Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa

Vierailija
14.03.2022 |

Itse tajusin mitä luksusta on päästä kahvilaan juomaan kaakao kermavaahdolla ja syömään juustokakkua. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja joka penni on laskettava. Ihana vaarini vei minut <3

Kommentit (5804)

Vierailija
5081/5804 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun odottaa tänään ensi yön aamun tunteja kun tilille tulee lapsilisät ja pääsee maksamaan rästissä olevia laskuja. Sekä kauppareissua juhannuksen ruokaostoksille. 

Minun työmarkkinatukeni eli ruokarahani hakupäivä on keskiviikko ja maksupäivä perjantai. Maksupäivä kuitenkin siirtyy maanantaiksi, kun loppuviikkoon osuu arkipyhä - tänä vuonna kohdille on osunut loppiainen, helatorstai, pitkäperjantai ja juhannusaatto.

Eihän tämä ole kovin vakavaa, paitsi silloin, kun jostakin syystä kaikki rahat on pitänyt käyttää jo aiemmin (syystä, jollaista joidenkin mielestä ei voi olla olemassa). Tässä mielessä on hyvä, ettei minulla ole sukulaisia tai kavereita, jotka painostaisivat pyhienviettoon eli rahanmenoon pitkinä viikonloppuina.

vau mitä uhriutumista

Häh? Onhan tuo harmillista, että maksupäivä siirtyy jonkin turhan pyhäpäivän vuoksi viikonlopun yli. Mikä sinua siinä niin kismittää?

1) toisten syyttely 2) maksupäivät ovat tiedossa hyvin usein etukäteen: ihminen voisi edes hiukan ennakoida itse näitä tilanteita 3) siten selkeää talousosaamattomuutta

1) Keitä on syytelty ja mistä?

2) Totta kai maksupäivät tiedetään.

3) Kun rahaa on käytössä hyvin vähän, maksupäivien venyminen on ikävää monella pienellä tavalla. Minulla on esimerkiksi yksi säännöllinen lasku, jonka eräpäivän siirtäminen maksaa 10 euroa.

4) Sinussa on aika paljon idiootin vikaa.

Vierailija
5082/5804 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siis millään toimi nuo lainaukset näemmä tuossa viestiketjussa.

Äskeisessä viestissä osuuteni alkaa tuosta "Toivottavasti huomasitte" kohdasta.

Tuskin tämä tosin enää ketään kiinnostaakaan, enkä siitä ketään moiti.

"Nyt meni kuva, kohta menee varmaan äänikin." :)

Hyvää Juhannusta kaikille kuitenkin tasapuolisesti!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
5083/5804 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuskinpa ihmisiä häiritsee maksaa veroja, joilla autetaan vähäosaisia. ehkä heitä häiritsee enemmänkin ajatus siitä, että ns. vähäosaisten joukossa on liikaa niitä ihmisiä, jotka ovat vain näennäisesti vähäosaisia: sellaisia,, joita ei edes kiinnosta ajatus työnteosta tai opiskelusta omien taitojen kartuttamiseksi. Tai sitten päihderiippuvaiset, joita ei kiinnosta ajatus raitistumisesta. yhteiskunnalla pitäisi olla oikeus vaikka määrätä päihderiippuvaiset pakkohoitoon. Työnhakuvelvoite oli hyvä uudistus.

Vierailija
5084/5804 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkäaikaisköyhä kirjoitti:

Vähän pohdintoja tähän tuosta ajattelutavasta, että "minun verorahoilani" jollaista usein viljellään. En ole oikein koskaan käsittänyt tuollaista ajattelutapaa. Töissä ollessani palkastani vähennettiin kaikki mitä laki ja muut määräykset määräävät ja se mikä tuli pankkitililleni oli minun rahaani. En enää antanut ajatuksiani tuolle vähennetylle rahalle, jota en ollut koskaan saanut, eikä se siten edes voinut olla minun verorahojani.

Niin no, minä suon asialle sen verran ajatusta, että minulla on työsopimuksessa asetettu tietty kuukausipalkka ja sen kirjoitettu siihen ihan numeroilla. Niin onhan se harmittavaista, kun käpälään tulee aikalailla erinäköinen nippu fyrkkaa.

Vierailija
5085/5804 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun odottaa tänään ensi yön aamun tunteja kun tilille tulee lapsilisät ja pääsee maksamaan rästissä olevia laskuja. Sekä kauppareissua juhannuksen ruokaostoksille. 

Minun työmarkkinatukeni eli ruokarahani hakupäivä on keskiviikko ja maksupäivä perjantai. Maksupäivä kuitenkin siirtyy maanantaiksi, kun loppuviikkoon osuu arkipyhä - tänä vuonna kohdille on osunut loppiainen, helatorstai, pitkäperjantai ja juhannusaatto.

Eihän tämä ole kovin vakavaa, paitsi silloin, kun jostakin syystä kaikki rahat on pitänyt käyttää jo aiemmin (syystä, jollaista joidenkin mielestä ei voi olla olemassa). Tässä mielessä on hyvä, ettei minulla ole sukulaisia tai kavereita, jotka painostaisivat pyhienviettoon eli rahanmenoon pitkinä viikonloppuina.

vau mitä uhriutumista

Häh? Onhan tuo harmillista, että maksupäivä siirtyy jonkin turhan pyhäpäivän vuoksi viikonlopun yli. Mikä sinua siinä niin kismittää?

1) toisten syyttely 2) maksupäivät ovat tiedossa hyvin usein etukäteen: ihminen voisi edes hiukan ennakoida itse näitä tilanteita 3) siten selkeää talousosaamattomuutta

Eri.

Asiahan ei minulle kuulu, mutta en malttanut olla kertomatta, että kaikki kohtasi ovat tuossa viestissä väärin. Mutta sitähän ei välttämättä ei-köyhä voi tajuta, kiitos kun todistit osaltasi otsikon väittämän.

Vierailija
5086/5804 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oli nuorena opiskelijayksinhuoltajana tosi köyhä.

Ystävälläni oli rikas mies ja aikaa lomailla vaikka koko kesän.

Olisi tarjonnut minulle ja lapselleni kesäloman huvilallaan, sanoi että maksaa matkat ja ruoat ja kaikki kunhan tulen, kun lapsetkin olivat hyviä kavereita.

Olisin mennyt, mutta kun kaikki kesälomaviikot olin töissä, joten loma ei olisikaan ollut ilmainen kun mistä sitten raha talveksi.

Vierailija
5087/5804 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuskinpa ihmisiä häiritsee maksaa veroja, joilla autetaan vähäosaisia. ehkä heitä häiritsee enemmänkin ajatus siitä, että ns. vähäosaisten joukossa on liikaa niitä ihmisiä, jotka ovat vain näennäisesti vähäosaisia: sellaisia,, joita ei edes kiinnosta ajatus työnteosta tai opiskelusta omien taitojen kartuttamiseksi. Tai sitten päihderiippuvaiset, joita ei kiinnosta ajatus raitistumisesta. yhteiskunnalla pitäisi olla oikeus vaikka määrätä päihderiippuvaiset pakkohoitoon. Työnhakuvelvoite oli hyvä uudistus.

Tuollainen voi häiritä ketä tahansa varallisuudesta piittaamatta, mutta miksi märehtiä tuollaisia asioita joihin ei itse voi vaikuttaa. Eläkää omaa elämäänne ja nauttikaa siitä niin hyvin, kuin voitte ja jättäkää muut rauhaan. Jos ette siihen syystä tai toisesta kykene, niin älkää syyttäkö siitä vähempiosaisianne.

Tosiasia on kuitenkin, että kaikille ei riitä töitä. Ei siinä tuönhakuvelnoitteet auta. Yhteiskunnassa on jotain vialla, jos kaikilla ei ole oikeutta ihmisarvoiseen elämään.

Vierailija
5088/5804 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vau mitä uhriutumista

Asioita joita vain oikeasti köyhät tajuaa, tämäkin. Se joka ei ymmärrä, syyttelee uhriutumiseksi.

Vierailija
5089/5804 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän pohdintoja tähän tuosta ajattelutavasta, että "minun verorahoilani" jollaista usein viljellään. En ole oikein koskaan käsittänyt tuollaista ajattelutapaa. Töissä ollessani palkastani vähennettiin kaikki mitä laki ja muut määräykset määräävät ja se mikä tuli pankkitililleni oli minun rahaani. En enää antanut ajatuksiani tuolle vähennetylle rahalle, jota en ollut koskaan saanut, eikä se siten edes voinut olla minun verorahojani.

Niin no, minä suon asialle sen verran ajatusta, että minulla on työsopimuksessa asetettu tietty kuukausipalkka ja sen kirjoitettu siihen ihan numeroilla. Niin onhan se harmittavaista, kun käpälään tulee aikalailla erinäköinen nippu fyrkkaa.

No nyyh, nyyh, onpa sinulla suuret ongelmat. Mene tekemään vaikka pimeitä töitä tai opiskele itsesi alalle, josta saat riittävän tienistin verojen jälkeenkin. Noin köyhiäkin täällä neuvotaan. Et saa tuota ongelmaasi mitenkään köyhien laiskojen lusmujen syyksi vaikka kuinka tahtoisit ja pähkäilisit.

Vierailija
5090/5804 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollainen voi häiritä ketä tahansa varallisuudesta piittaamatta, mutta miksi märehtiä tuollaisia asioita joihin ei itse voi vaikuttaa. Eläkää omaa elämäänne ja nauttikaa siitä niin hyvin, kuin voitte ja jättäkää muut rauhaan. Jos ette siihen syystä tai toisesta kykene, niin älkää syyttäkö siitä vähempiosaisianne.

Tosiasia on kuitenkin, että kaikille ei riitä töitä. Ei siinä tuönhakuvelnoitteet auta. Yhteiskunnassa on jotain vialla, jos kaikilla ei ole oikeutta ihmisarvoiseen elämään.

Me elämme demokratiassa. Tuollaisiin asioihin voi vaikuttaa. Sosiaalinen media on vaikuttamista.

Vierailija
5091/5804 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osittain ohis.

Vähän pohdintoja tähän tuosta ajattelutavasta, että "minun verorahoilani" jollaista usein viljellään. En ole oikein koskaan käsittänyt tuollaista ajattelutapaa. Töissä ollessani palkastani vähennettiin kaikki mitä laki ja muut määräykset määräävät ja se mikä tuli pankkitililleni oli minun rahaani. En enää antanut ajatuksiani tuolle vähennetylle rahalle, jota en ollut koskaan saanut, eikä se siten edes voinut olla minun verorahojani. Keskityin siihen, miten elän noilla oikeasti minun rahoillani ja vaikka noistakin rahoista maksoin lähes kaikista ostoksistani vielä lisää veroa, niin en koskaan ajatellut, että elättäisin sillä köyhiä tai jotain. Jotkut reaaliteetit pitää vain hyväksyä elämässä eikä jäädä märehtimään tai jossittelemaan asioita, joihin ei voi vaikuttaa. Ei köyhänä eikä varakkaana. Jos se verojen maksaminen palkasta vaivaa niin paljon, että siitä pitää kitistä köyhille täällä netissä, niin ehkä kannattaisi vaan jäädä pois töistä niin olisi yksi ongelma vähemmän pohdittavana. Ei kukaan kait oikeasti pakota ketään olemaan töissä, jos kokee verojen maksamisen olevan epäreilua? 

Muutoinkaan rahaa ei synny järjestelmässämme työnteosta vaan siitä, kun otetaan lainaa pankista. Tuolloin pankilla on oikeus painattaa rahaa lainan summan verran. Työtä tehdessä rahaa vain kierrätetään palkansaajan kautta yhteiskunnassa se "pakollinen" määrä minkä oikeat voittojen kerääjät ovat valmiita maksamaan, jotta saisivat kerryytettyä omaisuuttaan. Työn tekijä on vain pelinappula siinä pelissä kuten me pelin ulkopuolelle tippuneet köyhätkin. Oikea valituksen kohde löytyy jostain muualta kuin kaikista huonompiosaisista.

Tämä "minun verorahoillani" ajattelu ruokkii vain perinteistä hajoita ja hallitse johtamistapaa.

Kun minä yrittäjäaikoinani harmistuin jatkuvista veromätkyistä (joita sain hieman huolettoman kirjanpitäjäni ansiosta) ja väistämättä ajauduin miettimään sitä, mihin kaikkeen veroeurojani tärvätään, päätin korvamerkitä rahat: minun rahoillani kustannettiin vuosittain muutama metri moottoritietä. Sitä minä nimittäin tarvitsin ja käytin. Turhuuksiin ei verojani käytelty ollenkaan.

t. Köyhä volvonomistaja

Hyvin sanottu.

Ja onhan verotus usein epäreilua varsinkin juuri yrittäjille, mutta ei siitäkään voi köyhiä syyttää.

t. Köyhä Saabin omistaja. Harmittaa kun jouduin aikoinani Volvoni myymään mutta sain siitä enemmän rahaa, kuin Saabista tuolloin. Nyt tuon Volvon arvo olisi ainakin nelinkertainen jos minulla olisi ollut mahdollisuus säilöä sitä.

Vierailija
5092/5804 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me elämme demokratiassa. Tuollaisiin asioihin voi vaikuttaa. Sosiaalinen media on vaikuttamista.

Anteeksi, kun minulta meni taas pointti ohi. Siis vähempiosaisten kiusaaminen Vauvapalstan köyhyysketjussa on asioihin vaikuttamista? Hieman lisäinformatiota, kiitos noihin viesteihin, niin ei tarvitsisi arvuutella nniiden tarkoitusta.

Vierailija
5093/5804 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä asuu kahden kerroksen väkeä. Menot laitetaan puoleksi, mutta tulot ovat eri luokkaa.

Onko kenelläkään tietoa, mitä tällaisessa tilanteessa voi tehdä?

Minä teen ihan kaikki hommat, ostan ja valmistan ruoan, siivoan jäljet ja teen muutenkin kaikki työt.

Voimat alkavat olla lopussa😢

Vierailija
5094/5804 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä asuu kahden kerroksen väkeä. Menot laitetaan puoleksi, mutta tulot ovat eri luokkaa.

Minä teen ihan kaikki hommat, ostan ja valmistan ruoan, siivoan jäljet ja teen muutenkin kaikki työt.

En vähättele ongelmiasi, mutta taisi tulla väärään ketjuun viestisi?

Vierailija
5095/5804 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei toi velvoite ollut mikään uudistus. ennenkin piti hakea. nyt vaan pitää laittaa hakemansa paikat nettiin.

Vierailija
5096/5804 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muakin häiritsee, että jotkut rikkaat kiertävät veroja, vaikka heillä olisi varaa maksaa ne. En silti hauku jokaista rikasta.

Vierailija
5097/5804 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuollainen ole millään mittapuulla normaalia tai oikein. Sinua käytetään vakavasti hyväksi suhteessasi. Toinen pitää sinua orjanasi ja vielä kehtaa siitä rahaa nyhjätä. Parasta olisi ikävä kyllä lähteä karkuun ja äkkiä...

Vierailija
5098/5804 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuollainen ole millään mittapuulla normaalia tai oikein. Sinua käytetään vakavasti hyväksi suhteessasi. Toinen pitää sinua orjanasi ja vielä kehtaa siitä rahaa nyhjätä. Parasta olisi ikävä kyllä lähteä karkuun ja äkkiä...

Typo: Siis pitää orjanaan ei orjanasi. Vakaava tilanne jokatapauksessa sinulla.

Vierailija
5099/5804 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos että näin tämänkin päivän.

Olet asioiden ytimessä.

Tiedätkö Matin ja Tepon kappaleen Olen kiitollinen tänään? Kannattaa kuunnella vaikka Youtubesta, jos mahdollista. Lempikappaleitani - suosittelen muillekin.

Ei tuo laulu ehkä sopinut juuri tuolle viestijälle, eikä kaikille köyhillekäään, koska siinä mm. lauletaan, että olen kiitollinen tänään, kun koti mulla on...

Lähinnä tuossa laulussa kiehtoo minua tuo kiitollisuus, johon voi yleisesti ottaen samaistua. En edes tiedä kenelle olen kiitollinen, mutta tunnen kiitollisuutta mm. siitä, että mitään oikeasti vakavaa ei ole sattunut perheellemme tai perheenjäsenille. Vielä olemme hengissä ja pystymme nippa nappa arkiasiat hoitamaan. Eihän se köyhyys synti oo, mutta kyllä se nolottaa, lauloi Alatalokin aikoinaan. Ja aika usein myös v*tuttaa ja harmittaa ja asiat voisivat olla paremmin, mutta elossa vielä ollaan ja siksikin olen kiitollinen päivittäin.  Kiitollinen siitäkin, että jaksan olla kiitollinen.

Meille yritettiin opettaa työttömien koulutuksessa, että ihmisen ei kuuluisi olla kiitollinen mistään. En ymmärrä tuota näkökulmaa eikä ymmärtämättömyydelläni varmaan ole mitään tekemistä köyhyyden kanssa. Ehkä siinä on jotain samaa, kuin tuossa paljon hoetussa mutta perusteettomassa "jokainen on oman onnensa seppä" sanonnassa?

Vierailija
5100/5804 |
23.06.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alatte maksamaan  kotitöistä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yhdeksän