Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kokemuksia Varilrix-rokotteesta? Kannattaako ottaa lapselle?

Vierailija
19.08.2015 |

Kyse 2-vuotiaasta lapsesta, joka on aloittamassa kuukauden päästä päiväkodissa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempi perusterve sairasti tosi pahan vesirokon ja sai vahvat antibiootit ihotulehduksiin. Kärsi kovasti ja sairaus jätti pahoja arpia ympäri kehoa. Nuoremmalle TODELLAKIN otettiin rokote ja nyt hänkin jo koulussa eikä ole tarvinnut jännittää milloin "se" tulisi ja pelätä taas pahinta eli vakavaa tautia. Luin myös jälkikäteen, että Suomessa kuolee joka vuosi 1-2 lasta vesirokkoon ja satoja joutuu sairaalahoitoon - eli ei tosiaan mikään vaaraton tauti!

Olenkin pohtinut että jos kyseessä olisi rokotteella ennaltaehkäistävä aikuisten tauti, niin suostuisiko kukaan sitä sairastamaan, jos riskit terveellekin merkittävät ja vähintäänkin kutina, särky ja arvet aiheuttavat kärsimystä? En minä ainakaan.

Vierailija
2/11 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsella on astma ja atooppinen ihottuma.
Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin molemmille lapsille, olen ollut tyytyväinen. Kaksi annosta rokotetta antaa erittäin hyvän suojan vesirokkoa vastaan. Kummallakaan ei ole ollut mitään oireita, vaikka ollaan huolettomasti oltu tekemisissä myös vesirokkoa juuri sillä hetkellä sairastavien lasten kanssa.

Minä en oikein käsitä, miten tänä päivänä lapsen annetaan tahallaan sairastaa kivulias tauti, kun ei ole pakko. Se raha joka rokotteeseen menee, on pieni jos yhtään miettii lapsen tulevaisuutta ja sitä mikä hyöty siitä on. Lisäksi vesirokkovirus aiheuttaa vyöruusua, joka on hyvin kivulias ja voi viedä sairastajaltaan voimat  pitkäksi ajaksi. 

Vierailija
4/11 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.08.2015 klo 08:52"]Otin molemmille lapsille, olen ollut tyytyväinen. Kaksi annosta rokotetta antaa erittäin hyvän suojan vesirokkoa vastaan. Kummallakaan ei ole ollut mitään oireita, vaikka ollaan huolettomasti oltu tekemisissä myös vesirokkoa juuri sillä hetkellä sairastavien lasten kanssa.

Minä en oikein käsitä, miten tänä päivänä lapsen annetaan tahallaan sairastaa kivulias tauti, kun ei ole pakko. Se raha joka rokotteeseen menee, on pieni jos yhtään miettii lapsen tulevaisuutta ja sitä mikä hyöty siitä on. Lisäksi vesirokkovirus aiheuttaa vyöruusua, joka on hyvin kivulias ja voi viedä sairastajaltaan voimat  pitkäksi ajaksi. 
[/quote]
Onkohan tuossa annostuksessa joku muuttunut, kun neuvolan terveydenhoitaja sanoi, että rokotus laitetaan vain kerran.

Vierailija
5/11 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai Varilrix suojaa vyöruusulta? 

Mutta me emme sitä harkinneetkaan ja hellpoina tauteina molemmat sairastivat vesirokon. Aivan turha perusterveille lapsille, joiden vanhempienkin terveyshistoria ja vesirokon sairastaminen helppo. Mutta varmasti harkitsemisen arvoinen jos aitoa syytä epäillä, että vesirokosta tulee rankka.

Vierailija
6/11 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rokote suojaa mitä vastaan?

Vierailija
7/11 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vesirokkoa

Vierailija
8/11 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ottaisi jos lapsi on perusterve

Vierailija
9/11 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aikuinen enkä ole sairastanut vesirokkoa. Kävin testauttamassa vastustuskyvyn ja alle 70 oli. Sitten vaan rokotusta kehiin. Mitään oireita ei tullut, ei edes pientä näppylää tai kuumetta. Pelkäsin kyllä, että kohta sieltä pamahtaa paiseet iholle, mutta mitään ei tullut. Näin siis molemmilla kerroilla. Suosittelen kyllä, aikuisena vesirokko ei ole mikään pikkutauti. 

Vierailija
10/11 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen minäkin. Kunnanherrat lapsettomuustutkimuksiin pieniä, suositeltiin yhtä rokotusta. Molemmat sairastuivat vesirokkoon niin lievästi, etten olisi vesirokoksi ostanut diagnosoida, ellei päiväkodissa olisi silloin ollut vesirokkoa. Lapset itse eivät siis tajunneet sairastavansa, ei kuumetta, vain yksittäisiä pieniä näppyjä. Todellakin pääsivät helpommalla, kuin rokottamattomat kaverinsa. Itse sairastin vasta aikuisena, lieväksi sekin jäi yhden rokoteannoksen ansiosta, mutta kuitenkin näppyjä tuli reilusti. Kaksi rokotetta parantavat vielä tehoa ja niin nykyään suositellaankin.

Vierailija
11/11 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnanherrat lapsettomuustutkimuksiin = kun vanhimmat lapset olivat pieniä!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yhdeksän