Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa

Vierailija
14.03.2022 |

Itse tajusin mitä luksusta on päästä kahvilaan juomaan kaakao kermavaahdolla ja syömään juustokakkua. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja joka penni on laskettava. Ihana vaarini vei minut <3

Kommentit (5804)

Vierailija
2321/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä kuopasta, hei! Tarkoitin vain, että oikeasti köyhä vinguttaa sitä korttia ihan eri tahtiin kuin hyväosainen.

Ei se nyt noinkaan ole. Hyväosoainenkin voi elää kitsaasti. 

Kulutustottumukset ovat jo niin kuopassa, ette oikein pysty oikein mistään säästämään, kiitos vaan neuvosta.

Ja edelleen, minun vaatimattomilla ostoksillani en bonuksia kerrytä, ikävä tuottaa pettymys.

Miten bonuskortti auttaa muuttamaan minun jo todella alhaisia kulutustottumuksia?

Kasvattaako se jotenkin minun kuukaudessa saamaani rahasummaa? Ja kuinka paljon? Anna joku rahallinen esimerkki, että tyhmä köyhä tajuaa.

anna listaus kaikista kuukauden aikana tekemistäsi ostoksista, yksityiskohtaisesti, ei mitään sellaista, että ruokaan 50 euroa, käyttötavaroihin 10 euroa, vaan selkeä yksilöity lista, niin katsotaan. Lisäksi tulot ja tuet ja avustukset.

On se kumma kun oikeasti köyhät kertoo jotain, minkä ovat itse tajunneet todeksi niin hyväosaisten vaan täytyy päkättää vastaan.

tällä palstalla yksikään köyhä ei ole vielä suostunut avamaan köyhyyttään yksityiskohtaisesti, jotta olisimme voineet nähdä omin silmin, että mitään ei oikeasti ole tehtävissä, siksi teihin ei täällä uskota, tai osaamiseenne.

Siis onko teillä jokin lista valmiina mitä voi esitellä muille?

Ei valmiina tietenkään, mutta pitäähän sitä sen verran vaivautua, että kaivaa esille kuitit ja tiliotteet ja naputtelee hankinnat ja niiden summat tänne nettipalstalle, jotta tuo valopää saisi päivittelemistä.

"Ei ole vielä suostunut avaaman köyhyyttään yksityiskohtaisesti" on kyllä niin veemäinen ilmaus, että sen suustaan päästäneelle toivoisi vähintään syyhyä kesän ajaksi.

Minä olin se kuopassa oleva köyhä, jota tämä henkilö piikitteli ja lainasi otteita. Minä en kysynyt ensin mitään neuvoa vaan hän ensin moitti minua kun en ymmärtänut kuinka paljon minulle on etua S-bonuskortista eikä uskonut, ettei niitä bonuksia minulle köyhälle kerry.

Minä sanoin, että saisinko HÄNELTÄ jonkin laskelman kuinka pajon rahatuloni lisääntyy jos otan tuon kortin. Ei hän näemmä sitten pystynytkään faktaa tästä väittämästään osoittamaan vaikka oli kovin tuohtunut minuun.

No se sitten kääntyikin niin, että pyytämääni faktaa tähän bonuskortin hyötyihin ei tullut vaan asia kääntyikin niin, että HÄN pyysi MINUA toimittamaan yksityiskohtaisen ja seikkaperäisen listan mihin kulutan. Ei kuulemma riitä, että ruoka 50 euroa, hygienia 20 euroa...

En siis varsinaisesti pyytänyt neuvoa vaan faktaa.

Miksi minun pitäisi toimittaa yksityiselämääni koskevaa tietoa tänne? Ja miksi hän ei toimittanut minulle väittämäänsä faktatietoa miten köyhä saa kertymään bonuksia tai muita etuja kun ostot ovat kuukaudessa hyvin pienet. Hän olisi voinut laittaa jonkun taulukon eri ostosummille kuukaudessa. Jos siis olisi ollut tosissaan muuta kuin nöyryyttämismielessä

Köyhän on järkevää ostaa myös jostain muusta liikkeestä jos siellä on vielä edullisempi joku tuote. Silloin ne pienet ostosummat pirstaloituvat vielä eri kauppoihin.

miten joku voi tehdä laskelman, jos kysyjä ei tarjoa dataa? Sinä olet tahtonut tahallasi uhriutua, näin sivusta sen näkee parhaiten.

Tässä ketjussa ei ole pyydetty laskelmia.

eri

Kyllä muuten on pyydetty.

eri täälläkin

Hän halusi tietää, kannattaako hankkia bonuskorttia, eli kuinka paljon täytyisi ostaa kuussa, jotta kortin käyttäminen on edes kannattavaa. Tuota varten ei hänen todellakaan tarvitse toimittaa palstalle hänen henkilökohtaisia tulo- ja menotietojaan. Tuo laskelmakin on tehty ja kerrottu jo. Joku haluisi taas päästä pätemään, että ostit viime kuussa juuston, voit säästää ja olla ostamatta!

tuo on pelkkää luulottelua. Sinä et voi tietää mitä kunkin ihmisen mielessä liikkuu pyyntöjensä kanssa. Tuo, että sinä oletat hänen yrittäneen päästä pätemään, kertoo vain siitä miten negatiivisesti oma mielesi toimii ja sinä luulet, että hänen tarkoituksena oli se. KOSKAAN ei pitäisi toimia noin kuin sinä teet, että annat olettamustesi ohjata toimintaasi. Joudut vain naurunalaiseksi ja sinua pidetään psykiatrisena potilaana

En kyllä pysty kuvittelemaan mitään muuta syytä tuolle pyynnölle, onhan näitä nähty. Pätemisen tarve on kova.

Eri- psykiatrinen potilas

Minä taas olisin tehnyt itseni naurunalaiseksi jos olisin nöyrästi alkanut täällä listata: maitoa 4 purkkia x euroa, poprillia 3 pakettia x euroa, deorodantti x euroa, tampooneja 2 pakettia x euroa, vessapaperia 1 paketti x euroa, sukkahousut 1 paketti x euroa, Reissumies tumma 4 pakettia x euroa, margariinia halvinta x euroa..

Richplaining-expertti olisi suoralta kädeltä sanonut, ettet sinä esim. deodoranttia tarvitse, vaan kun panet deodoranttirahan tunnollisesti säästöön, sinulla on vuoden lopussa mukava vararahasto.  Tätä rataahan se menee, problem solved, ja päsmäröijä pääsee omahyväisenä ajattelemaan, että se on köyhän tekosyy jos ei tätä armollista neuvoa noudata.

Heippa, te jotka edelleen tahdotte vääristellä sanomisiani. Se henkilö, jolle vastasin, pyysi laskelmaa, minä pyysin dataa, jolla laskelman voi tehdä. Ei sellaisella laskelmalla mitään tee, joka on tehty jo valmiiksi kauppayhtiön nettisivuilla. Mutta minun virheeni toki. En muistanut, että köyhä on myös tyhmä eikä osaa googlata tai mennä kauppayhtiön sivuille selvittämään bonustaulukkoa. Anteeksi siitä. Jatkossa muistan sen aina, että kaikki pitää köyhälle puhua kuin kolmevuotiaalle taaperolle.

Kaikki arvailut siitä mitä olisin sanonut tai tehnyt ovat teidän omien luulottelujenne seurausta ja kuten tuolla joku osuvasti kirjoitettu: ilmiselvästi nousi teidän negatiivisesta mielestänne. Jos teitä joskus arveluttaa jonkun motiivi, niin kysykää siitä, älkää lähtekö psykiatristen potilaiden harhateille, jossa uskotte luulottelujenne olevan oikeassa. Se kysyjä, jonka kanssa keskustelin on nyt jälkeenpäin selitellyt, että ei tarkoittanut sitä tai tätä. NO... kannattaa kirjoittaa se mitä tarkoittaa....

Ohis. Kiistan syntykohta on tällä hetkellä löydettävissä sivulta 93, muistaakseni numerolla 1860.

"Kulutustottumukset ovat jo niin kuopassa, ette oikein pysty oikein mistään säästämään, kiitos vaan neuvosta. Ja edelleen, minun vaatimattomilla ostoksillani en bonuksia kerrytä, ikävä tuottaa pettymys. Miten bonuskortti auttaa muuttamaan minun jo todella alhaisia kulutustottumuksia? Kasvattaako se jotenkin minun kuukaudessa saamaani rahasummaa? Ja kuinka paljon? Anna joku rahallinen esimerkki, että tyhmä köyhä tajuaa.

Vastaus yllä olevaan: "anna listaus kaikista kuukauden aikana tekemistäsi ostoksista, yksityiskohtaisesti, ei mitään sellaista, että ruokaan 50 euroa, käyttötavaroihin 10 euroa, vaan selkeä yksilöity lista, niin katsotaan. Lisäksi tulot ja tuet ja avustukset."

Yksityiskohtaisen tai ylipäätään minkäänlaisen tulo- ja menoselvityksen tivaaminen on tuossa tarpeetonta, motiiveiltaan arveluttavaa ja tarkoitusperiltään halpamaista.

Vierailija
2322/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu hullulta, kelan kanssa ei muuten pärjää, itse odotan sieltä päätöstä, arvioitu kesto 28-29vrk. Olen rahaa ilman ennen sitä. Pääsin läpinpuhelimelka mutta ei siitä mitään hyötyä ollut. Toimita pyydetyt tiedot, riittää kun otat puhelimella niistä kuvan ja lähetät sen. Olet saanut niin pitkään asumistukea että kaikki halutaan tarkistaa

Ai riittää että ottaa puhelimella kuvan? Huutonaurua. Entä kun ei ole sitä älypuhelinta?!

Jos mitenkään mahdollista ja luottotiedot kunnossa, niin se älypuhelin kannattaa hankkia. Se helpottaa niin paljon elämää ja juurikin vaikka Kelan kanssa asiointia. Stressin määrä vähenee huomattavasti.

Puhelimen voi saada osamaksulla niin, että maksaa siitä esim. 5 euroa kuussa. Toki jollekin sekin voi olla liian paljon, mutta sanoinkin, että jos mitenkään mahdollista...

Eihän se laitteen ostaminen se köyhän ongelma yleensä ole vaan liittymän hinta. Käytettynä saa edullisesti mutta kuka maksaa sen netin että on riittävän nopea ja tehokas ettei mene hermot kun ei toimi. Peruspuhelin on paljon edullisempi.

En ole asiantuntija, mutta käsittääkseni liittymät ovat samoja riippumatta puhelimesta, SIM-kortitkin saa useana kappaleena niin että sopii eri puhelimiin. Nykyään ei taida paljon olla enää liittymiä, joissa ei ole netti mukana? (Tosin tiedän, että ainakin yhdellä operaattorilla on sellainen puhtaasti puheliittymä, jossa on pieni perusmaksu. Mutta siinä ei ole puhepakettia, vaan maksat erikseen ihan kaikista puheluista ja viesteistä. Tietysti se on hyvä vaihtoehto, jos ei soittele juuri ollenkaan (tai pyytää aina vastapuolta soittamaan)). Ihan peruskäyttöön ei myöskään tarvita mitään huippunopeuksia.

Mulla on varapuhelimessa prepaid, joka maksoi 4,90 € ja aloituspaketissa oli 5 € puheaikaa. Netin käytöstä veloitetaan 0.99 €/vrk riippumatta paljonko käytät. Jos tuollaista liittymää käyttäisi harvakseltaan vain tärkeiden asioiden hoitoon kuten Kelan kanssa asiointiin, niin aika vähällä rahalla selviäisi.. Jos vaikka pitää lähettää jotain hakemusta Kelaan kahdesti kuussa, aloituspaketilla pärjää jo kaksi kuukautta. Sen jälkeen kympin latauksella viisi kuukautta. (Ja sinä päivänä kun asioi Kelan kanssa, niin samalla maksulla voi tietty surffata netissä koko päivän. :))  Ja muuhun soittamiseen ja viestittelyyn käyttäisi siis edelleen sitä peruspuhelinta.

Papereiden kiikuttaminen fyysisesti Kelaan tai postittaminen on ihan hirveän stressaavaa. Päätösten teko kestää kauemmin ja pahimmassa tapauksessa Posti hävittää kirjeen. Älyluuri helpottaa tätäkin asiaa paljon.

Joskus jotkut asiat ovat niin monisyisiä ja liittyy eri asioita toisiinsa niin ne täytyy selittää sanallisesti. Ettei mene elämä vielä enemmän solmuun. Siksi menen mieluummin Kelan toimistoon paperien kanssa.

Jos on ihan simppeli ja yksiselitteinen asia niin netti varmaan käy.

Jos vähänkään asian tai tilanteen väärinkäsityksen mahdollisuutta tai joku joka poikkeaa Kelan normeista tms. niin netti on uusi stressitekijä.

Varsinkin jos joku ihminen ei ole edes tottunut netin käyttäjä. Niitäkin kyllä on, vaikkei nuoremmat usko.

Minulla on monia tuttuja joilla ei ole mitään älylaitetta eivätkä käytä nettiä tai mobiililaitteita lainkaan. Eivätkä ole töissäänkään käyttäneet.

Juu, varmaan monimutkaisissa asioissa on hyvä mennä paikan päälle juttelemaan. Mutta jos säännöllisesti Kelan asiakkaana on, niin ovathan ne aika rutiinihakemuksia yleensä.

Tiedän, että on olemassa ihmisiä ilman älylaitteita, ja olen monesti ihmetellyt miten he ollenkaan pärjäävät Kelan kanssa. Olisin itse varmaan hermoraunio.

Muistan kyllä hyvin ajan ennenkin älypuhelimia ja nettiä, mutta silloin kaikki muukin oli toisenlaista. Esim. Kelaan pääsi asioimaan helpommin, ja silloin se kaikki oli tietenkin normaalia, toisin kuin nykyisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2323/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken tämän ajan minkä käytätte tekosyiden keksimiseen ja selittelyyn kun käyttäisitte työn tai lisätulolähteiden etsimiseen, niin elämänne muutuisi....

Kaiken tämän ajan minkä varakkaat käyttävät köyhille ilkeilyyn ja löytämään vaikka suurennuslasilla aseen millä vesittää ja tyrmätä köyhän perustelut. Mutta jos he keskittyisivätkin miettimään keinoa jolla voisivat työttömien, köyhien, sairaiden, vanhusten, lapsien, nuorien jne. asioita ja tilannetta parantaa Suomessa.

Maailma olisi hetken aikaa parempi paikka näille heikommassa asemassa oleville.

Mutta ei, he oikein keräävät sappea, miten tehtäisiin vieläkin kurjemmaksi heidän olonsa, myös henkisesti.

keino parantaa asioita on opettaa taloudellisesti kyvytön kyvykkääksi, mutta saattuhan se, kun ensin pitäisi tunnustaa ja tajuta, että on kyvytön.

No miksi et opeta? Tässähän sulla on elämäsi tilaisuus opettaa isoa joukkoa köyhiä ihmisiä, julkisesti jakaa ylivertaista tietoasi meille tietämättömille. Toistaiseksi olet tyytynyt vain nimittelemään kun joku on kertonut miksi sinun neuvosi ei hänelle toimi. Etkö tiedä miten köyhyydestä pääsee vai oletko kyvytön asiallisesti neuvomaan? Vai vain niin pirullinen ihminen että provoilet täällä päiväkausia? Ketä on koskaan hyödyttänyt nimittely ja pilkkaaminen, kenen elämä sillä parantunut?

erinäiset ihmiset ovat tässä koko ketjun mitalta yrittäneet opettaa köyhiä, mutta kun ei haluta ottaa oppia vastaan. keksitään tekosyitä mummoista lähtien miksei voi ja jos menen töihin, menetän tuet ja vaikka mitä muuta scheissea. täytyy vain sanoa, että hyvin monesti köyhyys on itse ansaittu.

Ilmeisesti vain köyhä tajuaa miten reunalla mennään. Ei ole varaa ottaa riskiä työpaikasta. Jos olisi vähän liikkumavaraa tai säästöjä, se olisi helpompaa. Jos saisi itse vaikuttaa maksuaikatauluihin yms se olisi helpompaa. Ilmeisesti vain köyhä tajuaa kuinka keikka hommat usein syöksrvät vain pahempaan ahdinkoon.

Itselläni on helppo, koska työnantaja jolle keikkaa teen, maksaa tunnit joustavasti sopivassa kohdassa. Eli työ lisää hyvinvointia ei rahallisesti. Muuten se aiheuttaisi tulotaukoja ja takaisinmaksuja.

Kyllä, reunalla jos mennään, niin saattaa tulla todella ikäviä yllätyksiä Kelan taholta jos ottaa epävarman työn.

Itse, vaikka ei ole tullut mitään muutoksia moneen vuoteen asumisestilanteessa niinkuin eläketuloissakaan tuli asumistuen määräaikaistarkistuksessa hylkäävä päätös ja uhataan lopettaa asumistuki ellen toimita jotain lisätietoja.

Mitään lisätietoja ei ole kun mikään ei ole muuttunut, asunto ja vuokra ja vesimaksu on sama, eläketiedot menevät automaattisesti Kelaan, se jopa hakemuksessa maintaankin.

Olen yrittänyt soittaa, mutta ei pääse, kuten etukäteen tiseinkin. Nyt odottelen takaisinsoittoa joka luvattiin tunnin kuluessa. Tunti on jo mennyt ja soittoa ei ole ainakaan vielä tullut. Soitin sinne heti yhdeksän jälkeen.

Paikkakunnan Kelaan pitää varata aika ko. umerosta, jonne ei siis pääse. Netissä en pysty näitä sekaannuksia selittämään.

Huvittavaa on, että ensimmäisessä hakemuksessa ei edes kysytty näitä tietoja mitä nyt sitten uudessa kysytään. En tiedä minne se on mahtanut joutua. Näkyy kyllä vastaaotettuna.

Tämä on ihan sattuman kauppaa kenen käsittelijän kynsiin joutuu.

Olisiko kyse riitä että kaikki tiedot toimitettava uudestaan tietyn asumistukijakson jälkeen. Onko liian vaikea toimittaa tiedot uudestaan vaikka mikään ei ole muuttunut? Saisit uuden hakemuksen alkuun ja tuki ei katkeaisi pitkäksi aikaa ja saisit takautuvasti.

No voi pyhä toimitin sen ensimmäisen hakemuksen ajoissa määräaikaan menessä. Siinä oli ne tiedot joita siinä oli kysyttykin.

Se näkyy netissä Kelaan kyllä menneen.

Nyt vasta eilen tuli kirje, pitkälti yli kuukauden jälkeen, että täytyy toimittaa sellaisia liitteitä mitä ei siinä ensimmäisessä edes pyydetty.

Myös ensimmäinen oli esitäytetty niin, että esimerkiksi muuttopäivä oli valmiina. Se on ollut sama liki kymnenen vuotta muuten jo kun olen saanut tähän asumistukea. En muista enää muuttopäivää ja miksi minun edes pitäisi muistaa kun se Kelassa jo pakosta pitää olla.

On pakko olla heidän tiedoissa, se on aikaikanaan sinne skannattu.

Myös kysytään tilitietoija, vuokrakuittia jne. Minulla ei ole tulostinta eikä skanneria, en osaa tehdä mitään kuvakaappauksia tabletilta jne. Ne pystyy täältä Kelan toimipisteessä luultavasti jotenkin lähettämään.

Yritin varata aikaa paikalliseen Kelaan, (ovet on lukossa, vain ajanvarauskäytäntö) mutta kun sinne täytyy varata aika juuri valtakunnallisesta numerosta. Ei ole nykyään suoraa numeroa mihinkään vain valtakunnallinen. Siihen ei pääse soittamaan, tulee ilmoitus, on ruuhkaa, soittakaa uudelleen. Takaisinsoittoa ei ole tullut. Eikä tule tiedän ennestään.

Valtakunnallinen numero on tukossa ja aikaa ei siis pysty myöskään varaamaan.

Sehän tässä on ärsyttävää kun on säännöllisesti samat osoitetiedot, muuttopäivä, vuokrakuitti jne olleet Kelassa.

Ja silti niitä pitää itse uudestaan sinne lähettää.

Kyllä minä ne tietenkin lähetän, mutta tuntuu vain kyykyttämiseltä.

Vain köyhä ja Kelan kanssa asioiva tämän käsittää.

Vai eikö teistä tuntuisi oudolta lähettää uudestaan samoja tietoja jotka jo ovat tiedossa?

Ihan sama kuin menisitte lääkäriin ja joutuisitte aina uudelleen ja uudelleen luettelemaan sairaushistorianne vaikka ne ovat entisestään tietokoneella lääkärin pöydällä.

"Niin, milloinhan teillä mahtoi olla tuo keuhkoputkentulehdus, mikä päivä ja vuosi? Jaahas, entä milloin teiltä leikattiin se umpisuoli, mkä päivä ja vuosi. Ai ai, ette muista vai. Me emme voi ilman näitä tietoja hoitaa teitä. Palataan asiaankun olette kotoanne etsinyt ne tiedot".

Jos jotain olen Kelan kanssa asioidessa oppinut, niin sen että sinne kannattaa laittaa mieluummin liian paljon tietoa kuin liian vähän. Vaikka tuntuisi kuinka ylimääräiseltä, turhalta tai joskus jopa typerältä, niin lähetän aina kaikki mahdolliset tositteet, kuitit, selvitykset ja selitykset, joiden voin kuvitella olevan mitenkään olennaisia päätöksen kannalta. Ihan oman itseni ja mielenrauhani vuoksi teen näin.

Mitä tulee tuohon asumistukeen, niin eikö sitä makseta aina vanhan päätöksen mukaan, kunnes uusi päätös on tehty? Ainakin yleisen asumistuen kanssa tehdään näin.

Ja ylipäätään, miten olet voinut saada hylkäävän päätöksen, jos tietoja puuttuu? Eihän Kela yleensä tee päätöstä ollenkaan, jos kaikkia tarvittavia liitteitä ei ole? Vai ymmärsinkö tekstisi ihan väärin?

Niin pitäisi maksaa vanhan päätöksen mukaan, kunnes uusi päätös on tehyy, näin on ollutkin, sen tiedän.

No en tiedä oliko hylkäys vai mikä, mutta siinä ainakin sanottiin: "jos emme saa tarvitsemiamme tietoja, emme voi jatkaa asumistukesi maksamista". Otsikon nimikkeenä oli : hakemuspyyntö.

Ja että toimittamasi asumistukihakemus oli täyttämättä.

Kuitenkin, kun aiemmin ja juuri äsken tarkistin Kelan asioimistiedoista se ensimmäinen hakemus näkyy olevan käsittelyssä ja on lähetetty ko. hakemuksen määräaikaan mennessä.

Sain onneksi kiertotien kautta soittopyynnön Kelaan. Odottelen sitä nyt.

Tuo lienee ihan normaali ilmaisu noissa kirjeissä/päätöksissä, ja tarkoittaa ainoastaan sitä, mitä siitä sanotaan, eli ellet toimita ko. tietoja, asumistukea ei makseta. Eli ei tarkoita hylättyä päätöstä eikä sitä, että asumistuki katkeaa juuri nyt. Odottavat vain, että annat tarvittavat tiedot.

Tosi hyvä että sait soittopyynnön. Pystyt varmaan siinä selvittämään asiat. :)

Tietenkin annan, mutta joudun täyttämään nyt ilmeisesti koko hakemuksen uudelleen varmuuden vuoksi. Koska lähettivät koko nivaskan uusiksi. Ja osa niistä tiedoista, jotka olivat siinä ekassa ja esitäytetyssä ovat tässä hakemuksessa tyhjiä. Suurin osa niistä on heillä tiedoissa. Ollut monia vuosia.

Miksi eivät vaan soittamalla pyytäneet puuttuvia tietoja, nyt tuli siis uusi hakemus. Ja aika kiire uuteen takarajaan.

Ensimmäisessä ei siis näitä nyt kysyttäjä pyydetty. Miten niitä osannut siihen laittaa.

Olen siis tehnyt säännöllisesti jo kauan tähän asuntoon asumistukitarkistukset.

Nyt sitten hetken päästä minulla on kaksi asumistukihakemusta käsittelyssä. Villi veikkaukseni on, kokemuksesta, etteivät epäselvyydet tähän lopu.

Pointtini siis on, että miksi tehdään hankalaksi asia jossa mikään ei itseasiassa ole muuttunut? Monta ihmistä käsittelee, printtaa ja lähettää kirjeitä. Ei sekään ole halpaa. Ja muut asiat jumittaa.

Ainoa mikä tässä parissa vuodessa muuttunut on, että eläke on noussut muutaman euron mutta se tieto menee automaattisesti. Ja itse olen vanhentunut pari vuotta.

Vain oikeasti köyhä ymmärtää mitä tarkoitan.

Tämän tajuaa kyllä ei-köyhäkin, jos on joskus joutunut kelan kanssa asioimaan..

Vierailija
2324/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaiken tämän ajan minkä käytätte tekosyiden keksimiseen ja selittelyyn kun käyttäisitte työn tai lisätulolähteiden etsimiseen, niin elämänne muutuisi....

Kaiken tämän ajan minkä varakkaat käyttävät köyhille ilkeilyyn ja löytämään vaikka suurennuslasilla aseen millä vesittää ja tyrmätä köyhän perustelut. Mutta jos he keskittyisivätkin miettimään keinoa jolla voisivat työttömien, köyhien, sairaiden, vanhusten, lapsien, nuorien jne. asioita ja tilannetta parantaa Suomessa.

Mutta ei, he oikein keräävät sappea, miten tehtäisiin vieläkin kurjemmaksi heidän olonsa, myös henkisesti.

keino parantaa asioita on opettaa taloudellisesti kyvytön kyvykkääksi, mutta saattuhan se, kun ensin pitäisi tunnustaa ja tajuta, että on kyvytön.

No miksi et opeta? Tässähän sulla on elämäsi tilaisuus opettaa isoa joukkoa köyhiä ihmisiä, julkisesti jakaa ylivertaista tietoasi meille tietämättömille. Toistaiseksi olet tyytynyt vain nimittelemään kun joku on kertonut miksi sinun neuvosi ei hänelle toimi. Etkö tiedä miten köyhyydestä pääsee vai oletko kyvytön asiallisesti neuvomaan? Vai vain niin pirullinen ihminen että provoilet täällä päiväkausia? Ketä on koskaan hyödyttänyt nimittely ja pilkkaaminen, kenen elämä sillä parantunut?

erinäiset ihmiset ovat tässä koko ketjun mitalta yrittäneet opettaa köyhiä, mutta kun ei haluta ottaa oppia vastaan. keksitään tekosyitä mummoista lähtien miksei voi ja jos menen töihin, menetän tuet ja vaikka mitä muuta scheissea. täytyy vain sanoa, että hyvin monesti köyhyys on itse ansaittu.

Ilmeisesti vain köyhä tajuaa miten reunalla mennään. Ei ole varaa ottaa riskiä työpaikasta. Jos olisi vähän liikkumavaraa tai säästöjä, se olisi helpompaa. Jos saisi itse vaikuttaa maksuaikatauluihin yms se olisi helpompaa. Ilmeisesti vain köyhä tajuaa kuinka keikka hommat usein syöksrvät vain pahempaan ahdinkoon.

Itselläni on helppo, koska työnantaja jolle keikkaa teen, maksaa tunnit joustavasti sopivassa kohdassa. Eli työ lisää hyvinvointia ei rahallisesti. Muuten se aiheuttaisi tulotaukoja ja takaisinmaksuja.

Kyllä, reunalla jos mennään, niin saattaa tulla todella ikäviä yllätyksiä Kelan taholta jos ottaa epävarman työn.

Itse, vaikka ei ole tullut mitään muutoksia moneen vuoteen asumisestilanteessa niinkuin eläketuloissakaan tuli asumistuen määräaikaistarkistuksessa hylkäävä päätös ja uhataan lopettaa asumistuki ellen toimita jotain lisätietoja.

Mitään lisätietoja ei ole kun mikään ei ole muuttunut, asunto ja vuokra ja vesimaksu on sama, eläketiedot menevät automaattisesti Kelaan, se jopa hakemuksessa maintaankin.

Olen yrittänyt soittaa, mutta ei pääse, kuten etukäteen tiseinkin. Nyt odottelen takaisinsoittoa joka luvattiin tunnin kuluessa. Tunti on jo mennyt ja soittoa ei ole ainakaan vielä tullut. Soitin sinne heti yhdeksän jälkeen.

Paikkakunnan Kelaan pitää varata aika ko. umerosta, jonne ei siis pääse. Netissä en pysty näitä sekaannuksia selittämään.

Huvittavaa on, että ensimmäisessä hakemuksessa ei edes kysytty näitä tietoja mitä nyt sitten uudessa kysytään. En tiedä minne se on mahtanut joutua. Näkyy kyllä vastaaotettuna.

Jos sinulta edellytetään lisäselvitysten toimittamista, niin ne pyydetään siten, että siinä mainitaan puutuva tieto.

Olisko mahdollista, että olet saanut automaattisen hakemuksen vastaanottoilmoituksen, jossa vain kerrotaan, mitä tarpeellisten tietojen puuttumisesta voi seurata? Ärsyttävä ja tarpeetonta huolestumista aiheuttava ilmoitus, mutta ilmeisesti haluavat ilmoittaa ettei tarkoituksellisesti kannata toimittaa hakemusta, josta puuttuu päätöksen tekemisen kannalta välttämättömiä tietoja.

Yleensä asumistuen vuositarkistukseen pitää laittaa vuokranmaksusta tosite ja ilmoitus vuokrankorotuksesta, jossa on eritelty, mistä vuokrasumma koostuu.

Aikaisemmin oli sellainen käytäntö, että mikäli asumistuki katkesi, niin se piti hakea uudelleen ja toimittaa kaikki ensimmäiseen asumistukihakemukseen liittyvät liitteet.

Vierailija
2325/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhällä ei ole niitä joitain kymppejä laittaa pakastimen ostoon.

Jos on jossain ilmaisia pakastimia ne ovat takuulla niitä painavia arkkuja.

En ole kyllä nähnyt missään jalan kainalossa kuljetettavia pakastimia.

No esim Torissa tai roskalavalla varmaan on satunnaisesti myös lahjoitettavia pakastimia. Tai sitten vaan todella, todella edullisia luokka 20€.

Mitä tuohon kävellen kuskaamiseen tulee niin en tarkoittanutkaan mitään valtavia arkkuja tai kaappipakastinta, vaan sellaisia pienempie erillispakastimia jotka on usein metrin luokkaa korkeudeltaan ja ovi edessä. Sellaisen saa helposti kuljetettua myös jalan vaikka käärimällä kelmuun ja pujauttamalla kuormaliinan olan yli. Konstit on monet.

Ja kyllä, olen kantanut tuolla tyylillä paljon isompia ja raskaampiakin esineitä ympäriinsä joten tiedän kokemuksesta, että se on mahdollista eikä edes kovin hankalaa.

Kelmun ja kuormaliinan hankintaankin menee rahaa.

Voi Jeesus...

Niin? Kerro toki, jos tiedät, missä niitä jaetaan ilmaiseksi?

Vaikutat nokkavalta ja v'ttumaiselta saivartelijalta.

Improvisoikaa jos teillä ei ole niitä hel*etin kuormaliinoja eikä varaa maksaa sitä hikistä vitosta siitä motonetin kuormaliinasta. Hakekaa vaikka jätelavalta pala köyttä tai jotain. Ei voi olla näin avuttomia ihmisiä olemassa.

Olet ruma ihminen. Hyi.

Vierailija
2326/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisiko kyse riitä että kaikki tiedot toimitettava uudestaan tietyn asumistukijakson jälkeen. Onko liian vaikea toimittaa tiedot uudestaan vaikka mikään ei ole muuttunut? Saisit uuden hakemuksen alkuun ja tuki ei katkeaisi pitkäksi aikaa ja saisit takautuvasti.

No voi pyhä toimitin sen ensimmäisen hakemuksen ajoissa määräaikaan menessä. Siinä oli ne tiedot joita siinä oli kysyttykin.

Se näkyy netissä Kelaan kyllä menneen.

Nyt vasta eilen tuli kirje, pitkälti yli kuukauden jälkeen, että täytyy toimittaa sellaisia liitteitä mitä ei siinä ensimmäisessä edes pyydetty.

Myös ensimmäinen oli esitäytetty niin, että esimerkiksi muuttopäivä oli valmiina. Se on ollut sama liki kymnenen vuotta muuten jo kun olen saanut tähän asumistukea. En muista enää muuttopäivää ja miksi minun edes pitäisi muistaa kun se Kelassa jo pakosta pitää olla.

On pakko olla heidän tiedoissa, se on aikaikanaan sinne skannattu.

Myös kysytään tilitietoija, vuokrakuittia jne. Minulla ei ole tulostinta eikä skanneria, en osaa tehdä mitään kuvakaappauksia tabletilta jne. Ne pystyy täältä Kelan toimipisteessä luultavasti jotenkin lähettämään.

Yritin varata aikaa paikalliseen Kelaan, (ovet on lukossa, vain ajanvarauskäytäntö) mutta kun sinne täytyy varata aika juuri valtakunnallisesta numerosta. Ei ole nykyään suoraa numeroa mihinkään vain valtakunnallinen. Siihen ei pääse soittamaan, tulee ilmoitus, on ruuhkaa, soittakaa uudelleen. Takaisinsoittoa ei ole tullut. Eikä tule tiedän ennestään.

Valtakunnallinen numero on tukossa ja aikaa ei siis pysty myöskään varaamaan.

Sehän tässä on ärsyttävää kun on säännöllisesti samat osoitetiedot, muuttopäivä, vuokrakuitti jne olleet Kelassa.

Ja silti niitä pitää itse uudestaan sinne lähettää.

Kyllä minä ne tietenkin lähetän, mutta tuntuu vain kyykyttämiseltä.

Vain köyhä ja Kelan kanssa asioiva tämän käsittää.

Vai eikö teistä tuntuisi oudolta lähettää uudestaan samoja tietoja jotka jo ovat tiedossa?

Ihan sama kuin menisitte lääkäriin ja joutuisitte aina uudelleen ja uudelleen luettelemaan sairaushistorianne vaikka ne ovat entisestään tietokoneella lääkärin pöydällä.

"Niin, milloinhan teillä mahtoi olla tuo keuhkoputkentulehdus, mikä päivä ja vuosi? Jaahas, entä milloin teiltä leikattiin se umpisuoli, mkä päivä ja vuosi. Ai ai, ette muista vai. Me emme voi ilman näitä tietoja hoitaa teitä. Palataan asiaankun olette kotoanne etsinyt ne tiedot".

Jos jotain olen Kelan kanssa asioidessa oppinut, niin sen että sinne kannattaa laittaa mieluummin liian paljon tietoa kuin liian vähän. Vaikka tuntuisi kuinka ylimääräiseltä, turhalta tai joskus jopa typerältä, niin lähetän aina kaikki mahdolliset tositteet, kuitit, selvitykset ja selitykset, joiden voin kuvitella olevan mitenkään olennaisia päätöksen kannalta. Ihan oman itseni ja mielenrauhani vuoksi teen näin.

Mitä tulee tuohon asumistukeen, niin eikö sitä makseta aina vanhan päätöksen mukaan, kunnes uusi päätös on tehty? Ainakin yleisen asumistuen kanssa tehdään näin.

Ja ylipäätään, miten olet voinut saada hylkäävän päätöksen, jos tietoja puuttuu? Eihän Kela yleensä tee päätöstä ollenkaan, jos kaikkia tarvittavia liitteitä ei ole? Vai ymmärsinkö tekstisi ihan väärin?

Niin pitäisi maksaa vanhan päätöksen mukaan, kunnes uusi päätös on tehyy, näin on ollutkin, sen tiedän.

No en tiedä oliko hylkäys vai mikä, mutta siinä ainakin sanottiin: "jos emme saa tarvitsemiamme tietoja, emme voi jatkaa asumistukesi maksamista". Otsikon nimikkeenä oli : hakemuspyyntö.

Ja että toimittamasi asumistukihakemus oli täyttämättä.

Kuitenkin, kun aiemmin ja juuri äsken tarkistin Kelan asioimistiedoista se ensimmäinen hakemus näkyy olevan käsittelyssä ja on lähetetty ko. hakemuksen määräaikaan mennessä.

Sain onneksi kiertotien kautta soittopyynnön Kelaan. Odottelen sitä nyt.

Tuo lienee ihan normaali ilmaisu noissa kirjeissä/päätöksissä, ja tarkoittaa ainoastaan sitä, mitä siitä sanotaan, eli ellet toimita ko. tietoja, asumistukea ei makseta. Eli ei tarkoita hylättyä päätöstä eikä sitä, että asumistuki katkeaa juuri nyt. Odottavat vain, että annat tarvittavat tiedot.

Tosi hyvä että sait soittopyynnön. Pystyt varmaan siinä selvittämään asiat. :)

Tietenkin annan, mutta joudun täyttämään nyt ilmeisesti koko hakemuksen uudelleen varmuuden vuoksi. Koska lähettivät koko nivaskan uusiksi. Ja osa niistä tiedoista, jotka olivat siinä ekassa ja esitäytetyssä ovat tässä hakemuksessa tyhjiä. Suurin osa niistä on heillä tiedoissa. Ollut monia vuosia.

Miksi eivät vaan soittamalla pyytäneet puuttuvia tietoja, nyt tuli siis uusi hakemus. Ja aika kiire uuteen takarajaan.

Ensimmäisessä ei siis näitä nyt kysyttäjä pyydetty. Miten niitä osannut siihen laittaa.

Olen siis tehnyt säännöllisesti jo kauan tähän asuntoon asumistukitarkistukset.

Nyt sitten hetken päästä minulla on kaksi asumistukihakemusta käsittelyssä. Villi veikkaukseni on, kokemuksesta, etteivät epäselvyydet tähän lopu.

Pointtini siis on, että miksi tehdään hankalaksi asia jossa mikään ei itseasiassa ole muuttunut? Monta ihmistä käsittelee, printtaa ja lähettää kirjeitä. Ei sekään ole halpaa. Ja muut asiat jumittaa.

Ainoa mikä tässä parissa vuodessa muuttunut on, että eläke on noussut muutaman euron mutta se tieto menee automaattisesti. Ja itse olen vanhentunut pari vuotta.

Vain oikeasti köyhä ymmärtää mitä tarkoitan.

Ohis. Nyt naurattaa, mutta nauran myötätunnosta.

Olen reilun vuoden aikana tehnyt viisi kertaa takuuvuokrahakemuksen Kelalle ja melkein joka kerta minulle on se myönnetty yskähtelemättä. Jokaisella kerralla olen tietenkin toimittanut tarvittavat liitteet ja naputellut nimet, päivämäärät ja tilinumerot uudelleen, koska Kelan PC ei jaksa muistaa niitä. Kyseessä on yksi ja sama asunto, eikä mikään ole muuttunut.

Jaksaisin tällaista byrokratiaa, mutta jokaiseen hakemukseen ja yhteydenottoon liittyy kuristava pelko siitä, että hakemusta ei hyväksytä. Kun näitä kokemuksia on tarpeeksi, mikä tahansa Kelaan liittyvä asia on potentiaalinen painajainen.

Se on monelle painajainen.

Itseä vielä harmitti lisää, kun hain tämän viimeisimmän kirjeen, mistä nyt puhutaan, postilaatikosta. Luulin, että ahaa, nyt onkin päätös tullut. Kiva, saan ainakin yhden asian pois mielestä.

Miksi ihmeessä ei voi yhdellä puhelinsoitolla heiltäpäin pyytää siihen heille jo lähetettyyn, jo käsittelyssä olevaan päätökseen lisätietoja minulta.

Samalla voisin sitten sanoa, että se tieto pitäisi kyllä olla teillä jo koneella. Miksi pyytävät minulta esimerkiksi nyt uudestaan vuokrasopimusta. Kun se vuokrasopimus on aivan sama ja vuokra sama kuin se heillä jo oleva. Tai muuttopäivää kun sekin on jo heillä siellä koneella.

Ymmärrän, että toimitan tilitapahtuman heille todistukseksi vuokranmaksusta.

Sen on Kelan käytäntö, että jos jotain puuttuu, ne pyytävät sitä/niitä kirjeellä. Eivät siis soita kuin ehkä poikkeustapauksissa. Ainakin 80-luvulta lähtien on toimittu näin.

Kiitos postin, se kirje voi olla matkalla puolitoista viikkoa tai olla kokonaan saapumattakin.

Vierailija
2327/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, voithan sinäkin esimerkin vuoksi laittaa ne omat ostoksesi tänne näytille meille köyhille.

Jos kerta ei siinä mitään sen kummempaa ole.

miksi siinä pitäisi olla mitään kummallista? Tuossa on nyt viimeisin ostoslistani.

Ostan yleensä yhdestä kaupasta yhdenlaiset tuotteet, toisesta toisentyyppiset, joten tässä ei ole koko kuukauden ostoslista. On vähän juhlaa tulossa ja se näkyy ostoslistasta. Tästä listasta olisi järjettömän helppoa tehdä halvempi ja järkevämpi (minulla on niitäkin ostoslistoja, koska joskus olen huvikseni kokeillut miten halvalla voi saada kuukauden ruoat), jos olisi taroitus ostaa esim. mahdollsimman halvalla mahdollisimman paljon. Tekstimuotoilut ovat kuitista, joten ei tarvitse kenenkään miettiä miksi jotkut on isoilla kirjaimilla, jotkut ei. Olen poistanut itse tuotenimet, toivottavasti kaikista tuotteista.

1650/850 g kokonaisia kurkkuja mausteliemessä

banaani 4

MINIVESIMELONI ESPANJA 7-8

kurkku suomi

Omena Ida red

Paprika punainen irto

tomaatti Suomi

Tomaattiketsuppi 1040g

2kg Erikoisvehnäjauho

2kpl Sips suolattu perunalastu 325g

viili 6

1l rasvaton piimä

35% kuohukerma

Kermaviili 6% 3

Vapaan kanan munia L6 408g

2 rasvaton maito 1L

Margariini 60

w 1 kg kermajuusto

raejuusto

leivontamargariini

sulatejuusto

SALAATTIJUUSTOPALA

Tuorehiiva

jogurtti 1kg

uunirapeat sileät ranskanperunat 1kg

kermajäätelö 1 ltr 2kpl

jääteötuutti 6x120ml/

6 pl cola vircoitusjuoma 1,5ltr

2 kpl jauheliha 400g

1 kpl lenkkimakkara

yhteensä 69,92

Vierailija
2328/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä kuopasta, hei! Tarkoitin vain, että oikeasti köyhä vinguttaa sitä korttia ihan eri tahtiin kuin hyväosainen.

Ei se nyt noinkaan ole. Hyväosoainenkin voi elää kitsaasti. 

Kulutustottumukset ovat jo niin kuopassa, ette oikein pysty oikein mistään säästämään, kiitos vaan neuvosta.

Ja edelleen, minun vaatimattomilla ostoksillani en bonuksia kerrytä, ikävä tuottaa pettymys.

Miten bonuskortti auttaa muuttamaan minun jo todella alhaisia kulutustottumuksia?

Kasvattaako se jotenkin minun kuukaudessa saamaani rahasummaa? Ja kuinka paljon? Anna joku rahallinen esimerkki, että tyhmä köyhä tajuaa.

anna listaus kaikista kuukauden aikana tekemistäsi ostoksista, yksityiskohtaisesti, ei mitään sellaista, että ruokaan 50 euroa, käyttötavaroihin 10 euroa, vaan selkeä yksilöity lista, niin katsotaan. Lisäksi tulot ja tuet ja avustukset.

On se kumma kun oikeasti köyhät kertoo jotain, minkä ovat itse tajunneet todeksi niin hyväosaisten vaan täytyy päkättää vastaan.

tällä palstalla yksikään köyhä ei ole vielä suostunut avamaan köyhyyttään yksityiskohtaisesti, jotta olisimme voineet nähdä omin silmin, että mitään ei oikeasti ole tehtävissä, siksi teihin ei täällä uskota, tai osaamiseenne.

Siis onko teillä jokin lista valmiina mitä voi esitellä muille?

Ei valmiina tietenkään, mutta pitäähän sitä sen verran vaivautua, että kaivaa esille kuitit ja tiliotteet ja naputtelee hankinnat ja niiden summat tänne nettipalstalle, jotta tuo valopää saisi päivittelemistä.

"Ei ole vielä suostunut avaaman köyhyyttään yksityiskohtaisesti" on kyllä niin veemäinen ilmaus, että sen suustaan päästäneelle toivoisi vähintään syyhyä kesän ajaksi.

Minä olin se kuopassa oleva köyhä, jota tämä henkilö piikitteli ja lainasi otteita. Minä en kysynyt ensin mitään neuvoa vaan hän ensin moitti minua kun en ymmärtänut kuinka paljon minulle on etua S-bonuskortista eikä uskonut, ettei niitä bonuksia minulle köyhälle kerry.

Minä sanoin, että saisinko HÄNELTÄ jonkin laskelman kuinka pajon rahatuloni lisääntyy jos otan tuon kortin. Ei hän näemmä sitten pystynytkään faktaa tästä väittämästään osoittamaan vaikka oli kovin tuohtunut minuun.

No se sitten kääntyikin niin, että pyytämääni faktaa tähän bonuskortin hyötyihin ei tullut vaan asia kääntyikin niin, että HÄN pyysi MINUA toimittamaan yksityiskohtaisen ja seikkaperäisen listan mihin kulutan. Ei kuulemma riitä, että ruoka 50 euroa, hygienia 20 euroa...

En siis varsinaisesti pyytänyt neuvoa vaan faktaa.

Miksi minun pitäisi toimittaa yksityiselämääni koskevaa tietoa tänne? Ja miksi hän ei toimittanut minulle väittämäänsä faktatietoa miten köyhä saa kertymään bonuksia tai muita etuja kun ostot ovat kuukaudessa hyvin pienet. Hän olisi voinut laittaa jonkun taulukon eri ostosummille kuukaudessa. Jos siis olisi ollut tosissaan muuta kuin nöyryyttämismielessä

Köyhän on järkevää ostaa myös jostain muusta liikkeestä jos siellä on vielä edullisempi joku tuote. Silloin ne pienet ostosummat pirstaloituvat vielä eri kauppoihin.

miten joku voi tehdä laskelman, jos kysyjä ei tarjoa dataa? Sinä olet tahtonut tahallasi uhriutua, näin sivusta sen näkee parhaiten.

Tässä ketjussa ei ole pyydetty laskelmia.

eri

Kyllä muuten on pyydetty.

eri täälläkin

Hän halusi tietää, kannattaako hankkia bonuskorttia, eli kuinka paljon täytyisi ostaa kuussa, jotta kortin käyttäminen on edes kannattavaa. Tuota varten ei hänen todellakaan tarvitse toimittaa palstalle hänen henkilökohtaisia tulo- ja menotietojaan. Tuo laskelmakin on tehty ja kerrottu jo. Joku haluisi taas päästä pätemään, että ostit viime kuussa juuston, voit säästää ja olla ostamatta!

tuo on pelkkää luulottelua. Sinä et voi tietää mitä kunkin ihmisen mielessä liikkuu pyyntöjensä kanssa. Tuo, että sinä oletat hänen yrittäneen päästä pätemään, kertoo vain siitä miten negatiivisesti oma mielesi toimii ja sinä luulet, että hänen tarkoituksena oli se. KOSKAAN ei pitäisi toimia noin kuin sinä teet, että annat olettamustesi ohjata toimintaasi. Joudut vain naurunalaiseksi ja sinua pidetään psykiatrisena potilaana

En kyllä pysty kuvittelemaan mitään muuta syytä tuolle pyynnölle, onhan näitä nähty. Pätemisen tarve on kova.

Eri- psykiatrinen potilas

Minä taas olisin tehnyt itseni naurunalaiseksi jos olisin nöyrästi alkanut täällä listata: maitoa 4 purkkia x euroa, poprillia 3 pakettia x euroa, deorodantti x euroa, tampooneja 2 pakettia x euroa, vessapaperia 1 paketti x euroa, sukkahousut 1 paketti x euroa, Reissumies tumma 4 pakettia x euroa, margariinia halvinta x euroa..

Tamponit pitää pyöritellä itse vessapaperista ja margariiniakin varmaan pystyy valmistamaan itse kasvatetuista auringonkukansiemenistä jollakin näppärällä yleiskoneella, joka jokaiselta köyhältä pitää löytyä, koska sillä säästää.

Ja niitä siemeniä saa kätsysti naapurin lintulaudalta!

Vierailija
2329/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhänä Suomessa tajuaa, että tälläkin palstalla monet valehtelee, ja paljon. Kyllä köyhällä on mahdollista heittää muutama euro viikossa johonkin, jota haluaa (vaikka se 1,50 euron herkku). Tori on tuttu, ja pakastimen saa, katsotaan, 50 eurolla. Kyllä sen voi ostaa.

50 euroa on jo paljon. Lisäksi minulla ei ole autoa jolla hakea jotain pakastimia tai ketään ihmistä joka tuollaisen asian kanssa voisi auttaa. 

Yksi juttu mitä ihmiset eivät tajua on köyhä jolla ei oikeasti ole auttajia. Jos on rahaa niin vaikkapa muuttamiseen voi edes ostaa apua. Köyhille tulee aina kaikenlaisia neuvoja joihin tarvitsee muita ihmisiä, mutta jos ei sellaisia läheisiä vain ole niin ei ole.

Juuri niin. Kenenkään lähipiirissä ei ole tällaista yksinäistä köyhää, koska hänellä ei ole lähipiiriä. Ei sukulaisia, ei kavereita, ei edes tuttavia naapurustossa. On helppo väittää, ettei tällaisia ole, koska he ovat muille näkymättömiä.

Vierailija
2330/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, voithan sinäkin esimerkin vuoksi laittaa ne omat ostoksesi tänne näytille meille köyhille.

miksi siinä pitäisi olla mitään kummallista? Tuossa on nyt viimeisin ostoslistani.

Ostan yleensä yhdestä kaupasta yhdenlaiset tuotteet, toisesta toisentyyppiset, joten tässä ei ole koko kuukauden ostoslista. On vähän juhlaa tulossa ja se näkyy ostoslistasta. Tästä listasta olisi järjettömän helppoa tehdä halvempi ja järkevämpi (minulla on niitäkin ostoslistoja, koska joskus olen huvikseni kokeillut miten halvalla voi saada kuukauden ruoat), jos olisi taroitus ostaa esim. mahdollsimman halvalla mahdollisimman paljon. Tekstimuotoilut ovat kuitista, joten ei tarvitse kenenkään miettiä miksi jotkut on isoilla kirjaimilla, jotkut ei. Olen poistanut itse tuotenimet, toivottavasti kaikista tuotteista.

banaani 4

kurkku suomi

Omena Ida red

Paprika punainen irto

tomaatti Suomi

Tomaattiketsuppi 1040g

2kg Erikoisvehnäjauho

viili 6

1l rasvaton piimä

35% kuohukerma

Kermaviili 6% 3

2 rasvaton maito 1L

Margariini 60

w 1 kg kermajuusto

raejuusto

leivontamargariini

sulatejuusto

SALAATTIJUUSTOPALA

Tuorehiiva

jogurtti 1kg

kermajäätelö 1 ltr 2kpl

jääteötuutti 6x120ml/

2 kpl jauheliha 400g

1 kpl lenkkimakkara

yhteensä 69,92

Mitä tuolla listalla tekee? Tarvitaan koko kuukauden ostokset, tulot, tuet ja avustukset.

Vierailija
2331/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli hauskaa kun vitsailtiin tiikerikakuilla, pakastimella, perunanviljelyksellä ämpärissä.

Keksitääs taas lisää. Nauru pidentää ikää.

Nää on niiiin tylsiä nyt nämä rikkaat, S-bonus, kirppis, kierrätyskeskus, roskalava, "jokin yksittäinen tuote", kuukuppi, marjat, sienet..kirppis, marjat, sienet...ees taas.

Köyhillä on paljon rikkaampi mielikuvitus ja huumorintaju. Kova elämä kehittää.

Vaikka olen köyhä vien roskalavalle tai muutoin ilmaiseksi eteenpäin esim tarpeettoman kodinkoneen, koska on tuo KIERRÄTYSmaksu.

"Kuluttaja voi palauttaa kaikki sähkö- ja elektroniikkalaiteromut valtakunnalliseen SER-keräyspisteverkostoon. Palautus on maksutonta. Lähimmän vastaanottopisteen löydät sivulta kierratys.info."https://serkierratys.fi/fi/kuluttajille/mihin-vanhan-laitteen-voi-palau…

siis KAIKKI (lue: KAIKKI) ser-romut voi palauttaa MAKSUTTA vastaanottopisteisiin

Meillä on pienille kodinkoneille kierrätys Tokmannin käytävällä, sinne on helppo viedä eikä maksa mitään. Jos siis se kone sattuu mahtumaan siitä vähän nyrkkiä suuremmasta aukosta sisään. Mutta jos ei kodinkoneliike ota vanhoja isoja koneita kierrätykseen, kuten meillä, niin lähin piste minne voi viedä on 6 km päässä. Autottoman vaikea viedä telkkaria tai pyykkikonetta sinne. Pitää saada sopiva auto, tai peräkärry ja auto, suostuvainen kuski, jolle on kohteliasta maksaa palkkaa, koska on riski että loukkaa itsensä. Lisäksi tämä kierrätyspiste ottaa maksun, 10€ peräkärryllinen ja se paikka on auki vain kahtena päivänä viikossa keskellä päivää, pari tuntia kerrallaan. Mistä saat autollisen kuskin keskellä päivää raahaamaan vanhoja koneitasi kierrätykseen, jonka pitäisi olla maksutonta? Kyllä, he voivat myös noutaa, hinta viimeisimmän tarkistuksen mukaan 100€ +  lajittelumaksu. Kirosana että on pitänyt tehdä tuostakin vaikeaa, ei ole ihme että ihmiset nakkaa koneensa toisten metsiin. Jos jollakin paikkakunnalla tämä on helpompaa niin olkaa iloisia. 

Vierailija
2332/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

No voi ludesohvan kautta! 😊 Humanistihan minä, ja olen työn puolesta toiminut lähinnä epäpätevänä opettajana. Helppoa täällä on vaikeidenkin asioiden keskellä hassutella, teidän samanhenkisten seurassa! ❤

Kas vain. Lähinnä epäpätevänä opettajana minäkin 25 vuotta, sitten tein pedagogiset viisikymppisenä. :D

t. Sohvankeittäjähumanisti

Meillä olisi kyllä paitsi laadukasta, myös taukoamatonta asiallista keskustelua opettajainhuoneessa, jos joskus samaan paikkaan päädyttäisiin... 😊💛

P. S. Ja juotaisiin yhdessä oikein kaffekupillisetkin, ei vain sikuria. Mutta ollaan siitä asiasta täällä hipi-hiljaa, ei-köyhät muuten kimmastuu, kun ei muisteta tulotasoamme... ☺

Minä muuten tein nuorena peruskoulu-sijaisuuksia, viime vuodet ennen sairastumista olin aikuisopettaja. Molemmista "rooleista" pidin! Miten sinä?

Tässä muuten esimerkki siitä miten köyhä ihminen tahallisesti viljelee väärää informaatiota tarkoituksenaan pysyä vahvistusharhassaan: kertoa itselleen ja muille, että kaiken syynä on ei-köyhät, jotka eivät sallisi edes kahvikupillista köyhälle. NIinhän se ei ole, mutta tuon kaltaiset ihmiset mielellään sellaiseen uskovat, koska pitää löytää joku vihollinen, hänelle se on ei-köyhä. Tosiasiahan on se, että jos on köyhä, jolla ei ole edes sitä ylimääräistä yhtä euroa, jolla voisi ostaa vaikka riisipaketin, niin on tyhmä valinta laittaa sitten se joskus saatu ylimääräinen euro kahvikupilliseen. En minä ainakaan köyhänä niin tehnyt, vaan ostin sen riisipaketin ja kävin hakemassa kahvikupilliseni sitten jostain yleisötilaisuudesta, jossa oli ilmainen kahvitarjoilu. En ole koskaan ymmrtänyt köyhien katkeruutta rikkaita kohtaan, en edes silloin kun olin itse köyhä. Enkä kyllä ole rikaskaan (ainakaan vielä, tulevaisuudestahan ei tiedä), niin en siltikään vielä ymmärrä tuollaista tahallista vihanlietsontaa vähän siihen tyyliin, että rikkaat ei mitään ymmärrä. Miksi eivät ymmärtäisi.

Eivät ymmärrä, johan se on tässä ketjussa tullut moneen kertaan selväksi. Minut tuomittiin siitä, että käyn pari kertaa vuodessa Hesessä, aloittajan vaarin olisi pitänyt tarjota kahvittelun sijaan aloittajalle ruokarahaa, koska onhan köyhälle aivan liikaa saada nauttia kahvi ja kakunpala kahvilassa. Minä ainakin tiedän, miltä tuntuu tulla tuomituksi tuollaisten asioiden takia ja uskon, että sitä ei voi ymmärtää kuin toinen köyhä.

ja sinä uskot, että tuollaiset kommentit vauva-palstalle kirjoitettuna ovat totuus eikä esimerkiksi trollausta????

Ei kai tämä vauvapalsta mikään todellisuudesta irrallinen saareke ole? Tavallisia ihmisiä täällä kirjoittaa ja tällä kokemuksella ihmisistä mitä minulla on, en epäile hetkeäkään, etteikö joku olisi sitä mieltä, että kahvilan kahvit ovat köyhälle liikaa luksusta. Itse en pidä varakkaampia minään etuoikeutettuna yhtenäisenä joukkona, joka on pienituloisten kimpussa, mutta toki puolustan tällä palstalla itseäni, jos tarpeen on.

Olet oikeassa. Ei köyhäkään välttämättä ymmärrä toisen köyhän valintoja, mutta eihän köyhänkään pidä ryhtyä arvostelemaan tai naljailemaan toisten valinnoista.

Minä en oikeastaan ymmärrä, jos vanhemmat valittaa ettei lapsille ole varaa ostaa ruokaa, mutta sitten tupakka roikkuu suupielessä, juodaan päivittäin olutta tai muita alkoholijuomia, hiukset on kampaajan laittamat, sormissa on rakennekynnet, silmäripsissä on outoa kosmetologin laittamaa tuuheutta ja iholla on tatuointeja, joista osa näyttää äskeittäin hankitulta. Oikeastaan en ymmärrä edellisen kaltaisessa tilanteessa edes niiden uusien lemmikkien ostamista-  kun lapset niin kovasti haluavat. Ei ole varaa ostaa lapsille ruokaa ja sitten ostetaan jotain viihde eletroniikkaa - isälle, vaikkakin lasten varjolla.

Ei kaikki ymmärrä edes minun ratkaisuja: Ostan kirjoja, vaikka kirjastosta voisi lainata muita kirjoja. Käytän sähköhammasharjaa, vaikka saman voisi tehdä halvemmalla käsipelillä.

Köyhän pitäisi näyttää tietynlaiselta, että hän olisi oikeanlainen jalo köyhä.  Kunhan hän täyttää kriteerit; on siivo, hiljainen, päihteetön, uskovainen ja nöyrä ilman lemmikkejä ja tatuointeja, niin sitten hänet voi joku omasta mielestään ansaitusti hyväosainen parantaa neuvoillaan.  Köyhä esittää kauppakuittinsa ja tulonsa ja richlainaaja neuvoo mitä saa jatkossa ostaa ja mistä pitää säästää, niin - kas!  Köyhä lakkaakin olemasta köyhä!

Vierailija
2333/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei voi piipahtaa kylässä tai kahvilla, koska se esim HSL-alueella maksaisi 2 x 2,80 plus paikasta ja kahvista riippuen 10-15 euroa, usean päivän ruokarahat. Siksi syrjäytyy. 

15-20 euroa kyläilystä tai kahvittelusta on kyllä aika sikamainen rahasumma ihan tällaiselle normaalituloisellekin. Tuo sosiaalinen paine kuluttaa hirveästi rahaa tavalliseen arkielämään ja sosiaalisen elämän ylläpitämiseen on yksi syy, miksi en haikaile asumaan pk-seudulle.

Vierailija
2334/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka tarvitsee harmitella tankatessa tankki täyteen bensaa autoonsa kuinka paljon se maksaa, vaikka tilillä olisi 75.000€, ja oma velaton omakotitalo omalla tontilla sekä kaksi velatonta autoa ja vene, mutta tulot ovat peruspäiväraha ja asumistuki yhden lapsen korotuksella eli jotain 750€/kk.

Onko tää vitsi vai ootko tosissasi? Olisit iloinen velattomuudestasi. Kyllä se kallis bensa muidenkin lompakossa tuntuu ja alkaa itse kullakin säästöt huveta, jos niitä on.

Vierailija
2335/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

banaani 4

kurkku suomi

Omena Ida red

Paprika punainen irto

tomaatti Suomi

Tomaattiketsuppi 1040g

2kg Erikoisvehnäjauho

viili 6

1l rasvaton piimä

35% kuohukerma

Kermaviili 6% 3

2 rasvaton maito 1L

Margariini 60

w 1 kg kermajuusto

raejuusto

leivontamargariini

sulatejuusto

SALAATTIJUUSTOPALA

Tuorehiiva

jogurtti 1kg

kermajäätelö 1 ltr 2kpl

jääteötuutti 6x120ml/

2 kpl jauheliha 400g

1 kpl lenkkimakkara

yhteensä 69,92

Mitä tuolla listalla tekee? Tarvitaan koko kuukauden ostokset, tulot, tuet ja avustukset.

tässä kuussa en nosta tuloja lainkaan. elän pääomatuilla, joten uloni ovat 0 euroa. Kaikki itse kovaa työtä tehden hankittu ja koen, että rahani voivat vielä olla tekemässä omia töitään eikä minun kannata myydä sijoituksia, koska tilillä on riittävästi rahaa edellisestä osakemyynnistä.

En saa tukia enkä avustuksia. 

Koko kuukauden ostoksiin olen varannut 200 euroa, jolla saan kaiken kaupasta oikein helposti ja säästöönkin jää. tämän lisäksi sähkölasku on 20 euroa kuussa,  (vakiohinta, koska sain solmittua sellaisen sopimuksen. sopimus päättyy nyt kesällä, mutta tällä hetkellä siis 20 euroa). tietysti tähän lisäksi sitten siirtomaksut, sanotaan, että nekin on 20 euroa, vaikka oikeasti on hiukan alle. hammaslääkäriltä tuli juuri lasku tänään, ylöpäin pyöristettynä 65 euroa. Tu ostoslista, jonka äsken laitoin oli tämän kuukauden ensimmäinen kauppatilaus, sen lisäksi kävin viime viikolla ostamassa lidlista appelsiinitäysmehua 2 ltr. ne ovat vielä kaapissa. Lisäksi kotona oli 4 kg vehnäjauhoja ja hiivaa, olen leiponut itse leivät. Kuun alussa olen syönyt erilaisia ruoka-annoksia, joissa on ollut perunaa, porkkanaa, punajuurta, sipulia, soijarouhetta tai soijapaloja, tomaattimurskaa tai paseerattua tomaattia, spaghettia ja sitten oli myös juustoa kaapissa. ne juustot ostin viime kuun lopussa, muistaakseni 3 kiloa kerralla, kun tarjouksessa oli. Nyt sitten kuun lopussa tulee vielä kotiin yksi kauppatilaus, jos haluat, voin sitten sen tuoda tänne. Ainiin, lidlistä sen appelsiinitöysmehutarjouksen lisäksi ostin psussillisen marianneja ja kilon kiivejä ja sitten kassalla oli sellainen kahden euron hävikkiruokalaatikko, joka oli täynnä paprikoita, chilejä, pari kiiviä, parsakaali ja muutama tomaatti. oli varsinainen löytö. Parit parikat oli pahasti homeessa, mutta siltikin se oli löytö ja ehdottomasti hintansa arvoinen. vieläkin on kaapissa chilejä ja paprikoita, ne pitää kohta jo käyttää, näyttävät jo nahistumisen merkkejä. Chilit luultavasti pakastan

Vierailija
2336/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli hauskaa kun vitsailtiin tiikerikakuilla, pakastimella, perunanviljelyksellä ämpärissä.

Keksitääs taas lisää. Nauru pidentää ikää.

Nää on niiiin tylsiä nyt nämä rikkaat, S-bonus, kirppis, kierrätyskeskus, roskalava, "jokin yksittäinen tuote", kuukuppi, marjat, sienet..kirppis, marjat, sienet...ees taas.

Köyhillä on paljon rikkaampi mielikuvitus ja huumorintaju. Kova elämä kehittää.

Vaikka olen köyhä vien roskalavalle tai muutoin ilmaiseksi eteenpäin esim tarpeettoman kodinkoneen, koska on tuo KIERRÄTYSmaksu.

"Kuluttaja voi palauttaa kaikki sähkö- ja elektroniikkalaiteromut valtakunnalliseen SER-keräyspisteverkostoon. Palautus on maksutonta. Lähimmän vastaanottopisteen löydät sivulta kierratys.info."https://serkierratys.fi/fi/kuluttajille/mihin-vanhan-laitteen-voi-palau…

siis KAIKKI (lue: KAIKKI) ser-romut voi palauttaa MAKSUTTA vastaanottopisteisiin

Meillä on pienille kodinkoneille kierrätys Tokmannin käytävällä, sinne on helppo viedä eikä maksa mitään. Jos siis se kone sattuu mahtumaan siitä vähän nyrkkiä suuremmasta aukosta sisään. Mutta jos ei kodinkoneliike ota vanhoja isoja koneita kierrätykseen, kuten meillä, niin lähin piste minne voi viedä on 6 km päässä. Autottoman vaikea viedä telkkaria tai pyykkikonetta sinne. Pitää saada sopiva auto, tai peräkärry ja auto, suostuvainen kuski, jolle on kohteliasta maksaa palkkaa, koska on riski että loukkaa itsensä. Lisäksi tämä kierrätyspiste ottaa maksun, 10€ peräkärryllinen ja se paikka on auki vain kahtena päivänä viikossa keskellä päivää, pari tuntia kerrallaan. Mistä saat autollisen kuskin keskellä päivää raahaamaan vanhoja koneitasi kierrätykseen, jonka pitäisi olla maksutonta? Kyllä, he voivat myös noutaa, hinta viimeisimmän tarkistuksen mukaan 100€ +  lajittelumaksu. Kirosana että on pitänyt tehdä tuostakin vaikeaa, ei ole ihme että ihmiset nakkaa koneensa toisten metsiin. Jos jollakin paikkakunnalla tämä on helpompaa niin olkaa iloisia. 

minulla on ollut tapana ottaa aina (silloin kun olen menossa ostamaan uutta konetta) kauppaan mukaan vanha hajonnut kodinkone ja sitten siinä myyjän kanssa neuvotella, että jos nyt ostan tämän koneen, niin varmasti otatte vastaan ser-jätteenä tämän hajonneen koneen, vaikka se ei olekaan samantyyppinen kone, mitä olen juuri nyt ostamassa. Aina ovat ottaneet vastaan vaikkei heillä olekaan siihen velvoitetta (lakihan velvoittaa ottamaan vastaan, jos ostetaan samantyyppinen kone, eli tietokone tietokoneesta, ilmanpuhdistin ilmanpuhdistimesta jne).   pari vuotta sitten meidän kaupunginosassa kiersi roskalava, johon sai nimenomaisesti jättää ser-jätteet. Meilläkin oli jotain 100 metriä sille lavalle.

Vierailija
2337/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

banaani 4

kurkku suomi

Omena Ida red

Paprika punainen irto

tomaatti Suomi

Tomaattiketsuppi 1040g

2kg Erikoisvehnäjauho

viili 6

1l rasvaton piimä

35% kuohukerma

Kermaviili 6% 3

2 rasvaton maito 1L

Margariini 60

w 1 kg kermajuusto

raejuusto

leivontamargariini

sulatejuusto

SALAATTIJUUSTOPALA

Tuorehiiva

jogurtti 1kg

kermajäätelö 1 ltr 2kpl

jääteötuutti 6x120ml/

2 kpl jauheliha 400g

1 kpl lenkkimakkara

yhteensä 69,92

Koet tarvetta selitellä tulossa olevista juhlista. Ei sillä, etten sitä uskoisi, mutta ehkä nyt sait pienen maistiaisen siitä, että miltä se tuntuu, kun täytyy selitellä elämistää ja olemistaan ja perustella kaikki hankinnat.

Vierailija
2338/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettei voi piipahtaa kylässä tai kahvilla, koska se esim HSL-alueella maksaisi 2 x 2,80 plus paikasta ja kahvista riippuen 10-15 euroa, usean päivän ruokarahat. Siksi syrjäytyy. 

Onpa tylsää, että HSL:llä joutuu maksamaan yksittäisestä matkasta aina saman hinnan! Tampereen Nyssellä on erikseen korttiin ladatulta saldolta maksettava arvolippu, joka on paljon halvempi kuin käteisellä tai lähimaksuna maksettava kertalippu (halvimmillaan 2,10€ ja 2,70€). Moni harvoin matkustava puhuu täällä matkojen kalleudesta sen lähimaksuhinnan perusteella, mutta HSL:llä sitä eroa ei sitten edes ole.

Vierailija
2339/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun joutuu ostamaan kuohuviinia shamppanjan sijasta.

Kuohuviiniä ostetaan vain tarjottavaksi köyhille. Tasavertaisille ystäville tarjotaan shampanjaa.

Vierailija
2340/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

banaani 4

kurkku suomi

Omena Ida red

Paprika punainen irto

tomaatti Suomi

Tomaattiketsuppi 1040g

2kg Erikoisvehnäjauho

viili 6

1l rasvaton piimä

35% kuohukerma

Kermaviili 6% 3

2 rasvaton maito 1L

Margariini 60

w 1 kg kermajuusto

raejuusto

leivontamargariini

sulatejuusto

SALAATTIJUUSTOPALA

Tuorehiiva

jogurtti 1kg

kermajäätelö 1 ltr 2kpl

jääteötuutti 6x120ml/

2 kpl jauheliha 400g

1 kpl lenkkimakkara

yhteensä 69,92

Koet tarvetta selitellä tulossa olevista juhlista. Ei sillä, etten sitä uskoisi, mutta ehkä nyt sait pienen maistiaisen siitä, että miltä se tuntuu, kun täytyy selitellä elämistää ja olemistaan ja perustella kaikki hankinnat.

ei tuo miltään erikoiselta tuntunut. mitä hävettävää kenelläkään olisi omista ostoksistaan.  no silloin ehkä,, jos tietää, että voisi tehdä jotakin toisin omaa tilannetta helpottaakseen.