Onko teillä vara-avainta kodin ulkopuolella?
Tulipa mieleen tuosta avainten hukkaamisketjusta että onko teillä vara-avaimia kodin ulkopuolella piilossa tai tuttavilla tms. paikoissa?
Meillä on omakotitalossa avaimet vain viidelle perheenjäsenelle, ei ole ylimääräisiä avaimia missään jemmassa.
Kerrostalossa asuessa taloyhtiöllä oli tietysti yleisavain, mutta turvalukon avainta en antanut huoltoyhtiölle.
Kommentit (34)
Kun asuin paritalossa, niin kyllä oli pihalla. Kerrostalossa ei ole.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:29"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:24"] Mulla on oma avain ja miehellä oma. Riittää hyvin. [/quote] Aikun kaunista henkselien paukuttelua. Oletko nyt ylpeä? Sinulla ei ikinä ole jäänyt avain vahingossa sisälle? Hienoa, että on täydellisiäkin ihmisiä olemassa. [/quote] Öö mitä? Sanoin että miehelläkin on, jos unohan niin mies avaa. Rauhoitu ystävä hyvä.
[/quote]
Mies ei koskaan ole missään reissussa satojen km päässä, ainakaan silloin kun sulla jäi avain kotiin :D
[/quote]
No kyllä mä sen verran huolehdin omista tavaroistani. En unohda koskaan, okei kerran unohdin kun lähdin kiireessä. Miksi teette tästä ongelman?
Meillä on juurikin tuollainen 6:n mainitsema Honkkarista ostettu säilytysrasia seinässä kiinni. Ihan loistava, kun lasten ei tarvitse pitää avaimia mukana koulussa. Jos anopin yms. tarvitsee meiltä jotain hakea, niin riittää kun kertoo koodin. Tykkään kovasti :)
Meillä on itsellä avaimet, yksi äidilläni vara-avaimena. Ja yksi kaapissa kotona, kaksioon oli 4 avainta, hassua. Yleensä on maks. 3 :D
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:15"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:29"] [quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:27"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:24"] Mulla on oma avain ja miehellä oma. Riittää hyvin. [/quote] Aikun kaunista henkselien paukuttelua. Oletko nyt ylpeä? Sinulla ei ikinä ole jäänyt avain vahingossa sisälle? Hienoa, että on täydellisiäkin ihmisiä olemassa. [/quote] Öö mitä? Sanoin että miehelläkin on, jos unohan niin mies avaa. Rauhoitu ystävä hyvä. [/quote] Mies ei koskaan ole missään reissussa satojen km päässä, ainakaan silloin kun sulla jäi avain kotiin :D [/quote] No kyllä mä sen verran huolehdin omista tavaroistani. En unohda koskaan, okei kerran unohdin kun lähdin kiireessä. Miksi teette tästä ongelman?
[/quote]
Kunhan nyt kerrotaan aikamme kuluksi sinulle ja muille samoin ajatteleville, että joskus se avain ja kännykkä jää sisälle kun paiskaa oven kiinni, yleensä juuri sinä aamuna kun on hemmetinmoinen kiire jonnekin muualle. Ja lukkosepän käynti maksaa, kerrostalossahan pääsee halvemmalla.
Toiset nyt vaan ottaa tämänkin skenaarion huomioon eikä jaksa uskoa että elämä kantaa vaikka itse ei tee mitään.
Joo, yksi on pihalla piilossa ja yksi on vanhemmillani.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:54"]On, mutta paikkaa en kerro :)
[/quote]
Kuvitteletko jotenkin, että sut jotenkin ryöstetään jos ilmaisisi avaimen säilytyspaikan :D ei hyvää päivää..
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 10:09"]
Ei ole ulkopuolella vaan ihan on talon sisällä teknisessä huoneessa iv-koneen päällä
[/quote]
Onko teillä tuo tila siis koko ajan auki? Ja jos on, niin miksi?
Yhdellä lähellä asuvalla sukulaisella on vara-avain ja meillä vastavuoroisesti vara-avain hänen asuntoonsa. Mökillä on avain piilotettu tontille, ei ole huoltomiestä ja matka hakemaan unohtunutta avainta 500 km yhteen suuntaan.
On juu, äidilläni on yksi 10 km päässä, toinen ulkona piilotettuna ja sit vielä mulla ja miehellä omat avaimet.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 11:08"]
Yhdellä lähellä asuvalla sukulaisella on vara-avain ja meillä vastavuoroisesti vara-avain hänen asuntoonsa. Mökillä on avain piilotettu tontille, ei ole huoltomiestä ja matka hakemaan unohtunutta avainta 500 km yhteen suuntaan.
[/quote]
Ja lähin lukkoseppäkin yli 100 km päässä.
Ei ole ulkopuolella vaan ihan on talon sisällä teknisessä huoneessa iv-koneen päällä