Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko Conversen tennarit oikeasti laadukkaat vai pelkästään kalliit?

Vierailija
05.08.2015 |

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat Converset ovat reilusti halpistennareita parempilaatusia, mutta se hinta, yksiäkään omistani en ole Suomesta ostanut

Vierailija
2/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ne vastaavia muita paremmat, mutta huonot kengäthän tuollaiset ohutpohjaiset lörpöt kaikkinensa ovat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noi mulla kestää vuosia kun halpistennarit hajoaa parissa kuukaudessa

Vierailija
4/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:23"]Kyllä noi mulla kestää vuosia kun halpistennarit hajoaa parissa kuukaudessa
[/quote]

Sama. Halpistennarit kestää yhden kesän, Converset mulla 5 vuotta ainakin.

Vierailija
5/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkään tennarit ei ole yli viiden kympin arvoisia.

Vierailija
6/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On laadukkaat. Itselläni valkoiset, pari vuotta vanhat ja edelleen siistissä kunnossa. Olen pessyt ne ainakin 5 kertaa koneessa, ja hyvin ovat kestäneet. 

Vierailija
7/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa jalkansa pilata niin mikäs siinä. Lääkäreiden keskuudessa tunnetaan ns. "Converse-oireyhtymä", joka kehittyy kun talsitaan kengillä jotka eivät tue jalkaa yhtään. Kengät kyllä ovat laadukkaat siinä mielessä että ne kestävät, jalat sitten taas eivät kestä niitä kenkiä!

Vierailija
8/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut parit Converset, tosin ennen tätä massavillitystä. Tykkäisin niiden klassisesta tennariulkonäöstä ja pitäisin siksi niitä vaikka ovatkin massamuotia nyt, mutta ovat todella huonot jalalle. Jotenkin "alamäkeen" menevät, eli kantapää painuu alas, pohja ei ole tarpeeksi tukeva.

Teini-ikäisellä pojallani yksi pari Converseja kestää noin pari kuukautta, vaikka ei skeittaa. Ei ne mitenkään erityisen kestävätkään kengät siis ole, kun D&G:n tennarit sentään kestää neljä kuukautta ;)

Vierailija
9/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:36"]Jos haluaa jalkansa pilata niin mikäs siinä. Lääkäreiden keskuudessa tunnetaan ns. "Converse-oireyhtymä", joka kehittyy kun talsitaan kengillä jotka eivät tue jalkaa yhtään. Kengät kyllä ovat laadukkaat siinä mielessä että ne kestävät, jalat sitten taas eivät kestä niitä kenkiä!
[/quote]
Miksi pikkulapsille suositellaan mahdollisimman lötköjä ja pohjastaan taipuvia kenkiä sekä sellaisia, jotka eivät estä nilkan luonnollista liikkumista (eivät ole siis liian tukevat), mutta aikuisille se olisi muka ihan päinvastoin?

Vierailija
10/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:36"]Jos haluaa jalkansa pilata niin mikäs siinä. Lääkäreiden keskuudessa tunnetaan ns. "Converse-oireyhtymä", joka kehittyy kun talsitaan kengillä jotka eivät tue jalkaa yhtään. Kengät kyllä ovat laadukkaat siinä mielessä että ne kestävät, jalat sitten taas eivät kestä niitä kenkiä!
[/quote]

Höpön löpön. Terveelle jalalle nimenomaan kevyet ja lörpöt kengät ovat parhaat. Jps on kulumia, ylipainoa, selkävaivoja niin sitten toki erityiskengät ovat tarpeen.

Vierailija
11/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:36"]Jos haluaa jalkansa pilata niin mikäs siinä. Lääkäreiden keskuudessa tunnetaan ns. "Converse-oireyhtymä", joka kehittyy kun talsitaan kengillä jotka eivät tue jalkaa yhtään. Kengät kyllä ovat laadukkaat siinä mielessä että ne kestävät, jalat sitten taas eivät kestä niitä kenkiä! [/quote] Höpön löpön. Terveelle jalalle nimenomaan kevyet ja lörpöt kengät ovat parhaat. Jps on kulumia, ylipainoa, selkävaivoja niin sitten toki erityiskengät ovat tarpeen.

[/quote]Oma jalkani viihtyy kevyissä ja myötäävissä kengissä - en tarvitse erityistä tukea nilkalle sillä lihakseni ovat kunnossa enkä ole ylipainoinen. Mutta Converseissa ei ole minkäänlaista vaimennusta kantapäille, ja se on huono juttu, sillä ihmistä ei ole luotu kävelemään asvaltilla. Päällystettyjen katujen vuoksi kengissä pitäisi olla edes vähän jämäkkää joustoa.

Vierailija
12/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta laatu on heikentynyt nyt, mitä olen seurannut oman lapsen Conversien hajoamista. Mutta kyllä ne vielä markettikengät voittaa. Mutta eivät ole normihinnan arvoisia. Itse maksoin nointa viimeisistä 40 e ja 48 e. Varsimallista.

Vierailija
13/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:12"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:09"]

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:36"]Jos haluaa jalkansa pilata niin mikäs siinä. Lääkäreiden keskuudessa tunnetaan ns. "Converse-oireyhtymä", joka kehittyy kun talsitaan kengillä jotka eivät tue jalkaa yhtään. Kengät kyllä ovat laadukkaat siinä mielessä että ne kestävät, jalat sitten taas eivät kestä niitä kenkiä! [/quote] Höpön löpön. Terveelle jalalle nimenomaan kevyet ja lörpöt kengät ovat parhaat. Jps on kulumia, ylipainoa, selkävaivoja niin sitten toki erityiskengät ovat tarpeen.

[/quote]Oma jalkani viihtyy kevyissä ja myötäävissä kengissä - en tarvitse erityistä tukea nilkalle sillä lihakseni ovat kunnossa enkä ole ylipainoinen. Mutta Converseissa ei ole minkäänlaista vaimennusta kantapäille, ja se on huono juttu, sillä ihmistä ei ole luotu kävelemään asvaltilla. Päällystettyjen katujen vuoksi kengissä pitäisi olla edes vähän jämäkkää joustoa.
[/quote]
Mulla pn converseissa samanlainen vaimentava pohja kuin työkengissäkin. Oli sellaiset pohjalliset jo valmiina,Ovat varrettomat. Varrellisissa ei taas ole samanlaista pohjallista.

Vierailija
14/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mulle on osunut jotain maanantaikappaleita, mutta ekoista Converseista halkes ne reunakumit päkiän taitoskohdalta yhden kesän jälkeen ja toisissa ne jo repsottaa samasta kohtaa, vajaa vuosi sitten ostetut. En ole vakuuttunut laadusta, eikä ne mun jalkaan niin hyvät ollu, että enää ostaisin. Hiertävät pikkuvarvasta. Nää tokat on tosin ehkä vähän liian pienet, kun Jenkeissä ei sitä ollut sitä puolikasta kokoa, joka mulle sopisi.

Vierailija
15/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itelläni oli päivittäisessä käytössä reilu puoli vuotta ja on jo ihan kaput. Tosin halpis tennarit täytyy uusia kuukauden välein

Vierailija
16/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:18"]Ehkä mulle on osunut jotain maanantaikappaleita, mutta ekoista Converseista halkes ne reunakumit päkiän taitoskohdalta yhden kesän jälkeen ja toisissa ne jo repsottaa samasta kohtaa, vajaa vuosi sitten ostetut. En ole vakuuttunut laadusta, eikä ne mun jalkaan niin hyvät ollu, että enää ostaisin. Hiertävät pikkuvarvasta. Nää tokat on tosin ehkä vähän liian pienet, kun Jenkeissä ei sitä ollut sitä puolikasta kokoa, joka mulle sopisi.
[/quote]
Ai niin, lisäksi metallilenkit jättää valkoisiin kengännauhoihin hirveät mustat rannut.

Vierailija
17/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun Conssit on ainakin ihan rikki. En toisia enää osta

Vierailija
18/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne converset saa edes olla ainoat käyttökengät. Itsellä on nahkaiset converset joita käytän silloin tällöin, en aina koska on parempiakin kenkiä keksitty...

Vierailija
19/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on aiemmin ollut vain halpoja H&M:n tennareita, joista on jopa tullut jalat kipeäksi. Tänä keväänä ostamani ensimmäiset Converset tuntuvat todella mukavilta noihin verrattuna, joskin nekin hiersivät alkuun vähän, mutta ovat sentään mukautuneet jalkaan sopivaksi ajan mittaan toisin kuin halppikset. Laadukkuudesta en tosin osaa vielä sanoa

Vierailija
20/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
Just toi! Ei ainakaan ole ylipainoisen kenkä!