Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahden viikon herkkulakko! Onko muita?

Vierailija
18.08.2015 |

Aloitin eilen herkkulakon. Tarkoittaa sitä, että en syö elokuun loppuun saakka karkkia/pullaa, tms/jäätelö/sipsejä enkä mitään muutakaan herkuksi ja hötöksi luokiteltavaa. Muuten en ruokavaliooni tee muutoksia. 

Kun katson taaksepäin, huomaan syöneeni jotain makeaa joka ikinen päivä! En edes muita milloin viimeksi olen ollut ilman. Vähän nolottaakin.

Nyt kiinnostaa nähdä, vaikuttaako herkuttelun lopettaminen painoon ollenkaan. Mittani on 167 cm ja 67,1 kg.

Onko muita? Lähdetkö mukaan?

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 10:16"]

Mulla ei 3 kuukauden herkkulakko pudottanut painoa. Piti sitten tehdä muita fiksauksia ruokavalioon. Nyt olen kyllä repsahtanut, mutta paino ei silti ole noussut. Oikeastaan laskenut eli herkutellenkin voi laihtua. Pahinta onkin stressi, se saa painon jumimaan. Nyt olen normaalipainoinen. Varmasti auttaa kun urheilen ja liikun niin paljon. Mutta en siltikään haluaisi herkkuja näin paljon syödä. Esim eilen meni jäätelötuutti ja kaksi riviä suklaata.

[/quote]

Toki herkutellenkin voi laihtua! Itse en vain jaksa laskea kaloreita, enkä pysty/osaa herkutella "vain" rivillä suklaata (menee koko levy...) Tärkeintä lienee, että löytää sen oman jutun saada syömiset kuntoon!

Ap

Vierailija
62/72 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ot, mutta kertoisin miten herkkujen lisääminen vaikutti, kun kierre lähti päälle kesällä. Päätin olla kontrolloimatta herkuttelua ja aloin syödä aina kun pullaa tarjolla ja tekee mieli jne. Ostin muroja kotiin, mitä ei normaalisti ole. Määrät ei ole olleet edes kovin suuria mutta
- vartalo on löysän tuntuinen
-turvottaa
-sain hiivatulehduksen
-sain flunssan
-kasvisten syönti vähäisempää
-nälkä. Ruoka ja etenkin hiilarit mielessä usein.

Takaisin terveelliseen elämään ja hoikkaan varteen!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin alottaakin. Kiitos ideasta.
Tosin olen nyt tämän viikon ollut ilman perunaa, riisiä, pastaa ja leipää. Ennen söin noita päivittäin. Nyt syön joka päivä paljon enemmän kasviksia ja hedelmiä. Suosittelen!

Vierailija
64/72 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
65/72 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 11:12"]

Ot, mutta kertoisin miten herkkujen lisääminen vaikutti, kun kierre lähti päälle kesällä. Päätin olla kontrolloimatta herkuttelua ja aloin syödä aina kun pullaa tarjolla ja tekee mieli jne. Ostin muroja kotiin, mitä ei normaalisti ole. Määrät ei ole olleet edes kovin suuria mutta - vartalo on löysän tuntuinen -turvottaa -sain hiivatulehduksen -sain flunssan -kasvisten syönti vähäisempää -nälkä. Ruoka ja etenkin hiilarit mielessä usein. Takaisin terveelliseen elämään ja hoikkaan varteen!!

[/quote]

Kuulostaa tutulta! Sellainen lölleröinen ja turvonnut olo keskivartalossa. Tsempit!

Ap

Vierailija
66/72 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.08.2015 klo 11:15"]

Voisin alottaakin. Kiitos ideasta. Tosin olen nyt tämän viikon ollut ilman perunaa, riisiä, pastaa ja leipää. Ennen söin noita päivittäin. Nyt syön joka päivä paljon enemmän kasviksia ja hedelmiä. Suosittelen!

[/quote]

Mukaan vaan! Ruokaremontti tekee hyvää, muutenkin kuin herkkulakko. Itse en nyt tähän kertaan muuta muuta kuin kieltäydyn herkuista. Muuten saattaa mennä liian haastavaksi!

Ap

Vierailija
67/72 |
19.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 17:42"]

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 15:16"]Voi ei! Joku on jättänyt suklaapäällysteisiä keksejä jääkaapin hyllylle...! Nyt koetellaan tahdonvoimaa!  :( Ap [/quote] Retkahditko? Tommosissa tilanteissa on parhainta yrittää kääntää ajatukset täysin muualle.

[/quote]

En. Nostin jääkaapista keksit "piiloon". Eivät ole joka kerta tyrkyllä kun jääkaapin avaan. Toinen hankala hetki tulee, kun saan ipanat nukkumaan... Huomaan, että kun olen pessyt hampaat, on helpompi olla sen jälkeen syömättä mitään. "Kun ei viitsi jo kertaalleen pestyjä hampaita sotkea..." :D

Ap

[/quote]
Mulla toimii purkka samoin eli estää napsimasta herkkuja, kun on purkka suussa.

Vierailija
68/72 |
29.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan. Söin eilen lasten herkkupäivänä keksin. Kaksi keksiä. Lankesin. Sain opetuksen. Mutta sellaisen opetuksen, jota en oikeastaan osannut odottaa.

Siis, kahvin kanssa meni kaksi suklaakeksiä. Mun lemppareita. MUTTA. Ne ei ollutkaan hyviä! Maku ei vastannut ollenkaan muistikuvaa, eikä nautintoa syntynyt. Olen älllistynyt.

Ap

Vierailija
69/72 |
30.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei! Kaksi viikkoa täynnä tänään. Toissapäivästä keksin maistelua lukuunottamatta viikot ovat olleet herkuttomat, ja sanonpa, että tämä on ollut helpompaa kuin ajattelin! Mielitekoja on ollut, sitä en toki kiistä. Vatsa kiittää ja paino putosi 1,1 kg kahden viikon aikana. Tästä on hyvä jatkaa!

Mitenhän teillä muilla on sujunut..?

Ap

Vierailija
70/72 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
71/72 |
31.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoisin mukaan mutta tuntuu liian vaikealta päästä alkuun :(

Vierailija
72/72 |
17.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin! Kutakuinkin neljä viikkoa kahden viikon herkkulakon aloittamisesta! Miten on sujunut?

Muutamia herkkuja olen syönyt, kun se tilaisuuteen on sopinut. Hassua kyllä, siinä missä keksipaketit ja jäätelöt ovat jääneet kauppaan, on yllätyksekseni jonkinlainen vastenmielisyys (?) herkkuja kohtaan tullut! En voisi kuvitellakaan kiskovani entiseen tahtiin pullaa saati suklaata... Hyvä suunta siis! Osaan "ottaa" kohtuudella, ällötys pitää siitä huolen. En siis enää "tavitse" makeaa ja voin ihan yhtä hyvin olla ilmankin.

Paino näytti tänä aamuna tasan 65 kiloa. Neljä viikkoa sitten se taisi olla 67,1 kg. Ihan mahtavaa, että parin viikon kärvistelyllä voi sokerikoukusta oikeasti päästä eroon! Siis vain parissa viikossa!!

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan viisi