Wtf, miksi suomenkielisessä Leijonakuninkaassa
Puhutaan tappamisesta ja kiduttamisesta?! Sama suomenkielisessä Aladdin leffassa! Suora lainaus Aladdinista:
"Miekkaa kaulaan, ruoskaa selkään" laulaa iloisesti vartijat kun jahtaavat Aladdinia.
Ei alkuperäisissä ollut mitään tuohon viittaavaakaan. Mitä ihmettä. Okei vanhoja leffoja, mutta miksi tuollaista on pitänyt tunkea lastenleffoihin, kun alkuperäisissäkään niitä ei ole.
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovu ei ole Scarin biologinen pentu vaan juurikin adoptoitu. Ne kaksi muuta sisarusta olivat vissiin scarin oikeita jälkeläisiä.
mutta olihan insestiä jo ykkösessä, vai kenen luulet olleen Nalan isä, kun laumassa luonnollisesti vain yksi uros, eli Mufasa :D
Nalan isä on eri kuin simban. Myöskään Scar ei ole Nalan isä. The lion guardissa on maininta Nalan isästä josta on myös luolamaalauskuva siitä. Varsinaista kuvaa ei muuten ole. Luolakuvan perusteella Nalan isä näytti aika paljon samalta kuin Kion
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kovu ei ole Scarin biologinen pentu vaan juurikin adoptoitu. Ne kaksi muuta sisarusta olivat vissiin scarin oikeita jälkeläisiä.
En muista, että koskaan olisi mainittu, että oliko Zira edes Scarin puoliso vai pelkästään uskollinen kannattaja. Korjatkaa toki, jos olen väärässä.
Itseäni häiritsee se, että tässä uudessa elokuvassa/TV-sarjassa Kiaralla on pikkuveli, vaikkei kakkosleffassa annettu mitään viitteitä sellaiseen. Ja että Kiara yhtäkkiä haluaakin kovasti kuningattareksi.
Kiara vaikuttaa Lion Guardissa vanhemmalta kuin SP:n pentuversio. Ehkä hän viisastui "Olemme yhtä" -laulun aikana ja tajusi "kohtalonsa"?
Vierailija kirjoitti:
^ Leijonakuningas, kuten kaikki Disney-leffat aikoinaan oli kyllä alunperin sallittu kaikenikäisille.... Että silleen.
Karhuveljeni Koda taisi olla ensimmäinen Disney-leffa jossa käyettiin modernia ikärajaluokitusta.
No nyt puhut paskaa. Muistan kuin eilisen päivän kun Leijonakuningas tuli teattereihin, sen ikäraja oli 8v ja itse olin 7v ja minun piti esittää vanhempaa kuin olen että pääsisin katsomaan sen. Laitoin haalarin sijaan talvitakin ja talvisaappaiden sijaan NAUHALLISET KENGÄT joissa jopa seisoin varpaillani että vaikuttaisin mahdollisimman kypsältä.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä Leijonakuninkaan karmein kohtaus on, kun niissä varjoissa näytetään miten Scar revitään kahtia :-o
Eihän siinä kahtia repeämistä näytetä vaan Scar vain painuu niiden hyeenojen alle.