Ihmisiä on moneen junaan
Raamattuun Jumalan Sanana uskovana pidän todella törkeänä tuollaista Raamatun käyttöä, jos tuo todella on totta tuollaisenaan, mitä tuossa jutussa on kerrottu. Suomalainen toimittaja Jani Savolainen ei ainakaan osannut kääntää englannista sanaa homeschool, sillä hän käänsi sen pyhäkouluksi, mikä on sunday school! Onneksi ei sentään homekouluksi ... :)
Ensinnäkään Vanha Testamentti ei ole käyttökelpoinen ohjekirja enää Uuden Testamentin voimaan tultua Jeesuksen syntyessä maan päälle. Nyt vallitsee ns seurakunnan armotalouskausi, EI vanhan lakiliiton aika, jota VT edustaa, ja joka on siis vain juutalaisen kansan varhaisvaiheista kertovaa ja siellä olevat lain säädökset vain juutalaiselle kansalle annettuja sen aikaiseen ajankohtaan.
Jeesus ei MISSÄÄN KOHDEN opettanut, että ihminen voi ja saa raiskata ketään, tai pahoinpidellä!!! Jeesuksen opetukset ovat Häneen uskovan ohjeita, ei juutalaisen kansan kanssa solmitun lakiliiton säädökset!
En voi mitenkään käsittää, että tuo pariskunta olisi uskova, JOS tuo kerrottu on totta. Ei ole mahdollista uskovan ihmisen raiskata ja pahoinpidellä vuosia. He ovat käyttäneet Raamattua väärin. Sitä väärinkäyttöä tapahtuu joka puolella, ja ne väärinkäyttäjät ovat usein vihamielisiä uskovia kohtaan, eivät itse suinkaan uskovia! Katson itse näitä asioita täältä uskosta käsin, siksi hirvittää tuollainen! Kyseisellä käytöksellä on ilmeinen tarkoitus saattaa todelliset sydämen uskovat huonoon valoon ihmisten silmissä.
Jeesus kutsui opetuslapsensa (myös tämän päivän opetuslapsensa) tekemään hyvää, EI pahaa!
"Hedelmistä te tunnette heidät minun (=Jeesus) opetuslapsikseni. Ei hyvä puu voi tehdä pahoja hedelmiä."
Kommentit (2)
Miten uusi testamentti voi tulla voimaan Jeesuksen syntyessä kun sitä ei oltu edes kirjoitettu vielä?
En usko, että he perustelevat tekojaan Raamatulla oikeudenistunnoissa. Siellä varmaan kielletään kategorisesti kaikki ja viime kädessä avustaja vedonnee mielenterveysongelmiin ja koettaa saada aikaan parhaan mahdollisen sopimuksen (?).