Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olisitte muotiblogista, jossa...

Vierailija
18.08.2015 |

... olisi malli esittelemässä asut? Eli siis blogin takana olisi "stylisti", joka ideoi asut, mutta ne esittelee joku muu editorial-tyyppisissä kuvissa. Ei siis mitään perinteisiä "päivän asu, seison tässä kadulla poseeraamassa" -muotiblogikuvia.

Blogin idea olisi muutenkin aika erilainen perinteisestä muotiblogista - ei siis ole kyse siitä, että ostetaan kasa rättejä ja esitellään ne affiliate-linkeillä höystettynä - mutta en lähde sitä ideaa tässä nyt avaamaan sen kummemmin. Mutta pointtini kuitenkin on, että olisiko se isokin turn-off, että blogin varsinainen "taustavoima" ja kirjoittaja ei itse esiinny kuvissa vaan joku muu? Ei sitä varmaan kannata ruveta salaamaankaan... luulisi että sitten ainakin lukijat kokisivat tulleensa petetyiksi.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up :)

Vierailija
2/11 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa kiinnostavalta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

näitä löytyy jo, tai ainakin bloggaavia malleja on

Vierailija
4/11 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi että, mun mielestä kuulostaa mahtavalta! :) Kokeile nyt ainakin! Varmasti saat lukijoita. Ja linkkaahan tänne sit, mä haluan lukea! ;)

Vierailija
5/11 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up! Olisiko kellään mielipidettä asiaan? :)

Vierailija
6/11 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakaan minulle se muoti ei ole tärkein asia edes muotiblogeissa, vaan oikeastaan ennemminkin se kaikki muu. Bloggaajan persoonallisuus, kirjoitustyyli, mitä kertoo itsestään ja elämästään jne. En jaksaisi katsella pelkkiä asuja mallin päällä.

Vierailija
7/11 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:20"]

Oi että, mun mielestä kuulostaa mahtavalta! :) Kokeile nyt ainakin! Varmasti saat lukijoita. Ja linkkaahan tänne sit, mä haluan lukea! ;)

[/quote]

Kiitos kannustuksesta! :) Katsotaan nyt, tuleeko tästä projektista mitään, vai toteutanko sen eri tavalla... tai ollenkaan.

Ideoita on paljon, sellaisia jotka saattaisivat yleisöä kiinnostaa, mutta koska kyseessä ei olisi mikään shoppailua => affiliate-linkkejä ja sponsoroitua sisältöä => PROFIT!!!, tuntuu vaikeata kuvitella, miten blogilla voisi tehdä yhtään rahaa. Ja "rahan tekeminen" - edes vähän - olisi siinä mielessä tärkeää, että blogin ideoiden toteuttamisesta olisi minulle melkoinen työmäärä ja mallillekin pitäisi maksaa palkkiota.

Hmm. Pitää miettiä. Alkuhuumassa tämä tuntui paremmalta idealta kuin käytännössä :D

Vierailija
8/11 |
20.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 22:16"]

näitä löytyy jo, tai ainakin bloggaavia malleja on

[/quote]

Olisiko sinulla antaa jotain esimerkkejä? :) Bloggaavia malleja tietysti on, mutta ne jotka minulle tulevat mieleen, kirjoittavat blogiaan ihan itse. Ja bloggaavia stylisteja/valokuvaajia, mutta ne ovat yleensä joko portfolio-tyyppisiä, tai kuten esim. seuraamani Ann Street Studio - eli osittain omaa lifestyle-blogia, osittain kuvia töistä, kuvauksista, kampanjoista jne.

Sellaisia, joissa blogilla on tietyt "kasvot", mutta takana joku muu taustavoima, ei tule juuri nyt minulle mieleen kuin The Blonde Salad. Alunperin blogin takana oli tyylivalintoja tekemässä käsittääkseni Chiaran poikaystävä, ja nykyään mukana on kokonainen tiimi stylisteja. Mutta silti asetelma ei ole ihan sellainen kuin minulla on mielessä.

Vierailija
9/11 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 18:06"]

Ainakaan minulle se muoti ei ole tärkein asia edes muotiblogeissa, vaan oikeastaan ennemminkin se kaikki muu. Bloggaajan persoonallisuus, kirjoitustyyli, mitä kertoo itsestään ja elämästään jne. En jaksaisi katsella pelkkiä asuja mallin päällä.

[/quote]

Kiitos vastauksestasi, ja ymmärrän kyllä. Varmaan aika monella on näin. Toisaalta suurin osa maailman suosituimmista blogeista on juuri sellaisia editorial-tyyppisiä, joissa bloggaaja ei kerro elämästään juuri mitään, mitä nyt väläyksiä luksusmatkoista ja luksustapahtumista sieltä täältä... niillekin löytyy siis yleisöä. En vain tiedä, kuinka tärkeää sille yleisölle on illuusio siitä, että bloggaaja on itse bloginsa sisällön takana. (Sanon siksi "illuusio", että monilla noista kuuluisimmista näyttää olevan stylistit ja valokuvaajat, jotka ovat suurilta osin vastuussa blogin sisällöstä.)

Vaikea oikeastaan selittää, millainen blogi tämä olisi, kertomatta liikaa. Mutta kyseessä ei siis olisi mikään elämästä kertova lifestyle-blogi eikä todellakaan shoppailublogi. Enemmänkin taiteellinen projekti, mutta muoti/tyyliblogin muodossa, koska blogi on helppo julkaisualusta.

t: ap

Vierailija
10/11 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiintoinen konsepti. Olisiko blogissa pelkästään kuvia, vai myös tekstiä?

Vierailija
11/11 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 18:21"]

Ihan mielenkiintoinen konsepti. Olisiko blogissa pelkästään kuvia, vai myös tekstiä?

[/quote]

Tekstiä myös :) Tosin kuvat olisivat pääosassa.

Ehkä tämä on loppujen lopuksi turhan hankalaa. Lukijat kuitenkin taitavat olettaa, että blogi = tietyn ihmisen "päiväkirja". Kaikissa kuvissa esiintyisi siis sama malli; ei olisi mikään stylistin portfolio kyseessä, niissähän on tietysti paljon kuvia erilaisista kuvauksista. Onko liian monimutkaista, jos kirjoittajapersoona/blogin "sisällöntuottaja" on eri ihminen kuin se joka on blogin kasvot?