Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita joita kukaan ei sanonut keski-iästä: Hampaita vihloo jatkuvasti ja hammaslääkärin mukaan normaalia ikää liittyvää, polvea särkee ja lääkärin mukaan normaali keski-ikän niverikko

Vierailija
24.08.2022 |

Tuntuu että on vaiva mikä tahansa niin lääkärin mukaan syy on se, että olet 46vuotias nainen!

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonossa kunnossa olet

Terv Terve mamma 53 vee ilman kolotuksia

Vierailija
2/27 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo toi aivan totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on polvi kipeänä. Minäkin olen 46-vuotias nainen. Toki taustalla on myös urheiluvammasta toipuminen ja ilmeisesti sitä seurannut liian nopea rasituksen nosto tuon tähän asti terveehkön jalan näkökulmasta, mutta kyllä minäkin sain kommentiksi, että tuon ikäisellä näitä vaivoja nyt tulee aika helposti - ja paranee aika huonosti. Että juu. Muuten ei kyllä vielä ole valittamista :D.

Vierailija
4/27 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen olisi pitänyt sanoa ja missä? Ihmisille saattaa tulla monenlaisia vaivoja ikääntyessä. Niiden luetteleminen olisi aivan turhaa, koska kukaan ei voi kuitenkaan ennustaa tuleeko sulle mitään, ja jos tulee, mitä tulee. Minä olen 56-vuotias, eikä minulla ole mitään kipuja eikä kulumia.

Vierailija
5/27 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden vihlontaan on olemassa hammastahnaa. Kokeile, toimii.

Vierailija
6/27 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takuut menee umpeen 40- vuotispäivän maissa.

Vierailija
7/27 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonossa kunnossa olet

No jaa, paljon vaikuttaa sekin, mistä nuo vaivat juurtavat juonensa. Itsellä "kaikki paikat" prakaa, koska olen harrastanut rankkaa liikuntaa lapsesta asti ja urheilutaustan takia siellä pohjasyinä on mm. vanhoja urheiluvammoja - ja nyt tuo yksi, iso tuoreempikin. Olen siis fyysisesti muuten huippukunnossa, mutta nivelet ja jänteet on sitten kuin vanhalla mummolla. Kohtuus kaikessa lienisi se paras. Kai sitä keski-ikäisenä pitäisi uskoa ja siirtyä sauvakävelyyn ja saliharjoitteluun laitteilla :D. T: kolmas kommentoija

Vierailija
8/27 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikäköhän se takuu on ollut, ja mistä sen olisi saanut lunastaa?

Vierailija
9/27 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonossa kunnossa olet

Aika rankkaa sanoa noin. Ja voikin vielä olla, että tuo kommentti osuu omaan nivelrikko-nilkkaasi.

Vierailija
10/27 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla tylsää olla noin tosikko. Onkohan sulla yhtään ystävää, joka oikeasti jaksaa sun seuraa, eikä vain hampaat irvessä esitä?

Vierailija
11/27 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia! Kun polveni niksahti muutossa niin nuori   lääkäri rupesi empaattinen ilme naamallaan selostamaan miten jokaisella viisikymppisellä on väistämättä nivelrikko,olin 44vuotias ja tosiaan satuttanut polven niin kyllä v""tti kuunella! 

Ja sitten toinen oli kun minulla oli  niin  paha hiivasienitulehdus että kärysi pikkupöksyjenkin läpi ja lääkäri rupesi lässyttämään vaihdevuosista ja  limakalvojen kuivumisesta,totesin että tuuppas vähän lähemmäs ja kyllä muuttui ääni kellossa kun haju tulvahti nenään.

Vierailija
12/27 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karlotta kirjoitti:

Samoja kokemuksia! Kun polveni niksahti muutossa niin nuori   lääkäri rupesi empaattinen ilme naamallaan selostamaan miten jokaisella viisikymppisellä on väistämättä nivelrikko,olin 44vuotias ja tosiaan satuttanut polven niin kyllä v""tti kuunella! 

Ja sitten toinen oli kun minulla oli  niin  paha hiivasienitulehdus että kärysi pikkupöksyjenkin läpi ja lääkäri rupesi lässyttämään vaihdevuosista ja  limakalvojen kuivumisesta,totesin että tuuppas vähän lähemmäs ja kyllä muuttui ääni kellossa kun haju tulvahti nenään.

Väistämättä nivelrikko 50-vuotiaalla? Aika oudolta kuulostaa. Ei kummallakaan vanhemmalla ole ja ovat 80 vuotiaita.

Vierailija
13/27 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mahtaa olla tylsää olla noin tosikko. Onkohan sulla yhtään ystävää, joka oikeasti jaksaa sun seuraa, eikä vain hampaat irvessä esitä?

Samat sanat sulle😊 ja minä kun luulin olevani hauska tuota kysyessä....no, jokaisella oma huumorinsa. Älä sinäkään ota kaikkea niin tosissasi.

Vierailija
14/27 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karlotta kirjoitti:

Väistämättä nivelrikko 50-vuotiaalla? Aika oudolta kuulostaa. Ei kummallakaan vanhemmalla ole ja ovat 80 vuotiaita.

Tätä minäkin jämähdin hetkeksi ihmettelemään. Olen liki seitsemänkymppinen, eikä minulla tietääkseni ole nivelrikkoa. Eiköhän nivelrikko ole enemmän perimä- kuin ikäriippuvainen vaiva... ?

Vierailija
15/27 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni on jo nuorena hyvinkin romuna (liikuntavammat, muut onnettomuudet, nuorena puhjenneet sairaudet) mutta mitään ei välttämättä näy ulospäin. Reippaan ja täysin terveen NÄKÖISILLÄ voi olla vaikka mitä vaivaa, ei niistä tuntemattomille huudella. Se tulee aina ihmiselle shokkina kun tulee ekaa kertaa jokin hankala krooninen vaiva oli ikä mikä tahansa.

Vierailija
16/27 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä olen 49v eikä hampaita vihlo eikä polvia kolota. Purskuta suutasi Dentiplus-liuoksella, se voisi ehkä auttaa. 

Vierailija
17/27 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karlotta kirjoitti:

Tätä minäkin jämähdin hetkeksi ihmettelemään. Olen liki seitsemänkymppinen, eikä minulla tietääkseni ole nivelrikkoa. Eiköhän nivelrikko ole enemmän perimä- kuin ikäriippuvainen vaiva... ?

Vammat ja virheasennot varmaan eniten vaikuttavat, sitten joskus on kaikki altistavat tekijät mukana. Nivelrikkohan on siitä erikoinen että se voi olla täysin kivuton. Tietysti jos ihminen ei pahemmin rasita polveaan millään liikunnalla niin ei se kipukaan tule esiin. Toisaalta heikot lihakset ovat myös huono homma.

Vierailija
18/27 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hampaiden kolotus useimmiten johtuu ientulehduksesta. Mene toiselle hammaslääkärille ja kysy, näkyykö siellä mitään kun "joku päivä tuli verta ikenistä". Tutkii ihan eri tavalla.

Samoin muut ikään liittyvät typerät kommentit voi ohittaa kysymyksillä. "Voiko nivelrikko tulla yhdessä yössä? Eilen polvi oli ok mutta kun raahasin muuttolaatikkoa ja astuin huonosti niin siitä lähtien on ollut kipeä." Jne.

Vierailija
19/27 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karlotta kirjoitti:

Saattaa olla, että lääkäri on tarkoittanut yleistä nivelten kulumista, mikä tapahtuu kaikille iän myötä. Nivelrikko on ymmärtääkseni eri asia.

Vierailija
20/27 |
24.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten sun hampaita vihloo? Mulla oli ennen vähän väliä purukalusto hyvinkin kipeä ja stressissä kiristelin hampaita ja narskuttelin unissani aivan erityisen paljon. Ei osannut lääkärit sanoa asiaan mitään, eikä hammaslääkäritkään huomanneet outouksia ennen kuin kohdalle osui yksi pätevä lääkäri, joka sanoi että tarviin purukiskot ja antoi ohjeita puremalihasten hierontaan ja rentoutukseen, koska hampaat oli selvästi kuluneet ja poskissa joku purentalista syntynyt siitä narskuttelusta ja hampaiden yhteenpuremisesta. Siihen loppui hammaskivut. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi