Voiko työtön kieltäytyä terveystarkastuksesta?
Eli siis mitä laki sanoo tähän? Onko työttömällä oikeutta kieltäytyä terveystarkastuksesta? Yritin googlata netistä
tahän vastausta, mutta en löytänyt. Entä voiko työtön kieltäytyä lääkärille menemisestä?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa käydä. Mä sain todella laajat verikokeet ja magneettikuvat.
Ja lääkkeet sairauksiin.
Miten terveydenhoitaja voi määrätä lääkkeitä!
Näitä tarkastuksia ei lääkärit tee 2
3. Luokan kansalaisille.
1. Luokka värilliset, ei vielä suomalaisia
2. Työssäkäyvät
3. Työttömät, sourgut, narkkikset, rikolliset yms
Kolmannen luokan kansalainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lääkkeet sairauksiin.Miten terveydenhoitaja voi määrätä lääkkeitä!
3. Luokan kansalaisille.1. Luokka värilliset, ei vielä suomalaisia
2. Työssäkäyvät
3. Työttömät, sourgut, narkkikset, rikolliset yms
Kaltaisillesi työttömille ei tee eli motivoitumaton ja työhaluton ei pääse lääkärille asti, muut pääsevät ja moni saa lähetteen edelleen, jos epäillään työkykyyn vaikuttavaa sairautta. Mutta ilman muuta kannattaa kieltäytyä kaikesta työttömille tarjotusta vetoamalla siihen, että ei oikeasti ole sitä, mitä pitäisi olla.
Vierailija kirjoitti:
Ja lääkkeet sairauksiin.
Jotain rajaa. Ei mene läpi. Magneettikuvat erikoissairaanhoidossa. Ei hoitajan lähetteellä. En usko myöskään laajoihin verikokeisiin.
https://thl.fi/fi/web/sote-uudistus/palvelujen-kehittaminen/tyottoman-t…
Työttömän terveystarkastus on vapaaehtoinen ja maksuton
Vierailija kirjoitti:
Kolmannen luokan kansalainen kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lääkkeet sairauksiin.Miten terveydenhoitaja voi määrätä lääkkeitä!
3. Luokan kansalaisille.1. Luokka värilliset, ei vielä suomalaisia
2. Työssäkäyvät
3. Työttömät, sourgut, narkkikset, rikolliset ymsKaltaisillesi työttömille ei tee eli motivoitumaton ja työhaluton ei pääse lääkärille asti, muut pääsevät ja moni saa lähetteen edelleen, jos epäillään työkykyyn vaikuttavaa sairautta. Mutta ilman muuta kannattaa kieltäytyä kaikesta työttömille tarjotusta vetoamalla siihen, että ei oikeasti ole sitä, mitä pitäisi olla.
133 hakemusta viimevuonna, 2 kertaa haastattelu, ei työtä vaikka yritys saisi palkkatukea.
Vai ei ole motivaatiota?
Ikärasismiin ja aiempaan uraan johtotason tehtävissä tyssää työn antajan motivaatio, että näin. Nyt jo 12 vuotta työttömänä.
Tämä palsta ei petä koskaan. Joku kertoo omia kokemuksia niin täällä huudetaan että ei voi pitää paikkaansa.
Uskomatonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lääkkeet sairauksiin.Jotain rajaa. Ei mene läpi. Magneettikuvat erikoissairaanhoidossa. Ei hoitajan lähetteellä. En usko myöskään laajoihin verikokeisiin.
Millä hoitajan lähetteellä? Kävin lääkärissä mihin hoitaja varasi ajan.
Mulle on ihan yks lysti mitä uskot, kai mä nyt itse tiedän paremmin.
Minäkin tiedän käytännön
Tk-lääkärit eivät laita lähetteitä magneettikuvien. Hoitaja ei laita erikoissairaanhoitoon lähetettä.
En mä koskaan työttömänä saanut mitään terveystarkastuksia.
Vierailija kirjoitti:
Sen voi ihan itse varata.
Kävin muutama vuosi sitten työttömien terveystarkastuksessa. Annettiin ymmärtää että pakko. Jälkeenpäin sanottiin ettei olisi ollutkaan.
Lääkärin terveystarkastus oli hauska. Lääkäri jutteli mukavia 40 minuuttia ja mittasi sitten verenpaineen.
Minulla on vakavia neurologisia ongelmia, epäilen alkavaa dementiaa tai vastaavaa. Arkielämä on helvettiä. Nytkin olen rahaton koska en osaa täyttää työttömyyspäivärahahakemusta. Se ei vaan onnaa. Kiitos Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Kävin muutama vuosi sitten työttömien terveystarkastuksessa. Annettiin ymmärtää että pakko. Jälkeenpäin sanottiin ettei olisi ollutkaan.
Lääkärin terveystarkastus oli hauska. Lääkäri jutteli mukavia 40 minuuttia ja mittasi sitten verenpaineen.
Minulla on vakavia neurologisia ongelmia, epäilen alkavaa dementiaa tai vastaavaa. Arkielämä on helvettiä. Nytkin olen rahaton koska en osaa täyttää työttömyyspäivärahahakemusta. Se ei vaan onnaa. Kiitos Suomi.
Et osaa täyttää työttömyysrahahakemusta??
Tämä koskee pitkäaikaistyöttömiä, jotka on komennettu typ-mopaan tai millä nimellä lie nykyään haastatteluun. Siellä te virkaloinen, sossuakka, kuntatyöntekijä mikä lie porukka etsii työttömästä vikaa, jonka perusteella hänet ohjataan puuhapajalle 9€/päivä poraamaan puuhevosen persereikiä. Terveystarkastuksen pohjalta määrätään masennus tai mielialalääkitys ja leimataan työtön mielenterveyskuntoutujaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mene yksityiselle neurologille. Toinen keino, vaadit lähetteen neurologian poliklinikalle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et osaa täyttää työttömyysrahahakemusta??
Ehkä hän ei kykene, mahdollisesti neurologinen, hoitamaton sairaus.
Vierailija kirjoitti:
Pitää osata olla vailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lääkkeet sairauksiin.Jotain rajaa. Ei mene läpi. Magneettikuvat erikoissairaanhoidossa. Ei hoitajan lähetteellä. En usko myöskään laajoihin verikokeisiin.
Mulle on ihan yks lysti mitä uskot, kai mä nyt itse tiedän paremmin.Minäkin tiedän käytännön
Tk-lääkärit eivät laita lähetteitä magneettikuvien. Hoitaja ei laita erikoissairaanhoitoon lähetettä.No mä sain lähetteen erikoissairaanhoitoon ja sieltä magneettiin.
En ole sanonut missään että hoitaja laittoi ne.
Ei, hoitaja ei voi laittaa lähetettä erikoissairaanhoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Tämä koskee pitkäaikaistyöttömiä, jotka on komennettu typ-mopaan tai millä nimellä lie nykyään haastatteluun. Siellä te virkaloinen, sossuakka, kuntatyöntekijä mikä lie porukka etsii työttömästä vikaa, jonka perusteella hänet ohjataan puuhapajalle 9€/päivä poraamaan puuhevosen persereikiä. Terveystarkastuksen pohjalta määrätään masennus tai mielialalääkitys ja leimataan työtön mielenterveyskuntoutujaksi.
Ne foliot
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin varasin ajan ihan itse. Kävin hoitajalla ja sieltä kautta pääsin lääkäriin ja edelleen tutkimuksiin.
Sain myös pitkän sairasloman ja todistuksen työkkäriin etten kykene raskaisiin töihin.
Enkä ole ollut ikinä missään puuhapajalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan yks lysti mitä uskot, kai mä nyt itse tiedän paremmin.Minäkin tiedän käytännön
Tk-lääkärit eivät laita lähetteitä magneettikuvien. Hoitaja ei laita erikoissairaanhoitoon lähetettä.No mä sain lähetteen erikoissairaanhoitoon ja sieltä magneettiin.
En ole sanonut missään että hoitaja laittoi ne.Ei, hoitaja ei voi laittaa lähetettä erikoissairaanhoitoon.
Etkö oikeasti ymmärrä lukemaasi??
LÄÄKÄRI laittoi lähetteen erikoissairaanhoitoon.
Ja lääkkeet sairauksiin.