Ministerityöryhmän päätös: Yksityisen hoidon Kela-korvaukset leikataan lähes olemattomiin
Voiko olla päätöstä joka eriarvoistaisi ihmisiä enemmän kuin tämä? Nyt sitten rikkaat menevät yksityisille kun köyhät jäävät julkisen terveydenhuollon jonoihin.
Kiitos hallitus!
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b614e28e-c18a-4a26-b36b-b161be2f2…
Kommentit (135)
Ensin järkätään paskat julkiset palvelut hallintohimmeleillä ja liian pienillä määrärahoilla.
Sitte leikataan kansalta mahdollisuus käyttää toimivia yksityisiä palveluja, ts. puukotetaan julkisten palveluiden kilpailijoita.
Lopputulemana yhä suurempi osa kansasta ei saa minkäänlaista palvelua.
Alkaa Juha Sipilän kikysopimukset olla pientä tämän hallituksen touhuihin verrattuna. Tämähän on aivan konkurssikypsä valtio.
Eduskunnalla on varmasti hyvät lääkäripalvelut, ei koske heitä itseään.
Tuo kela-korvaushan on tosi pieni. Esim. Mehiläisessä toimistomaksu on jo samansuuruinen kela-korvauksen kanssa.
Lääkärit myös kikkailee tuon kanssa eli eivät laskuta vaikka joltain tutulta muuta laskua kuin tuon kela-korvauksen verran. Eli tuttu ei maksa mitään lääkärikäynnistä, mutta lääkäri saa kuitenkin kela-korvauksen itselleen.
Vierailija kirjoitti:
Punavihertuholaisten ideologian ydin on ihmisten elämän kurjistaminen. Tämä näkyy mm. polttoaineverojen jatkuvina korotuksina ja yksityisten palveluiden alasajamisena.
Sanna Marin ja Annika Saarikko kuuluvat erääseen ryhmään, jonka tavoitteena on suuri nollaus. Siinä syy tähän touhuun. Googlettamalla löytyy lisätietoa.
Vierailija kirjoitti:
Eduskunnalla on varmasti hyvät lääkäripalvelut, ei koske heitä itseään.
Onhan heillä yksityinen työterveydenhuolto kuten useimmilla työssä olevilla.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kela-korvaushan on tosi pieni. Esim. Mehiläisessä toimistomaksu on jo samansuuruinen kela-korvauksen kanssa.
Lääkärit myös kikkailee tuon kanssa eli eivät laskuta vaikka joltain tutulta muuta laskua kuin tuon kela-korvauksen verran. Eli tuttu ei maksa mitään lääkärikäynnistä, mutta lääkäri saa kuitenkin kela-korvauksen itselleen.
Mielestäni siis tuon kela-korvauksen saisi ottaa yksityiseltä pois, MUTTA pitäisi laittaa suoraan tuo sama raha julkisen terveydenhuollon parantamiseen.
Ei ne rikkaat siis tarvi sitä jotain 15€ korvausta lääkärikäynnistä, jos on rahaa maksaa siitä itse käynnistä monta sataa euroa.
Ei vaan just toisinpäin ap, yksityisten kuihdutus alkoi nyt. Aika kova isku pörriäisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni siis tuon kela-korvauksen saisi ottaa yksityiseltä pois, MUTTA pitäisi laittaa suoraan tuo sama raha julkisen terveydenhuollon parantamiseen.
Ei ne rikkaat siis tarvi sitä jotain 15€ korvausta lääkärikäynnistä, jos on rahaa maksaa siitä itse käynnistä monta sataa euroa.
En mä ole rikas, mutta mun pitäisi päästä yksityiselle kun julkinen ei halua tehdä mitään mun vuosia vaivanneelle selkäkivulle. Nyt enää turha kuvitella, että olisi varaa hoitoihin. 😞
Mutta mt-palveluita tuo ei koske sillä hallituksen akat ravaa niissä itse pari kertaa viikossa!
Psykoterapiakeskusten omistajat muuttivat juuri Italian Rivieralle rahoillaan.
Vierailija kirjoitti:
Alkaa Juha Sipilän kikysopimukset olla pientä tämän hallituksen touhuihin verrattuna. Tämähän on aivan konkurssikypsä valtio.
Kylmää ajattella mistä kaikesta muusta Sipilä olisi leikannut koronan ja sodan varjolla.
Kela korvaa 150€ käynnistä noin 10€, miten tämä kymppi on auttanut köyhiä? Eikö oikein resursoitu julkinen hoito ole tärkeämpi ja ettekö halua että hallitus leikkaa mistään vaikka valitatte rahan tuhlaamisesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä ole rikas, mutta mun pitäisi päästä yksityiselle kun julkinen ei halua tehdä mitään mun vuosia vaivanneelle selkäkivulle. Nyt enää turha kuvitella, että olisi varaa hoitoihin. 😞
Paljonko olit budjetoinut korvausten kanssa ja mikä on loppusumma korvausten poiston jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan just toisinpäin ap, yksityisten kuihdutus alkoi nyt. Aika kova isku pörriäisille.
Miksi alapeukut, näinhän se on?
Vierailija kirjoitti:
Meillä on käyty yksityisillä, ei se kelakorvaus mitään vaikuta. Lapsellakin on vakuutus.
Vierailija kirjoitti:
Tervemenoa puhelinjonoon julkisille. Aikaa et tule saamaan.
Punavihertuholaisten ideologian ydin on ihmisten elämän kurjistaminen. Tämä näkyy mm. polttoaineverojen jatkuvina korotuksina ja yksityisten palveluiden alasajamisena.