Maskien käyttö saattaakin jatkua busseissa, todellinen tartuntamäärä voi olla jopa viisinkertainen – THL:n Salminen: ”Päätettiin ottaa pieni tenkkapoo”
Kommentit (94)
Tyhmimmänkin olisi pitänyt tajuta että rajoitusten nopea vähentäminen kesken epidemiaa tulee aiheuttamaan varsin paljon ongelmia.
Tämän kevään aikana tulee koronaan menehtymään vielä paljon iäkkäämpiä huonokuntoisia kansalaisia joiden kolmannen rokotteen teho on hiipunut.
Tästä ei näköjään välitetä. Lakaistaan asia maton alle. Tengelen linjalla etiäpäin.
MIkä ihmeen tenkkapoo?
Siinä on ainakin mies, joka ei osaa johtaa.
Omassa kotikaupungissani tartuntoja ennen kuin ever. Käytän maskia bussissa, kaupoilla... Ehkä tauti ei tapa, mutta jälkitaudit on semmoisia että ei kiitos. Lievänä jo sairastin jonkun version mikäli ollut.
No kaikki lievät jotka tartuttaa vanhukset
Se on vanhoille kuolemantuomio
Vierailija kirjoitti:
Omassa kotikaupungissani tartuntoja ennen kuin ever. Käytän maskia bussissa, kaupoilla... Ehkä tauti ei tapa, mutta jälkitaudit on semmoisia että ei kiitos. Lievänä jo sairastin jonkun version mikäli ollut.
Siis enemmän kuin ever...
Vierailija kirjoitti:
No kaikki lievät jotka tartuttaa vanhukset
Se on vanhoille kuolemantuomio
Jono palveluasumiseen peruttu. Syy: ei ole vanhuksia.
Jos on yli 90 niin eikö ole jo elänyt riittävän pitkän elämän? Monesti nämä ysikymppiset on kyllä niin supervanhuksia että potkivat koronaakin munille.
Toivottavasti on maskit ”tenkkapoossa” päässä, ettei tule korona! 😷😅
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti on maskit ”tenkkapoossa” päässä, ettei tule korona! 😷😅
Voitais laittaa vakuutusyhtiön etsivä tarkkailemaan että käytetäänkö sitä maskia vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Jos on yli 90 niin eikö ole jo elänyt riittävän pitkän elämän? Monesti nämä ysikymppiset on kyllä niin supervanhuksia että potkivat koronaakin munille.
Tämä.
Musta tuntuu että haluan THL lle duuniin. Olen hajamielinen, mutta impulsiivinen. 😁
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mie nauran jos tulee rajoitukset takas ja kesä peruttu. Ollaan rätit naamassa neljän seinän sisällä. Sitähän nuo norsunvitun näköisen turvan omaavat rumat naiset haluavat. Rätin turvan eteen että voi olla sosiaalinen ilman hyljeksintää ja pahaa oloa ihan luvan kanssa. Se on niiden vendetta kauniita ihmisiä kohtaan, tehdä helevettiä elämästä!
Onko sulla kaikki hyvin?
Hyvä päätös mutta tämä " toimenpide" ei tule riittämään, ei ole edes maskipakko.
Etätyösuositus ja kokoontumisrajoitukset pitäisi myös palauttaa, kunnes saadaan tartuntaluvut reippaasti alaspäin.
Eikö pitännyt olla ,että maskeista voi ruveta pikku hiljaa luopumaan ? Pidä ja älä pidä.Sota Ukrainnassa.Kevät tulossa.Itse ainakin ihan kypsä tohon maskiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tenkkapoo tarkoittaa ongelmatilannetta, ei tuumaustaukoa.
Kandee perehtyä sanan etymologiaan..
Sanahan on tullut ruotsinkielestä : Tänka på = ajatella asiaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanahan on tullut ruotsinkielestä : Tänka på = ajatella asiaa
Tarkoitin sanonta
Ei ki! Pelätkää te jotka pelkäätte. Itse en jaksa. Tässä on nyt vähän tärkeämpiä asioita joita miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänka på den!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tänka på den!
Tai : tänka på det
Meidän perhe just sairasti koronan, en tiedä minkä variantin. Minä ja lapset rokottamattomia, puolisolla kolme rokotusta. Oli meillä kaikilla lievä tauti. Itse asiassa koko talven lievin flunssa.