Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vatsaontelorasvasta (viskaali?) pääsee eroon?

Keski-ikäinen mies
14.03.2022 |

Olen kärsinyt tästä jo vuosia. Mulla on siis karsee pinkeä kaljavatsa jossa vatsalihakset ovat näkyvillä. 😂 Rasvaa siis ei ole juuri missään muualla kuin tuolla jossain sisäelimien ympärillä. Kävelen/juoksen, pyöräilen ja punttia olen nostanut koko ikäni, mutta tuosta viskaalirasvasta en pääse mitenkään eroon.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö se kova rasva juurikin ole sisäelinten ympärillä? Se ei siis ole "pinnassa" kuten naisten rasva vaan lihasten alla sisäelinten ympärillä. Siksi se vaikuttaa kovalta.

Viskeraalinen rasva sijaitsee sisäelinten ympärillä vatsaontelossa. Sekin rasva on pehmeää. Koska metabolisen oireyhtymän miehillä rasva kertyy vatsaonteloon, niin vatsa saattaa näyttää pahimmillaan kovalta raskausvatsalta. 

Yläpeukku, koska tuolta mun keissi juuri näyttää. Ärsyttää.. - ap

Ja tuo metabolinen oireyhtymä ei ole sitten vain esteettinen ongelma. Sinulla on 2-3 kertaa suurempi riski sairastua sydän- ja verisuonitautiin. Kakkostyypin diabetes on sinulla varmaankin sekä korkea verenpaine? Jos sinulta ei ole otettu sokerirasitusta ja kahden viikon verenpaineseurantaa, niin ne pitäisi ehdottomasti tehdä. Muuten et voi tietää. 

Nyt kunnon terveystarkastus ja elintavat kuntoon!

Kyllä. Minulla on jo verenpainetauti ja lääkkeet siihen. Kolesteroli- ja sokeriarvojen kanssa ongelmia. Lääkäri uhkaili jo diabeteksella. En ole kuitenkaan ylipainoinen ja tämä voi varmasti hämätä monia luulemaan kropan olevan kunnossa. Itse kyllä tiedän ettei näin ole vaikka olen ihan ok kunnossa päällisin päin. - ap

Kohonneisiin sokeri- ja rasva-arvoihin auttaa hiilihydraatittomuus.

Vähähiilihydraattinen riittää.  Hiilaritonta ei noudata kukaan.

No riittää, mutta siis tarkoitin ettei niitä tarvi syödä väkisin. Virallisissa suosituksissa kun hh määrä on 200g. Ketolla, jossa hh määrä on 20g päivä niin rasva katoaa muutamassa viikossa.

Vierailija
42/48 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta se kaljan lussutus

En juo alkoholia lainkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähähiilarittoman kannalla. Ongelma vain yöunien menetys.

Vierailija
44/48 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön vhh:n mukaan myös, mutta iltapainotteisesti, joten saan mennä vatsa täynnä nukkumaan ja nukun hyvin. Aamuisin sitten ei olekaan nälkä, niin tulee hyvä paastoaika samalla kun syön vasta myöhemmin.

Vierailija
45/48 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat sen helvetinmoisen syömisen, niin etköhän pääse niistä eroon.

Vierailija
46/48 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen niitä kirottuja joilla läskit menee suoraan tuohon keskivartaloon sisäelinten ympärille diabetesta aiheuttamaan, vaikka ei kai se miehillä niin epätavallista ole. Pitkän linjan jojoilulaihduttajana olen huomannut että 1 kilon painonpudotus kaventaa vyötärönympärystä aina 1,5 sentillä. Kun enimmilläni painan 100 kiloa, on vyötärö 120cm, kun painan alimmillani 80 kiloa, on se 90cm. 

Vierailija
47/48 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä suvussa kertyy kaikilla mahaan. Itsellä alkoi jo nuorena kertymään. Laihana pysyi jos ei syönyt oikeastaan mitään ja liikkui hulluna. Siltikin masu meinasi vaan pullistua.

Se on hyvin outoa ja sitä on vaikea selittää.

Vierailija
48/48 |
14.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ole leikkausta joissa rasva poistetaan? Onhan lihavuusleikkauksiakin. Tuo on vaarallinen tila ja aiheuttaa lopulta sairastumisen. Olisin valmis maksamaan leikkauksesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän