Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työtön kieltäytyä terveystarkastuksesta?

Vierailija
14.03.2022 |

Eli siis mitä laki sanoo tähän? Onko työttömällä oikeutta kieltäytyä terveystarkastuksesta? Yritin googlata netistä
tahän vastausta, mutta en löytänyt. Entä voiko työtön kieltäytyä lääkärille menemisestä?

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömät valittaa etteivät saa työterveyshuollon tarkastuksia, mutta kun työkkäri tarjoaa siitä kieltäydytään...

Vierailija
62/73 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömät valittaa etteivät saa työterveyshuollon tarkastuksia, mutta kun työkkäri tarjoaa siitä kieltäydytään...

Nämä ovat eri ihmisiä. Osa haluaa kaikki mahdolliset tutkimukset, osa ei suostu lääkärille ennen kuin on joku raaja irti tai vastaavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
15.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa lakia, joka velvoittaisi työttömiä käymään lääkärintarkastuksessa. Vaikka olisi joku vakava sairaus, laki potilaan oikeuksista takaa luvan kieltäytyä niin tutkimuksista kuin hoidoista.

Mutta miksi ihmeessä työtön ei käyttäisi hyväkseen tilaisuutta päästä lääkärintarkastukseen?

Älkää menkö. Työttömien terveystarkastuksen laatu on niin huonolla tasolla, että jouduin poistattamaan virheelllisiä tietoja käynnin jälkeen. Ei työttömistä välitetä vaan laitetaan todella välinpitämättömiä henkilöitä tekemään tätä tarkastusta. Tuli enemmän haittaa kuin hyötyä eikä apua saanut. Sama kuin kokki laitettaisiin tarkastamaan autoa. Ei välttämättä ymmärrä mitään.  Menkää ennemmin suoraan lääkäriin jos on terveysongelmia, vaikka vähän maksaakin. Saa lähetteitä ym. eteenpäin jos tarve vaatii. 

Vierailija
64/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.superliitto.fi/site/assets/files/4691/super_hoitoa_mielen_m…

Työttömyyden lisääntyminen taloudellisen taantuman vuoksi vaikuttaa myös mielenterveys- ja päihdepalveluiden tarpeeseen. Yleisesti työttömyys lisää terveyspalveluiden käyttöä ja osalla myös päihteiden haitallista käyttöä. Alkoholikuolleisuus on jopa kymmenenkertainen työttömillä. Työttömillä mielenterveysongelmat ovat yleisempiä kuin työllistyneillä.

Vierailija
65/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsos kun ne on _pikkaisen_ eri asioita...

Vierailija
66/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma että olet työtön jos olet noin epäluuloinen kaikkea kohtaan. Onko edes tullut mieleen että terveystarkastus voisi olla ihan sinun omaksi hyväksesi?

Sairaalloinen epäluuloisuus ja keskittymiskyvyn puute ovat työttömän miletä ja psyykeä kuvaavia oireita. Sillä työttömyys on usein juuri seurausta mielen sairauksista

Vierailija
67/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella että olisi pakollista, lääkäriajan saaminen on Suomessa tällä hetkellä jopa mahdotonta monella paikkakunnalla.

Juur näin! Itse oon yrittänyt vapaaehtoisesti jo monta kertaa saada aikaa lekurille. Ei ole vapaita aikoja 6 kuukauteen ja sinnekään ei voi niitä antaa. Tuskin siis missään on mitään työttömien tarkastusta. Provo ja huono sellainen! Tai sitten terveystarkastuksen suorittaa joku terkkaritäti - kenties siivooja siinä samalla työnsä ohella, kun aikaahan silläkään raukalla ei ole, koska kaikki aika on kellotettua...

Vierailija
68/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ap miettii tämmöisiä?

TYP

Vierailija
69/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikea kuvitella että olisi pakollista, lääkäriajan saaminen on Suomessa tällä hetkellä jopa mahdotonta monella paikkakunnalla.

Juur näin! Itse oon yrittänyt vapaaehtoisesti jo monta kertaa saada aikaa lekurille. Ei ole vapaita aikoja 6 kuukauteen ja sinnekään ei voi niitä antaa. Tuskin siis missään on mitään työttömien tarkastusta. Provo ja huono sellainen! Tai sitten terveystarkastuksen suorittaa joku terkkaritäti - kenties siivooja siinä samalla työnsä ohella, kun aikaahan silläkään raukalla ei ole, koska kaikki aika on kellotettua...

Työttömien terveystarkastus on ihan lakisääteinen.

Vierailija
70/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.superliitto.fi/site/assets/files/4691/super_hoitoa_mielen_m…

Työttömyyden lisääntyminen taloudellisen taantuman vuoksi vaikuttaa myös mielenterveys- ja päihdepalveluiden tarpeeseen. Yleisesti työttömyys lisää terveyspalveluiden käyttöä ja osalla myös päihteiden haitallista käyttöä.  ... Työttömillä mielenterveysongelmat ovat yleisempiä kuin työllistyneillä.

Mitä TEHY oikein haluaa? Lisää psykiatrista hoitoa?

Vierailija
71/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mä koskaan työttömänä saanut mitään terveystarkastuksia.

voi tilata itse ajan työttömien terveystarkastukseen omaan terkkariin netistä. Se ei ole sama kuin typin ttarkastus.

Vierailija
72/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä. Mä sain todella laajat verikokeet ja magneettikuvat.

Ja lääkkeet sairauksiin.

Jotain rajaa. Ei mene läpi. Magneettikuvat erikoissairaanhoidossa. Ei hoitajan lähetteellä. En usko myöskään laajoihin verikokeisiin.

Se hoitaja kuule varaa ajan ihan lääkärille jos tarvii. Ja kyllä, sen hoitajan lähetteellä pääsee myös laajoihin verikokeisiin.

Vierailija
73/73 |
16.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kävin muutama vuosi sitten työttömien terveystarkastuksessa. Annettiin ymmärtää että pakko. Jälkeenpäin sanottiin ettei olisi ollutkaan.

Lääkärin terveystarkastus oli hauska. Lääkäri jutteli mukavia 40 minuuttia ja mittasi sitten verenpaineen.

Minulla on vakavia neurologisia ongelmia, epäilen alkavaa dementiaa tai vastaavaa. Arkielämä on helvettiä. Nytkin olen rahaton koska en osaa täyttää työttömyyspäivärahahakemusta. Se ei vaan onnaa. Kiitos Suomi.

Et osaa täyttää työttömyysrahahakemusta??

Ehkä hän ei kykene, mahdollisesti neurologinen, hoitamaton sairaus.

Mutta kykenee tänne kirjoittamaan? Joo joo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän