Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laihtuuko proteiinipatukoilla?

Vierailija
17.08.2015 |

Ne on niin helkkarin hyviä että voisin syödä pelkästään niitä. Vitamiinit sit purkista. Toimiiko?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:08"]

Mä söin yhdessä vaiheessa joka päivä 1-2 protskupatukkaa, kun innostuin Jutta-dieetistä ja alkoi tökkiä se kolmesti päivässä rahkan vetäminen. Lopputulos: vatsa sekaisin joka päivä ja iho hirveässä kunnossa. Mut laihduin, kyllä. En usko, että tuota ruokavaliota pystyy kukaan noudattamaan kovin pitkään, noi patukat on niin hirveää scheissea ja lisäaineita täynnä..

[/quote]
Tutun kuuloista. Aika moni sanoo samaa. Nuo proteiinipatukat ovat yleensä aika huonolaatuisia koska niihin lähes aina laitetaan kaikkein huonolaatuisinta(edullisinta) proteiinia joka sitten verhoillaan suklaalla ja lisäaineilla.
Jos patukan kyljessä lukee Fast, Fitfarm tai Leader niin jätän ostamatta kun kyseisten tuotteiden laatu ei ole kohdallaan suhteessa hintaan. 

Vierailija
2/22 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu paljon niitä syöt. Kevyitä ne ei ole. Syö vähemmän (energiaa) kuin kulutat, niin laihdut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. Ne ovat aika makeita ja kohtuullisen energiapitoisia eli eivät mitään dieettievästä. Koosta riippuen voit saada päivän energiantarpeen täytettyä, nälkä ei välttämättä lähde ja munuaisille on pahaksi saada liikaa proteiinia. Kuituja ei oikein purkista saa. 

Vierailija
4/22 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voit saada päivän energiantarpeen täytettyä jo muutamalla patukalla. 

Vierailija
5/22 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei

Vierailija
6/22 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä söin yhdessä vaiheessa joka päivä 1-2 protskupatukkaa, kun innostuin Jutta-dieetistä ja alkoi tökkiä se kolmesti päivässä rahkan vetäminen. Lopputulos: vatsa sekaisin joka päivä ja iho hirveässä kunnossa. Mut laihduin, kyllä. En usko, että tuota ruokavaliota pystyy kukaan noudattamaan kovin pitkään, noi patukat on niin hirveää scheissea ja lisäaineita täynnä..

Vierailija
7/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai niillä laihtuu!  Syö joka välipalalla yksi patukka, niin olet viikossa paljon kevyempi. Oikealla ruualla ei kannata edes yrittää.

Vierailija
8/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paino pudonnut. Oon käyttänyt patukoita, siis proteiini+hiilari, urheilusuorituksen aikana jos treeni on kestänyt yli tunnin. Esim 60 km pyörälenkki. En oo tarvinnut niitä muuten.

Vierailija
9/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nutraa?

Nutrilett Protein Shape Proteiinipatukka Suklaa-Hasselpähkinä

Nutrilett Protein Shape sisältää runsaasti proteiinia, joka edistää lihasmassan säilymistä ja kasvua. Suklaan- ja hasselpähkinänmakuinen.

Paljon makua. Terveellinen välipala aktiivisen elämään!

Vierailija
10/22 |
17.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okei, eli ei siis pääravinnoksi. Voiko niillä korvata jonkun aterian?
Ap

Vierailija
11/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 07:08"]

Nutraa? Nutrilett Protein Shape Proteiinipatukka Suklaa-Hasselpähkinä Nutrilett Protein Shape sisältää runsaasti proteiinia, joka edistää lihasmassan säilymistä ja kasvua. Suklaan- ja hasselpähkinänmakuinen. Paljon makua. Terveellinen välipala aktiivisen elämään!

[/quote]

Ne ei ole terveellistä nähnytkään!

Vierailija
12/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:02"]

Ne on niin helkkarin hyviä että voisin syödä pelkästään niitä. Vitamiinit sit purkista. Toimiiko?

[/quote]Älä syö mitään.  Varmasti vielä tehokkaampi tapa. Kokonaan toinen juttu on se, kuinka terveellistä se on, mutta tuskin sen epäterveellisempää, kuin vedellä pelkkiä proteiinipatukoita.

Vierailija
13/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 07:01"]

Mulla on paino pudonnut. Oon käyttänyt patukoita, siis proteiini+hiilari, urheilusuorituksen aikana jos treeni on kestänyt yli tunnin. Esim 60 km pyörälenkki. En oo tarvinnut niitä muuten.

[/quote]

hihi, mä voin kuvitella minkä painoinen ihminen alapeukuttaa tätä

Vierailija
14/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosiaan ne protskupatujat ei ole hyväksi yhtään kellekkään sen lisäainaiden ja laadun vuoksi. Mieluummin protskut ruuasta (kalaa, kanaa, munia, maitotuotteita ym) ja jos nyt on ihan pakko saada yliannostus protskuista niin niitä jauheita sitten, vaikka ei nekään mitään kovin terveellisiä ole. Ihan perus terveellisellä kotiruualla, säännöllisellä ateriarytmillä ja veden juonnilla saa jo ihmeitä aikaan. Ja kun pitää sen energian saannin kulutusta pienempänä niin kyllä laihtuu, vaikkei niin nopeasti kuin jollain älyttömällä dieetillä niin pysyvämmin, kun muuttaa elämäntavat pikkuhiljaa terveellisiksi.

Vierailija
15/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla onkin tähän väliin hauska tarina kerrottavan, vaikkei niin aiheeseen liitykkään. Entinen terveystiedonopettaja tämän kertoi joskus. Hänen anoppi siis yritti laihtua syömällä ihan tavallisesti kaksi lämmintä ateriaa päivässä ja muutenkin ihan normaalisti ja vetäisi sitten vielä aina ateriankorvikepatukan ruuan jälkeen. Kyseli sitten tältä opettajalta, että miksiköhän en laihdu vaan lihon vain, vaikka syön joka päivä sellaisen ateriankorvikepatukan jälkkäriksi. Jaa-a. :D

Vierailija
16/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan millä tahansa laihtuu, kun syö vähemmän kuin kuluttaa. Syö tuitikkuja, voipalloja, jäätelöä, pekonia, Pirkka-olutta tai porkkanaa, mutta vähemmän kuin elimistösi tarvitsee energiaa.

Jos peruskulutuksesi on 1800kcal päivässä ja syöt koko päivän aikana ainoastaan yhden Fazerin sinisen suklaalevyn. laihdut kyllä. Saat silloin päivässä 1070 (200g:n levy)  kilokaloria, joten vajetta syntyy 630kcal. Kymmenessä päivässä - 6300kcal. Se alkaa jo lähennellä yhden kilon laihtumista.

(1kg= 7000kcal)

Eri asia sitten onko terveellistä.

http://kalorilaskuri.fi/ravintosisalto?filter=Suklaa,%20Fazer%20sininen

Vierailija
17/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihdutan ja mulla ne toimii hätävarana ja satunnaisena herkkuna. Aiemmin söin todella epäsäännöllisesti, milloin ja mitä sattuu. Ja sen huomaa painossa nyt. "Lihava" on ole, mutta tavoitteenani on pudottaa 5-10kg normaalipainon sisällä, ennen kuin kilot riistäytyvät käsistä. Nyt olen tarkka ateriarytmistä ja mieliteot ja heräteostona ostetut suklaapatukat ovat jääneet. No, meni vähän aiheen vierestä nyt, mutta olen siis pitänyt patukoita aina laukussa varalta, jos ruokailujen väliin jäisi muuten liian pitkä tauko.

Vierailija
18/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:06"]Ei. Ne ovat aika makeita ja kohtuullisen energiapitoisia eli eivät mitään dieettievästä. Koosta riippuen voit saada päivän energiantarpeen täytettyä, nälkä ei välttämättä lähde ja munuaisille on pahaksi saada liikaa proteiinia. Kuituja ei oikein purkista saa. 
[/quote]

Väitteesi on virheellinen. Esimerkiksi Questbareissa on 20g proteiinia per patukka ja kaloreita 160-200 patukasta riippuen. Minä esimerkiksi kulutan levossa 1500 ja laihtuakseni voisin syödä esimerkiksi viisi 160 kalorin questbaria sekä vihanneksia päälle :D Perustele, miksi painoni ei putoaisi tällä tavalla?

Vierailija
19/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:08"]Mä söin yhdessä vaiheessa joka päivä 1-2 protskupatukkaa, kun innostuin Jutta-dieetistä ja alkoi tökkiä se kolmesti päivässä rahkan vetäminen. Lopputulos: vatsa sekaisin joka päivä ja iho hirveässä kunnossa. Mut laihduin, kyllä. En usko, että tuota ruokavaliota pystyy kukaan noudattamaan kovin pitkään, noi patukat on niin hirveää scheissea ja lisäaineita täynnä..
[/quote]

Tämäkin riippuu täysin siitä, mitä patukoita käytät :D Ne kaikki eivät todellakaan ole kuvailemasi kaltaisia.

Vierailija
20/22 |
18.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.08.2015 klo 09:51"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:06"]Ei. Ne ovat aika makeita ja kohtuullisen energiapitoisia eli eivät mitään dieettievästä. Koosta riippuen voit saada päivän energiantarpeen täytettyä, nälkä ei välttämättä lähde ja munuaisille on pahaksi saada liikaa proteiinia. Kuituja ei oikein purkista saa. 
[/quote]

Väitteesi on virheellinen. Esimerkiksi Questbareissa on 20g proteiinia per patukka ja kaloreita 160-200 patukasta riippuen. Minä esimerkiksi kulutan levossa 1500 ja laihtuakseni voisin syödä esimerkiksi viisi 160 kalorin questbaria sekä vihanneksia päälle :D Perustele, miksi painoni ei putoaisi tällä tavalla?
[/quote]

Ainiin, proteiinisaanti olisi siis tätä myötä n. 100 g vuorokaudessa, mikä on täysin suositeltavaa ainakin urheilevalle naiselle! En tiedä, liikkuuko ap, mutta eiköhän tuo onnistuisi :D Ovat lisäksi kenties yksi harvoista patukoista (?) markkinoilla, joissa ei ole lisäaineita ja joissa on käytetty laadukasta proteiinia.