Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa

Vierailija
14.03.2022 |

Itse tajusin mitä luksusta on päästä kahvilaan juomaan kaakao kermavaahdolla ja syömään juustokakkua. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja joka penni on laskettava. Ihana vaarini vei minut <3

Kommentit (5804)

Vierailija
2341/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, voithan sinäkin esimerkin vuoksi laittaa ne omat ostoksesi tänne näytille meille köyhille.

Jos kerta ei siinä mitään sen kummempaa ole.

miksi siinä pitäisi olla mitään kummallista? Tuossa on nyt viimeisin ostoslistani.

Ostan yleensä yhdestä kaupasta yhdenlaiset tuotteet, toisesta toisentyyppiset, joten tässä ei ole koko kuukauden ostoslista. On vähän juhlaa tulossa ja se näkyy ostoslistasta. Tästä listasta olisi järjettömän helppoa tehdä halvempi ja järkevämpi (minulla on niitäkin ostoslistoja, koska joskus olen huvikseni kokeillut miten halvalla voi saada kuukauden ruoat), jos olisi taroitus ostaa esim. mahdollsimman halvalla mahdollisimman paljon. Tekstimuotoilut ovat kuitista, joten ei tarvitse kenenkään miettiä miksi jotkut on isoilla kirjaimilla, jotkut ei. Olen poistanut itse tuotenimet, toivottavasti kaikista tuotteista.

1650/850 g kokonaisia kurkkuja mausteliemessä

banaani 4

MINIVESIMELONI ESPANJA 7-8

kurkku suomi

Omena Ida red

Paprika punainen irto

tomaatti Suomi

Tomaattiketsuppi 1040g

2kg Erikoisvehnäjauho

2kpl Sips suolattu perunalastu 325g

viili 6

1l rasvaton piimä

35% kuohukerma

Kermaviili 6% 3

Vapaan kanan munia L6 408g

2 rasvaton maito 1L

Margariini 60

w 1 kg kermajuusto

raejuusto

leivontamargariini

sulatejuusto

SALAATTIJUUSTOPALA

Tuorehiiva

jogurtti 1kg

uunirapeat sileät ranskanperunat 1kg

kermajäätelö 1 ltr 2kpl

jääteötuutti 6x120ml/

6 pl cola vircoitusjuoma 1,5ltr

2 kpl jauheliha 400g

1 kpl lenkkimakkara

yhteensä 69,92

Koet tarvetta selitellä tulossa olevista juhlista. Ei sillä, etten sitä uskoisi, mutta ehkä nyt sait pienen maistiaisen siitä, että miltä se tuntuu, kun täytyy selitellä elämistää ja olemistaan ja perustella kaikki hankinnat.

ei tuo miltään erikoiselta tuntunut. mitä hävettävää kenelläkään olisi omista ostoksistaan.  no silloin ehkä,, jos tietää, että voisi tehdä jotakin toisin omaa tilannetta helpottaakseen.

Silti selittelit 🙂

Vierailija
2342/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, voithan sinäkin esimerkin vuoksi laittaa ne omat ostoksesi tänne näytille meille köyhille.

miksi siinä pitäisi olla mitään kummallista? Tuossa on nyt viimeisin ostoslistani.

Ostan yleensä yhdestä kaupasta yhdenlaiset tuotteet, toisesta toisentyyppiset, joten tässä ei ole koko kuukauden ostoslista. On vähän juhlaa tulossa ja se näkyy ostoslistasta. Tästä listasta olisi järjettömän helppoa tehdä halvempi ja järkevämpi (minulla on niitäkin ostoslistoja, koska joskus olen huvikseni kokeillut miten halvalla voi saada kuukauden ruoat), jos olisi taroitus ostaa esim. mahdollsimman halvalla mahdollisimman paljon. Tekstimuotoilut ovat kuitista, joten ei tarvitse kenenkään miettiä miksi jotkut on isoilla kirjaimilla, jotkut ei. Olen poistanut itse tuotenimet, toivottavasti kaikista tuotteista.

banaani 4

kurkku suomi

Omena Ida red

Paprika punainen irto

tomaatti Suomi

Tomaattiketsuppi 1040g

2kg Erikoisvehnäjauho

viili 6

1l rasvaton piimä

35% kuohukerma

Kermaviili 6% 3

2 rasvaton maito 1L

Margariini 60

w 1 kg kermajuusto

raejuusto

leivontamargariini

sulatejuusto

SALAATTIJUUSTOPALA

Tuorehiiva

jogurtti 1kg

kermajäätelö 1 ltr 2kpl

jääteötuutti 6x120ml/

2 kpl jauheliha 400g

1 kpl lenkkimakkara

yhteensä 69,92

Koet tarvetta selitellä tulossa olevista juhlista. Ei sillä, etten sitä uskoisi, mutta ehkä nyt sait pienen maistiaisen siitä, että miltä se tuntuu, kun täytyy selitellä elämistää ja olemistaan ja perustella kaikki hankinnat.

Mielelläänhän tuo tuon listan kopsasi. Ei vain kertonut kaikkea kuukaudessa ostamaansa eli vaatteita, hygieniatarvikkeita, bensaa, lounaita, eikä varsinkaan tuloja, tukia ja avustuksia. Niitähän hän vaati muilta itselleen nähtäväksi.

Tuon höttöjuhlaruokalistan otteen esitteleminen on kuin puhalluskokeen tekemistä: poliisin mittari näyttää kahta ja puolta promillea, ja rattijuoppo selittää, että vain kaksi keskiolutta ruoan kanssa.

On kyllä kova tyyppi tivaamaan. Tuollainen ihminen yleensä ei yleensä kärsi omata sairaalloisesta kilpailuvietistään, vaan yrittää panna muut kärsimään siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2343/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei voi piipahtaa kylässä tai kahvilla, koska se esim HSL-alueella maksaisi 2 x 2,80 plus paikasta ja kahvista riippuen 10-15 euroa, usean päivän ruokarahat. Siksi syrjäytyy. 

Onpa tylsää, että HSL:llä joutuu maksamaan yksittäisestä matkasta aina saman hinnan! Tampereen Nyssellä on erikseen korttiin ladatulta saldolta maksettava arvolippu, joka on paljon halvempi kuin käteisellä tai lähimaksuna maksettava kertalippu (halvimmillaan 2,10€ ja 2,70€). Moni harvoin matkustava puhuu täällä matkojen kalleudesta sen lähimaksuhinnan perusteella, mutta HSL:llä sitä eroa ei sitten edes ole.

Jotain olennaista jäi kertomatta: tarkistin HSL:n lippujen hinnat ja sitä kommentoin.

Vierailija
2344/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

banaani 4

kurkku suomi

Omena Ida red

Paprika punainen irto

tomaatti Suomi

Tomaattiketsuppi 1040g

2kg Erikoisvehnäjauho

viili 6

1l rasvaton piimä

35% kuohukerma

Kermaviili 6% 3

2 rasvaton maito 1L

Margariini 60

w 1 kg kermajuusto

raejuusto

leivontamargariini

sulatejuusto

SALAATTIJUUSTOPALA

Tuorehiiva

jogurtti 1kg

kermajäätelö 1 ltr 2kpl

jääteötuutti 6x120ml/

2 kpl jauheliha 400g

1 kpl lenkkimakkara

yhteensä 69,92

Mitä tuolla listalla tekee? Tarvitaan koko kuukauden ostokset, tulot, tuet ja avustukset.

tässä kuussa en nosta tuloja lainkaan. elän pääomatuilla, joten uloni ovat 0 euroa. Kaikki itse kovaa työtä tehden hankittu ja koen, että rahani voivat vielä olla tekemässä omia töitään eikä minun kannata myydä sijoituksia, koska tilillä on riittävästi rahaa edellisestä osakemyynnistä.

En saa tukia enkä avustuksia. 

Koko kuukauden ostoksiin olen varannut 200 euroa, jolla saan kaiken kaupasta oikein helposti ja säästöönkin jää. tämän lisäksi sähkölasku on 20 euroa kuussa,  (vakiohinta, koska sain solmittua sellaisen sopimuksen. sopimus päättyy nyt kesällä, mutta tällä hetkellä siis 20 euroa). tietysti tähän lisäksi sitten siirtomaksut, sanotaan, että nekin on 20 euroa, vaikka oikeasti on hiukan alle. hammaslääkäriltä tuli juuri lasku tänään, ylöpäin pyöristettynä 65 euroa. Tu ostoslista, jonka äsken laitoin oli tämän kuukauden ensimmäinen kauppatilaus, sen lisäksi kävin viime viikolla ostamassa lidlista appelsiinitäysmehua 2 ltr. ne ovat vielä kaapissa. Lisäksi kotona oli 4 kg vehnäjauhoja ja hiivaa, olen leiponut itse leivät. Kuun alussa olen syönyt erilaisia ruoka-annoksia, joissa on ollut perunaa, porkkanaa, punajuurta, sipulia, soijarouhetta tai soijapaloja, tomaattimurskaa tai paseerattua tomaattia, spaghettia ja sitten oli myös juustoa kaapissa. ne juustot ostin viime kuun lopussa, muistaakseni 3 kiloa kerralla, kun tarjouksessa oli. Nyt sitten kuun lopussa tulee vielä kotiin yksi kauppatilaus, jos haluat, voin sitten sen tuoda tänne. Ainiin, lidlistä sen appelsiinitöysmehutarjouksen lisäksi ostin psussillisen marianneja ja kilon kiivejä ja sitten kassalla oli sellainen kahden euron hävikkiruokalaatikko, joka oli täynnä paprikoita, chilejä, pari kiiviä, parsakaali ja muutama tomaatti. oli varsinainen löytö. Parit parikat oli pahasti homeessa, mutta siltikin se oli löytö ja ehdottomasti hintansa arvoinen. vieläkin on kaapissa chilejä ja paprikoita, ne pitää kohta jo käyttää, näyttävät jo nahistumisen merkkejä. Chilit luultavasti pakastan

Höpö höpö. Nyt ne kuitit esiin ja tarkat selvitykset pääomatuloista ja osakemyynnistä.

Vierailija
2345/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

banaani 4

kurkku suomi

Omena Ida red

Paprika punainen irto

tomaatti Suomi

Tomaattiketsuppi 1040g

2kg Erikoisvehnäjauho

viili 6

1l rasvaton piimä

35% kuohukerma

Kermaviili 6% 3

2 rasvaton maito 1L

Margariini 60

w 1 kg kermajuusto

raejuusto

leivontamargariini

sulatejuusto

SALAATTIJUUSTOPALA

Tuorehiiva

jogurtti 1kg

kermajäätelö 1 ltr 2kpl

jääteötuutti 6x120ml/

2 kpl jauheliha 400g

1 kpl lenkkimakkara

yhteensä 69,92

Täti Tomerkaan ei kyllä tajua miksi pitäisi tuntua jotenkin erikoiselta, kun laittaa ostoslistansa tai tulonsa ja menonsa nähtäville. Tämä on anonyymipalsta, ei ketään voi ostostensa perusteella tunnistaa.

Tuon köyhän "haha nytpä näit" harhailu on oikeasti pelottava ajatus: miten moni köyhä elää tuollaisissa harhoissa, että kaikki heitä paremmin toimeentulevat ovat jotain uhkia. 

Kaikkien ostoksia voi parantaa, kaikkien ostoksia voi parantaa, kaikkien ostoksissa on jotain sanottavaa. Miksi pitäisi edes omaa palkkaansa hävetä, se on tärkeämpää mitä sillä tekee kuin se onko se suurempi tai pienempi kuin naapurin.  Minulla ei ole edes autoa, kun en uskalla ostaa. Siksi ajelen pyörällä, kunnes hallitus tekee edes jotain älyllistä päätöstä.

Vierailija
2346/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli hauskaa kun vitsailtiin tiikerikakuilla, pakastimella, perunanviljelyksellä ämpärissä.

Keksitääs taas lisää. Nauru pidentää ikää.

Nää on niiiin tylsiä nyt nämä rikkaat, S-bonus, kirppis, kierrätyskeskus, roskalava, "jokin yksittäinen tuote", kuukuppi, marjat, sienet..kirppis, marjat, sienet...ees taas.

Köyhillä on paljon rikkaampi mielikuvitus ja huumorintaju. Kova elämä kehittää.

Vaikka olen köyhä vien roskalavalle tai muutoin ilmaiseksi eteenpäin esim tarpeettoman kodinkoneen, koska on tuo KIERRÄTYSmaksu.

"Kuluttaja voi palauttaa kaikki sähkö- ja elektroniikkalaiteromut valtakunnalliseen SER-keräyspisteverkostoon. Palautus on maksutonta. Lähimmän vastaanottopisteen löydät sivulta kierratys.info."https://serkierratys.fi/fi/kuluttajille/mihin-vanhan-laitteen-voi-palau…

siis KAIKKI (lue: KAIKKI) ser-romut voi palauttaa MAKSUTTA vastaanottopisteisiin

Meillä on pienille kodinkoneille kierrätys Tokmannin käytävällä, sinne on helppo viedä eikä maksa mitään. Jos siis se kone sattuu mahtumaan siitä vähän nyrkkiä suuremmasta aukosta sisään. Mutta jos ei kodinkoneliike ota vanhoja isoja koneita kierrätykseen, kuten meillä, niin lähin piste minne voi viedä on 6 km päässä. Autottoman vaikea viedä telkkaria tai pyykkikonetta sinne. Pitää saada sopiva auto, tai peräkärry ja auto, suostuvainen kuski, jolle on kohteliasta maksaa palkkaa, koska on riski että loukkaa itsensä. Lisäksi tämä kierrätyspiste ottaa maksun, 10€ peräkärryllinen ja se paikka on auki vain kahtena päivänä viikossa keskellä päivää, pari tuntia kerrallaan. Mistä saat autollisen kuskin keskellä päivää raahaamaan vanhoja koneitasi kierrätykseen, jonka pitäisi olla maksutonta? Kyllä, he voivat myös noutaa, hinta viimeisimmän tarkistuksen mukaan 100€ +  lajittelumaksu. Kirosana että on pitänyt tehdä tuostakin vaikeaa, ei ole ihme että ihmiset nakkaa koneensa toisten metsiin. Jos jollakin paikkakunnalla tämä on helpompaa niin olkaa iloisia. 

minulla on ollut tapana ottaa aina (silloin kun olen menossa ostamaan uutta konetta) kauppaan mukaan vanha hajonnut kodinkone ja sitten siinä myyjän kanssa neuvotella, että jos nyt ostan tämän koneen, niin varmasti otatte vastaan ser-jätteenä tämän hajonneen koneen, vaikka se ei olekaan samantyyppinen kone, mitä olen juuri nyt ostamassa. Aina ovat ottaneet vastaan vaikkei heillä olekaan siihen velvoitetta (lakihan velvoittaa ottamaan vastaan, jos ostetaan samantyyppinen kone, eli tietokone tietokoneesta, ilmanpuhdistin ilmanpuhdistimesta jne).   pari vuotta sitten meidän kaupunginosassa kiersi roskalava, johon sai nimenomaisesti jättää ser-jätteet. Meilläkin oli jotain 100 metriä sille lavalle.

Mulla on tuolla komeron lattialla iso valtava tv. Pitäs saada jätteisiin. Valitettavasti liian painava minun sitä kantaa. Sinne se jää vaikka lava kiertäisi 10 metrin päästä. 

Vierailija
2347/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ettei voi piipahtaa kylässä tai kahvilla, koska se esim HSL-alueella maksaisi 2 x 2,80 plus paikasta ja kahvista riippuen 10-15 euroa, usean päivän ruokarahat. Siksi syrjäytyy. 

Onpa tylsää, että HSL:llä joutuu maksamaan yksittäisestä matkasta aina saman hinnan! Tampereen Nyssellä on erikseen korttiin ladatulta saldolta maksettava arvolippu, joka on paljon halvempi kuin käteisellä tai lähimaksuna maksettava kertalippu (halvimmillaan 2,10€ ja 2,70€). Moni harvoin matkustava puhuu täällä matkojen kalleudesta sen lähimaksuhinnan perusteella, mutta HSL:llä sitä eroa ei sitten edes ole.

Viime syksynä, kun liikuin jonkin verran Helsingissä, niin HSL:n sovelluksella ostetut kertaliput maksoivat tuon 2,80. Mutta kun kerran ostin Ärrältä lipun, se maksoi 3.00. Vähän mietin, että veloittiko oikein...

Täällä Turussa on myös mahdollista ladata arvokorttiin rahaa, matkat on sillä 2,20. Kertalipun hinta on 3 euroa.

Vierailija
2348/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttelen kauppoja, joilla on bonuskortteja, etuasiakkuuksia ja muuta tyhjänpäiväistä sälää, koska asiakkaat ne kaikki bonarit viime kädessä kuitenkin maksavat tuotteiden hinnoissa.

Vierailija
2349/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

banaani 4

kurkku suomi

Omena Ida red

Paprika punainen irto

tomaatti Suomi

Tomaattiketsuppi 1040g

2kg Erikoisvehnäjauho

viili 6

1l rasvaton piimä

35% kuohukerma

Kermaviili 6% 3

2 rasvaton maito 1L

Margariini 60

w 1 kg kermajuusto

raejuusto

leivontamargariini

sulatejuusto

SALAATTIJUUSTOPALA

Tuorehiiva

jogurtti 1kg

kermajäätelö 1 ltr 2kpl

jääteötuutti 6x120ml/

2 kpl jauheliha 400g

1 kpl lenkkimakkara

yhteensä 69,92

Täti Tomerkaan ei kyllä tajua miksi pitäisi tuntua jotenkin erikoiselta, kun laittaa ostoslistansa tai tulonsa ja menonsa nähtäville. Tämä on anonyymipalsta, ei ketään voi ostostensa perusteella tunnistaa.

Tuon köyhän "haha nytpä näit" harhailu on oikeasti pelottava ajatus: miten moni köyhä elää tuollaisissa harhoissa, että kaikki heitä paremmin toimeentulevat ovat jotain uhkia. 

Kaikkien ostoksia voi parantaa, kaikkien ostoksia voi parantaa, kaikkien ostoksissa on jotain sanottavaa. Miksi pitäisi edes omaa palkkaansa hävetä, se on tärkeämpää mitä sillä tekee kuin se onko se suurempi tai pienempi kuin naapurin.  Minulla ei ole edes autoa, kun en uskalla ostaa. Siksi ajelen pyörällä, kunnes hallitus tekee edes jotain älyllistä päätöstä.

Mutta onhan se niin, että köyhän hankinnat ovat tässäkin ketjussa todettu moneen otteeseen vääriksi ja huonoiksi. Sitä todistellakseen pyydetään esittämään kaikki tulot ja menot. En tiedä muista, mutta minusta aika sairasta settiä.

Hän koki tarvetta selittää syytä ostoksilleen, koskapa teki sen. Miksi se tuntui tarpeelliselta jos se ei miltään tuntunut?

Vierailija
2350/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli hauskaa kun vitsailtiin tiikerikakuilla, pakastimella, perunanviljelyksellä ämpärissä.

Keksitääs taas lisää. Nauru pidentää ikää.

Nää on niiiin tylsiä nyt nämä rikkaat, S-bonus, kirppis, kierrätyskeskus, roskalava, "jokin yksittäinen tuote", kuukuppi, marjat, sienet..kirppis, marjat, sienet...ees taas.

Köyhillä on paljon rikkaampi mielikuvitus ja huumorintaju. Kova elämä kehittää.

Vaikka olen köyhä vien roskalavalle tai muutoin ilmaiseksi eteenpäin esim tarpeettoman kodinkoneen, koska on tuo KIERRÄTYSmaksu.

"Kuluttaja voi palauttaa kaikki sähkö- ja elektroniikkalaiteromut valtakunnalliseen SER-keräyspisteverkostoon. Palautus on maksutonta. Lähimmän vastaanottopisteen löydät sivulta kierratys.info."https://serkierratys.fi/fi/kuluttajille/mihin-vanhan-laitteen-voi-palau…

siis KAIKKI (lue: KAIKKI) ser-romut voi palauttaa MAKSUTTA vastaanottopisteisiin

Kiitos tiedosta, vaan hakevatko he kotoa?

Vierailija
2351/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-kaupan ilta-aleen pitää mennä viimeistään 19.30, jos haluaa saada liha- tai maitotuotteita.  Jotakin padang-maustettua nyhtösoijaa saattaa löytää myöhemminkin.

Vierailija
2352/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin odottelen Kelan asumistukea. Sivuillaan lukee kivasti "Tämänhetkisen arviomme mukaan asiasi käsittely kestää 38–39 päivää siitä, kun hakemuksesi ja kaikki siihen tarvittavat lisätiedot ovat saapuneet Kelaan."

Päätös siis ei ehdi tulla ajoissa ja mä joudun ottamaan pikavippejä maksaakseni vuokrani.

Ja kyllä, mä lähetin hakemuksen juuri kun piti ja liitteet myös oikeeseen aikaan.

Hae mieluummin toimeentulotukea kuin pikavippiä. Kokeile edes, sekä perus- että harkinnanvaraista. Kelalta pitää hakea perustt-tukea ensin, ja jos tulee hylky, niin voi hakea sossusta hark. varaista.

Olen aiemmin yrittänyt hakea toimeentulotukea, mutta en ole sitä saanut, koska mulla on auto, jolla käyn töissä.

Vierailija
2353/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä S-bonuskortti kinastelua oikein on?

Kun korkeintaan kuukauden ostot ovat 150 € välillä 120 €. Jokainen laskukykyinen pystyy taulukosta laskemaan ettei sillä saa bonuskorttia maksettua? 

Oma juttunsa on kannattavuus käydä S-ryhmän kaupassa sijaintinsa vuoksi. Bussillla kulku kauppaan tulee kalliiksi. 

Vielä jos sattuu halvempi kauppa olemaan lähellä, ei hyötyä tule mistään?

Vaikka kuinka keskittäisi ostoksensa ei sieltäkään kaikkea voi ostaa kun ei kuulu valikoimaan.

Miksi kinastella näin typerästä asiasta kun kaikkien kokonaistilanne on erilainen?

Vierailija
2354/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

banaani 4

kurkku suomi

Omena Ida red

Paprika punainen irto

tomaatti Suomi

Tomaattiketsuppi 1040g

2kg Erikoisvehnäjauho

viili 6

1l rasvaton piimä

35% kuohukerma

Kermaviili 6% 3

2 rasvaton maito 1L

Margariini 60

w 1 kg kermajuusto

raejuusto

leivontamargariini

sulatejuusto

SALAATTIJUUSTOPALA

Tuorehiiva

jogurtti 1kg

kermajäätelö 1 ltr 2kpl

jääteötuutti 6x120ml/

2 kpl jauheliha 400g

1 kpl lenkkimakkara

yhteensä 69,92

Mutta onhan se niin, että köyhän hankinnat ovat tässäkin ketjussa todettu moneen otteeseen vääriksi ja huonoiksi. Sitä todistellakseen pyydetään esittämään kaikki tulot ja menot. En tiedä muista, mutta minusta aika sairasta settiä.

Hän koki tarvetta selittää syytä ostoksilleen, koskapa teki sen. Miksi se tuntui tarpeelliselta jos se ei miltään tuntunut?

Ohis. Nyt tuolla niljakkaalla on iltapuhteeksi tekemistä, kun hän keräilee kokoon uskottavalta vaikuttavan osakesalkun, jotta pääsee esittelemään sitä keskustelussa, jonka aihe on "Asioita, jotka vain oikeasti köyhä tajuaa". :D

Vierailija
2355/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin odottelen Kelan asumistukea. Sivuillaan lukee kivasti "Tämänhetkisen arviomme mukaan asiasi käsittely kestää 38–39 päivää siitä, kun hakemuksesi ja kaikki siihen tarvittavat lisätiedot ovat saapuneet Kelaan."

Päätös siis ei ehdi tulla ajoissa ja mä joudun ottamaan pikavippejä maksaakseni vuokrani.

Ja kyllä, mä lähetin hakemuksen juuri kun piti ja liitteet myös oikeeseen aikaan.

Hae mieluummin toimeentulotukea kuin pikavippiä. Kokeile edes, sekä perus- että harkinnanvaraista. Kelalta pitää hakea perustt-tukea ensin, ja jos tulee hylky, niin voi hakea sossusta hark. varaista.

Olen aiemmin yrittänyt hakea toimeentulotukea, mutta en ole sitä saanut, koska mulla on auto, jolla käyn töissä.

Ja ylipäätään se, että käy töissä.  Ne kyllä tekee sellaisen laskelman, että palkkasi pitäisi riittää kaikkeen, vaikka olisi kuinka surkea.  Menoissa ei oteta huomioon esim. polttoainekuluja, vaikka ne on tällä hetkellä pilvissä.

Vierailija
2356/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

banaani 4

kurkku suomi

Omena Ida red

Paprika punainen irto

tomaatti Suomi

Tomaattiketsuppi 1040g

2kg Erikoisvehnäjauho

viili 6

1l rasvaton piimä

35% kuohukerma

Kermaviili 6% 3

2 rasvaton maito 1L

Margariini 60

w 1 kg kermajuusto

raejuusto

leivontamargariini

sulatejuusto

SALAATTIJUUSTOPALA

Tuorehiiva

jogurtti 1kg

kermajäätelö 1 ltr 2kpl

jääteötuutti 6x120ml/

2 kpl jauheliha 400g

1 kpl lenkkimakkara

yhteensä 69,92

ei tuo miltään erikoiselta tuntunut. mitä hävettävää kenelläkään olisi omista ostoksistaan.  no silloin ehkä,, jos tietää, että voisi tehdä jotakin toisin omaa tilannetta helpottaakseen.

Silti selittelit 🙂

en siinä mielessä miten sinä asian esitit.

Vierailija
2357/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ylipäätään se, että käy töissä.  Ne kyllä tekee sellaisen laskelman, että palkkasi pitäisi riittää kaikkeen, vaikka olisi kuinka surkea.  Menoissa ei oteta huomioon esim. polttoainekuluja, vaikka ne on tällä hetkellä pilvissä.

Sain kerran toimeentulotuesta bussimatkat työpaikalle. Tosin sitä palkkaa ei saanut edes tonnia. Ja siitäkin tietysti verot. Tämä oli ennen kuin tuki siirtyi KELAlle.

Vierailija
2358/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

banaani 4

kurkku suomi

Omena Ida red

Paprika punainen irto

tomaatti Suomi

Tomaattiketsuppi 1040g

2kg Erikoisvehnäjauho

viili 6

1l rasvaton piimä

35% kuohukerma

Kermaviili 6% 3

2 rasvaton maito 1L

Margariini 60

w 1 kg kermajuusto

raejuusto

leivontamargariini

sulatejuusto

SALAATTIJUUSTOPALA

Tuorehiiva

jogurtti 1kg

kermajäätelö 1 ltr 2kpl

jääteötuutti 6x120ml/

2 kpl jauheliha 400g

1 kpl lenkkimakkara

yhteensä 69,92

Ohis. Nyt tuolla niljakkaalla on iltapuhteeksi tekemistä, kun hän keräilee kokoon uskottavalta vaikuttavan osakesalkun, jotta pääsee esittelemään sitä keskustelussa, jonka aihe on "Asioita, jotka vain oikeasti köyhä tajuaa". :D

Taidat olla mielisairas.

Vierailija
2359/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun korkeintaan kuukauden ostot ovat 150 € välillä 120 €. Jokainen laskukykyinen pystyy taulukosta laskemaan ettei sillä saa bonuskorttia maksettua? 

Oma juttunsa on kannattavuus käydä S-ryhmän kaupassa sijaintinsa vuoksi. Bussillla kulku kauppaan tulee kalliiksi. 

Vaikka kuinka keskittäisi ostoksensa ei sieltäkään kaikkea voi ostaa kun ei kuulu valikoimaan.

Miksi kinastella näin typerästä asiasta kun kaikkien kokonaistilanne on erilainen?

nimenomaan jo tuolla summalla saa laskettua ja siitä on tähän ketjuun jo kauan sitten tuotu todisteet. Te köyhät taidatte tosiaan olla tyhmiä.

ohis

Vierailija
2360/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

nimenomaan jo tuolla summalla saa laskettua ja siitä on tähän ketjuun jo kauan sitten tuotu todisteet. Te köyhät taidatte tosiaan olla tyhmiä.

ohis

Taulukon mukaan tuosta saa 1 prosentin bonusta kuukaudessa, keräysaika 2 vuotta.