Huh noita koronalukuja
Kommentit (55)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen paljon nuorten kanssa tekemisissä. Heillä tuntuu nyt korona jylläävä joka toisella-ja joka toinen ei testaa. Mutta oireet ovat todella lieviä tai aivan olemattomia joten enpä ole huolissani. Saadaanpa tilastoja kasvatettua kuitenkin..
Minä taas olen huolissani siitä että nämä myös tartuttavat tautia eteenpäin. Vanhat sekä riskäryhmäläiset saivat 3 rokotteen marras/ joulukuussa ja sen teho alkaa hiipua !!
Loppuelämää ei voida rokottaa 3-5 kk välein. Koronasta ei tulla pääsemään eroon joten sen kanssa pitää joko oppia elämään tai siten eristäytyä täysin vielä vuosikausiksi. Käytännössä kaikki tulevat tartunnan saamaan, jos eivät täysin eristäydy.
Ffp2/ffp3 käyttöön julkisella paikalla liikkuessa, ne suojaavat oikein käytettynä rokotuksia paremmin.
Nythän ollaan poistamassa maskisuositustakin. Näillä luvuilla saisi olla maskipakko!
Mistä ei ole yhtään mitään hyötyä. Ne maskit kun nyt vaan ei siltä virukselta suojaa vaikka mitä väitätte niin ei.
Vierailija kirjoitti:
Ajatelkaa jos nyt olis joku pahempi variantti ku omikron, sittehän olis tehohoito paikat vähissä, ja sairaala
Niinpä, ja ajattele jos tämä tauti olisikin vaikka ebola, puolet eivät edes selviäisi! Siinäpä siis syy ylläpitää rajoituksia; tauti on lievä, mutta se voisi jonkun muun taudin ollessa kyseessä olla pahempi.
Täälläkin riehuu korona nyt joka paikassa (paitsi minulla). Oma perhe oli siinä. Vanhemmillani on se ja veljeni perheessä. Kaikilla ollut melko lievä flunssa. Lapsilla tuntuu olevan enemmänkin vatsaoireita kuin itse flunssaa ja monella alkanut oksentamisella. Työpaikallani päiväkodissa se käy myös nyt lapsia läpi. Tällä hetkellä yli puolet poissa. Aikaisemmin oli vain yksittäistapauksia. En tiedä miksen minä ole sairastunut. Olen saanut korona-aivastukset ihan naamalleni useamman kerran ja altistunut hyvin vahvasti sata kertaa. Tai sitten se on ollut oireettomana. En tiedä.
Jos samat rajoitukset/karanteenit olisi nyt päällä kuin vuosi sitten niin en olisi ollut varmaan päivääkään töissä tänä vuonna.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on lapsilla meneillään jokin oksennustaudin ja nuhaflunssan yhdistelmä. Lähdettiin ruokaostoksille sillä ajatuksella että saatais tartutettua edes muutama vanhus — nehän käy ruokakaupassa aamuisin.[/quote
Kehotan sinua hakemaan apua, psyykkinen olotilasi ei ole kunnossa. Ja pieniä lapsia vielä.
Tai sitten olet pahuuden riivamana!
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin joku hysteerikko jaksaa seurata noita koronalukuja. Me muut mentiin jo elämässä eteen päin. Ihan jopa THL on sanonut että korona on nyt vaan tavallinen hengitystieinfektio muiden joukossa.
Typerää yrittää päteä rusinan kokoisilla aivoilla. THL on yksi vitsi. En voi ottaa tosissani heitä, kun heidän agenda on tartuttaa virus kaikkiin ja saada näin laumasuoja. Laumasuoja joka ei tule! Nimittäin koronaan voi sairastua todella nopeasti uudestaan sairastumisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on lapsilla meneillään jokin oksennustaudin ja nuhaflunssan yhdistelmä. Lähdettiin ruokaostoksille sillä ajatuksella että saatais tartutettua edes muutama vanhus — nehän käy ruokakaupassa aamuisin.
Olet vakavasti häiriintynyt tai sitten pahuuden riivaama! Ja pieniä lapsia vielä..
Vierailija kirjoitti:
Miksi enää ei huudeta että rokottamattomat kuormittavat tehohoitoa? 😂
Onkohan nuo tänne tulevat ukrainalaiset rokottamattomia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on lapsilla meneillään jokin oksennustaudin ja nuhaflunssan yhdistelmä. Lähdettiin ruokaostoksille sillä ajatuksella että saatais tartutettua edes muutama vanhus — nehän käy ruokakaupassa aamuisin.
Olet vakavasti häiriintynyt tai sitten pahuuden riivaama! Ja pieniä lapsia vielä..
Heh heh. Yli 60-vuotiaita on liikaa. Emme jaksa elättää niitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin on lapsilla meneillään jokin oksennustaudin ja nuhaflunssan yhdistelmä. Lähdettiin ruokaostoksille sillä ajatuksella että saatais tartutettua edes muutama vanhus — nehän käy ruokakaupassa aamuisin.[/quote
Kehotan sinua hakemaan apua, psyykkinen olotilasi ei ole kunnossa. Ja pieniä lapsia vielä.
Tai sitten olet pahuuden riivamana!Maamme ikärakenne vaatii oikaisua. Sen riivaama olen. On kohtuutonta elättää tällaista massaa vanhuksia.
Oletko tietoinen että palstan ylläpito voi ilmoittaa sinusta lastensuojeluun ?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten olet pahuuden riivamana!Maamme ikärakenne vaatii oikaisua. Sen riivaama olen. On kohtuutonta elättää tällaista massaa vanhuksia.
Oletko tietoinen että palstan ylläpito voi ilmoittaa sinusta lastensuojeluun ?
Kyllä. Lapseni otetaan huostaan ja sitten on työikäisillä vielä enemmän maksettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Normisettiä maanantaina. Get over it! Ketään ei enää kiinnosta koko korna.
.
Ajatteletkohan noin jos joudut teho-osastolle?
Miksi joutuisimme? t. eri
Jos tautia pelkää, sitten joutuu rajoittamaan omaa elämäänsä. Koronan voi saada missä vain. Eri asia on, kannattaako koko ajan pelätä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa eläkeläisistä tulee toimeen hyvin työeläkkeellään, työeläkkeitä et maksa sinä eikä valtio, vaan työeläkeyhtiöt
Ole enemmänkin huolissasi niistä jotka ei ole työpäivää tehneet ja saavat takuueläkkeen....sen sinä ja minä maksamme veroina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa eläkeläisistä tulee toimeen hyvin työeläkkeellään, työeläkkeitä et maksa sinä eikä valtio, vaan työeläkeyhtiöt
Ole enemmänkin huolissasi niistä jotka ei ole työpäivää tehneet ja saavat takuueläkkeen....sen sinä ja minä maksamme veroina.
Minä maksan eläkemaksua sinne sinun työeläkeyhtiöön joka kuukausi, että sinä saat eläkettä. Suomen eläkejärjestelmä on vain osittain rahastoiva. Eläkemaksuja joudutaan nostamaan jatkuvasti, koska eläkkeen saajia on liikaa suhteessa työikäisen väestöön.
Todennäköisemmin teho-osastolle joutuu jostain muusta syystä, kuten esim onnettomuuden tai sairauskohtauksen vuoksi, en silti aktiivisesti kauhistele tai pelkää noita asioita.
Jos joudun niin sitten joudun, en sille etukäteen oikein voi mitään sen enempää mitä jo teen. Eli koronan tapauksessa rokottauduin ja noudatan hyvää hygieniaa, muiden syiden osalta elän kohtuullisen terveellisesti ja käytän pyöräilykypärää ja turvavyötä.