Sain äitiyspakkauksen, yllätyin
kuinka suuria vaatteet olivat. Potkareihin mahtuu vuoden ikäinen jössikkä.
Kommentit (12)
Mun vuoden ikäinen ei mahtuisi yhteenkään vaatteeseen pakkauksesta.
Lapset kasvavat eri tahtiin, joten pitkälle geeneistä kiinni mahtuuko vuoden ikäisenä vaiko ei. Oma lapseni on 1v 2kk ja hän käyttää kokoa 68-74, äippäpakkauksen 60 senttisetkin menee hyvin, koska mitoitukset on reiluja. :-)
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:40"]Lapset kasvavat eri tahtiin, joten pitkälle geeneistä kiinni mahtuuko vuoden ikäisenä vaiko ei. Oma lapseni on 1v 2kk ja hän käyttää kokoa 68-74, äippäpakkauksen 60 senttisetkin menee hyvin, koska mitoitukset on reiluja. :-)
[/quote]onpas pieni lapsi sulla. :) mun muksu käyttää 86 ja 92 kokoisia. :D
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:42"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:40"]Lapset kasvavat eri tahtiin, joten pitkälle geeneistä kiinni mahtuuko vuoden ikäisenä vaiko ei. Oma lapseni on 1v 2kk ja hän käyttää kokoa 68-74, äippäpakkauksen 60 senttisetkin menee hyvin, koska mitoitukset on reiluja. :-)
[/quote]onpas pieni lapsi sulla. :) mun muksu käyttää 86 ja 92 kokoisia. :D
[/quote]ja tismalleen saman ikäinen.
Meillä taisi ensimmäiset puoli vuotta olla käytössään äitiyspakkauksesta ainoastaan pari 56 bodya ja yhdet potkuhousut. Osa vaatteista on vasta nyt sopivia, kun lapsi on jo 2 vuotias. Oli enemmän pullukkavauvojen vaatteita siinä pakkauksessa.
Meillä 9kk ja kaikki pieneksi jääneitä.
Lapset todellakin kasvavat eri vauhtia, ja eri kohdista eri aikaan. Meillä taidettiin äitiyspakkauksen vaatteita käyttää eniten lapsen ollessa 6-9 kuukautta vanha. Juuri ennen kävelemään lähtöä vuoden ikäisenä ei kyllä sitten mennyt päälle enää edes vanupuku, tyttö otti valtavan kasvupyrähdysen vielä vuoden ja puolentoista välillä, tuolloin tuli pituutta lisää lähes 10 senttiä, 78 sentistä 88 senttiin. Ja jalkaterä on tytöllä aina ollut pitkä, potkarit jäivät pieneksi ensimmäisenä jaloista.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:42"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:42"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:40"]Lapset kasvavat eri tahtiin, joten pitkälle geeneistä kiinni mahtuuko vuoden ikäisenä vaiko ei. Oma lapseni on 1v 2kk ja hän käyttää kokoa 68-74, äippäpakkauksen 60 senttisetkin menee hyvin, koska mitoitukset on reiluja. :-) [/quote]onpas pieni lapsi sulla. :) mun muksu käyttää 86 ja 92 kokoisia. :D [/quote]ja tismalleen saman ikäinen.
[/quote]
Mun 2v 10kk poika käyttää kokoa 92, onpas sulla jättilapsi. Ymmärrätkö, että ihmiset ovat erikoisia, onneksi.
No meidän jässikät on mahtuneet niihin jo heti kohta syntymän jälkeen. Meillä ei tarvittu yhtään 50cm vaatteita. Potkareiden hieman pitkät puntit pysyivät kurissa sukkien avulla, paitojen hihat suojasivat hyvin käsiä, ettei kynnet raapineet vauvan naamaa. Vuoden iässä ne oli jo kaikki pieniä.
Eikä ollu sokerivauvoja, jos joku ilkeä haluaa päteä.
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:06"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:42"]
[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:42"][quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 08:40"]Lapset kasvavat eri tahtiin, joten pitkälle geeneistä kiinni mahtuuko vuoden ikäisenä vaiko ei. Oma lapseni on 1v 2kk ja hän käyttää kokoa 68-74, äippäpakkauksen 60 senttisetkin menee hyvin, koska mitoitukset on reiluja. :-) [/quote]onpas pieni lapsi sulla. :) mun muksu käyttää 86 ja 92 kokoisia. :D [/quote]ja tismalleen saman ikäinen.
[/quote]
Mun 2v 10kk poika käyttää kokoa 92, onpas sulla jättilapsi. Ymmärrätkö, että ihmiset ovat erikoisia, onneksi.
[/quote]juu ymmärrän kyllä. Pullea lapsi ei ole, pitkä kyllä.:)
Ihan hyvä että siellä on monenlaista vaatetta ja tarviketta, voi samalla arvoida itse että millaiset ovat teille tarpeellisia. Kyllä niillä alkuun pääsee ja auttavasti matkan alkuun.
No vauva kasvaa kuule nopeasti, ja onhan siinä pienempiäkin pukuja. Tai ainakin oli vuonna 2011 ja 2013.