi tuo tapa.
Olen sitä tyyppiä, että kaikki rasva kertyy mahaan ja kaulaan. Siis, fiksu ruokavalio. Ei lisättyä sokeria, paljon kuitua, enimmäkseen kasviksia, ei maitoa/gluteenia/muuta suolistoa jumittavaa.
Jooga muokkaa kehoa uskomattoman paljon. Ennen kuin sen aloitin, minulla ei ollut minkäänlaista vyötäröä.
En ole tehnyt mitään erikoista, että varmaan osittain perintötekijät. Toisaalta en juurikaan käytä alkoholia tai syö karkkia ja sipsejä yms, korkeintaan kerran viikkoon suklaalevy tai jotain. Pidän myös liikunnasta, vaikka en viime vuosina ole sitä harrastanut säännöllisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä tyyppiä, että kaikki rasva kertyy mahaan ja kaulaan. Siis, fiksu ruokavalio. Ei lisättyä sokeria, paljon kuitua, enimmäkseen kasviksia, ei maitoa/gluteenia/muuta suolistoa jumittavaa.
Jooga muokkaa kehoa uskomattoman paljon. Ennen kuin sen aloitin, minulla ei ollut minkäänlaista vyötäröä.
Millaista joogaa harrastat?
T. Hathajoogan juuri aloittanut
Kävely ja painotreeni. Säännölliset ruoka ajat, riittävä uni, mahdollisimman stressitön elämä. Tuossa jokunen mikä estää painon nousua. Ruualla ei saisi oikein "hemmotella" itseään, tai alkoholin tapakäytöllä.
Geenitkin vaikuttaa. Toisille paino ei vaan kerry yhtä herkästi.