Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä kopio designer tuoleista? (esim Eames DSW/DSR?)

Vierailija
18.08.2015 |

Olen köyhä opiskelija, mutta pidän silti kauniista kodista ja hienoista huonekaluista. Melkeinpä kaiken (paitsi mun sängyn) olen ostanut käytettynä tai saanut ilmaiseksi roskalavoilta, mutta kaikki sopivat kotiini loistavasti eivätkä näytä "roskalle".

Nyt muutin hiukan isompaan asuntoon (yksiöstä kaksioon) ja iloitsen siitä että kerrankin olis tilaa ihan oikeesti ruokapöydälle ja neljälle tuolille. Olen jo pitkään ihastellut esimerkiksi eames dsw tuoleja, mutta kun yhden tuolin hinta on jo itsessään sen yli 400 euroa niin haaveluiksi sellaiset tuolit mun kohdalla jää. 

Netissä myydään paljon noiden tuolien kopioita tosi huokeaan hintaan ja mua niin tekis mieli jo tilata. Tuoleista ei päälle päin huomaa sitä että eivät ole aitoja, materiaalit ovat samoja.

Mitä mieltä te olette, onko aivan tajuttoman noloa ostaa kopio tuoleja, jotka siis ovat ihan oikeasti kunnon kopioita, näyttävät ihan samalle kuin aidot. En siis puhu sellaisista tuoleista kuten Jysk:n Klarup joka on vain inspiroitunut tästä kuuluisasta designista.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö semmoiset ole piraattituotteita?

Vierailija
2/4 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittääkseni alkuperäisten tuolien patentit on myyty jo aika päiviä sitten suurille monikansallisille yhtiöille, joten siinä mielessä itselläni ei olisi omantunnontuskaa ostaa eamesin vitran kopiotuoleja. Mutta itse pidän niitä jo liian clicheisenä omaan makuuni. Ovathan ne kauniit tuolit, mutta kun joka kodissa näkyy olevan niiden kopioita ja ainakin Helsingissä monet kahvilat ostaneet näitä kopioita tuoleiksi niin tulee sellainen blääh kyllästys.
Mutta hei jos itse tykkäät niin osta pois! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On erittäin noloa ja sitä paitsi lain vastaistakin ostaa piraattikamaa. Kierrä kirppareita ja nettihuutiksia, sieltä voi vieläkin tehdä löytöjä.

Vierailija
4/4 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai en tiennytkään, että monet ostaa nämä tuolit kopiona. Olenkin ihmetellyt hiljaa mielessäni, että miten moni vähävarainen tuntemani perhe on ostanut yhtäkkiä näitä tuoleja. Eihän se 1600 euora neljästä tuolista ole mikään mahdoton hinta työssäkäyvälle, mutta nuorelle perheelle missä molemmat vanhemmista opiskelijoita ja lapsikin tulossa...näin siis lähipiirissäni.

Itse en kannata feikki huonekaluja enkä feikki laukkuja tai vaatteitakaan.