Eroamisen helppous
Tajusin vuoden alussa, että suhteemme alkaa olla tuhoon tuomittu. Jostain syystä, kuten usein erotessa, tuntui irti päästäminen todella vaikealta. Olimme kokeneet paljon yhdessä, erityisesti vaikeita asioita elämässä. Luulin aina, että olemme yhdessä ikuisesti. Tämä illuusio kuitenkin katosi, saatuani tietoon eräitä asioita kumppanistani. Tiesin, ettei kyseessä todellakaan vuosisadan rakkaustarina ole. Puolisoni oli pettänyt minua aiemmin ja valehdellut asiasta liian kauan. Aluksi luulin selviäväni, kunhan vain kostan. Petin muutaman kerran, kunnes tajusin miten paljon minulla vientiä on. Vietimme paljon aikaa eri paikkakunnilla ja petin häntä järjestelmällisesti. Olin pettänyt 7 kertaa ja olin siihen aivan koukussa. Asuimme yhdessä, mutta ruokatunneilla kävin tapaamassa muita. Muille olin kertonut tilanteeni, eikä se heitä haitannut. Mikäpä siinä, kun seksi sujuu. Puhuin jopa puolisoni kanssa puhelimessa, samalla kun harrastin seksiä toisen kanssa. Se oli parasta. Kerran kun menin tapaamaan häntä toiselle paikkakunnalle, kävin siinäkin kaupungissa hoitoni luona ensin. Viikonloppuisin vein monesti kaksi partneria yhden illan aikana kotiini kun puolisoni oli muualla. Myöskään harrastukseni eivät olleet aivan niitä, mitä olin väittänyt. Jouduin hankalaan työkomennukseen, jolloin otin puolisoni vielä mukaan. Seksileluksi ja ihan vain siksi, ettei hänelläkään ole omaa kesänviettoa. Jätin hänet lopullisesti vähän aikaa sitten ja voin todeta, että olen nero. En ole laskenut, montako kertaa ehdin kostaa. Ehkä 20 tai 30? Mutta tuntui aivan JÄRKYTTÄVÄN hyvältä. Lopulta laitoin siipan kävelemään kun en enää halunnut koskea häneen. Viimeisenä seksikertanamme laukesin vain kun ajattelin näitä toisia. Annoin tunteiden pikkuhiljaa vain kadota ja itse eroaminen kävi automaattisesti. Enää en tunne edes sääliä exääni kohtaan. Vaikka vaikeat ajat hänellä edessä, siinäpähän sinnittelee kun itse oli valmis kaiken joskus särkemään. Aivan palasina tuo ihmisraunio jo on, joten tuskin tällainenkaan tuntuu missään. Kumppani sai muutamat partnerini vielä tietoonsa, mutta ei koko totuutta. En koe tarvetta kertoa hänelle kun ymmärsin, että tämä oli vain oma terapiajaksoni, ei pelkkä kosto. Ja hieno terapia onkin. Nyt ajattelin kulkea vapaana ja miettiä rauhassa, kuinka tästä eteenpäin. Itsestäni en tiennyt voivani pettää, mutta niin suuria olivat ne minulle syötetyt valheet että muutti minun suhtautumiseni tuohon ihmiseen ja koko maailmaan aivan täysin.
Kommentit (51)
Jos minua petetään, en voi katsoa toista osapuolta enää hetkeäkään. Minulta jäisi tämän tyylinen kosto toteuttamatta, vaikka nannaa tekisikin.
Melkoista tekstiä. Et ole uhri, plussat siitä!
Minäkin sain tietäää että ukko pettää, erosimme kyllä mutta jouduimme noin kuukauden asua yhdessä. Kävin kostoksi muilla miehillä, niin että hän oli siitä tietoinen. Se satutti häntä enemmän kuin koskaan, mutta olisi miettinyt sitten tarkemmin ennenkuin minua petti. Sitä saa mitä tilaa. Jos joku satuttaa toista pahasti tahallaan, ansaitsee tuntea saman kohtalon. +
Pettäjälle pettäjän kohtelu. Silmä silmästä..
Ihan OK toimintaa. Harvoin petetty jatkaa suhteessa käyttäytyen normaalisti. Itse ainakin alkaisin katselemaan jo vähän toisaallekin. Ei se suhde siitä koskaan normaaliksi palaudu. Vaikka miten koettaa esittää iloista avio-onnea, jyskyttää tämä luottamuksen rikkominen takaraivossa lopun elämää.
Muistan kun kerran olin lempinyt pettäjävaimoni kanssa. Huvitti kovasti kun hän pyyhki naamansa minun t-paidalla, jolla edellisillan armaani oli puhdistanut peppunsa lemmennesteistäni. En sanonut mitään, nauroin sisäisesti. AP
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 13:31"] Kuulostaa aika lutkalta touhulta...[/quote]
Kuulostaa kollegaltani...
Onhan se helppoa nyt kun on koteloinut kaikki tunteet sisäänsä. Ja liian kovaa se oliskin nyt, kun niin vahva kokemus on siitä, että toinen petti ja teki väärin.
Mutta kyllä sä joudut joskus avaamaan sen pandoran lippaan ja kohtaamaan ne kaikki kipeät tunteet, jos mielit saada joskus vielä tulevaisuudessa hyvän ihmissuhteen.
Taidat olla henkisesti esikouluiässä. Reipas poika, kyllä se lutka tosiaan on kamalan tyhmä. Siis niin tyhmä. Voisit vielä vaikka varastaa sen lelut!
Oikeasti exällesi kävi loistava tuuri kun pääsi sinusta eroon ja hänellä oli selvästi hyvä syy pettää sinua alunperinkin. Olet aivan ykkösluokan sekopää.
Hänen tuuristaan voidaan olla montaa mieltä. Mutta tosiaan hyvä[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:20"]Taidat olla henkisesti esikouluiässä. Reipas poika, kyllä se lutka tosiaan on kamalan tyhmä. Siis niin tyhmä. Voisit vielä vaikka varastaa sen lelut!
Oikeasti exällesi kävi loistava tuuri kun pääsi sinusta eroon ja hänellä oli selvästi hyvä syy pettää sinua alunperinkin. Olet aivan ykkösluokan sekopää.
[/quote]
Hänen tuuristaan voidaan olla montaa mieltä. Mutta tosiaan hyvä että pääsi minusta eroon. Hänellä varmaan on jo uusi ihmissuhde tuhottavana. AP
Kyllä on surullista luettavaa. Pakko sanoa, että vaikka mieheni pettäisi minua niin ei se rakkaus siitä samantien kuolisi. Ja on hyvin vaikea uskoa, etteikö tuollainen kostaminen rakastamalleen ihmiselle, jäisi millään lailla kolkuttamaan tai että siitä saisi jotain suurta nautintoa. Epäilen, ettei ap ole entistä naistaan edes oikesti rakastanut. "Silmä silmästä" ei huhhuh ootteko jotain luolamiehiä?
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:20"]Taidat olla henkisesti esikouluiässä. Reipas poika, kyllä se lutka tosiaan on kamalan tyhmä. Siis niin tyhmä. Voisit vielä vaikka varastaa sen lelut!
[/quote]
Mun mielestä AP toimi oikein. Vai olisiko mielestäsi hänen velvollisuus nyt selvitä vain yli pettämisestä ja noin kauan jatkuneesta valehtelusta?
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:20"]Taidat olla henkisesti esikouluiässä. Reipas poika, kyllä se lutka tosiaan on kamalan tyhmä. Siis niin tyhmä. Voisit vielä vaikka varastaa sen lelut!
[/quote]
Mun mielestä AP toimi oikein. Vai olisiko mielestäsi hänen velvollisuus nyt selvitä vain yli pettämisestä ja noin kauan jatkuneesta valehtelusta?
[/quote]
Eiköhän se normaalin ihmisen ratkaisu ole vain erota eikä jäädä mitään kostoa hautomaan.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:20"]Taidat olla henkisesti esikouluiässä. Reipas poika, kyllä se lutka tosiaan on kamalan tyhmä. Siis niin tyhmä. Voisit vielä vaikka varastaa sen lelut!
[/quote]
[/quote]
Eiköhän se normaalin ihmisen ratkaisu ole vain erota eikä jäädä mitään kostoa hautomaan.
[/quote]
Niinpä ja eikös kaiken tuon kostamisen jälkeenkin pidä päästä siitä puolison pettämisestä yli?
Jonkin ajan päästä sitä saattaa joutua käsittelemään tuon omankin käytöksen..
Kosto vahingoittaa vain kostakaa
Kaikki apn viestit on ihan pimeitä
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:37"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:20"]Taidat olla henkisesti esikouluiässä. Reipas poika, kyllä se lutka tosiaan on kamalan tyhmä. Siis niin tyhmä. Voisit vielä vaikka varastaa sen lelut!
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eihän petetty jäänyt kostoa hautomaan. Hän ajatteli kostaa ja ymmärsi miten paljon parempaan hänellä on mahdollisuuksia. Tilanne vain eteni tuohon.
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:42"]Kosto vahingoittaa vain kostakaa
[/quote]
Ei ole vahingoittanut. Päinvastoin. Olen iloisempi ja voin paremmin kuin aikoihin. AP
[quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:55"][quote author="Vierailija" time="26.08.2015 klo 16:42"]Kosto vahingoittaa vain kostakaa
[/quote]
Ei ole vahingoittanut. Päinvastoin. Olen iloisempi ja voin paremmin kuin aikoihin. AP
[/quote]
Jepjep.. varmaan terapia tulisi tarpeeseen.
[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 14:20"]Koetko eronneesi nyt vai jo tuolloin vuoden alussa?
[/quote]
Aloitin eron prosessoinnin puoli vuotta sitten. Nyt viimein eronnut.