Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

syy miksei teillä käy siivoojaa?

Vierailija
17.08.2015 |

Olen ollut kotisiivooja ja en ymmärrä, että perheet eivät hanki siivoojaa. Meillä lapsena oli kotiapulainen ja monella muullakin perheellä. Naapuriin tuotiin vielä kaupoatavaratkin kotiin.
Itse hommaisin kotisiivoijan joka kävi kahden viikon välein.
Parasta siivoustyössä oli kun ursäiti voivotteli, että kun meillä on näin sotkuista..oli sosiaalinen taso mikä tahansa niin tässä asiassa naiset samanlaisia. Miksi uraäidin pitäisi uhrata vapaa-ajastaan tuntitolkulla aikaa siivoukseen tai jos on varakas...

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on niin hirveän täyttä ja niin paljon tavaraa, että siivoaminen pitäisi aloittaa raivaamisella.

Vierailija
2/31 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa. Tai ehkä olisi varaa jos karsisin joistakin muista menoista, mutta ilmeisesti arvotan ne muut menot sitten tärkeämmäksi kuin siivoojan. Jonain päivänä sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieheni sitten tekisi? Tällä hetkellä hän tekee kaikki kotityöt, tänään mehusti marjat ja keitti mansikkahilloa.

Vierailija
4/31 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

160 imuroitavaa neliötä ja aikaa menee noin 2h/vko (sis. vessojen pesut, lakanoiden vaihdot, mattojen ravistelun). Kun pitää yllä jatkuvaa siisteyttä niin ei siihen varsinaiseen siivoukseen paljon mene aikaa.

Vierailija
5/31 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on siivooja/hovimestari ja ei maksa kuin 2 kanankoipea päivässä :)

Vierailija
6/31 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsia, asutaan tilavassa kaksiossa. Ja ei ole siivoojaa, koska itse rakastan siivota ja pitää paikat puhtaina. Ja mies on myös puhtaudesta ja järjestyksestä nauttiva ja osallistuu siivoamiseen. Tarpeeksi vähän tavaraa niin siivoaminen sujuu nopeasti ja tehokkaasti, puhtaus tuoksuu hyvältä. Koskaan ei mennä nukkumaan niin, että olis epäjärjestystä. Kerran kahdessa viikossa siivooja on aika harvoin..?.itse siivoan vähintään kerran viikossa!!

Vierailija
7/31 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen kotirouva ja minulla on aikaa siivota itsekin. Kun asuimme Suomessa ja olin töissä, meillä kävi siivooja. 

Vierailija
8/31 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen työtön enkä kehtaa ottaa siivoojaa, vaikka siivoaminen ei voisi vähempää kiinnostaa. Minulla ei ole siis ajasta pula ja siksi olisi niin noloa ottaa siivooja ihan vain sen takia, ettei itse saa aikaiseksi.

Ikkunoita en raaskinut tänä vuonna pesettää kun ei ollut muita kotitalousvähennykseen oikeuttavia menoja eikä siitä olisi juuri vähennyksiä saanut. Viime vuonna pesetin ikkunat ja oli kyllä hienoa seurata miten sulavat liikkeet ammattilaisella oli ja miten näpsäkästi se homma kävi!

Vierailija
9/31 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy on se, etten meinaa raaskia. Vaikkakin asia käy usein mielessä. 

Toinen syy on se, että koen asian noloksi kahdesta syystä: Olen yhden lapsen yh, ja asumme kaksiossa. Minun kuuluisi pystyä/jaksaa pitää koti perussiistinä (mutta en meinaa jaksaa) ja toisaalta koen että olisihan se ehkä vähän elitististä jos meillä kävisi siivooja.

Vierailija
10/31 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:23"]Palkkaisin.heti vain.jos olisi ylimääräistä rahaa ja jos kehtaisin siivoojat päästää lääväämme. Kauankohan mahtaisi kestää n. 90m2 asunto 4h k kylppäri wc, jos kaikki tavarat on järjestetty ennen siivoojan tuloa. Tänään tuli mainos, jossa 34,90 oli siivoojan tunti palkka aineineen ja välineineen.
[/quote]perussiivous n. 3 h max. Tietysti pintamateriaalit vaikuttavat.

Vierailija
11/31 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 00:56"]Yksi syy on se, etten meinaa raaskia. Vaikkakin asia käy usein mielessä. 

Toinen syy on se, että koen asian noloksi kahdesta syystä: Olen yhden lapsen yh, ja asumme kaksiossa. Minun kuuluisi pystyä/jaksaa pitää koti perussiistinä (mutta en meinaa jaksaa) ja toisaalta koen että olisihan se ehkä vähän elitististä jos meillä kävisi siivooja.
[/quote]just näin ajatellaan. Jotenkin hävetään sitä, että joku auttaisi vaikka siivoamalla (tietysti palkkiota vastaan), mutta silti. Ei siivoojat ehdi tonkia toisten papereita ja kaappeja, mutta ymmärrän toki, ettei vierasta haluta kotiin.
Briteissä käytetään paljon kodinhoitoapua. Esim huonekalujen kasaaminen ja pihatyöt. Kulttuuriero, mutta palveluala työllistäisi paljon jos vain käyttäisimme palveluja.

Vierailija
12/31 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On halvempaa siivota itse, kuin maksaa omasta veroilla vähennytystä palkasta verollista siivooja palkkiota.

Vierailija
13/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kaksio ja kahteen pekkaan tämä huusholli on tunnissa siivottu.

Vierailija
14/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaan siivota itsekin.

Vierailija
15/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska olen itse siivooja, itselleni ei tarvii maksaa palkkaa, tulee halvemmaksi.

Vierailija
16/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole varaa ja 58 neliön kämpän siivous ei kauaa kestä. Sitäpaitsi olen työtön, joten aikaa riittää siivoamiseen vaikka joka päivä, jos huvittaa.

Vierailija
17/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 23:12"]Olen ollut kotisiivooja ja en ymmärrä, että perheet eivät hanki siivoojaa. Meillä lapsena oli kotiapulainen ja monella muullakin perheellä. Naapuriin tuotiin vielä kaupoatavaratkin kotiin.
Itse hommaisin kotisiivoijan joka kävi kahden viikon välein.
Parasta siivoustyössä oli kun ursäiti voivotteli, että kun meillä on näin sotkuista..oli sosiaalinen taso mikä tahansa niin tässä asiassa naiset samanlaisia. Miksi uraäidin pitäisi uhrata vapaa-ajastaan tuntitolkulla aikaa siivoukseen tai jos on varakas...
[/quote]

Koska olemme siistejä emmekä porsastele.

Vierailija
18/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ei ole rahaa

-Olen tarkka siivoamisesta

-Ei tämän 75 neliöisen kolmion siivoamisessa kauaa mene

-laitoshuoltaja-

Vierailija
19/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isovanhemmillani oli palvelusväkeä. Osaan siivota itse, ja jotenkin nykyaikana tuntuisi turhalta hienostelulta palkata joku siivoamaan kotiani. Toki sillä olisi työllistävä vaikutus.

Vierailija
20/31 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Roomba.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi neljä