Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asioita jotka vain oikeasti köyhä tajuaa

Vierailija
14.03.2022 |

Itse tajusin mitä luksusta on päästä kahvilaan juomaan kaakao kermavaahdolla ja syömään juustokakkua. Jäin työttömäksi pari vuotta sitten ja joka penni on laskettava. Ihana vaarini vei minut <3

Kommentit (5804)

Vierailija
2241/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhiä on 80-vuotiaissa eläkeläisissä ja työttömissä 25-vuotiaissa maistereissa ja lapsilla on köyhyyttä perheissä. Piirakoiden paistaminen ja toisille myyminrn ei heille käy neuvoksi. Muutenkin neuvominen on oman itsensä korostamista. Omia kokemuksiaan on hyvä vertaistukena kertoa.

Suo anteeksi, kävisikö arvon köyhälle, että neuvojen sijasta käytettäisiin sanaa "vinkki" tai se "vertaistuki"? Vai ootko niin erikoinen (itseäsi mitenkään korostamatta tietysti), ettei mikään voi sinua auttaa? Ainoa vaihtoehto on, että joku kaataa rahaa tilillesi ja ruokaa suuhusi, avuttomuus on ollut kohtalosi, eikä sitä voi kukaan muu ymmärtää.

Miksi tässä ketjussa yhdessä tuumin solvataan kaikkia vertaistukivinkkejä, mikään ei kelpaa ja kaikki on  mahdotonta? 

Älä yritä väittää että täällä annetut vinkit on vertaistukea. Aloituksen aihe on vertaistukea. Sillä aidosti köyhä näkee useiden vinkkien typeryyden. Osta UFFin euron päiviltä. UFFit on harvassa. Yms. Osaatko oikeasti kirjoittaa kommentin aiheeseen "vain köyhät tajuavat"? ( Köyhät tajuavat, että neuvojen antajat eivät ihan ole ajan tasalla. )

Voi kultapienimussukka... jos ei ole uffia paikkakunnalla, niin sitten käy tietenkin vastaavanlaisessa kirppiksessä ja vaikka ne eivät mainostaisi euron päiviä, niin silti siellä voi olla euron vaatteita...

Kirppikset mainittu! 😁

Oliskohan 100000 kerta. Mutta kun se köyhä nyt ei vaan ymmärrä.

Täytyy jonkun sanoa ainakin 10 kertaa lisää. Hopi hopi!

Kyllä!

Mutta ne uffin euron päivät on oikeasti hyviä, jos sellaiseen pääsee. Vaatteet voi olla rumia ja ne haisee jostain syystä, mutta itse olen ommellut niistä itselleni sopivia.

Vierailija
2242/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu hullulta, kelan kanssa ei muuten pärjää, itse odotan sieltä päätöstä, arvioitu kesto 28-29vrk. Olen rahaa ilman ennen sitä. Pääsin läpinpuhelimelka mutta ei siitä mitään hyötyä ollut. Toimita pyydetyt tiedot, riittää kun otat puhelimella niistä kuvan ja lähetät sen. Olet saanut niin pitkään asumistukea että kaikki halutaan tarkistaa

Ai riittää että ottaa puhelimella kuvan? Huutonaurua. Entä kun ei ole sitä älypuhelinta?!

Mä ehdottaisin kirjastoa ja tietokonetta, jos sellainen mahdollisuus löytyy. Sellaisella mäkin osaan ottaa screenshotin. Sitä ei tarvi tulostaakaan, voi sellaisenaan lähettää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2243/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

No voi ludesohvan kautta! 😊 Humanistihan minä, ja olen työn puolesta toiminut lähinnä epäpätevänä opettajana. Helppoa täällä on vaikeidenkin asioiden keskellä hassutella, teidän samanhenkisten seurassa! ❤

Kas vain. Lähinnä epäpätevänä opettajana minäkin 25 vuotta, sitten tein pedagogiset viisikymppisenä. :D

t. Sohvankeittäjähumanisti

Meillä olisi kyllä paitsi laadukasta, myös taukoamatonta asiallista keskustelua opettajainhuoneessa, jos joskus samaan paikkaan päädyttäisiin... 😊💛

P. S. Ja juotaisiin yhdessä oikein kaffekupillisetkin, ei vain sikuria. Mutta ollaan siitä asiasta täällä hipi-hiljaa, ei-köyhät muuten kimmastuu, kun ei muisteta tulotasoamme... ☺

Minä muuten tein nuorena peruskoulu-sijaisuuksia, viime vuodet ennen sairastumista olin aikuisopettaja. Molemmista "rooleista" pidin! Miten sinä?

Tässä muuten esimerkki siitä miten köyhä ihminen tahallisesti viljelee väärää informaatiota tarkoituksenaan pysyä vahvistusharhassaan: kertoa itselleen ja muille, että kaiken syynä on ei-köyhät, jotka eivät sallisi edes kahvikupillista köyhälle. NIinhän se ei ole, mutta tuon kaltaiset ihmiset mielellään sellaiseen uskovat, koska pitää löytää joku vihollinen, hänelle se on ei-köyhä. Tosiasiahan on se, että jos on köyhä, jolla ei ole edes sitä ylimääräistä yhtä euroa, jolla voisi ostaa vaikka riisipaketin, niin on tyhmä valinta laittaa sitten se joskus saatu ylimääräinen euro kahvikupilliseen. En minä ainakaan köyhänä niin tehnyt, vaan ostin sen riisipaketin ja kävin hakemassa kahvikupilliseni sitten jostain yleisötilaisuudesta, jossa oli ilmainen kahvitarjoilu. En ole koskaan ymmrtänyt köyhien katkeruutta rikkaita kohtaan, en edes silloin kun olin itse köyhä. Enkä kyllä ole rikaskaan (ainakaan vielä, tulevaisuudestahan ei tiedä), niin en siltikään vielä ymmärrä tuollaista tahallista vihanlietsontaa vähän siihen tyyliin, että rikkaat ei mitään ymmärrä. Miksi eivät ymmärtäisi.

Eivät ymmärrä, johan se on tässä ketjussa tullut moneen kertaan selväksi. Minut tuomittiin siitä, että käyn pari kertaa vuodessa Hesessä, aloittajan vaarin olisi pitänyt tarjota kahvittelun sijaan aloittajalle ruokarahaa, koska onhan köyhälle aivan liikaa saada nauttia kahvi ja kakunpala kahvilassa. Minä ainakin tiedän, miltä tuntuu tulla tuomituksi tuollaisten asioiden takia ja uskon, että sitä ei voi ymmärtää kuin toinen köyhä.

ja sinä uskot, että tuollaiset kommentit vauva-palstalle kirjoitettuna ovat totuus eikä esimerkiksi trollausta????

Vierailija
2244/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossitteletteko koskaan? Tyyliin, jos vain olisin tehnyt silloin sitä tai tätä, niin en olisi tässä jamassa? Jossittelu on turhaa, mutta jos minulla olisi ollut kristallipallo, olisin tehnyt hyvin paljon erilaisia ratkaisuja, ainakin jos minulla olisi ollut tämä sama tieto ja ymmärrys kuin nyt. Kaikkeen en silti olisi pystynyt vaikuttamaan, vaikkapa valitsemaan perhettä johon synnyin tai sairauksiani. No, kun ei sitä kristallipalloa ollut, niin asiat menivät pieleen ja tässä ollaan. Tosin mulla on nyt paljon elämänkokemusta ja uskallan tehdä päätöksiä omaksi parhaakseni.

Vierailija
2245/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ehkä kantsisi opetella ottamaan sillä tabletilla screenshotti..

Vierailija
2246/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

No voi ludesohvan kautta! 😊 Humanistihan minä, ja olen työn puolesta toiminut lähinnä epäpätevänä opettajana. Helppoa täällä on vaikeidenkin asioiden keskellä hassutella, teidän samanhenkisten seurassa! ❤

Kas vain. Lähinnä epäpätevänä opettajana minäkin 25 vuotta, sitten tein pedagogiset viisikymppisenä. :D

Meillä olisi kyllä paitsi laadukasta, myös taukoamatonta asiallista keskustelua opettajainhuoneessa, jos joskus samaan paikkaan päädyttäisiin... 😊💛

P. S. Ja juotaisiin yhdessä oikein kaffekupillisetkin, ei vain sikuria. Mutta ollaan siitä asiasta täällä hipi-hiljaa, ei-köyhät muuten kimmastuu, kun ei muisteta tulotasoamme... ☺

Minä muuten tein nuorena peruskoulu-sijaisuuksia, viime vuodet ennen sairastumista olin aikuisopettaja. Molemmista "rooleista" pidin! Miten sinä?

Tässä muuten esimerkki siitä miten köyhä ihminen tahallisesti viljelee väärää informaatiota tarkoituksenaan pysyä vahvistusharhassaan: kertoa itselleen ja muille, että kaiken syynä on ei-köyhät, jotka eivät sallisi edes kahvikupillista köyhälle. NIinhän se ei ole, mutta tuon kaltaiset ihmiset mielellään sellaiseen uskovat, koska pitää löytää joku vihollinen, hänelle se on ei-köyhä. Tosiasiahan on se, että jos on köyhä, jolla ei ole edes sitä ylimääräistä yhtä euroa, jolla voisi ostaa vaikka riisipaketin, niin on tyhmä valinta laittaa sitten se joskus saatu ylimääräinen euro kahvikupilliseen. En minä ainakaan köyhänä niin tehnyt, vaan ostin sen riisipaketin ja kävin hakemassa kahvikupilliseni sitten jostain yleisötilaisuudesta, jossa oli ilmainen kahvitarjoilu. En ole koskaan ymmrtänyt köyhien katkeruutta rikkaita kohtaan, en edes silloin kun olin itse köyhä. Enkä kyllä ole rikaskaan (ainakaan vielä, tulevaisuudestahan ei tiedä), niin en siltikään vielä ymmärrä tuollaista tahallista vihanlietsontaa vähän siihen tyyliin, että rikkaat ei mitään ymmärrä. Miksi eivät ymmärtäisi.

Olen köyhä. En ole katkera ketään kohtaan, edes rikkaita. Olet ymmärtänyt jotain väärin. Tässä ketjussa rikkaammat ovat jatkuvasti naljailleet köyhille, ja kun saavat vähän samaa käytöstä takasin, loukkaantuvat verisesti ja syyttävät köyhiä tyhmiksi.

minä olen tässä ketjussa nähnyt köyhien umpimielisyyttä ja tahallista vääristelyä, sekä sitten eräitä trolleja, jotka ovat vitsillä laittaneet köyhäksi itsensä leimanneille ihmisille trollaavia kommentteja. Vaikka kuka olisi miten köyhä, niin ei sitä tarvitse olla myös älyllisesti: älä mene trollin lankaan. Ohita ne viestit, älä kommentoi niihin mitenkään, ei suoraan eikä epäsuoraan

Vierailija
2247/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

-Kapanteri.- kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä elin lapsena köyhässä pienviljelijäperheessä onnellisesti tietämättä, että olin köyhä. Kituuttelin opiskeluvuodet. Nyt olen "keskiluokassa" ja on kiva velaton koti, muuta omaisuutta ja osakkeitakin, mutta köyhäilen intohimoisesti opitun tavan vuoksi. Parsin sukat. En käy kampaajalla, vaan leikkaan itse latvat. Kuivaan omenia talveksi ja syön talkkunaa välipalaksi. Luksusta elämään on murtomaahiihto lähiseudulla ja eväät kannon päällä.

Murtomaahiihto todella on luksusta. En edes ole köyhä vaan ihan tavallinen työssäkäyvä ihminen, mutta sukset jäi kauppaan hinnat nähtyäni.

Kokeilisin suksien ja sauvojen/hiihtokenkien ostoa maalis/huhtikuun vaihteessa.

Ei onnistu köyhältä. Kaikki suunnittelu on köyhälle ylivoimaista, ei se osaa säästää edes pientä summaa tai ajatella, että suksia tarvitaan ensi talvena.

Parilla kympillä saa ihan ok sukset kierrätyskeskuksesta, mutta ei kelpaa köyhälle.

Ne pienet säästöt ovat ajat sitten kuluneet sairastamisen vuoksi. Kuinka säästät minimisairaseläkkeellä? Et mitenkään

ohis

Vierailija
2248/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kukaan ei ole kauan köyhä, ellei ole hyvin laiska ja hyvin typerä. Yleensä noi yhdistyy. Ne 'heikoimmat' on yleensä vielä hyvin härskejä hyväksikäyttäjiä. Ei niissä ole mitään autettavaa.

Kyllä on. Esim. sairaat ja vammaiset. Vai ovatko he laiskoja ja typeriä, kun sairastuivat/vammautuivat?

Vierailija
2249/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Eivät ymmärrä, johan se on tässä ketjussa tullut moneen kertaan selväksi. Minut tuomittiin siitä, että käyn pari kertaa vuodessa Hesessä, aloittajan vaarin olisi pitänyt tarjota kahvittelun sijaan aloittajalle ruokarahaa, koska onhan köyhälle aivan liikaa saada nauttia kahvi ja kakunpala kahvilassa. Minä ainakin tiedän, miltä tuntuu tulla tuomituksi tuollaisten asioiden takia ja uskon, että sitä ei voi ymmärtää kuin toinen köyhä.

ja sinä uskot, että tuollaiset kommentit vauva-palstalle kirjoitettuna ovat totuus eikä esimerkiksi trollausta????

Ei kai tämä vauvapalsta mikään todellisuudesta irrallinen saareke ole? Tavallisia ihmisiä täällä kirjoittaa ja tällä kokemuksella ihmisistä mitä minulla on, en epäile hetkeäkään, etteikö joku olisi sitä mieltä, että kahvilan kahvit ovat köyhälle liikaa luksusta. Itse en pidä varakkaampia minään etuoikeutettuna yhtenäisenä joukkona, joka on pienituloisten kimpussa, mutta toki puolustan tällä palstalla itseäni, jos tarpeen on.

Vierailija
2250/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tunnu hullulta, kelan kanssa ei muuten pärjää, itse odotan sieltä päätöstä, arvioitu kesto 28-29vrk. Olen rahaa ilman ennen sitä. Pääsin läpinpuhelimelka mutta ei siitä mitään hyötyä ollut. Toimita pyydetyt tiedot, riittää kun otat puhelimella niistä kuvan ja lähetät sen. Olet saanut niin pitkään asumistukea että kaikki halutaan tarkistaa

Ai riittää että ottaa puhelimella kuvan? Huutonaurua. Entä kun ei ole sitä älypuhelinta?!

Jos mitenkään mahdollista ja luottotiedot kunnossa, niin se älypuhelin kannattaa hankkia. Se helpottaa niin paljon elämää ja juurikin vaikka Kelan kanssa asiointia. Stressin määrä vähenee huomattavasti.

Puhelimen voi saada osamaksulla niin, että maksaa siitä esim. 5 euroa kuussa. Toki jollekin sekin voi olla liian paljon, mutta sanoinkin, että jos mitenkään mahdollista...

Eihän se laitteen ostaminen se köyhän ongelma yleensä ole vaan liittymän hinta. Käytettynä saa edullisesti mutta kuka maksaa sen netin että on riittävän nopea ja tehokas ettei mene hermot kun ei toimi. Peruspuhelin on paljon edullisempi.

Vierailija
2251/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa kukaan ei ole kauan köyhä, ellei ole hyvin laiska ja hyvin typerä. Yleensä noi yhdistyy. Ne 'heikoimmat' on yleensä vielä hyvin härskejä hyväksikäyttäjiä. Ei niissä ole mitään autettavaa.

Kyllä on. Esim. sairaat ja vammaiset. Vai ovatko he laiskoja ja typeriä, kun sairastuivat/vammautuivat?

Ei kannata vastata tuolle provoilijalle. Sillä ei raukalla ole muuta tekemistä kuin pilkata köyhiä, vissiin äitikin hylännyt kun on niin ilkeä.

Vierailija
2252/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin odottelen Kelan asumistukea. Sivuillaan lukee kivasti "Tämänhetkisen arviomme mukaan asiasi käsittely kestää 38–39 päivää siitä, kun hakemuksesi ja kaikki siihen tarvittavat lisätiedot ovat saapuneet Kelaan."

Päätös siis ei ehdi tulla ajoissa ja mä joudun ottamaan pikavippejä maksaakseni vuokrani.

Ja kyllä, mä lähetin hakemuksen juuri kun piti ja liitteet myös oikeeseen aikaan.

Vierailija
2253/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä kuopasta, hei! Tarkoitin vain, että oikeasti köyhä vinguttaa sitä korttia ihan eri tahtiin kuin hyväosainen.

Ei se nyt noinkaan ole. Hyväosoainenkin voi elää kitsaasti. 

Kulutustottumukset ovat jo niin kuopassa, ette oikein pysty oikein mistään säästämään, kiitos vaan neuvosta.

Ja edelleen, minun vaatimattomilla ostoksillani en bonuksia kerrytä, ikävä tuottaa pettymys.

Miten bonuskortti auttaa muuttamaan minun jo todella alhaisia kulutustottumuksia?

Kasvattaako se jotenkin minun kuukaudessa saamaani rahasummaa? Ja kuinka paljon? Anna joku rahallinen esimerkki, että tyhmä köyhä tajuaa.

anna listaus kaikista kuukauden aikana tekemistäsi ostoksista, yksityiskohtaisesti, ei mitään sellaista, että ruokaan 50 euroa, käyttötavaroihin 10 euroa, vaan selkeä yksilöity lista, niin katsotaan. Lisäksi tulot ja tuet ja avustukset.

On se kumma kun oikeasti köyhät kertoo jotain, minkä ovat itse tajunneet todeksi niin hyväosaisten vaan täytyy päkättää vastaan.

tällä palstalla yksikään köyhä ei ole vielä suostunut avamaan köyhyyttään yksityiskohtaisesti, jotta olisimme voineet nähdä omin silmin, että mitään ei oikeasti ole tehtävissä, siksi teihin ei täällä uskota, tai osaamiseenne.

Siis onko teillä jokin lista valmiina mitä voi esitellä muille?

Ei valmiina tietenkään, mutta pitäähän sitä sen verran vaivautua, että kaivaa esille kuitit ja tiliotteet ja naputtelee hankinnat ja niiden summat tänne nettipalstalle, jotta tuo valopää saisi päivittelemistä.

"Ei ole vielä suostunut avaaman köyhyyttään yksityiskohtaisesti" on kyllä niin veemäinen ilmaus, että sen suustaan päästäneelle toivoisi vähintään syyhyä kesän ajaksi.

Minä olin se kuopassa oleva köyhä, jota tämä henkilö piikitteli ja lainasi otteita. Minä en kysynyt ensin mitään neuvoa vaan hän ensin moitti minua kun en ymmärtänut kuinka paljon minulle on etua S-bonuskortista eikä uskonut, ettei niitä bonuksia minulle köyhälle kerry.

Minä sanoin, että saisinko HÄNELTÄ jonkin laskelman kuinka pajon rahatuloni lisääntyy jos otan tuon kortin. Ei hän näemmä sitten pystynytkään faktaa tästä väittämästään osoittamaan vaikka oli kovin tuohtunut minuun.

No se sitten kääntyikin niin, että pyytämääni faktaa tähän bonuskortin hyötyihin ei tullut vaan asia kääntyikin niin, että HÄN pyysi MINUA toimittamaan yksityiskohtaisen ja seikkaperäisen listan mihin kulutan. Ei kuulemma riitä, että ruoka 50 euroa, hygienia 20 euroa...

En siis varsinaisesti pyytänyt neuvoa vaan faktaa.

Miksi minun pitäisi toimittaa yksityiselämääni koskevaa tietoa tänne? Ja miksi hän ei toimittanut minulle väittämäänsä faktatietoa miten köyhä saa kertymään bonuksia tai muita etuja kun ostot ovat kuukaudessa hyvin pienet. Hän olisi voinut laittaa jonkun taulukon eri ostosummille kuukaudessa. Jos siis olisi ollut tosissaan muuta kuin nöyryyttämismielessä

Köyhän on järkevää ostaa myös jostain muusta liikkeestä jos siellä on vielä edullisempi joku tuote. Silloin ne pienet ostosummat pirstaloituvat vielä eri kauppoihin.

miten joku voi tehdä laskelman, jos kysyjä ei tarjoa dataa? Sinä olet tahtonut tahallasi uhriutua, näin sivusta sen näkee parhaiten.

Tässä ketjussa ei ole pyydetty laskelmia.

eri

Vierailija
2254/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ö

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhiä on 80-vuotiaissa eläkeläisissä ja työttömissä 25-vuotiaissa maistereissa ja lapsilla on köyhyyttä perheissä. Piirakoiden paistaminen ja toisille myyminrn ei heille käy neuvoksi. Muutenkin neuvominen on oman itsensä korostamista. Omia kokemuksiaan on hyvä vertaistukena kertoa.

Suo anteeksi, kävisikö arvon köyhälle, että neuvojen sijasta käytettäisiin sanaa "vinkki" tai se "vertaistuki"? Vai ootko niin erikoinen (itseäsi mitenkään korostamatta tietysti), ettei mikään voi sinua auttaa? Ainoa vaihtoehto on, että joku kaataa rahaa tilillesi ja ruokaa suuhusi, avuttomuus on ollut kohtalosi, eikä sitä voi kukaan muu ymmärtää.

Miksi tässä ketjussa yhdessä tuumin solvataan kaikkia vertaistukivinkkejä, mikään ei kelpaa ja kaikki on  mahdotonta? 

Älä yritä väittää että täällä annetut vinkit on vertaistukea. Aloituksen aihe on vertaistukea. Sillä aidosti köyhä näkee useiden vinkkien typeryyden. Osta UFFin euron päiviltä. UFFit on harvassa. Yms. Osaatko oikeasti kirjoittaa kommentin aiheeseen "vain köyhät tajuavat"? ( Köyhät tajuavat, että neuvojen antajat eivät ihan ole ajan tasalla. )

Voi kultapienimussukka... jos ei ole uffia paikkakunnalla, niin sitten käy tietenkin vastaavanlaisessa kirppiksessä ja vaikka ne eivät mainostaisi euron päiviä, niin silti siellä voi olla euron vaatteita...

Nämä kultapienimussuttelijat on kettumaisimpia kommentoija, niin alentuvasti suhtautuvia kus.päitä. Vois vastata asiallisestikin.

Vierailija
2255/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ehdottaisin kirjastoa ja tietokonetta, jos sellainen mahdollisuus löytyy. Sellaisella mäkin osaan ottaa screenshotin. Sitä ei tarvi tulostaakaan, voi sellaisenaan lähettää.

Miten otat screenshotin esim. paperilaskusta tai apteekin kuitista?

-Eri

Vierailija
2256/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin odottelen Kelan asumistukea. Sivuillaan lukee kivasti "Tämänhetkisen arviomme mukaan asiasi käsittely kestää 38–39 päivää siitä, kun hakemuksesi ja kaikki siihen tarvittavat lisätiedot ovat saapuneet Kelaan."

Päätös siis ei ehdi tulla ajoissa ja mä joudun ottamaan pikavippejä maksaakseni vuokrani.

Ja kyllä, mä lähetin hakemuksen juuri kun piti ja liitteet myös oikeeseen aikaan.

Hae mieluummin toimeentulotukea kuin pikavippiä. Kokeile edes, sekä perus- että harkinnanvaraista. Kelalta pitää hakea perustt-tukea ensin, ja jos tulee hylky, niin voi hakea sossusta hark. varaista.

Vierailija
2257/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pieni elävä esimerkki täältä. Kun on laittamassa iloisen ruokaa ja huomaakin, että perunat on sisältä mätiä..

Kai niitä kuoriosia voi silti syödä? Juuri nyt ei ole mahdollista hakea kaupasta uusia.

Kannattaa tottakai ostaa parin kilon pusseja perunaa, tulee halvemmaksi. Mutta jo alle viikossa perunat alkavat itää ja niitten sisuksista ei ole mitään tietoa. Samahan on muittenkin kasvisten kanssa.

laittaa sitten ämpäriin multaa ja itäneet perunat sinne, niin kohta on uusia perunoita lauasella. itsekin juuri siirsin pari itämään alkanutta perunaa ikkunalaudalle parvekkeelle itämään vielä enemmän, siitä sitten tulee aikanaan ämpäriperunoita.

Ja Kotitonttu toimittaa multasäkit köyhän kotiin, ihan niinkuin sinullekin, eikö vain? Ei nyt multaa kaupasta tarvitse ostaa ja siihen budjetoida! ☺

Mistä sen parvekkeen saa?

voi luoja tätä avuttomuutta, noo sitte laitat ulos pihalle tai sisälle ikkunan alle

sitte kohta sulla ei ole sitä ikkunaakaan

Kerrostalossa ei noin vain jotain petunakasvatusämpäreitä ulos pihalle laiteta. Eikä vuokraisäntä tykkää kun kasvattaa perunoita sisällä.

Katsos kun teillä varakkailla on oma piha ja asunto mussä saa tehdä mitä vain. Se ei köyhillä onnistu.

katsos kun satun omistamaan käyhiä kavereita ja yhden heistä taloyhtiön pihalle tehtiin talkoina kasvatuslavoja jotta asukkaat pääsisivät kaupunkiviljelemään. eimuuta kuin uusia tekosyitä keksimään.

Jos nyt sinun köyhän kaverisi taloyhtiön pihalle voi rakentaa talkoilla kasvatuslavoja niin ymmärräthän, että näin ei ole kovinkaan monissa taloyhtiöissä.

Vai onko tekosyy kun sanon, ettei kovin moni köyhä voi sitä kaverin kasvilavaa hyödyntää, oikeastaan muut kuin siinä taloyhtiössä asuvat.

Joku yksittäinen tapaus ei tarkoita, että joku asia olisi yleisesti käytössä.

etkö kykene ymmärtämään, että se oli esimerkki siitä miten paljon voi asioita muuttaa omassa elämässään, jos vain oikeasti haluaa. missään en väittänyt (paitsi sinun omassa sairaassa mielikuvitusmaailmassasi), että sama pätisi kaikille ja toimisi jokaisessa taloyhtiössä suomessa.

Ohis. Kirjoitit näin:

"katsos kun satun omistamaan käyhiä kavereita ja yhden heistä taloyhtiön pihalle tehtiin talkoina kasvatuslavoja jotta asukkaat pääsisivät kaupunkiviljelemään. eimuuta kuin uusia tekosyitä keksimään"

Annat yksittäisen esimerkin ja kuitenkin juuri sen perusteella syyttelet ihmisiä tekosyiden keksimisestä. Olet suurin piirtein yhtä hienosti ajassa ja aiheessa kiinni kuin se henkilö, joka tuli palstalle neuvomaan, että keksikää hei köyhät jokin hyvä tuote, jota kukaan muu ei vielä ole keksinyt, ja suuttui sitten, kun ei kättentaputuksia tullutkaan.

tässä ketjussahan ei ole köyhät muuta tarjonneet kuin tekosyitä. Umpimielisyydestähän se johtuu: kun etukäteen päättää, että "kun olen köyhä, mikään ei onnistu", niin sillä lailla se sitten menee. Se, mitä vain harvat köyhät tajuavat (he, jotka ovat nostaneet itsensä köyhyyden suosta), on asia, joka kaikkien piätisi omaksua: täytyy käyttää omaa luovuuttaan ongelmia kohdatessa. Aina löytyy joku keino. AINA.

Ei todellakaan löydy.

ohis

Vierailija
2258/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täältä kuopasta, hei! Tarkoitin vain, että oikeasti köyhä vinguttaa sitä korttia ihan eri tahtiin kuin hyväosainen.

Ei se nyt noinkaan ole. Hyväosoainenkin voi elää kitsaasti. 

Kulutustottumukset ovat jo niin kuopassa, ette oikein pysty oikein mistään säästämään, kiitos vaan neuvosta.

Ja edelleen, minun vaatimattomilla ostoksillani en bonuksia kerrytä, ikävä tuottaa pettymys.

Miten bonuskortti auttaa muuttamaan minun jo todella alhaisia kulutustottumuksia?

Kasvattaako se jotenkin minun kuukaudessa saamaani rahasummaa? Ja kuinka paljon? Anna joku rahallinen esimerkki, että tyhmä köyhä tajuaa.

anna listaus kaikista kuukauden aikana tekemistäsi ostoksista, yksityiskohtaisesti, ei mitään sellaista, että ruokaan 50 euroa, käyttötavaroihin 10 euroa, vaan selkeä yksilöity lista, niin katsotaan. Lisäksi tulot ja tuet ja avustukset.

On se kumma kun oikeasti köyhät kertoo jotain, minkä ovat itse tajunneet todeksi niin hyväosaisten vaan täytyy päkättää vastaan.

tällä palstalla yksikään köyhä ei ole vielä suostunut avamaan köyhyyttään yksityiskohtaisesti, jotta olisimme voineet nähdä omin silmin, että mitään ei oikeasti ole tehtävissä, siksi teihin ei täällä uskota, tai osaamiseenne.

Siis onko teillä jokin lista valmiina mitä voi esitellä muille?

Ei valmiina tietenkään, mutta pitäähän sitä sen verran vaivautua, että kaivaa esille kuitit ja tiliotteet ja naputtelee hankinnat ja niiden summat tänne nettipalstalle, jotta tuo valopää saisi päivittelemistä.

"Ei ole vielä suostunut avaaman köyhyyttään yksityiskohtaisesti" on kyllä niin veemäinen ilmaus, että sen suustaan päästäneelle toivoisi vähintään syyhyä kesän ajaksi.

Minä olin se kuopassa oleva köyhä, jota tämä henkilö piikitteli ja lainasi otteita. Minä en kysynyt ensin mitään neuvoa vaan hän ensin moitti minua kun en ymmärtänut kuinka paljon minulle on etua S-bonuskortista eikä uskonut, ettei niitä bonuksia minulle köyhälle kerry.

Minä sanoin, että saisinko HÄNELTÄ jonkin laskelman kuinka pajon rahatuloni lisääntyy jos otan tuon kortin. Ei hän näemmä sitten pystynytkään faktaa tästä väittämästään osoittamaan vaikka oli kovin tuohtunut minuun.

No se sitten kääntyikin niin, että pyytämääni faktaa tähän bonuskortin hyötyihin ei tullut vaan asia kääntyikin niin, että HÄN pyysi MINUA toimittamaan yksityiskohtaisen ja seikkaperäisen listan mihin kulutan. Ei kuulemma riitä, että ruoka 50 euroa, hygienia 20 euroa...

En siis varsinaisesti pyytänyt neuvoa vaan faktaa.

Miksi minun pitäisi toimittaa yksityiselämääni koskevaa tietoa tänne? Ja miksi hän ei toimittanut minulle väittämäänsä faktatietoa miten köyhä saa kertymään bonuksia tai muita etuja kun ostot ovat kuukaudessa hyvin pienet. Hän olisi voinut laittaa jonkun taulukon eri ostosummille kuukaudessa. Jos siis olisi ollut tosissaan muuta kuin nöyryyttämismielessä

Köyhän on järkevää ostaa myös jostain muusta liikkeestä jos siellä on vielä edullisempi joku tuote. Silloin ne pienet ostosummat pirstaloituvat vielä eri kauppoihin.

miten joku voi tehdä laskelman, jos kysyjä ei tarjoa dataa? Sinä olet tahtonut tahallasi uhriutua, näin sivusta sen näkee parhaiten.

Tässä ketjussa ei ole pyydetty laskelmia.

eri

Kyllä muuten on pyydetty.

eri täälläkin

Vierailija
2259/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sugar Beth kirjoitti:

Jaahans. Eilen piti säästämismielessä ostaa kissa. Tänään näköjään kompostoimme kerrostaloasunnossa, jotta voimme kasvattaa perunaa ämpärissä. Kyllä köyhän kelpaa olla ja oppia tämän varakkaiden viisaiden antamien, joskin pyytämättömien, neuvojen runsaudensarven äärellä!! Ja päivähän on vasta nuori! ☺

lyöt leikiksi ja vääristelet, koska tiedät ja olet huomannut, että tässäkin ketjussa on annettu oikein hyviä neuvoja köyhille, mutta he eivät vain halua käyttää niitä, koska haluavat jatkaa köyhinä. Se on totuus ja nähtävissä.  Siitä voimme päätellä, että se on heidän oma valintansa ja pitää kysyä miksi yhteiskunnan pitäisi auttaa tuollaisia ihmisiä. Köyhäinavussa piätisi olla kriteerinä se, että oikeasti tekee jotain tilanteensa parantamisen eteen. Silloin oikeasti köyhät saisivat apua ja nämä elämänvaikeudelliset "emmäjaksa emmähalua tehkäätemunpuolesta" "köyhät" jäisivät oman onnensa nojaan.

Esimerkkejä näistä hyvistä neuvoista?

eri

Vierailija
2260/5804 |
22.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hae mieluummin toimeentulotukea kuin pikavippiä. Kokeile edes, sekä perus- että harkinnanvaraista. Kelalta pitää hakea perustt-tukea ensin, ja jos tulee hylky, niin voi hakea sossusta hark. varaista.

Kulutusluottokin on parempi! Saa isomman summan ja sitä voi lyhennellä kuukausia. Ne pikavipit on jotain 50-100e ja pitää maksaa kuukaudessa korkoineen. Kulutusluottoja myöntää aika lailla samanlaiset firmat kuin pikavippejäkin. Esimerkiksi Ferratum.

Toimeentulotukea on aika turha hakea, jos Kelassa on tollaset käsittelyajat.