Mistä tiesit että lapsiluku on täynnä?
Ja minkä ikäinen nuorin oli silloin? Me ollaan pitkään pohdittu halutaanko lisää lapsia. Alkaa tuntumaan siltä että näin on hyvä: ei huvita aloittaa alusta, pienet lapset ei aiheuta mitään haikailuja tm. Ainokainen on kohta 5v.
Kommentit (19)
Siitä kun täytin 40, eikä ollut enää vauva kuumetta.
olin 41 v kun sain kuopuksen. haikeana ajattelin että se oli viim. raskaus ja hyvä niin :)
Naapuri sanoi. Ja sitten kysyin vielä AV:n mielipiteen
Ennustajalta kysyin enkä ikinä käyttänyt mitään ehkäisyä :-))))
Oikeasti. Neljätoistavuotiaana päätin, että en hanki yhtään lasta. Kolmikymppisenä peruin päätökseni ja tein yhden lapsen aviomieheni kanssa yhteistuumin. Olen lepsu akka, kun päätökseni peruin mutta en ole kyllä katunut. Päinvastoin. Tyttäreni vain on sellainen hemmoteltu prinsessa, että Vuittonin huiveihin ym. turhaan palaa rahaa, perkule.
Siitä kun huomasin vaimon muuttuneen perseeseen ammutuksi karhuksi.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 20:21"]
Ennustajalta kysyin enkä ikinä käyttänyt mitään ehkäisyä :-))))
Oikeasti. Neljätoistavuotiaana päätin, että en hanki yhtään lasta. Kolmikymppisenä peruin päätökseni ja tein yhden lapsen aviomieheni kanssa yhteistuumin. Olen lepsu akka, kun päätökseni peruin mutta en ole kyllä katunut. Päinvastoin. Tyttäreni vain on sellainen hemmoteltu prinsessa, että Vuittonin huiveihin ym. turhaan palaa rahaa, perkule.
[/quote]
Ööö...
Silloin kun ainoa lapseni täytti vuoden.
Tiesin lapsiluvun olevan (maksimissaan) kolme jo ennen toisen lapsen syntymää (,mitään takeita ei tietty ollut että kolmatta saadaan, sit se ois ollut kaksi)
Kolmas tulikin vasta kun esikoinen oli 7 ja toinen 4. Jo raskauden alusta ja ihan koko ajan olen ollut varma että en tämän jälkeen halua enää yhtään lasta. Vihaan raskaanaoloa, koen vauva-ajan raskaaksi, olen hyvin helpottunut ettei tarvitse kokea niitä enää, kolmaskin on jo puoli vuotta niin kohta helpottaa.. Olen nyt 34v.
Kolme oli suunniteltu, kolme tuli. Hyvä niin :)
Kolmannen jälkeen tuntu että yksi vielä. Neljännen syntymän jälkeen oli vaan sellanen olo että. Nyt riittää kun kolmas sai kaverin.
3v 5v 8v ja 10v tenavat
Tiesin, että yhden jälkeen ei tämä maapallo tarvitse enempää lapsia. Maailamn suurin ongelma on Liikaväestö. TEIN OSANI TÄSSÄ. Toivottavasti kaikki muutkin. Ja jos on palkko, niin kaksi on maksimi, mutta ei yhtään jos täytyy tulla toisten rahapussille elätiksi.
Ekan ja tokan jälkeen en raaskinut millään luopua vauvakamppeistam ja kolmosen kanssa tuskin maltoin odottaa kun pääsen eroon kaikesta siitä ylimääräisestä sälästä. Vielä on turvaportti käytössä mutta just laitettiin vika potta maailmalle. JEE!
Kyllä mä tiesin jo kolmatta odottaessa että lisää ei tehdä. Ei ole tukiverkkoja, taloudellisestikaan ei ole järkevää enempää lapsia hankkia, näille nykyisille pystytään kuitenkin tarjoamaan harrastuksia, lomamatkoja jne ilman että tarvii huolehtia joka pennistä.
Enkä kyllä jaksaisikaan yhtään raskautta tai pikkuvauva-aikaa enää.
Tiesin sen neljännen synnyttyä. Tykätään matkustaa lentämällä ja vuokrata asuntosutoa. 6 henkilöä vie lentokoneessa 2 riviä, kenenkään ei tarvitse mennä yksin. Asuntoautokakin löytyy 6 B-kortilla.
Sydän haluaisi edelleen lisää, mutta järkisyyt sanovat että tähän on pakko lopettaa. Lapset nyt 11v, 9v, 7v ja 4v.
N33
Olin alle 10v ja riitti kun katsoi miten stressaavaa vanhemmuus oli ja miten äänekkäitä lapset oli. Mietin että mitä järkeä? Vapaaehtoisesti tuohon??
Lapsia 0 kpl, eli juuri oikea määrä.
Sen jälkeen kun sain kuudennen keskenmenon 44-vuotiaana totesin, että minulla on ja tulee olemaan vain yksi lapsi.
Meillä ainokainen on 7v. Nyt mietin, että kaksi vielä.