Köyhille suositellaan täällä kaalia ja porkkanaa
Olen hoikka nainen ja tarvitsen n. 2000 kcal pysyäkseni hengissä pidemmän päälle. Kuinka paljon minun tätä kaalia pitäisi syödä päivässä? Varmaan jotain kymmenen kerää ja pari kiloa porkkanoita päälle.
Ja naapurit kiittävät ilmapäästöistä.
Kyllä minä vain tarvitsen energiaa ja kun rahavarat eivät riitä lampaanfileeseen, niin makkaraa, ranskiksia ja roiskeläppäpitsoja sen olla pitää. Hinta-energia -suhden on niissä ainoa mahdollinen, kun päivässä on kolmisen euroa ruokaan.
Kommentit (88)
Minua tässä keskustelussa häiritsee köyhien innokas syyllistäminen. Jokainen valitsee itse, ostaako roiskeläpän vai käyttääkö puoli päivää marttahenkiseen puuhasteluun. Kaikki köyhät eivät myöskään ole kiireettömiä vapaaherroja, joilla on aikaa leivoskella.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:31"]
Minua tässä keskustelussa häiritsee köyhien innokas syyllistäminen. Jokainen valitsee itse, ostaako roiskeläpän vai käyttääkö puoli päivää marttahenkiseen puuhasteluun. Kaikki köyhät eivät myöskään ole kiireettömiä vapaaherroja, joilla on aikaa leivoskella.
[/quote]
Minä en syyllistä ketään, mutta en myöskään tunne mitään myötätuntoa sellaisia köyhiä kohtaan, jotka eivät viitsi itse yrittää mitään. Mulle on ihan sama, mitä syövät tai syövätkö yhtään mitään.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:31"]
[/quote]
Minä en syyllistä ketään, mutta en myöskään tunne mitään myötätuntoa sellaisia köyhiä kohtaan, jotka eivät viitsi itse yrittää mitään. Mulle on ihan sama, mitä syövät tai syövätkö yhtään mitään.
[/quote]Miksi olet tässä ketjussa jos se on ihan sama?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:41"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:31"] Minua tässä keskustelussa häiritsee köyhien innokas syyllistäminen. Jokainen valitsee itse, ostaako roiskeläpän vai käyttääkö puoli päivää marttahenkiseen puuhasteluun. Kaikki köyhät eivät myöskään ole kiireettömiä vapaaherroja, joilla on aikaa leivoskella. [/quote] Minä en syyllistä ketään, mutta en myöskään tunne mitään myötätuntoa sellaisia köyhiä kohtaan, jotka eivät viitsi itse yrittää mitään. Mulle on ihan sama, mitä syövät tai syövätkö yhtään mitään. [/quote]Miksi olet tässä ketjussa jos se on ihan sama?
[/quote]
Koska olin ajatellut, että aloittaja olisi kaivannut vinkkejä edullisista ruuista. Mutta kun ei kaivannutkaan, jäin vain uteliaisuuttani seuraamaan.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:39"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:31"] Minua tässä keskustelussa häiritsee köyhien innokas syyllistäminen. Jokainen valitsee itse, ostaako roiskeläpän vai käyttääkö puoli päivää marttahenkiseen puuhasteluun. Kaikki köyhät eivät myöskään ole kiireettömiä vapaaherroja, joilla on aikaa leivoskella. [/quote] Minä en syyllistä ketään, mutta en myöskään tunne mitään myötätuntoa sellaisia köyhiä kohtaan, jotka eivät viitsi itse yrittää mitään. Mulle on ihan sama, mitä syövät tai syövätkö yhtään mitään. [/quote]Miksi olet tässä ketjussa jos se on ihan sama?
[/quote]
Koska olin ajatellut, että aloittaja olisi kaivannut vinkkejä edullisista ruuista. Mutta kun ei kaivannutkaan, jäin vain uteliaisuuttani seuraamaan.
[/quote]
Nyt voit sitten lähteä pois. Hyvästi!
Minä olen koko ikäni kuullut valitusta, että ruoka Suomessa on hävyttömän kallista. Täällä sitten meuhkaa porukka, jonka mielestä se on tolkuttoman halpaa, ilmaista suorastaan.
Mikä on totuus?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:12"]Ei sinun pidä syödä mitään minkään määrän ja suosituksen mukaan. Syö silloin kun sinulla on näläntunne. Hoikka nainen ei tarvitse mihinkään 2000 kaloria päivässä ellei hän liiku paljon.
[/quote]
Kyllä tarvitsee. Jos on normaali
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:51"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:46"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Tarkoitukseni onkin lähteä ihan kohta ystävien kanssa ravintolaan illalliselle. Sanon kuitenkin vain näkemiin, koska aion palata myöhemmin katsomaan, mitä selityksiä köyhät ovat sillä aikaa keksineet säästämishaluttomuudelleen.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:46"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hä?
Meinaatko että voit säädellä kuka kirjoittaa mitäkin
Ohis
Soija on kätevä käyttää moneen safkaan vahvana proteiinien lähteenä, esimerkiksi jauheena.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:57"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:46"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Hä?
Meinaatko että voit säädellä kuka kirjoittaa mitäkin
Ohis
[/quote]Tämä viimeisin oli eri kirjoittaja...
Ai, minä taas seuraan tätä nähdäkseni, miten jotkut rakentavat täällä köyhistä stereotypiaa laiskoina jne., jos kaikki eivät rakasta lanttua.
Karhukin lihottaa itsensä metsän antimilla.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:54"]
Minä olen koko ikäni kuullut valitusta, että ruoka Suomessa on hävyttömän kallista. Täällä sitten meuhkaa porukka, jonka mielestä se on tolkuttoman halpaa, ilmaista suorastaan.
Mikä on totuus?
[/quote]
Ruuan saa periaatteessa tehtyä halvalla, mutta kun yhdellä aterialla ei tule toimeen. Jos annos maksaa vaikka 1€ ja perheessä on 4 syöjää siitä tulee jo 4€, lounaan kanssa 8€, siihen lisäksi aamiainen ja iltapala ollaan jo 15€. Vähän hedelmiä ja salaatti ruuan kylkeen mennään jo yli 20€/päivä. Ja se on paljon. Lisäksi kaikki muu mitä marketista tulee ostettua (hygienia, pesuaineet, vessapaperit, kissanhiekat ja -ruuat jne) ollaan jo 25-30€/pvä.
Meillä menee markettiin 750-900€/kk 3 henkisellä perheellä vaikka kaikki ruoka tehdään taiten itse.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 18:55"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:12"]Ei sinun pidä syödä mitään minkään määrän ja suosituksen mukaan. Syö silloin kun sinulla on näläntunne. Hoikka nainen ei tarvitse mihinkään 2000 kaloria päivässä ellei hän liiku paljon. [/quote] Kyllä tarvitsee. Jos on normaali
[/quote]
No mä olen normaali ja mulle riittää 1300-1500 kaloria per päivä. Paljon hyötyliikuntaa ja treenausstakin pari kertaa viikossa.
Hyvänen aika, ei niitä pelkästään tarvitse syödä. On paljon reseptejä kaali- ja porkkanaruoille.
Googleta!
Eiköhän ne makkara- ja roiskeläppäpäästöt haise vielä kaalikaasujakin pahemmalta... Eikä sitä kaalia ja porkkanaa ole pelkästään sellaisenaan tarkoitus syödä.
Söisit sitä kaalia ja porkkanaa erilaisilla terveellisillä höysteillä ja jättäisit ne ranskikset ja roiskeläpät pois, ehkä saisit aivoillesikin ravintoa.
2000 kaloria saa helposti kokoon eikä maksa paljon. Onkohan nyt keseessä vain ap:n suunnaton aliarvostus kaalia ja porkkanaa kohtaan.
Myös rikkaat syövät kaalia ja porkkanaa.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:52"]Olen hoikka nainen ja tarvitsen n. 2000 kcal pysyäkseni hengissä pidemmän päälle. Kuinka paljon minun tätä kaalia pitäisi syödä päivässä? Varmaan jotain kymmenen kerää ja pari kiloa porkkanoita päälle. Ja naapurit kiittävät ilmapäästöistä. Kyllä minä vain tarvitsen energiaa ja kun rahavarat eivät riitä lampaanfileeseen, niin makkaraa, ranskiksia ja roiskeläppäpitsoja sen olla pitää. Hinta-energia -suhden on niissä ainoa mahdollinen, kun päivässä on kolmisen euroa ruokaan. [/quote] Aikanaan ministeri Holkeri suositteli köyhille silakoiden syömistä. Lisääpä tyttö kaalin ja porkkanan kaveriksi siis niitä ja lopeta turha rutina.
[/quote]
Saiskin jostain sellaisia silakoita että niitä uskaltaisi lapsilleenkin syöttää. Nehän on täynnä saasteita.
[/quote]Minä söin köyhänä opiskelijana paljon silakkaa. Saasteet siirtyvät varmaan aika monta sukupolvea eteenpäin. Muuten minusta on hirveää hurskastelua ensin aina tarjota köyhille juureksia ja sitten lisätä, että eihän niitä tietenkään _pelkästään_ ole tarkoitus syödä, vaan lihaa myös! Ja kaalilaatkkoa viisi päivää peräkkäin, harvan vatsa sitä kestää :)