petyitkö kun sinulle tehtiin sektio?
Väsyttivätkö lääkkeet? Kiintymyssuhteen kehittyminen meni ok? Tulitko jälkeenpäin katkeraksi?
Kommentit (27)
Mulla sama juttu, maito ei noussut ja tunsin olevani riittämätön :( Haluan yrittää tätä toista alakautta!
Vähän petyin, ei ollut helppoa kun kaikki lähipiirin naiset vetivät yli 4 kg vauvoja luomuna ja minä en saanut edes 3 kg rääpälettä itse pihalle :( Jäi ne puistokeskustelujen pätemiset muille äideille.
En pettynyt. Helpotuin. Ainakaan ei Vammautunut. Vauva vietti ensimmäisen viikon teholla luulisi sen vaikuttavan asiaan enenmmän, kuin se mistä aukosta ulos tuli, mutta kiintymyssuhteessa ei ongelmaa.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 06:37"]Vähän petyin, ei ollut helppoa kun kaikki lähipiirin naiset vetivät yli 4 kg vauvoja luomuna ja minä en saanut edes 3 kg rääpälettä itse pihalle :( Jäi ne puistokeskustelujen pätemiset muille äideille.
[/quote]
Jep, oikein ärsyttää kun oman exäni nykyinenkin lihosi todella isoksi toisen raskauden aikana, kävi pullauttamassa 4 kg pojan ja seuraavana aamuna kotiin :D Ja oli 5 päivän päästä kävelyllä..
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 06:38"][quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 06:37"]Vähän petyin, ei ollut helppoa kun kaikki lähipiirin naiset vetivät yli 4 kg vauvoja luomuna ja minä en saanut edes 3 kg rääpälettä itse pihalle :( Jäi ne puistokeskustelujen pätemiset muille äideille.
[/quote]
Jep, oikein ärsyttää kun oman exäni nykyinenkin lihosi todella isoksi toisen raskauden aikana, kävi pullauttamassa 4 kg pojan ja seuraavana aamuna kotiin :D Ja oli 5 päivän päästä kävelyllä..
[/quote]
Mulle kans niin helppo synnytys että pääsee melkein heti kotiin!!!
No en pettynyt. Maito nousi normaalisti. Toivuin nopeasti. Kiintymyssuhde, mitä vikaa siihen nyt voisi sektiossa tulla?
On se etu, että saa helposti synnytettyä. Niissä hormoneissa ei jaksa oikein mitään ylimääräistä :D t: kahden yli 4 kg pojan äiti, joka on molemmista ollut heti kotiinlähtökunnossa :)
Olin helpottunut. 25h yritetty alateitse, ei vaan mitään muuta tapahtunut kuin hillittömät supistukset. Maito nousi toisena päivänä.
Petyin. Minullakin koko suku synnyttänyt alateitse ja minä mustanalampaana sit jouduin sektioon :/
Petyin ensimmäisen lapsen alatiesynnytykseen, joka oli vaarallinen lapselle ja traumaattinen minulle. Seuraava syntyi suunnitellulla sektiolla, joka oli niin helppo, kivuton ja nopea etten olisi voinut uskoa. Kaikki meni hyvin, maito nousi nopeammin kuin ekalle, lapsi oli heti rakas. Toivuin nopeasti ja hyvin. Vatsalihakset meni sektiosta todella huonoon kuntoon, piti treenata ihan nollasta (pystyin tekemään YHDEN istumaannousun puoli vuotta sektion jälkeen, kun treeni alkoi)
Helpottunut! Ja kokemuksia myös alatiesynnytyksestä. Ei mitään syytä olla katkera! Alatiestä jäi ikuiset traumat.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 06:37"]
En pettynyt. Helpotuin. Ainakaan ei Vammautunut. Vauva vietti ensimmäisen viikon teholla luulisi sen vaikuttavan asiaan enenmmän, kuin se mistä aukosta ulos tuli, mutta kiintymyssuhteessa ei ongelmaa.
[/quote]
Jatkan tähän, että pungersin sen yli nelikiloisenkin sitten myöhemmin, mutta hyvät fiilikset jäi siis molemmista synnytyksistä. Molempia myös imetin 1v asti.
Kyllä petyin. Vaikka siinä vaiheessa kun minulle kätilö sanoi, että nyt mennään sektioon ajattelin vain, että luojankiiitos saadaan tämä kipu loppumaan. Toista halusin kokeilla alakautta mutta silläkin kerralla päädyttiin lopulta pitkän syntyy ytyksen jälkeen sektioon. Silloin se ei tullut yhtä yllätyksenä kuin ekalla kerralla koska se oli vähän jo tiedossa että sinne voidaan joutua.
Ei vaikuttanut kiintymystä suhteeseen ja Täysimetin kumpaakin lasta 6kk, maitoa tuli todella paljon, luovutin kinkku sitä reilusti kummallakin kerralla.
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 07:01"]Kyllä petyin. Vaikka siinä vaiheessa kun minulle kätilö sanoi, että nyt mennään sektioon ajattelin vain, että luojankiiitos saadaan tämä kipu loppumaan. Toista halusin kokeilla alakautta mutta silläkin kerralla päädyttiin lopulta pitkän syntyy ytyksen jälkeen sektioon. Silloin se ei tullut yhtä yllätyksenä kuin ekalla kerralla koska se oli vähän jo tiedossa että sinne voidaan joutua.
Ei vaikuttanut kiintymystä suhteeseen ja Täysimetin kumpaakin lasta 6kk, maitoa tuli todella paljon, luovutin kinkku sitä reilusti kummallakin kerralla.
[/quote]
Luovutin kinkku :D, siis luovutinkin sitä
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 06:39"]No en pettynyt. Maito nousi normaalisti. Toivuin nopeasti. Kiintymyssuhde, mitä vikaa siihen nyt voisi sektiossa tulla?
[/quote]
Tismalleen näin mullakin.
Petyin. Jouduin suunniteltuun sektioon kuukautta ennen laskettua aikaa. Sektio oli helppo, toipuminen nopeaa jne jne. Silti välillä itketti, että en päässyt kokemaan sitä naisen elämän mahtavinta kokemusta.
No, muutaman vuoden jälkeen en edes muista koko asiaa :D Ja olen ihan tyytyväinen, kun mulla on ainakin alakerrassa kaikki hyvin...
En todellakaan - minulla oli tunne, että "ammutaanhan hevosiakin", joten ihan sama, miten se kärsimys loppui! Avautuminen ei vain edennyt ja lopulta lapsen vointikin alkoi olla huono, kipu oli helvetillinen, infektiota kehitteli, joten mitkään luomut ei kyllä tulleet mieleen! Maitoa nousi huonosti ja lapsellakin paljastui maitoallergia, sektiosta toipuminen eteni hyvin ja lapsi on ollut raskaustestin plussasta alkaen todella rakas!
[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 06:39"]No en pettynyt. Maito nousi normaalisti. Toivuin nopeasti. Kiintymyssuhde, mitä vikaa siihen nyt voisi sektiossa tulla?
[/quote]
Esitätkö että et tiedä, että on muka yksi ja sama tuleeko lapsi sektiolla vai alateitse? Jos et tiedä perusasioita kintymyssuhteen muodostumisesta vaikka ilmeisesti olet äiti itsekin niin pistää kyllä miettimään että mitä muuta oleellista sinulta on mennyt ohi. Kykenetkö olemaan vastuussa lapsesta ollenkaan.
En pettynyt. Minulle tehtiin hätäsektio koska istukka alkoi irrota. Lapseni henki oli vaarassa. Sanottiin, että vain yhdessä tapauksessa tuhannesta lapsi selviää hengissä ja terveenä. Olen onnellinen että meille kävi niin.
Maidon nouseminen kesti tavallista kauemmin mutta mitään muuta ongelmaa ei sektiolla synnyttämisessä ollut. Sektiohaavakin parani todella nopeasti.
Kyllä petyin. Perfektionistina olisin halunnut synnyttää luomuna ja kertoa läheisilleni helposta synnytyksestä, mutta toisin kävi - en vaan auennut :/ Kesti kauan että pääsin oman harrastuksen pariin, ja voih, sitä pullojen pyöritystä. Mulla ei nimittäin maito noussut :(