Urho Kekkonen
Onko palstalla muita UKK:n ihailijoita? Minä olen. Hän olisi saanut Suomen asiat kuntoon. Pakottanut osapuolet yhteiskuntasopimukseen ja neuvotellut Moskovassa erivapaudet Suomelle. Eläköön Kekkonen!
Kommentit (23)
Neuvotellut MOSKOVASSA? Mitä ihmettä?
Hyvä Kekkonen! Kekkonen ei ollut maanpetturi eikä omien teloittaja. Tämä on panettelua, mutta UKK ei moisesta piittaisi. Koirat haukkuu ja karavaani kulkee.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:08"]
[/quote]
Neuvotellut Putinin kanssa Suomelle erivapaudet pakotteista.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:10"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:08"]
[/quote]
[/quote]
Juu kiitos ei.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:08"]
[/quote]
[/quote] ööö...Suomihan ne pakotteet on asettanut EUn ja Yhdysvaltojen kanssa Venäjälle...
Kekkonen toimi aivan erilaisessa maailmassa kuin missä nyt elämme. Enää hänen politiikkansa ei palvelisi yhtään mitään. Sinänsä kyllä arvostan UKK:n elämäntyötä. Hän piti Suomen lännessä, vaikka sekä sisäinen että itärajan takaa tullut painostus oli armotonta.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:12"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:08"] Neuvotellut MOSKOVASSA? Mitä ihmettä? [/quote] Neuvotellut Putinin kanssa Suomelle erivapaudet pakotteista. [/quote] ööö...Suomihan ne pakotteet on asettanut EUn ja Yhdysvaltojen kanssa Venäjälle...
[/quote]
:D Ai Venäjä ei ole asettanut pakotteita? Valio ei siis vie enää Venäjälle tuotteita, koska boikotoi Venäjää. Tämä oli uutta tietoa minulle. Minä luulin, että Venäjä on kiellon takana. Kaikkea oppii vauvapalstalla. :D :D :D
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:13"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:10"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:08"] Neuvotellut MOSKOVASSA? Mitä ihmettä? [/quote] Neuvotellut Putinin kanssa Suomelle erivapaudet pakotteista. [/quote] ööö...Suomihan ne pakotteet on asettanut EUn ja Yhdysvaltojen kanssa Venäjälle...
[/quote]
:D Ai Venäjä ei ole asettanut pakotteita? Valio ei siis vie enää Venäjälle tuotteita, koska boikotoi Venäjää. Tämä oli uutta tietoa minulle. Minä luulin, että Venäjä on kiellon takana. Kaikkea oppii vauvapalstalla. :D :D :D
[/quote]
No hyvä jos jotain opit.
Urho Kekkosen suurimpana ansiona on pidetty Suomen idänsuhteiden ansiokasta hoitamista maailmanpoliittisesti vaikealla aikakaudella. Poliitikkona Kekkonen ei tyytynyt vain hakemaan kompromisseja, vaan nujersi monet sisäpoliittiset kilpailijansa, osan kovinkin ottein. [...] Politiikan strategisessa valtapelissä Kekkonen oli taituri.
Lähde: Wikipedia.
Miten joku voi olla niin tauno, ettei ole kuullut Venäjän vastapakotteista?
Kekkonen toimi aivan erilaisessa maailmassa kuin missä nyt elämme. Enää hänen politiikkansa ei palvelisi yhtään mitään. Sinänsä kyllä arvostan UKK:n elämäntyötä. Hän piti Suomen lännessä, vaikka sekä sisäinen että itärajan takaa tullut painostus oli armotonta.
[/quote]
Luulen että Kekkonen olisi kykenevä muuttamaan politiikkansa nykyhetkeä vastaavaksi. Hän aloitti poliittisen toimintansa 30-luvulla aivan eri maailmassa kuin mihin päätti sen 80-luvulla. Uskon hänen olleen nero.
Kannattaisi varmaan sanoa Valion johtajille, että eivät enää boikotoisi Venäjää vaan veisivät sinne tuotteitaan.
Jos Kekkonen ei olisi asettunut ehdolle enää vuonna 1978, hänen uransa olisi kokonaisuutena loistava. Viimeiset vuodet saattoivat häpeään sekä vanhan ja sairaan presidentin että Suomen poliittisen koneiston.
[/quote]
[/quote]Hehe OWNED!
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:05"]
Onko palstalla muita UKK:n ihailijoita? Minä olen. Hän olisi saanut Suomen asiat kuntoon. Pakottanut osapuolet yhteiskuntasopimukseen ja neuvotellut Moskovassa erivapaudet Suomelle. Eläköön Kekkonen!
[/quote]
Ja paskat. Kekkonen oli itsekäs ja itsekeskeinen tyranni.
On totta, että UKK ei ehkä olisi aivan iskussa nyt lähes 115-vuotiaana, mutta jos saisimme hänen henkensä siirtymään johonkin nykypoliitikkoon, Suomen ongelmat varmasti ratkeaisivat.
Maanpetturi ja omien teloittaja