Köyhille suositellaan täällä kaalia ja porkkanaa
Olen hoikka nainen ja tarvitsen n. 2000 kcal pysyäkseni hengissä pidemmän päälle. Kuinka paljon minun tätä kaalia pitäisi syödä päivässä? Varmaan jotain kymmenen kerää ja pari kiloa porkkanoita päälle.
Ja naapurit kiittävät ilmapäästöistä.
Kyllä minä vain tarvitsen energiaa ja kun rahavarat eivät riitä lampaanfileeseen, niin makkaraa, ranskiksia ja roiskeläppäpitsoja sen olla pitää. Hinta-energia -suhden on niissä ainoa mahdollinen, kun päivässä on kolmisen euroa ruokaan.
Kommentit (88)
Kyllä siihen kaaliinkin kalorioita saadaan, kun laitat sekaan paistettua sikanautaa, voita, riisiä ja siirappia ja pyöräytät siitä kaalilaatikon. Porkkanaraastetta kylkeen. Yksi satsi kestää monta päivää ja pakastaakin sitä voi. Ja on halapaa!
Et sitten voi jauhelihaa ostaa tai broileria?
Juuri oli k-marketissakin tarjouksessa broilerin suikalepaketteja 1,50€/rasia (300g). Hamstrasin pakkaseen.
Sian jauheliha/sikanauta on yleensä 400g 2-3€/paketti, kun halvimman (rainbow, pirkka, k-menu jne) valitsee.
Että kyllä nuo makkarat ranskiksineen ja roiskeläppäpitsat kallimmaksi tulee... Kaalista ja jauhelihasta saat vaikka riittoisan kaalilaatikon, hintaa tullee vuoalliselle 5€.
Mua ei ainakaan huvita vinkkailla ketään jolla asenne on tuollainen. Syö kuule ihan rauhassa roiskeläppiä vaan. Ota pikanuudelia lisäksi.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:59"]
2000 kaloria saa helposti kokoon eikä maksa paljon. Onkohan nyt keseessä vain ap:n suunnaton aliarvostus kaalia ja porkkanaa kohtaan.
Myös rikkaat syövät kaalia ja porkkanaa.
[/quote]
Mutta eivät pelkästään! Kyllä minäkin laitan joskus kaalipohjaisen keiton, padan tai laatikon. Porkkanaa tulee myös mukaan.
Ei sitä kuitenkaan porkkanalla ja kaalilla elellä. Painan 49 kg, joten ei varaa terveydellisistä (saati ulkonäöllisistä syistä laihtua).
Mutta sainkin juuri sähköpostin tällä välin. SAIN TÖITÄ! Alkaa lokakuun alusta, onnitelkaa!!!
Rasvasta saa kaloreita, eikä maksa paljon. Paista kaalit ja porkkanat voissa ja syö pari kananmunaa lisäksi. Sillä jaksat monta tuntia.
Kaalia, porkkanaa, punajuurta, perunaa, sipulia, purjosipulia, valkosipulia, kurkkua, tomaattia, kesäkurpitsaa, laadukasta paistijauhelihaa, juustoa (muista myös aura-juusto punajuuripaistokseen), viiliä, kauraryynejä, maitoa, kermaa, voita, oliiviöljyä, teetä, kahvia, kalaa tarjouksesta (pakkaseen osa), broilerin rintaa, linssejä, papuja, näkkileipää ja leipää (pakkaseen osa) sekä mausteita. Jauhoja, jos aiot syödä muffinsseja tai leipoa sämpylöitä itse. Itse pomittuja marjoja ja sieniä.
Laadusta tinkimättä!
Ainiin tummaa suklaata! Hyvä hinta/kilokalori suhde. Liian kallista sairastaa, joten täytyykin elää terveellisesti...
12.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:01"]
Sillä kolmella eurolla saisit kahden päivän safkat, jos osaisit käyttää esim. tuota kaalta ja porkkanaa sekä jauhelihaa...
[/quote]
En voi uskoa! Kerää 4000 kcal mulle kahdella eurolla, niin tarjoan vaikka kaljan, jos täällä pk-seudulla asustelet.
Suolaa on ja jotain muitakin mausteita. Ja siis sun suunnittelema ruokavalio ei koostu pelkästä makaronista, eihän?
Ei sinun pidä syödä mitään minkään määrän ja suosituksen mukaan. Syö silloin kun sinulla on näläntunne. Hoikka nainen ei tarvitse mihinkään 2000 kaloria päivässä ellei hän liiku paljon.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:52"]Olen hoikka nainen ja tarvitsen n. 2000 kcal pysyäkseni hengissä pidemmän päälle. Kuinka paljon minun tätä kaalia pitäisi syödä päivässä? Varmaan jotain kymmenen kerää ja pari kiloa porkkanoita päälle.
Ja naapurit kiittävät ilmapäästöistä.
Kyllä minä vain tarvitsen energiaa ja kun rahavarat eivät riitä lampaanfileeseen, niin makkaraa, ranskiksia ja roiskeläppäpitsoja sen olla pitää. Hinta-energia -suhden on niissä ainoa mahdollinen, kun päivässä on kolmisen euroa ruokaan.
[/quote]
Aikanaan ministeri Holkeri suositteli köyhille silakoiden syömistä. Lisääpä tyttö kaalin ja porkkanan kaveriksi siis niitä ja lopeta turha rutina.
Rikaskin tulee köyhäksi kun ostaa 3 euron kirsikkatomaatteja 200g rasia
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:12"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:52"]Olen hoikka nainen ja tarvitsen n. 2000 kcal pysyäkseni hengissä pidemmän päälle. Kuinka paljon minun tätä kaalia pitäisi syödä päivässä? Varmaan jotain kymmenen kerää ja pari kiloa porkkanoita päälle. Ja naapurit kiittävät ilmapäästöistä. Kyllä minä vain tarvitsen energiaa ja kun rahavarat eivät riitä lampaanfileeseen, niin makkaraa, ranskiksia ja roiskeläppäpitsoja sen olla pitää. Hinta-energia -suhden on niissä ainoa mahdollinen, kun päivässä on kolmisen euroa ruokaan. [/quote] Aikanaan ministeri Holkeri suositteli köyhille silakoiden syömistä. Lisääpä tyttö kaalin ja porkkanan kaveriksi siis niitä ja lopeta turha rutina.
[/quote]
Saiskin jostain sellaisia silakoita että niitä uskaltaisi lapsilleenkin syöttää. Nehän on täynnä saasteita.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:09"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:01"]
Sillä kolmella eurolla saisit kahden päivän safkat, jos osaisit käyttää esim. tuota kaalta ja porkkanaa sekä jauhelihaa...
[/quote]
En voi uskoa! Kerää 4000 kcal mulle kahdella eurolla, niin tarjoan vaikka kaljan, jos täällä pk-seudulla asustelet.
Suolaa on ja jotain muitakin mausteita. Ja siis sun suunnittelema ruokavalio ei koostu pelkästä makaronista, eihän?
[/quote]
Rasvasta saat kaloreita.
Ap, et ymmärrä ruuanlaitosta ja terveellisestä ravitsemuksesta hittojakaan.
Ei sitä kaalia tai porkkanaa ole tarkoitus kiskoa pelkältään.
Mutta ostapa vaikka sikanautaa niiden lisäksi, ja tee niistä kaalilaatikko. Neljällä eurolla saat lämpimän ruuan neljäksi päiväksi.
Lopuilla kahdeksalla eurolla (4x3e - 4e) ostat sämpyläjauhoja, hiivaa, levitettä -> teet sämpylöitä. Tuohon menee kolmisen euroa.
Eurolla pari maitoa, saat kalsiumia.
Eurolla kuusi munaa, saat aamupalalle munia ja niistä proteiinia.
Eurolla läjän omenoita, niistä vitamiinia.
Kahdella eurolla makaronia, tonnikalaa, purjon ja vaikkapa kurkun. Niistä teet makaroni-tonnikalasalaatin, mukaan voit raastaa hiukan alussa mainitsemaasi porkkanaa -> saat lounassalaatin.
Noilla pysyt terveenä ja kylläisenä.
Jauhelihaa saa tarjouksesta suht edullisesti. Teet kaalukeiton tai padan.
Jos todellisuudessa kyse olisi ruuasta, niin alkaisit käyttämään hyväksi meidän mahtavaa suomalaista luontoa joka on pullollaan ruokaa juuri tähän aikaan vuodesta!
Poimi marjoja, niitä löytyää todella moipuolisesti suomen luonnosta ja saat hyvän vitamiini- ja kuitulisän ruokavalioon. Puolukkaa, mustikkaa, variksenmarjaa, ahomansikkaa, vadelmaa tai jopa mesimarjaa. Tee hilloja, mehuja, soppaa ja pakasta sellaisenaan. Puolukka sopii hyvin myös sen kaalen kanssa raastesalaattiin!
Sienet! Kangasrousku on meillä suomessa hyvin tunnettu ja yleinen sieni jota on helppo löytää ja tunnistaa. Tämä kasvaa kankaisilla jäkälä pohjaisilla alueilla ja hyvän paikan kun löytää, voi olla että tätä saa poimittua useamman ämpärillisen kerralla. Ryöppää ja säilö, pakasta tai laita suolaliemeen! Saa terveellistä ravintoa joka sisältää proteiinia ja kuitua. Näitä höysteeksi sen kaalin kanssa pannulla! Tai sitten ihan sienikeitto, kastike tai salaatti!
Jos olet niin onnekas että asut etelä-suomessa, saatat löytää hyvän kanttarellipaikan! Tatit on myös helppo tunnistaa kun otat sienioppaan mukaan (Älypuhellin jolla pääsee nettiin ajaa asiansa myös hyvin).
Salaatit! Meillä luonto on täynnä syötäväksi sopivaa salaattia! Vuohenputkia mm. myydään helsingissä kaupassa 330€/ kilohintaan! Jokaisella on mahdollisuus poimia sitä myös itse sillä tarjonta on runsas. Voikukanlehdet, nuput, horsmat, piharatamo, koivunlehdet, suolaheinä... Tarjonta on rajaton! Nokkosesta keittoa ja nokkosen siemenistä säilö superfoodeja talveksi.
Kala. Jos asut vesistön äärellä, niin mikä estää käydä mato-ongella, nimittäin meillä suomessa kala kuuluu vapaasti kaikille! Pakasta, säilö tai nakkaa pannulle! Ei tarvi olla ranttu lajin suhteen, nimittäin aika moni raskakalaksi nimitetty vonkale on herkullista ja täysin syötäväksi kelpaavaa.
> Juuri oli k-marketissakin tarjouksessa broilerin suikalepaketteja 1,50€/rasia (300g). Hamstrasin pakkaseen.
> Sian jauheliha/sikanauta on yleensä 400g 2-3€/paketti, kun halvimman (rainbow, pirkka, k-menu jne) valitsee.
5 euroa / kilo tai enemmän! Kauheen kalliita lihoja ostatte! Lähes aina, jos täytyy tuolla hinnalla ostaa, niin vituttaa aivan saatanasti!
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:52"]Olen hoikka nainen ja tarvitsen n. 2000 kcal pysyäkseni hengissä pidemmän päälle. Kuinka paljon minun tätä kaalia pitäisi syödä päivässä? Varmaan jotain kymmenen kerää ja pari kiloa porkkanoita päälle. Ja naapurit kiittävät ilmapäästöistä. Kyllä minä vain tarvitsen energiaa ja kun rahavarat eivät riitä lampaanfileeseen, niin makkaraa, ranskiksia ja roiskeläppäpitsoja sen olla pitää. Hinta-energia -suhden on niissä ainoa mahdollinen, kun päivässä on kolmisen euroa ruokaan. [/quote] Aikanaan ministeri Holkeri suositteli köyhille silakoiden syömistä. Lisääpä tyttö kaalin ja porkkanan kaveriksi siis niitä ja lopeta turha rutina.
[/quote]
Ja poikaystävä kiittää kun tyttöystävä haisee pahalle joka ilta.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:15"]
[/quote]
Saiskin jostain sellaisia silakoita että niitä uskaltaisi lapsilleenkin syöttää. Nehän on täynnä saasteita.
[/quote]
Kaikki maailman kalat on tuhat kertaa terveellisempiä kuin tuotantoeläinten liha.