Lapseni ryhmässä on VIISI sateenkaarilasta!
Kyllähän minä tiedän, että sateenkaariperheitä on jo paljon, mutta että noin paljon osuu jo yhteen ryhmään! On naisparin kaksoset, toisen parin 3 ja 5-vuotiaat ja vielä homomiehenkin lapsi.
Mites teillä muilla?
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:18"]
Olemme siis sateenkaariperhe, mutta vain minä haen lapsemme tarhasta.
[/quote]
Mikä helvetin "sateenkaariperhe". Homopari te olette.
[/quote]
Jos kumpikaan osapuoli ei ole homo ja meillä on lapsia, miksi olisimme homopari? Naispari toki olemme, mutta koko perheestä puhuttaessa juurikin "sateenkaariperhe". Pelkkä perhekin riittää.
[/quote]
Jos olette naispari olette homoja. Vai etkö tiedä mistä se sana on lyhenne? Ja edelleen, mitä helvetin sateenkaarta teissä on? Tehän olette homogeenisempiä kuin tavallinen perhe? Oikeampi termi teille olisi yksiväriperhe.
[/quote]
Naisparin osapuolet voivat olla myös biseksuaaleja. Sinä et omista sanojen merkityksiä ja sateenkaariperheellä on vakiintunut merkityksensä.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:33"]
Mitä sitten ?
[/quote]
No ei mitään, aattelin vaan mainita kun yllätyin määrästä. T: ap
Ja aito avioliitto tyyppien mukaan ei ole yhtään koska lasten etu pitää turvata niin että asuvat aidossa perheessa :(
Ihan hyvä ettei homomiesten tarvitse enää sinnitellä kulissiliitoissa tai lesboäitien kasvattaa lapsiaan "hetero-yh" -piilossa. Ei näitä ihmisiä ole yhtään sen enempää kuin ennen.
En ajattele noin. Lastemme ryhmässä on vanhempia, kaikenlaisia:). Toiset vanhemmat kivoja, toiset vähän vähemmmän... Vanhempien sukupuoli ja sisäiset asiat eivät kiinnosta. Kaikkien lasten yleinen hyvinvointi kyllä.
Ongelmia tiedossa. Äitienpäivänä pitäisi tehdä tuplakortit, mitäs askarrellaan isänpäivänä? Väkisinkin tulee syrjitty olo noille lapsiparoille kun heitä ei voi kutsua kristillisiä arvoja noudattavien perheiden luo lastenkutsuille yms, niin käy sääliksi :(
Aika paljon kieltämättä! Meillä on keskimmäisen pojan luokalla ollut sateenkaariperheen poika, mutta jatkoi ala-asteen jälkeen eri kouluun. Muita ei tietääkseni ole ollut. Että ei tuollainen määrä varmaan kovin yleistä ole. Ihan hieno homma. Lapsesi kasvaa ympäristössä, jossa sateenkaariperheet on ihan jokapäiväinen juttu.
Siskon lapsen ryhmässä on myös naisparin kaksoset. Eipä sateenkaariperheet nykyään ainakaan isommissa kaupungeissa mitään harvinaisuuksia ole.
Me olemme yksinhuoltajan lapsia ja pienellä paikkakunnalla se oli ihmetyksen aihe kun olimme pieniä... Ajat muuttuvat.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:37"]
Ongelmia tiedossa. Äitienpäivänä pitäisi tehdä tuplakortit, mitäs askarrellaan isänpäivänä? Väkisinkin tulee syrjitty olo noille lapsiparoille kun heitä ei voi kutsua kristillisiä arvoja noudattavien perheiden luo lastenkutsuille yms, niin käy sääliksi :(
[/quote]
Isänpäivänä minä askartelin papalle kortin. T: yksinhuoltajan lapsi.
[/quote]'
Kyllä te kristillisiä arvoja noudattavat olette näköjään säännönmukaisesti jotain ihan hirviöitä ihmiseksi. Vai että ei voi sateenkaariperheen lapsia kutsua synttäreille. Sairasta. Teille ei pitäisi antaa lapsia :(. Olen pöyristynyt.
[/quote]
Näissä tilanteissa punnitaan ryhmän aikuisten ammattitaito ja se miten he hoitavat tilanteen. Ei asiasta tarvitse ongelmaa tehdä! Ja mistä tiedät, ettei näillä äitien lapsilla ole isää ja toisinpäin? Hyvä lastenhoitaja ottaa asioista selvää ja hoitaa asian sillä tavalla, ettei ihmetystä synny. Kyllä näistä tilanteista varmaan jo ohjeistustakin löytyy.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:40"]
[/quote]'
Kyllä te kristillisiä arvoja noudattavat olette näköjään säännönmukaisesti jotain ihan hirviöitä ihmiseksi. Vai että ei voi sateenkaariperheen lapsia kutsua synttäreille. Sairasta. Teille ei pitäisi antaa lapsia :(. Olen pöyristynyt.
[/quote]
Lasut tollaisista vanhemmista, ääriliikkeisiin kuuluville ei lapsia!
[/quote]
Jos suurin ongelma on äitienpäivä/isänpäiväkortit tai kristillisten perheiden juhlat, niin mitään ongelmaa ei ilmeisesti ole olemassa edes. :D
En tajua, miksi aina vedotaan siihen, että lasta syrjitään/kiusataan? Lapset osaa olla ILKEITÄ, ne keksii ihan mistä vain syyn kiusaamiseen, vaikkapa hiusten väristä tai kengistä tai luomesta tai mistä tahansa. Eikö tärkeämpää olisi puuttua siihen KIUSAAMISEEN, eikä siihen, mistä kiusaaminen johtuu?
Ehkä provo, mutta sinusta siis kristilliaiä arvoja noudattavien on ok syrjiä viattomia lapsia näiden vanhempien takia? Tässä nähdään näiden lasten etua puolustavien uskisten sairas arvomaailma ihan konkreettisesti. Lapset kärsivät syrjinnästä, koska minun pitää syrjiä heitä uskonnollisen vakaumukseni vuoksi. Tästä syystä homoliitot pitää kieltää (riippumatta siitä liittyykö asiaan lapsia).
[/quote]
Ei meillä ainakaan isänpäivänä tehdä ongelmaa siitä, ettei kaikilla lapsilla ole isää. Vuosien varrella on ollut paljon yksinhuoltajien lapsia (joilla ei ole isää kuvioissa), parin lapsen isä on kuollut ja muutama naisparin lapsikin on osunut kohdalle.
T: lastentarhanopettaja (itse äitiyslomalla nyt)
Ei meidän lasten ryhmissä ole ollut yhtään. Vanhin on ehtinyt olla perhepäivähoitajalla, päiväkodissa, toiseen päiväkotiin meni eskariin ja nyt 3 vuotta koulussa. Nuorempi pph:ssa, päiväkodissa, kerhossa ja nyt eskarissa. Kolmas vasta aloittelee hoitouraansa.
Tarkoitat siis sateenkaariperheen lapsia, ei sateenkaarilapsia.
Sateenkaarilapsi on lapsi, joka kuuluu itse seksuaali - tai sukupuolivähemmistöön.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:32"]Kyllähän minä tiedän, että sateenkaariperheitä on jo paljon, mutta että noin paljon osuu jo yhteen ryhmään! On naisparin kaksoset, toisen parin 3 ja 5-vuotiaat ja vielä homomiehenkin lapsi.
Mites teillä muilla?
[/quote]
En tiedä. Minulla ei ole tapana kysyä ketkä ovat heteroita ja ketkä ei.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:41"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:36"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:18"]
Olemme siis sateenkaariperhe, mutta vain minä haen lapsemme tarhasta.
[/quote]
Mikä helvetin "sateenkaariperhe". Homopari te olette.
[/quote]
Jos kumpikaan osapuoli ei ole homo ja meillä on lapsia, miksi olisimme homopari? Naispari toki olemme, mutta koko perheestä puhuttaessa juurikin "sateenkaariperhe". Pelkkä perhekin riittää.
[/quote]
Jos olette naispari olette homoja. Vai etkö tiedä mistä se sana on lyhenne? Ja edelleen, mitä helvetin sateenkaarta teissä on? Tehän olette homogeenisempiä kuin tavallinen perhe? Oikeampi termi teille olisi yksiväriperhe.