Köyhille suositellaan täällä kaalia ja porkkanaa
Olen hoikka nainen ja tarvitsen n. 2000 kcal pysyäkseni hengissä pidemmän päälle. Kuinka paljon minun tätä kaalia pitäisi syödä päivässä? Varmaan jotain kymmenen kerää ja pari kiloa porkkanoita päälle.
Ja naapurit kiittävät ilmapäästöistä.
Kyllä minä vain tarvitsen energiaa ja kun rahavarat eivät riitä lampaanfileeseen, niin makkaraa, ranskiksia ja roiskeläppäpitsoja sen olla pitää. Hinta-energia -suhden on niissä ainoa mahdollinen, kun päivässä on kolmisen euroa ruokaan.
Kommentit (88)
- makaronilaatikko: pussi makaronia, lihaliemikuutio, jauhelihaa, sipuli - maksaisikohan nuo yhteensä 4-5€ ja tuosta syö 6 annosta eli alle euron annos
- kaalilaatikko: kaali, kourallinen riisiä, jauhelihaa, lihaliemikuutio, sipuli, siirappia - yht 3-4€ ja tuostakin syö 6 annosta
- porkkana, paprika, pala lihaa/makkaraa (mitä nyt sattuu löytymään), pala kaalia raastettuna (tai hapankaalia), sipulia, valkosipulia, tomaattipyrettä ja paprikajauhetta, suolaa ja pippuria. lihaliemikuutio. Tee noista mahtava gulassi!
- paistipala (1 hengelle 2 pv on n 500g), sipuli, tomaattipyre, suolakurkku, suola, pippuri, riisiä. Yht hilkun yli 6€ ja saat herkullisen stroganoffin.
- kilo possun lapaa 3,99€. Mausta ja hauduta uunissa ja tee pulled porkia. Syö vaikka oheen kypsymään laitettujen porkkanoiden kanssa. Ja tuosta määrästä syö 6-8 henkeä
- pari porkkanaa, lanttupala, perunoita, sipulia valkosipulia lohkoina uunivuokaan, päälle ruskistettu ja maustettu possunfile. Maksaa ehkä n 8€ mutta tuosta syö 4 henkeä.
- soppajuurekset 30cnt, pari perunaa, lihaa/makkaraa/kanaa/kalaa - tee keitto 4-5 eurolla.
- purjo 30cnt, pussillinen peruna-sipulisekoitusta 1,40€ ja tölkki ruoka- tms kermaa - tuosta saa vichy-soissea ison kattilallisen n 4 eurolla.
- jauhelihaa kilo , sipuli, korppujauhoja, mausteita, tomaattimurska yht. 6-7€. LIhapullia 4-6 hengelle
Voisin jatkaa listaa loputtomiin! Ei ruoka ole kallista vaan kaikki muu mättö.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:28"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:15"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:52"]Olen hoikka nainen ja tarvitsen n. 2000 kcal pysyäkseni hengissä pidemmän päälle. Kuinka paljon minun tätä kaalia pitäisi syödä päivässä? Varmaan jotain kymmenen kerää ja pari kiloa porkkanoita päälle. Ja naapurit kiittävät ilmapäästöistä. Kyllä minä vain tarvitsen energiaa ja kun rahavarat eivät riitä lampaanfileeseen, niin makkaraa, ranskiksia ja roiskeläppäpitsoja sen olla pitää. Hinta-energia -suhden on niissä ainoa mahdollinen, kun päivässä on kolmisen euroa ruokaan. [/quote] Aikanaan ministeri Holkeri suositteli köyhille silakoiden syömistä. Lisääpä tyttö kaalin ja porkkanan kaveriksi siis niitä ja lopeta turha rutina.
[/quote]
Saiskin jostain sellaisia silakoita että niitä uskaltaisi lapsilleenkin syöttää. Nehän on täynnä saasteita.
[/quote]
Kaikki maailman kalat on tuhat kertaa terveellisempiä kuin tuotantoeläinten liha.
[/quote]
Itämeri on maailman saastunein meri.
[/quote]
Kaikki maailman kalat pyydetään sieltä vai?
Kyseessä on kaksoisstandardit. Asettamalla kohtuuttomia vaatimuksia köyhille päästään syyllistämään heidät tilanteestaan. Samanlaisia vaatimuksia ei aseteta muille ihmisille. Köyhän on turha itkeä rahan puutetta, sillä hänhän voi leipoa itse leivät ja poimia ilmaiset marjat talteen. Eli köyhä, autoton yh pyöräilee ensin ennen töihin menoa lähimpään marjametsään, joka voi olla 30-50 kilometrin päässä. Siellä hän kesät talvet poimii ilmaisia marjoja ja kuljettaa ne pyörällään kotiin. Sitten hän lähtee viemään lapsia päivähoitoon. Työpäivän jälkeen hän käyttää ne illan muutamat tunnit leipätaikinan kohottamiseen ja leipomiseen.
Nuo vain esimerkkeinä. Joko ennen työpäivää tai työpäivän jälkeen autoton yh toki myös kiertelee kaikki ruokakaupat ja poimii niistä parhaat tarjoukset ja laputetut tuotteet.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:38"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:33"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:52"]Olen hoikka nainen ja tarvitsen n. 2000 kcal pysyäkseni hengissä pidemmän päälle. Kuinka paljon minun tätä kaalia pitäisi syödä päivässä? Varmaan jotain kymmenen kerää ja pari kiloa porkkanoita päälle. Ja naapurit kiittävät ilmapäästöistä. Kyllä minä vain tarvitsen energiaa ja kun rahavarat eivät riitä lampaanfileeseen, niin makkaraa, ranskiksia ja roiskeläppäpitsoja sen olla pitää. Hinta-energia -suhden on niissä ainoa mahdollinen, kun päivässä on kolmisen euroa ruokaan. [/quote] Aikanaan ministeri Holkeri suositteli köyhille silakoiden syömistä. Lisääpä tyttö kaalin ja porkkanan kaveriksi siis niitä ja lopeta turha rutina.
[/quote]
Saiskin jostain sellaisia silakoita että niitä uskaltaisi lapsilleenkin syöttää. Nehän on täynnä saasteita.
[/quote]
Kaikki maailman kalat on tuhat kertaa terveellisempiä kuin tuotantoeläinten liha.
[/quote]
[/quote]
Kaikki maailman kalat pyydetään sieltä vai?
[/quote]
Lähikaupan silakat pyydetään sieltä ja niitä täällä käskettiin syödä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:28"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:15"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Minkäs artikkelin ajattelit laittaa väittämäsi tueksi :D
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:27"]
> Juuri oli k-marketissakin tarjouksessa broilerin suikalepaketteja 1,50€/rasia (300g). Hamstrasin pakkaseen.
> Sian jauheliha/sikanauta on yleensä 400g 2-3€/paketti, kun halvimman (rainbow, pirkka, k-menu jne) valitsee.
5 euroa / kilo tai enemmän! Kauheen kalliita lihoja ostatte! Lähes aina, jos täytyy tuolla hinnalla ostaa, niin vituttaa aivan saatanasti!
[/quote]
Makkara ei ole sen halvempaa + lisäksi paskat ravintoarvot.
En viitsisi mennä jäniksiä ampumaan, joten on nyt tyydyttävä tuohon kalliiseen lihaan.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:43"]
Kyseessä on kaksoisstandardit. Asettamalla kohtuuttomia vaatimuksia köyhille päästään syyllistämään heidät tilanteestaan. Samanlaisia vaatimuksia ei aseteta muille ihmisille. Köyhän on turha itkeä rahan puutetta, sillä hänhän voi leipoa itse leivät ja poimia ilmaiset marjat talteen. Eli köyhä, autoton yh pyöräilee ensin ennen töihin menoa lähimpään marjametsään, joka voi olla 30-50 kilometrin päässä. Siellä hän kesät talvet poimii ilmaisia marjoja ja kuljettaa ne pyörällään kotiin. Sitten hän lähtee viemään lapsia päivähoitoon. Työpäivän jälkeen hän käyttää ne illan muutamat tunnit leipätaikinan kohottamiseen ja leipomiseen.
Nuo vain esimerkkeinä. Joko ennen työpäivää tai työpäivän jälkeen autoton yh toki myös kiertelee kaikki ruokakaupat ja poimii niistä parhaat tarjoukset ja laputetut tuotteet.
[/quote]
Hiemanko sulla on liioitellut esimerkit. Kai sillä yh:lla on vapaapäiviäkin? Minä olen kolmen lapsen yh, työssä käyn ja silti pystyn keräämään meille vuoden mustikat ja puolukat ja leipomaan leivät. Vapaapäivinä lapset matkaan ämpärien kanssa ja metsään. Kaksi päivää metsässä ja mustikkaa on myydä asti. Leivän leivonta ei ole lainkaan aikaa vievää. Rieskoja tekee todella nopeasti, eikä hiivataikinakaan ole ongelma. Itse laitan hiivataikinasta leivotut sämpylät illalla jääkaappiin, aamulla uuni lämpenemään, sämpylät huoneenlämpöön sitten paisto ja tuoretta leipää on jo heti aamupalalla, riittää illaksikin. Teen myös hapanleivät, taikinan aloitan arki-iltana ja hapattelen huolella, vapaapäivänä sitten leivon leiviksi.
[/quote]
[/quote]
[/quote]