Tapailen miestä, viimeksi hän kertoi että kotityöt kuuluvat naiselle
Olen tapaillut puolisen vuotta yhtä miestä. Olemme useimmiten tavanneet minun luonani joten en ole kehdannut pyytää häntä täällä siivoamaan. Nyt kuitenkin olisin tarvinnut saunan pesussa apua ja kysyin miestä auttamaan. Hän sanoi että luuli, että olen alusta asti tajunnut että hänestä kotityöt kuuluvat naiselle.
En kuitenkaan antanut periksi vaan ehdotin että minä teen kaiken muun tällä kertaa mutta hän pesee saunan. Olin yötä ystävälläni ja seuraavana päivänä sauna oli huolellisesti pesty. Tänään sain kuitenkin tietää että mies oli maksanut veljelleen 100 euroa siitä, että tämä oli pessyt saunan!
Joo, tiedän että tähän saattaa tulla kommentteja "Mitä siinä valitat, saunahan tuli pestyä" MUTTA minusta tämä on periaatekysymys. Jos menemme naimisiin ja saamme lapsia niin soittaako hän aina jonkun muun vaihtamaan vaipan rahasta?
Kommentit (44)
Ei kannata pitemmän päälle tuollainen mies. Sad but true. Mites sitten kun on yhteinen koti ja sinä sairastut vakavasti tai joudut onnettomuuteen, nää ressukat juoksee heti takaisin äitinsä hameen helmoihin.... Ja kyllä, itse osaan pitää huolen omasta autostani ja pyörästäni ja jopa putkista, en ole riippuvainen kenestäkään eikä kenenkään tulisi olla riippuvainen minusta.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:14"]
Mua miehenä välillä risoo se, että kaikki auton huoltoon, talon kunnossapitoon, korjaamiseen ja remppaamiseen jne jne jne liittyvä on miesten hommaa, johon liittyen naiset yleensä aina sanoo että "joo kyllä mä tekisin mutta kun en jaksa tai osaa". Mutta silti sitten imurointi ja pölyjen pyyhkiminen ja vaatteiden peseminen pitäisi jakaa tasan.
En ymmärrä, miksi ylipäätään kaikkia töitä ei voi koittaa jotenkin jakaa tasapuolisesti niin, että kukin tekee sitä minkä parhaiten taitaa ja haluaa tehdä. Jos sitten on niin, ettei mitään (edes puolisäännöllistä) kunnossapito-, rakennus- ja remppahommaa ole, niin sitten tietysti voi niitä kodinhoitoon liittyviä asioita jakaa.
Jos toinen esim. ei juuri osaa laittaa ruokaa, ja toinen osaa, niin mieluummin sitten osaava tekee ruoan ja toinen auttaa ja siivoaa. Jos ei kummallakaan ole mitään spesifejä taitoja, niin jos toinen siivoaa niin toinen sitten vaikka pyykkää, ja ruoanlaitossa vuorotellaan.
Mutta jos mies hoitelee raskaammat ja ehkä naiselle hankalammat pihahommat ja talon ja auton kunnossapidon, niin onhan se epäreilua ja perusteetonta, että sitten kodinhoidon hommat pitäisi jakaa tasan.
Onneksi meillä luonnostaan on mennyt kiinnostus ja taidot aikalailla perinteisen mallin mukaan. Kyllä minä silti (miehenä) usein, ellen yleensä, hoidan ruokaostokset ja teen ruoan, ja toisinaan kun roskaisuus lattialla häiritsee, lakaisen tai imuroin. Pääasiassa muuten siivoukset hoitelee vaimo, kuten pyykinpesun, joka on minulta kielletty.
[/quote]
Miehillä on taipumus pitää miesten töinä niitä kivoja juttuja: auton rassausta, autotallin järkkäämistä, remppapuuhia, grillaamista, lumitöitä, ruohonleikkurilla ajelua ja saunan lämmittämistä. Ruokaostostenkin teko on ihan kivaa, kun saa mukaan ostoslistan mutta tenavat saa jättää kotiin. Oletkos huomannut?
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 13:45"]
Miehellä on ihan perussiisti yksiö. Ruokaa hän ei laita vaan ostaa valmisruokia tai syö ulkona mikä on hullua koska hän ei ole tosiaankaan mikään rikas. Ja tuo 100 euroa saunan pesusta veljelle, todella typerää. Siivoaa siellä sotkunsa suunnilleen pois, koska on pakko kun en minäkään sitä tee. Itsellä kuitenkin rivitalokolmio niin täällä on mukavempi olla.
ap
[/quote]
Mies on tosiaan typerä,vaikka rypisi rahassa on idioottimaista jostain "periaatteesta" olla tekemättä normaaleja asioita kuten ruuanlaitto ja siivous,mutta jos ei oikeasti ole varaa ulkoistaa noita,se on vielä typerämpää.No,kaipa tuollaisen joku synnynnäinen kodinhengetär voi huolia mutta ei hyvältä kuulosta :D
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:14"]
Mua miehenä välillä risoo se, että kaikki auton huoltoon, talon kunnossapitoon, korjaamiseen ja remppaamiseen jne jne jne liittyvä on miesten hommaa, johon liittyen naiset yleensä aina sanoo että "joo kyllä mä tekisin mutta kun en jaksa tai osaa". Mutta silti sitten imurointi ja pölyjen pyyhkiminen ja vaatteiden peseminen pitäisi jakaa tasan.
En ymmärrä, miksi ylipäätään kaikkia töitä ei voi koittaa jotenkin jakaa tasapuolisesti niin, että kukin tekee sitä minkä parhaiten taitaa ja haluaa tehdä. Jos sitten on niin, ettei mitään (edes puolisäännöllistä) kunnossapito-, rakennus- ja remppahommaa ole, niin sitten tietysti voi niitä kodinhoitoon liittyviä asioita jakaa.
Jos toinen esim. ei juuri osaa laittaa ruokaa, ja toinen osaa, niin mieluummin sitten osaava tekee ruoan ja toinen auttaa ja siivoaa. Jos ei kummallakaan ole mitään spesifejä taitoja, niin jos toinen siivoaa niin toinen sitten vaikka pyykkää, ja ruoanlaitossa vuorotellaan.
Mutta jos mies hoitelee raskaammat ja ehkä naiselle hankalammat pihahommat ja talon ja auton kunnossapidon, niin onhan se epäreilua ja perusteetonta, että sitten kodinhoidon hommat pitäisi jakaa tasan.
Onneksi meillä luonnostaan on mennyt kiinnostus ja taidot aikalailla perinteisen mallin mukaan. Kyllä minä silti (miehenä) usein, ellen yleensä, hoidan ruokaostokset ja teen ruoan, ja toisinaan kun roskaisuus lattialla häiritsee, lakaisen tai imuroin. Pääasiassa muuten siivoukset hoitelee vaimo, kuten pyykinpesun, joka on minulta kielletty.
[/quote]
Miehillä on taipumus pitää miesten töinä niitä kivoja juttuja: auton rassausta, autotallin järkkäämistä, remppapuuhia, grillaamista, lumitöitä, ruohonleikkurilla ajelua ja saunan lämmittämistä. Ruokaostostenkin teko on ihan kivaa, kun saa mukaan ostoslistan mutta tenavat saa jättää kotiin. Oletkos huomannut?
[/quote]
Tosiaan,kivat ja harvoin tehtävät hommat ovat miesten töitä.Esimerkiksi tiskaus,joka on ikävää ja jokapäiväistä,on ehdottomasti naisen homma :D Hyvä että tuollainen työjakoajattelu tulee ilmi jo tapailuvaiheesa,olisi ikävää huomata olevansa naimisissa miehen kanssa joka odottaa täysihoitoa kunhan muutaman kerran vuodessa tekee "miesten töitä".
Jos olisin tapaillut jotain miestä puoli vuotta ja sitten hän sanosi, että täytyy siivota autotalli, tule apuun, niin aika napakasti ilmoittaisin, että se on kuule sinun autotallisi, siivoa itse. Sama saunan siivoamisen kanssa. Omistaja siivoaa eikä oleta, että vieraat on ilmaista työvoimaa.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 14:56"]
Jos olisin tapaillut jotain miestä puoli vuotta ja sitten hän sanosi, että täytyy siivota autotalli, tule apuun, niin aika napakasti ilmoittaisin, että se on kuule sinun autotallisi, siivoa itse. Sama saunan siivoamisen kanssa. Omistaja siivoaa eikä oleta, että vieraat on ilmaista työvoimaa.
[/quote]
Onhan se näinkin,mutta pointti ei ollut se että mies ei siivonnut ap:n saunaa,vaan se että mies ei siivoa ylipäätään,tai tee muita kotihommia.Ei varmaan haittaa tapailuvaiheessa,mutta jos vaikka asutaan yhdessä pitäisi olla edes suurinpiirtein samaa mieltä kotitöiden jakamisesta.
No varsinaiselta kultakimpaleelta kuulostaa xD Ei jatkoon.
No ei kyllä tollasen kanssa kannata mitään perhettä perustaa, jos et sitten ole valmis huolehtimaan yksin lapsista ja kodista..
Älä missään nimessä jatka eloa tuollaisen kanssa, ellet tykkää tehdä kaikki kotityöt itse!
Jooh, huono merkki. On (häviävän) pieni mahdollisuus että mies tuosta vielä aikuistuu mutta sanoisin kuiteski että nosta kytkintä vielä kun ehdit.
Jos suhteen tuossa vaiheessa ei ole kiinnostunut auttamaan sinua kotitöissä edes miellyttämisen vuoksi ja pitää kotitöitä naisten hommina, ei tule kotitöitä tekemään päivääkään myöskään myöhemmässä vaiheessa saati lapsiperhearjen keskellä. Toki jotkut miehet voivat "kasvaa" mielipiteissään ja kotitöidenkin tekoon mutta mikäli sitoudut tuollaiseen mieheen, otat kyllä tietoisen riskin kotitöiden ja kaiken siihen liittyvän jäämisestä sinun vastuullesi.
Jooei. Siis kiva toki, jos rahaa löytyy pariskunnalta niin, että vaikka siivousapua voi hankkia, mutta eihän se niin mene, että sitten itse ei laiteta koskaan tikkua ristiin. Miten sellaisen ihmisen kanssa voisi pyörittää arkea? Ylipäänsä jo noin homeinen mielipide "naisten työt" tai "miesten työt" saisi nostamaan kytkintä, mutta itse olen sen verran nuorta sukupolvea, että nautin esim. poraamisesta ja auton rassaamisesta, vaikka penistä ei löydy.
Otsikon pitäisi alkaa : "Tapailin miestä..."
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:59"]
Otsikon pitäisi alkaa : "Tapailin miestä..."
[/quote]
Haha! Juurikin näin!
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:49"]
Olen tapaillut puolisen vuotta yhtä miestä. Olemme useimmiten tavanneet minun luonani joten en ole kehdannut pyytää häntä täällä siivoamaan. Nyt kuitenkin olisin tarvinnut saunan pesussa apua ja kysyin miestä auttamaan. Hän sanoi että luuli, että olen alusta asti tajunnut että hänestä kotityöt kuuluvat naiselle.
En kuitenkaan antanut periksi vaan ehdotin että minä teen kaiken muun tällä kertaa mutta hän pesee saunan. Olin yötä ystävälläni ja seuraavana päivänä sauna oli huolellisesti pesty. Tänään sain kuitenkin tietää että mies oli maksanut veljelleen 100 euroa siitä, että tämä oli pessyt saunan!
Joo, tiedän että tähän saattaa tulla kommentteja "Mitä siinä valitat, saunahan tuli pestyä" MUTTA minusta tämä on periaatekysymys. Jos menemme naimisiin ja saamme lapsia niin soittaako hän aina jonkun muun vaihtamaan vaipan rahasta?
[/quote]
Miksi ihmeessä haluaisit edes naimisiin ja lapsia,jos mies on noin urpo? Teillä ei selvästikään näkemykset kohtaa kotityöasiassa,ei kannata suunnitella tulevaisuutta tyypin kanssa joka jo tapailuvaiheessa käyttäytyy noin,yleensä alussa sentään yritetään tehdä vaikutus.Tai sitten jatkat tyypin kanssa,jos sinulle on OK että hoidat sitten joskus yksin kodin ja lapset.
Minä en antaisi miehen enkä hänen veljensä pestä omaa saunaani. Isompi ongelma tuon miehen kanssa on se, miksi tapailette aina sinun luonasi? Tai ei se ongelma ole, jos se molemmille sopii, mutta mielestäni niin kauan kuin molemmilla on omat kämpät, kumpikin siivoaa oman kämppänsä. Toki itsekin olettaisin jos mies olisi vieraanani, että hän vähän siistii omia jälkiään, eli vie astiansa koneeseen ja laittaa juustot ja voit takaisin jääkaappiin jos on ne itse ottanutkin. Mutta varsinaiseen siivoukseen en huolisi miestä niin kauan kuin koti on vain minun nimissäni ja miehellä omansa.
Kuulostaa älykkäältä mieheltä. Ei varmaan jää kaipailemaan sinua vaan etsii paremman naisen.
En haluakaan jatkaa tapailua jos ei ota itseään niskasta kiinni. Mies on kuitenkin 35v ja itsekin 30v niin siksi puhuin lapsista yms. Kun haluaisin jo vakavan suhteen. Ap
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 11:49"]
[/quote]
Miten mies muuten tällä hetkellä hoitaa kotinsa(jos siis asuu yksin eikä esimerkiksi äitinsä kanssa)? Ei koskaan pyykkää,siivoa tai kokkaa itse vaan ostaa kaikki palvelut?Kalliiksi tulee tuollainen "periaate" :D
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:19"]
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 12:14"] Mutta jos mies hoitelee raskaammat ja ehkä naiselle hankalammat pihahommat ja talon ja auton kunnossapidon, niin onhan se epäreilua ja perusteetonta, että sitten kodinhoidon hommat pitäisi jakaa tasan. [/quote] Minä värkkään autoja/fillareita kerran kuussa max 2h kerrallaan. Ajan nurmikon varmaan 5 kertaa kesässä. Korjaan kotona jotain max kerran kuussa. Nämäkö tarkoittavat sitä, että vaimoni pitää yksin tehdä taloustyöt 1-2h päivässä, joskus enemmänkin?
[/quote]
Juuri näin.