Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailen miestä, viimeksi hän kertoi että kotityöt kuuluvat naiselle

Vierailija
20.08.2015 |

Olen tapaillut puolisen vuotta yhtä miestä. Olemme useimmiten tavanneet minun luonani joten en ole kehdannut pyytää häntä täällä siivoamaan. Nyt kuitenkin olisin tarvinnut saunan pesussa apua ja kysyin miestä auttamaan. Hän sanoi että luuli, että olen alusta asti tajunnut että hänestä kotityöt kuuluvat naiselle.

En kuitenkaan antanut periksi vaan ehdotin että minä teen kaiken muun tällä kertaa mutta hän pesee saunan. Olin yötä ystävälläni ja seuraavana päivänä sauna oli huolellisesti pesty. Tänään sain kuitenkin tietää että mies oli maksanut veljelleen 100 euroa siitä, että tämä oli pessyt saunan!

Joo, tiedän että tähän saattaa tulla kommentteja "Mitä siinä valitat, saunahan tuli pestyä" MUTTA minusta tämä on periaatekysymys. Jos menemme naimisiin ja saamme lapsia niin soittaako hän aina jonkun muun vaihtamaan vaipan rahasta?

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana mies. Sitten jos vaimo sairastuu eikä pysty tekemään niitä kotitöitä niin eletään paskassa tai lempataan sairas vaimo pihalle.
Romanttista

Vierailija
22/44 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy siltä, kenen tehtäviin kotityöt kuuluu kahden homomiehen suhteessa jossa ei ole naista siivoojana? Tai kenelle kotityöt kuuluu sinkkumiehen asunnossa tai opiskelijamiesten kimppakämpässä? Kelle kotityöt kuuluvat, jos sinä joudut onnettomuuteen tai sairastut ja on koti ja lapset joista pitää jonkun osata rutiinilla selvitä ja vielä päälle sinun hoitamisestasi? Kannattaa käydä " mitä jos joudun pyörätuoliin " tai " mitä jos lapsemme on vammainen " - keskustelu ja lopettaa pinnallisten ja laiskojen tapailu jos se keskustelu ei mene tasan niin että molemmat on valmiita likaamaan kätensä ja tukemaan toista niin myötä - kuin vastamäessä. Vastamäkiä elämässä voi tulla todella jyrkkiäkin. Voi myös kysyä, mitä jos hän itse vammautuu, onko toisella motivaatiota hoitaa vielä häntäkin jos ikinä ei ole saanut mitään tukea ja kotitöitä ei ole jaettu aiemmin tasapuolisesti. " 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:05"]En haluakaan jatkaa tapailua jos ei ota itseään niskasta kiinni. Mies on kuitenkin 35v ja itsekin 30v niin siksi puhuin lapsista yms. Kun haluaisin jo vakavan suhteen. Ap
[/quote]

Vierailija
24/44 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä kommentoineiden kanssa samaa mieltä, mies vaihtoon ja heti. Hyvä toisaalta, että asia selvisi nyt, eikä vasta sitten kun on jo pulla uunissa.

Vierailija
25/44 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:10"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:05"]En haluakaan jatkaa tapailua jos ei ota itseään niskasta kiinni. Mies on kuitenkin 35v ja itsekin 30v niin siksi puhuin lapsista yms. Kun haluaisin jo vakavan suhteen. Ap
[/quote]
[/quote]

25 veen vois kouluttaa, mut 35 v... en ottais riskiä.

Vierailija
26/44 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvä kun vielä seurustelette. Opettele tuntemaan hänet, niin tiedät mitä on tarjolla. Et voi häntä muuttaa vaan jos otat niin sitten otat hänet kaikkine "vikoineen". Jos muutatte yhteen, et voi alkaa sitten marista että kun et tee sitä tai tätä.

Nyt vain mietit mitä haluat mieheltä ja mietit vastaako hän sitä mitä haluat. Jos vastaa niin ok. Mutta jos ei vastaa niin älä jatka suhdetta tai hyväky hänet sellaisena kuin on.

Vierailija
27/44 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka sen miehen kotityöt on tähän asti tehnyt?

Vierailija
28/44 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua miehenä välillä risoo se, että kaikki auton huoltoon, talon kunnossapitoon, korjaamiseen ja remppaamiseen jne jne jne liittyvä on miesten hommaa, johon liittyen naiset yleensä aina sanoo että "joo kyllä mä tekisin mutta kun en jaksa tai osaa". Mutta silti sitten imurointi ja pölyjen pyyhkiminen ja vaatteiden peseminen pitäisi jakaa tasan.

En ymmärrä, miksi ylipäätään kaikkia töitä ei voi koittaa jotenkin jakaa tasapuolisesti niin, että kukin tekee sitä minkä parhaiten taitaa ja haluaa tehdä. Jos sitten on niin, ettei mitään (edes puolisäännöllistä) kunnossapito-, rakennus- ja remppahommaa ole, niin sitten tietysti voi niitä kodinhoitoon liittyviä asioita jakaa.

Jos toinen esim. ei juuri osaa laittaa ruokaa, ja toinen osaa, niin mieluummin sitten osaava tekee ruoan ja toinen auttaa ja siivoaa. Jos ei kummallakaan ole mitään spesifejä taitoja, niin jos toinen siivoaa niin toinen sitten vaikka pyykkää, ja ruoanlaitossa vuorotellaan.

Mutta jos mies hoitelee raskaammat ja ehkä naiselle hankalammat pihahommat ja talon ja auton kunnossapidon, niin onhan se epäreilua ja perusteetonta, että sitten kodinhoidon hommat pitäisi jakaa tasan.

Onneksi meillä luonnostaan on mennyt kiinnostus ja taidot aikalailla perinteisen mallin mukaan. Kyllä minä silti (miehenä) usein, ellen yleensä, hoidan ruokaostokset ja teen ruoan, ja toisinaan kun roskaisuus lattialla häiritsee, lakaisen tai imuroin. Pääasiassa muuten siivoukset hoitelee vaimo, kuten pyykinpesun, joka on minulta kielletty.

Vierailija
29/44 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:13"]

Kuka sen miehen kotityöt on tähän asti tehnyt?

[/quote]

No varmaan se veli? 

Vierailija
30/44 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:14"]
Mutta jos mies hoitelee raskaammat ja ehkä naiselle hankalammat pihahommat ja talon ja auton kunnossapidon, niin onhan se epäreilua ja perusteetonta, että sitten kodinhoidon hommat pitäisi jakaa tasan.
[/quote]

Minä värkkään autoja/fillareita kerran kuussa max 2h kerrallaan. Ajan nurmikon varmaan 5 kertaa kesässä. Korjaan kotona jotain max kerran kuussa.

Nämäkö tarkoittavat sitä, että vaimoni pitää yksin tehdä taloustyöt 1-2h päivässä, joskus enemmänkin?

Vierailija
31/44 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

EIII jatkoon! Unohda se lassukka.

terv. kotitöitä tekevän miehen vaimo

Vierailija
32/44 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:19"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:14"] Mutta jos mies hoitelee raskaammat ja ehkä naiselle hankalammat pihahommat ja talon ja auton kunnossapidon, niin onhan se epäreilua ja perusteetonta, että sitten kodinhoidon hommat pitäisi jakaa tasan. [/quote] Minä värkkään autoja/fillareita kerran kuussa max 2h kerrallaan. Ajan nurmikon varmaan 5 kertaa kesässä. Korjaan kotona jotain max kerran kuussa. Nämäkö tarkoittavat sitä, että vaimoni pitää yksin tehdä taloustyöt 1-2h päivässä, joskus enemmänkin?

[/quote]

Komppi.

Kerrostalossa noita hommia on vielä vähemmän. Jos meidän taloudessa jaoteltaisiin sukupuolen mukaan hommat, mies ei  ikinä tekisi mitään. Minä taasen joka päivä.

Vierailija
33/44 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

22: enpä tunne yhtään noin avutonta ja typerää naista. Tuntemissani perheissä, jos toinen tekee jotain mitä toinen ei osaa/pysty tekemään (vaikka auton renkaiden vaihto), niin toinen tekee sillä aikaa "molempien" muita hommia. Esim. hoitaa sinä päivänä ruoan laiton vaikka se yleensä olisi sen renkaanvaihtajan töitä. Näin töiden määrä jakaantuu tasa-arvoisesti, vaikka molemmat eivät kaikkeen hommaan osallistukaan.

Harmillista, että sinä olet tavannut vain pöljiä naisia, ja vielä päätynyt suhteisiin moisten kanssa...

Vierailija
34/44 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on työnjako sellainen, että mies pääasiallisesti pesee pyykin ja käy kaupassa, ja lakaisee keittiön lattian. Aamuvuoroviikollaan hän laittaa ruuan, koska teen silloin pidempää päivää, että ehdin hakemaan lapset tarhasta iltavuoroviikollaan. Hän ei ole kovin hyvä kokki mutta yrittää. Hän hoitaa auton (mulla ei ole ajokorttia enkä tarvitse), se on hänen. Fillarit me viedään korjaamolle. Minä teen kodin pienet korjaukset ja pintarempat, kuten maalaan ja tapetoin ja poraan ja korjaan vinksahtaneet saranat ym. Olen näppäräsormisempi. Nurtsin leikkaa mies omasta tahdostaan, vaikka minä haluaisin leikata sen (ja olen taatusti kokeneempi hommassa oltuani nuorena joitakin kesiä kaupungin puisto-osastolla...). Minä hoidan muut puutarhahommat. Mies tekee talon putkihommat, koska on putkimies koulutukseltaan. Eli meillä ne on jaettu sen mukaan, kuka mitäkin osaa. Jos rouvasi sanoo ettei osaa, opeta. 

Ap:lle: sovinistiÄlä ota sovinistia puolisoksesi. Siitä ei mitään hyvää seuraa. 

Vierailija
35/44 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:14"]Mua miehenä välillä risoo se, että kaikki auton huoltoon, talon kunnossapitoon, korjaamiseen ja remppaamiseen jne jne jne liittyvä on miesten hommaa, johon liittyen naiset yleensä aina sanoo että "joo kyllä mä tekisin mutta kun en jaksa tai osaa". Mutta silti sitten imurointi ja pölyjen pyyhkiminen ja vaatteiden peseminen pitäisi jakaa tasan.

En ymmärrä, miksi ylipäätään kaikkia töitä ei voi koittaa jotenkin jakaa tasapuolisesti niin, että kukin tekee sitä minkä parhaiten taitaa ja haluaa tehdä. Jos sitten on niin, ettei mitään (edes puolisäännöllistä) kunnossapito-, rakennus- ja remppahommaa ole, niin sitten tietysti voi niitä kodinhoitoon liittyviä asioita jakaa.

Jos toinen esim. ei juuri osaa laittaa ruokaa, ja toinen osaa, niin mieluummin sitten osaava tekee ruoan ja toinen auttaa ja siivoaa. Jos ei kummallakaan ole mitään spesifejä taitoja, niin jos toinen siivoaa niin toinen sitten vaikka pyykkää, ja ruoanlaitossa vuorotellaan.

Onneksi meillä luonnostaan on mennyt kiinnostus ja taidot aikalailla perinteisen mallin mukaan. Kyllä minä silti (miehenä) usein, ellen yleensä, hoidan ruokaostokset ja teen ruoan, ja toisinaan kun roskaisuus lattialla häiritsee, lakaisen tai imuroin. Pääasiassa muuten siivoukset hoitelee vaimo, kuten pyykinpesun, joka on minulta kielletty.
[/quote]

Mulle tällainen jako on teoriassa ok, mutta hyvin usein, poikkeuksia tietysti on, käytännössä se menee näin: mies korjaa autoa 3 kertaa vuodessa ja nurmikko leikataan kerran kuussa. Ja sitä vastaan nainen siivoaa joka helkkarin päivä lasten lelut ja sotkut useampaan kertaan, pesee pyykit, laittaa ruuan, käy kaupassa, imuroi, pesee astiat, pyyhkii pölyt. Kerää miehen sukat, kalsarit, jogurttipurkit yms ympäri kämppää. Pyyhkii ne saatanan leivänmurut sieltä keittiön pöydältä kun se on miehelle ylivoimaisen vaikeaa, onhan hän viime viikolla kuitenkin käynyt tankkaamassa auton ja edellisellä viikolla vaihtoi pyyhkijänsulat. Auta armias jos on 2 viikkoa kestävä remppa niin miehen täytyy sillä verukkeella saada levätä koko seuraava vuosi. Naisen työpäivä kestää 24/7. Ja ne harvat hetket jotka on vapaata, kun saa ipanat vihdoin viimein illalla nukkumaan, pitäisi pyhittää suihinotolle. Jonka jälkeen mies tyytyväisenä nukahtaa sohvalle kun taas nainen menee syöttämään vauvaa..

Vierailija
36/44 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on varmaan tapaillut ap:ta vaan sen takia, että on luullut että ap on "fiksu nainen", joka ymmärtää paikkansa ihan sanomattakin ja tekee ne kotityöt. Hänen kämppänsä on myös säästynyt puhtaampana kun on voinut oleilla ap:n kämpässä.

Vierailija
37/44 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minusta on ok että päivittäiset kotityöt jaetaan suurinpiirtein tasan, vaikka mies sitten hoitaisi jotain autonhuoltoa tai kunnostusjuttuja silloin tällöin. Miehet eivät tunnu monesti hahmottavan että niiden tavanomaisten tiskauksen, pyykin, imuroinnin ja yleisen järjestelyn lisäksi silloin tällöin pitää myös mm:

pestä sauna, lattiat, seiniä, valokatkaisimia, jääkaappi, ehkä matot pestä mattolaiturilla, ikkunat pestä, liesituuletin, komerot ja kaapit pestä, vaatteita korjata, nappeja ommella, kylppärin seiniä jynssätä, saippua ja shampooteline pestä, pesukoneen, tiskikoneen ja jääkaapin takaa putsata pölyt, kahvinkeitin pitää puhdistaa, liesi jynssätä, uusia tekstiilejä hankkia (lakanat, pöytäliinat, pyyheliinat), jalkineita huoltaa, kukkamullat vaihtaa, verhot vaihtaa ja pestä jne. jne. 

Vierailija
38/44 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:01"]Minä en antaisi miehen enkä hänen veljensä pestä omaa saunaani. Isompi ongelma tuon miehen kanssa on se, miksi tapailette aina sinun luonasi? Tai ei se ongelma ole, jos se molemmille sopii, mutta mielestäni niin kauan kuin molemmilla on omat kämpät, kumpikin siivoaa oman kämppänsä. Toki itsekin olettaisin jos mies olisi vieraanani, että hän vähän siistii omia jälkiään, eli vie astiansa koneeseen ja laittaa juustot ja voit takaisin jääkaappiin jos on ne itse ottanutkin. Mutta varsinaiseen siivoukseen en huolisi miestä niin kauan kuin koti on vain minun nimissäni ja miehellä omansa.
[/quote]

Kyllä minä oletin saavani mieheltä apua kotitöissä tapailuaikanamme, jos hän useamman päivän luonani vietti. Samalla tavalla itse tein kotitöitä hänen kämpillään kun siellä olimme. Mun mies ei ole onneksi koskaan imuria tai rättiä karsastanutkaan. Kukahan ton aloittajan miehen kotona siivoaa kun mies itse ei sitä tee?

Vierailija
39/44 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:34"]

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:14"]Mua miehenä välillä risoo se, että kaikki auton huoltoon, talon kunnossapitoon, korjaamiseen ja remppaamiseen jne jne jne liittyvä on miesten hommaa, johon liittyen naiset yleensä aina sanoo että "joo kyllä mä tekisin mutta kun en jaksa tai osaa". Mutta silti sitten imurointi ja pölyjen pyyhkiminen ja vaatteiden peseminen pitäisi jakaa tasan. En ymmärrä, miksi ylipäätään kaikkia töitä ei voi koittaa jotenkin jakaa tasapuolisesti niin, että kukin tekee sitä minkä parhaiten taitaa ja haluaa tehdä. Jos sitten on niin, ettei mitään (edes puolisäännöllistä) kunnossapito-, rakennus- ja remppahommaa ole, niin sitten tietysti voi niitä kodinhoitoon liittyviä asioita jakaa. Jos toinen esim. ei juuri osaa laittaa ruokaa, ja toinen osaa, niin mieluummin sitten osaava tekee ruoan ja toinen auttaa ja siivoaa. Jos ei kummallakaan ole mitään spesifejä taitoja, niin jos toinen siivoaa niin toinen sitten vaikka pyykkää, ja ruoanlaitossa vuorotellaan. Mutta jos mies hoitelee raskaammat ja ehkä naiselle hankalammat pihahommat ja talon ja auton kunnossapidon, niin onhan se epäreilua ja perusteetonta, että sitten kodinhoidon hommat pitäisi jakaa tasan. Onneksi meillä luonnostaan on mennyt kiinnostus ja taidot aikalailla perinteisen mallin mukaan. Kyllä minä silti (miehenä) usein, ellen yleensä, hoidan ruokaostokset ja teen ruoan, ja toisinaan kun roskaisuus lattialla häiritsee, lakaisen tai imuroin. Pääasiassa muuten siivoukset hoitelee vaimo, kuten pyykinpesun, joka on minulta kielletty. [/quote] Mulle tällainen jako on teoriassa ok, mutta hyvin usein, poikkeuksia tietysti on, käytännössä se menee näin: mies korjaa autoa 3 kertaa vuodessa ja nurmikko leikataan kerran kuussa. Ja sitä vastaan nainen siivoaa joka helkkarin päivä lasten lelut ja sotkut useampaan kertaan, pesee pyykit, laittaa ruuan, käy kaupassa, imuroi, pesee astiat, pyyhkii pölyt. Kerää miehen sukat, kalsarit, jogurttipurkit yms ympäri kämppää. Pyyhkii ne saatanan leivänmurut sieltä keittiön pöydältä kun se on miehelle ylivoimaisen vaikeaa, onhan hän viime viikolla kuitenkin käynyt tankkaamassa auton ja edellisellä viikolla vaihtoi pyyhkijänsulat. Auta armias jos on 2 viikkoa kestävä remppa niin miehen täytyy sillä verukkeella saada levätä koko seuraava vuosi. Naisen työpäivä kestää 24/7. Ja ne harvat hetket jotka on vapaata, kun saa ipanat vihdoin viimein illalla nukkumaan, pitäisi pyhittää suihinotolle. Jonka jälkeen mies tyytyväisenä nukahtaa sohvalle kun taas nainen menee syöttämään vauvaa..

[/quote] ^ ei lisättävää.

Vierailija
40/44 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:05"]En haluakaan jatkaa tapailua jos ei ota itseään niskasta kiinni. Mies on kuitenkin 35v ja itsekin 30v niin siksi puhuin lapsista yms. Kun haluaisin jo vakavan suhteen. Ap
[/quote]

Älä hukkaa aikaa enää tähän tyyppiin. Osalla miehistä on sellainen kummallinen käsitys että kaikki kotityöt kuuluvat lähtökohtaisesti naiselle. Mutta tasa-arvo otetaan sitten esiin kun on aika maksaa elinkustannukset. Vaikka täällä palstalla lompakkoloisimisesta huudellaan, niin hyvin harvoissa perheissä Suomessa mies elättää koko perheen. Mutta hyvin useissa perheissä kaikki kotityöt kaatuvat naisen niskaan. Mikäli et halua kotiorjaksi, niin sinuna juoksisin ja lujaa. Jos mies vielä jo 35-vuotias, on jo liian vanha oppimaan uusia temppuja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi