Miten suhtautuisit katoamistemppuihin
Puoliso teillä tietymättömillä vuorokausia. Puhelimeen ei saa yhteyttä.
Vakio toimintamalli hänellä silloin, kun kritisoin käyttäytymistään. Hän ei siedä mitään negatiivista palautetta. Muuttuu hetkessä mukavasta vihaiseksi.
Aikuismaista ei ole jättää perhe vuorokausiksi. Toistuu muutaman kuukauden välein.
Kommentit (152)
Ap, mene youtubeen tai fb ja ala kahlata kanavaa Narsisti vs Minä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kirjoittamassa, että en ymmärrä, miten voi vaan lähteä, olla pois tavoittamattomissa.
Nyt hän soitti juuri. Kysyinpä kuitenkin missä olet, vaikka ei olisi ehkä kannattanut.
Vastaus oli, että kylillä.
Kysyin heti perään toisen kerran. Vastaus oli, että autossa.
Kysyin kuivasti kolmannen kerran, niin sitten sanoi, että motellissa.
-ap-Mitä ihmettä sä tällaisia kyselet? Sulla on tässä ketju täynnä hyviä neuvoja, etkä ilmeisesti aio noudattaa niitä yhtään? Sinä mahdollistat miehen käytöksen ja palkitset häntä siitä.
Tuntui luonnollisesta kysyä juuri tätä, että missä olet. En sentään enää tällä kerralla lähettänyt viestejä perään. Ja koska puhelin oli kiinni, päätin myös olla soittamatta jatkossa.
Sitä hän odotti , viestejä. -ap-
Hän soitti kysyäkseen, kiinnostaako sinua, missä hän on ja sinuahan kiinnosti, kolmeen kertaan tivasit asiaa.
Jos hän vielä soittaa, kysy: oletko tulossa kotiin NYT? Ja jos vastaus ei ole kyllä, sulje puhelin, äläkä vastaa siihen enää.
Ihan riippumatta siitä, koska hän tulee kotiin, tee netissä avioehto valmiiksi, maksaa jotain 89 e ja vaadi allekirjoitusta. Kun hän sanoo, että ei tietenkään allekirjoita, sano, että ahah, sitten seuraavaksi lähteekin avioeropaperit hakuun. Sanot, että lapsien vuoksi sinun on taattava taloudellinen turvallisuus, joka on melkoisen uhattuna tämmöisten ryyppy- ja rälläysputkien vuoksi. Ja koska mies ei ole edes sitä kykenevä tekemään, sama on se ottaa taloudellisesti takkiin tästä heti, eikä kärvistellä.
Sanot, että katsos talon arvo vanhetessaan laskee samaa lehmän häntää kuin sinun arvosi puolisona, joten kummastakin on parempi päästä eroon nyt.
Ai kauhea, vakava asia, mutta mua alkoi naurattaa:-) Ihan totta AP joka sana tuosta! Mitä pidempään asutte yhdessä, eikä raha-asioita selvitetä, sen kalliimmaksi se sinulle tulee, vaikka nyt kirpaisisi miten eron jälkeiset taloudelliset käänteet.
Sisarelleni nimittäin kävi noin, kyse ei ollut katoilusta, mutta muutoin täysin luokattomasta käytöksestä. Mitään hänen elämässään ei parantanut se, että kärvisteli liitossa jotain ihmettä kai odotellen, kaikista asioista tuli vain vaikeampia ja taloudellisestikin kalliimpia. Esim. juuri noin, että 10 v aikaisemmin olisi talo mennyt kaupaksi paremmalla hinnalla, autojen arvo oli laskenut, elinkustannuksia maksellut ihan turhaan jne jne jne.
Kannattaa siis miettiä, minkä hinnan tuleville vuosille laitat, jos mieskin kerran ensisijassa miettii taloudellisia järjestelyjä.
Nyt ap järki käteen lasten vuoksi! Ymmärrätkö yhtään, miten turvattomalta lapsesta tuntuu, kun toinen vanhempi häviää tietämättömiin? Lisäksi luuletko, että he eivät vaistoa tunnelmiasi, kun tämä tapahtuu?
Jos tuo on niin tavallista, että et viitsi siitä enää edes lähipiirissä puhua, koska tiedät kyllä, mitä he sinulle neuvovat, ei tässä ole mitään puhuttavaa enää.
Kun mies tulee kotiin, sano, että tämä oli tässä. Kun alkaa uhkailemaan, että puolet talosta on hänen, totea, että aivan totta. Niinpä me nyt sitten vain selvitämme nämä taloudelliset asiat, sitä varten on lakimiehiä. Omani ottaa sinuun yhteyttä piakkoin.
Jos asiat ovat niin, että avioliiton myötä puolet talosta katoaa miehen ryyppyremmiin, so be it. Ihan kamalahaan se on ja harmillista, mutta ei yhtään liian suuri hinta sinun ja ennen kaikkea lasten mielenterveydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensimmäisinä kertoina, kun hän hävisi, tunsin vihaakin. Nyt on vain pettymys päällimäisenä.
Sitä avioehdon tekemistä mietin ja on suunnitelmissa lähiaikoina. Sitten puoliso ei voi sillä enää kiristää lähtiessään, kuten teki tälläkin kerralla. Sanoi , että puolet talosta on hänen.
Edellisellä reissullansa oli viikon. Silloin alkoi jo tuntua siltä, että ihan sama. Olkoon, tapa on niin pinttynyt.
-ap-
Sepä se. Itsellänikin ekan katoamisen aikana hirveä pelko, että on sattunut jotain. Taisin soitella sairaalaankin ja poliisille, en enää kunnolla muista. Seuraavien katoamisten jälkeen oli suru, itku ja pettymys. Ajan kuluessa tuli raivo, että kuinka voi tehdä mies noin. Lopuksi tuli se välinpitämättömyys ja "ihan sama" meininki. Ja se tunne oli hyvä. Siitä tiesin, että mun osalta tää suhde oli taputeltu.
T:katoajan ex
Samat tunteet olen käynyt läpi. Oli se raivo, jolloin kirjoitin paperille ne asiat, joka raivostutti.
Täällä keskustelu auttaa minua näkemään asiaa muiden kantilta katsottuna. Kun en viitsi ystäviä vaivata tällä. Hyvä, että olette ottaneet kantaa. - ap-
Mies nöyryyttää sinua. Käyttää hyväkseen.
Ei sillä ole väliä kyseletkö hänen menojaan.
Kun kyselet puhelimessa puhuessa niin hänellä on todennäköisesti yleisöä kuulemassa.
Sinä olet pahis joka tapauksessa. Talonkin häneltä olet viemässä jos eroatte.
Hän on talonsa ansainnut. Se on hänen talo. Polttaa sen vaikka jos sille päälle sattuu.
Saatat olla hengen vaarassa itsekin.
Terveenä et tule kuitenkaan pysymään tuollaisessa suhteessa.
Tee omat ratkaisusi, mutta laitan oman pohdinnan. Ero olisi oma ratkaisuni. Ei ole normaali parisuhde jos toinen katoilee. Jotain siellä muualla on mihin menee tai tykkää mennä kaverille, juomaan? Jokainen elää tavallaan. Jotkut eivät keskustele koskaan eikä sitä kannata odotella enää, joudut salapoliisin työllä selvittämään mihin meni jne. Tunnetko edes kenen kanssa olet ollut yhdessä tähän saakka. Ota toinen elämä, pettymyksen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Siis joku oikeasti alistuu roikkumaan tuollaisen sekopään kakaran perässä?
Oli puhe aikuisesta miehestä ja mistä tiedät että olisi sekopää? Ihan normaalia ottaa vähän irti jos alkaa v*tuttaa.
ALAPEUKUTTAJAT: Menkää lääkäriin!
Kallu Hukaari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli puhe aikuisesta miehestä ja mistä tiedät että olisi sekopää? Ihan normaalia ottaa vähän irti jos alkaa v*tuttaa.
Tämä on joidenkin normaali ratkaisu, mutta vielä normaalimpaa on ottaa vähän enemmänkin irti tuollaisesta tyypistä, ihan silleen aivan kokonaan irti. Sitten ei enää vituta!
Vierailija kirjoitti:
Nyt ap järki käteen lasten vuoksi! Ymmärrätkö yhtään, miten turvattomalta lapsesta tuntuu, kun toinen vanhempi häviää tietämättömiin? Lisäksi luuletko, että he eivät vaistoa tunnelmiasi, kun tämä tapahtuu?
Jos tuo on niin tavallista, että et viitsi siitä enää edes lähipiirissä puhua, koska tiedät kyllä, mitä he sinulle neuvovat, ei tässä ole mitään puhuttavaa enää.
Kun mies tulee kotiin, sano, että tämä oli tässä. Kun alkaa uhkailemaan, että puolet talosta on hänen, totea, että aivan totta. Niinpä me nyt sitten vain selvitämme nämä taloudelliset asiat, sitä varten on lakimiehiä. Omani ottaa sinuun yhteyttä piakkoin.
Jos asiat ovat niin, että avioliiton myötä puolet talosta katoaa miehen ryyppyremmiin, so be it. Ihan kamalahaan se on ja harmillista, mutta ei yhtään liian suuri hinta sinun ja ennen kaikkea lasten mielenterveydestä.
Jos avioliitto jatkuu, mies voi ryypätä koko talon. Nyt vain puolet siitä.
Vierailija kirjoitti:
Kallu Hukaari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on joidenkin normaali ratkaisu, mutta vielä normaalimpaa on ottaa vähän enemmänkin irti tuollaisesta tyypistä, ihan silleen aivan kokonaan irti. Sitten ei enää vituta!
Minustakin on epänormaalia lähteä huitelemaan, jättäen perhe oman onnensa nojaan. Ei onnistu minulta edes ajatuksen tasolla vastaava toiminta.
Lapsen tasolla sellaiset on, jotka tekee irtiottoja tuon tuostakin perheestä.
-ap-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kallu Hukaari kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minustakin on epänormaalia lähteä huitelemaan, jättäen perhe oman onnensa nojaan. Ei onnistu minulta edes ajatuksen tasolla vastaava toiminta.
Lapsen tasolla sellaiset on, jotka tekee irtiottoja tuon tuostakin perheestä.
-ap-
No niin. Nyt on edetty siihen pisteeseen, että tiedostat, että mies on epänormaali ja sinä et ole. Ja että mies on lapsen tasolla. Mitä aiot tehdä sille asialle, että sinulla on aviopuolisona miehen sijaan mieslapsi, joka on perheen lapsista kehittymättömin eikä myöskään kehity vaan taantuu ja lisäksi aiheuttaa eniten huolta ja haittaa toisten lasten kehitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos avioliitto jatkuu, mies voi ryypätä koko talon. Nyt vain puolet siitä.
Tämä on niin totta, tuolla aiemmin mainitsinkin jo sisarestani, jolle yritin monta vuotta sanoa, että hän vain tuhlaa aikaansa ja heikentää taloudellista asemaansa vuosi vuodelta. Jos siis mieskin katsoo asioita ennen kaikkea uhkaillen taloudellisella tilanteella, kannattaa myös apn todella miettiä, mitä miehen kanssa sillekin tapahtuu.
Vierailija kirjoitti:
Mun exä teki tuota, osoittautui bipolaariseksi. Toinen mies jonka tunnen on epävakaa persoonallisuus ja kuulemma lähtee siksi pois ettei tapahtuisi jotain kamalaa kun suuttuu.
Minä teen tuota. Lähden pois kun mies suuttuu niin kovasti, että tapahtuu muuten jotain kamalaa jos olen paikalla. En vaan voi olla samassa paikassa kun hän vihastuu. Kun palaan, niin hän on leppynyt.
Ja ei tarvi kysyä miksi ollaan yhdessä. Kai molemmat ollaan viallisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun exä teki tuota, osoittautui bipolaariseksi. Toinen mies jonka tunnen on epävakaa persoonallisuus ja kuulemma lähtee siksi pois ettei tapahtuisi jotain kamalaa kun suuttuu.
Minä teen tuota. Lähden pois kun mies suuttuu niin kovasti, että tapahtuu muuten jotain kamalaa jos olen paikalla. En vaan voi olla samassa paikassa kun hän vihastuu. Kun palaan, niin hän on leppynyt.
Onko teillä lapsia?
Vierailija kirjoitti:
Tässä vielä sanat, kun itselläkin oli kynnys jaksaa avata linkki, mutta osuu kyllä omaan päättyneeseen suhteeseen täysin kohdalleen joka yksityiskohta.
Sä luulet tuntevasi mut,
luulet että olen jotain mitä olet kauan tuntenut.
Sä luulet näkeväsi mut,
että olen jotain mitä olet haaveissasi halunnut.
Sä katsot mua ja näet omat haavekuvat rikkoutuvat
ulkokuoret, ihmissuhteet haavoittuvat,
Luulet ett' oon totta todellisuus on pelkkä feikkii,
tää ei oo mulle totta tää on pelkkää sairasta leikkii
Hyvä minä onnistuin ja tein sen taas,
Hyvä minä sain kaikki uskomaan,
Hyvä minä pelkkä ulkokuori vaan,
Hyvä minä olen kulissia hei hei!
Omatuntoni ei mua soimaa,
olet mulle pelkkää ilmaa saan sut pahoinvoimaan,
ja en tunne mitään kun saat mut valheesta kiinni,
olen rakastunut itseeni ja valheisiini.
En tunne tuskaa,
en tunne mitään,
punon verkon ympärille jonka pyrin kanssas pitään,
enkä piittaa mistään muusta vaan ett' saan sut antautumaan,
kunhan langat pysyy kädessä,
en pysty haavoittumaan.
[2x]
Hyvä minä, hyvä minä....
Nää kullissit kaatuu... [7x]
kulissia...
[2x]
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä lapsia?
Ajattelin ihan samaa. Kamalaa jos on. Kahdella "viallisella" aikuisella on toki oikeus roikkua miten vahingollisessa suhteessa hyvänsä, mutta lapsia sitä katselemaan ei pidä tehdä.
Hän soitti kysyäkseen, kiinnostaako sinua, missä hän on ja sinuahan kiinnosti, kolmeen kertaan tivasit asiaa.
Jos hän vielä soittaa, kysy: oletko tulossa kotiin NYT? Ja jos vastaus ei ole kyllä, sulje puhelin, äläkä vastaa siihen enää.
Ihan riippumatta siitä, koska hän tulee kotiin, tee netissä avioehto valmiiksi, maksaa jotain 89 e ja vaadi allekirjoitusta. Kun hän sanoo, että ei tietenkään allekirjoita, sano, että ahah, sitten seuraavaksi lähteekin avioeropaperit hakuun. Sanot, että lapsien vuoksi sinun on taattava taloudellinen turvallisuus, joka on melkoisen uhattuna tämmöisten ryyppy- ja rälläysputkien vuoksi. Ja koska mies ei ole edes sitä kykenevä tekemään, sama on se ottaa taloudellisesti takkiin tästä heti, eikä kärvistellä.
Sanot, että katsos talon arvo vanhetessaan laskee samaa lehmän häntää kuin sinun arvosi puolisona, joten kummastakin on parempi päästä eroon nyt.