Tapailen miestä, viimeksi hän kertoi että kotityöt kuuluvat naiselle
Olen tapaillut puolisen vuotta yhtä miestä. Olemme useimmiten tavanneet minun luonani joten en ole kehdannut pyytää häntä täällä siivoamaan. Nyt kuitenkin olisin tarvinnut saunan pesussa apua ja kysyin miestä auttamaan. Hän sanoi että luuli, että olen alusta asti tajunnut että hänestä kotityöt kuuluvat naiselle.
En kuitenkaan antanut periksi vaan ehdotin että minä teen kaiken muun tällä kertaa mutta hän pesee saunan. Olin yötä ystävälläni ja seuraavana päivänä sauna oli huolellisesti pesty. Tänään sain kuitenkin tietää että mies oli maksanut veljelleen 100 euroa siitä, että tämä oli pessyt saunan!
Joo, tiedän että tähän saattaa tulla kommentteja "Mitä siinä valitat, saunahan tuli pestyä" MUTTA minusta tämä on periaatekysymys. Jos menemme naimisiin ja saamme lapsia niin soittaako hän aina jonkun muun vaihtamaan vaipan rahasta?
Kommentit (44)
Miehellä on ihan perussiisti yksiö. Ruokaa hän ei laita vaan ostaa valmisruokia tai syö ulkona mikä on hullua koska hän ei ole tosiaankaan mikään rikas. Ja tuo 100 euroa saunan pesusta veljelle, todella typerää. Siivoaa siellä sotkunsa suunnilleen pois, koska on pakko kun en minäkään sitä tee. Itsellä kuitenkin rivitalokolmio niin täällä on mukavempi olla.
ap
Ei jatkoon. 35 v ei opi enää. Laita kiertoon jollekulle joka haluaa tehdä kaikki kotityöt itse.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:34"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:14"]Mua miehenä välillä risoo se, että kaikki auton huoltoon, talon kunnossapitoon, korjaamiseen ja remppaamiseen jne jne jne liittyvä on miesten hommaa, johon liittyen naiset yleensä aina sanoo että "joo kyllä mä tekisin mutta kun en jaksa tai osaa". Mutta silti sitten imurointi ja pölyjen pyyhkiminen ja vaatteiden peseminen pitäisi jakaa tasan. En ymmärrä, miksi ylipäätään kaikkia töitä ei voi koittaa jotenkin jakaa tasapuolisesti niin, että kukin tekee sitä minkä parhaiten taitaa ja haluaa tehdä. Jos sitten on niin, ettei mitään (edes puolisäännöllistä) kunnossapito-, rakennus- ja remppahommaa ole, niin sitten tietysti voi niitä kodinhoitoon liittyviä asioita jakaa. Jos toinen esim. ei juuri osaa laittaa ruokaa, ja toinen osaa, niin mieluummin sitten osaava tekee ruoan ja toinen auttaa ja siivoaa. Jos ei kummallakaan ole mitään spesifejä taitoja, niin jos toinen siivoaa niin toinen sitten vaikka pyykkää, ja ruoanlaitossa vuorotellaan. Mutta jos mies hoitelee raskaammat ja ehkä naiselle hankalammat pihahommat ja talon ja auton kunnossapidon, niin onhan se epäreilua ja perusteetonta, että sitten kodinhoidon hommat pitäisi jakaa tasan. Onneksi meillä luonnostaan on mennyt kiinnostus ja taidot aikalailla perinteisen mallin mukaan. Kyllä minä silti (miehenä) usein, ellen yleensä, hoidan ruokaostokset ja teen ruoan, ja toisinaan kun roskaisuus lattialla häiritsee, lakaisen tai imuroin. Pääasiassa muuten siivoukset hoitelee vaimo, kuten pyykinpesun, joka on minulta kielletty. [/quote] Mulle tällainen jako on teoriassa ok, mutta hyvin usein, poikkeuksia tietysti on, käytännössä se menee näin: mies korjaa autoa 3 kertaa vuodessa ja nurmikko leikataan kerran kuussa. Ja sitä vastaan nainen siivoaa joka helkkarin päivä lasten lelut ja sotkut useampaan kertaan, pesee pyykit, laittaa ruuan, käy kaupassa, imuroi, pesee astiat, pyyhkii pölyt. Kerää miehen sukat, kalsarit, jogurttipurkit yms ympäri kämppää. Pyyhkii ne saatanan leivänmurut sieltä keittiön pöydältä kun se on miehelle ylivoimaisen vaikeaa, onhan hän viime viikolla kuitenkin käynyt tankkaamassa auton ja edellisellä viikolla vaihtoi pyyhkijänsulat. Auta armias jos on 2 viikkoa kestävä remppa niin miehen täytyy sillä verukkeella saada levätä koko seuraava vuosi. Naisen työpäivä kestää 24/7. Ja ne harvat hetket jotka on vapaata, kun saa ipanat vihdoin viimein illalla nukkumaan, pitäisi pyhittää suihinotolle. Jonka jälkeen mies tyytyväisenä nukahtaa sohvalle kun taas nainen menee syöttämään vauvaa..
[/quote]
Tässä se oli tyhjentävästi. Nykyinen ex.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:34"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:14"]Mua miehenä välillä risoo se, että kaikki auton huoltoon, talon kunnossapitoon, korjaamiseen ja remppaamiseen jne jne jne liittyvä on miesten hommaa, johon liittyen naiset yleensä aina sanoo että "joo kyllä mä tekisin mutta kun en jaksa tai osaa". Mutta silti sitten imurointi ja pölyjen pyyhkiminen ja vaatteiden peseminen pitäisi jakaa tasan.
En ymmärrä, miksi ylipäätään kaikkia töitä ei voi koittaa jotenkin jakaa tasapuolisesti niin, että kukin tekee sitä minkä parhaiten taitaa ja haluaa tehdä. Jos sitten on niin, ettei mitään (edes puolisäännöllistä) kunnossapito-, rakennus- ja remppahommaa ole, niin sitten tietysti voi niitä kodinhoitoon liittyviä asioita jakaa.
Jos toinen esim. ei juuri osaa laittaa ruokaa, ja toinen osaa, niin mieluummin sitten osaava tekee ruoan ja toinen auttaa ja siivoaa. Jos ei kummallakaan ole mitään spesifejä taitoja, niin jos toinen siivoaa niin toinen sitten vaikka pyykkää, ja ruoanlaitossa vuorotellaan.
Mutta jos mies hoitelee raskaammat ja ehkä naiselle hankalammat pihahommat ja talon ja auton kunnossapidon, niin onhan se epäreilua ja perusteetonta, että sitten kodinhoidon hommat pitäisi jakaa tasan.
Onneksi meillä luonnostaan on mennyt kiinnostus ja taidot aikalailla perinteisen mallin mukaan. Kyllä minä silti (miehenä) usein, ellen yleensä, hoidan ruokaostokset ja teen ruoan, ja toisinaan kun roskaisuus lattialla häiritsee, lakaisen tai imuroin. Pääasiassa muuten siivoukset hoitelee vaimo, kuten pyykinpesun, joka on minulta kielletty.
[/quote]
Mulle tällainen jako on teoriassa ok, mutta hyvin usein, poikkeuksia tietysti on, käytännössä se menee näin: mies korjaa autoa 3 kertaa vuodessa ja nurmikko leikataan kerran kuussa. Ja sitä vastaan nainen siivoaa joka helkkarin päivä lasten lelut ja sotkut useampaan kertaan, pesee pyykit, laittaa ruuan, käy kaupassa, imuroi, pesee astiat, pyyhkii pölyt. Kerää miehen sukat, kalsarit, jogurttipurkit yms ympäri kämppää. Pyyhkii ne saatanan leivänmurut sieltä keittiön pöydältä kun se on miehelle ylivoimaisen vaikeaa, onhan hän viime viikolla kuitenkin käynyt tankkaamassa auton ja edellisellä viikolla vaihtoi pyyhkijänsulat. Auta armias jos on 2 viikkoa kestävä remppa niin miehen täytyy sillä verukkeella saada levätä koko seuraava vuosi. Naisen työpäivä kestää 24/7. Ja ne harvat hetket jotka on vapaata, kun saa ipanat vihdoin viimein illalla nukkumaan, pitäisi pyhittää suihinotolle. Jonka jälkeen mies tyytyväisenä nukahtaa sohvalle kun taas nainen menee syöttämään vauvaa..
[/quote]
Ja tässä miehet saatte syyn miksi sitä kyrpää ei jaksa lussuttaa joka ilta.