Tunnen itseni ihan mitättömäksi ystäväni seurassa
Hänellä on laaja ystäväpiiri, hän usein tuo ilmi puheessaan kuinka hän tekee juttuja parhaan kaverinsa kanssa, pitää juhlia joihin tulee hänen 100 ystäväänsä. Mainostaa siis kovasti sitä kuinka laaja ja iso ystäväpiiri hänellä on. Minuun tuo iskee pahasti, sillä mulla on itsellä vain ihan muutama hyvä ja läheinen ystävä ja sitten joitakin tuttuja ja pariskuntatuttuja.
Tämä ihminen myös huomauttelee minulle mitä minun pitäisi ulkonäössäni korjata ja kerran sanoi hänen tuttavamiehensa todenneen minusta että olen muuten ihan ok, mutta liian paksut pohkeet :-(
Kommentit (29)
Älä ole tollaisen ihmisen seurassa. Kuulostaa ikävältä ihmiseltä :d
Minä tunnen itseni myös niin huonoksi ystävieni kanssa. Ystäväni eivät hauku minua tai arvostele, ovat hyviä ystäviä. Minä vain kadehdin heidän elämäänsä, joka tuntuu sujuvan kuin vettä vain. Opiskelut, joista valmistuttu ajallaan ja siitä suoraan töihin, ei ole tarvinnut työttömänä olla päivääkään. Itsellä tuntuu kaikki pienetkin asiat olevan suurien ponnistelujen takana. Ovat hyvistä perheistä lähtöisin, saaneet hyvät eväät elämäänsä. Itse olen alkoholistiperheestä, jossa ollut perheväkivaltaa.
Jotenkin väsyttää tämä elämän epäreiluus, eikö mikään ole tarpeeksi? Se mikä ei tapa, lannistaa.
Kenenkään elämä ei suju "kuin vettä vain". Kyllä niillä sun kavereillakin on oma taakkansa kannettavana.
Nyt vaan leuka pystyyn! Jos se helpottaa, niin voit itsekin kaunistella elämääsi ulospäin heille, keskittyä elämäsi positiivisiin puoliin. Siinä voit huomata, miten hyvältä voi kaiken saada kuulostamaan edes valehtelematta.
Sinulla menee huonommin ehkä nyt - heillä joskus muulloin. Muista tämä, ja mieti miten näkisit heidät epäonnen hetkellä. Et luultavasti ollenkaan huonompana. Elämä menee miten menee :)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:36"]jos tämä ihminen on jostain katkera/kateellinen mulle, niin miksi edes haluaa olla seurassani?
ap
[/quote]
Että voi sanoa asioita ja nähdä kun sä reagoit. Se pönkittää omaa heikkoa itsetuntoaan sulla.
Tän voi muuten testata, kokeile sinä miten hän reagoi johonkin vastaavaan. Joku sun kamu sanoi että hänellä on huono iho, tms.
Sun kaverit teki sitä ja tätä, sulla on sitä ja tätä menossa ja jee, hirveen kivaa.
Tuskin on hauskaa silläkään.
No varmasti tuossa on paljon sitä, että kiinnität huomiota juuri tähän kaveri-asiaan, koska se omassa elämässäsi vaivaa sinua. Olisiko mitään yrittää alkaa tehdä asialle jotain? Eli kliseisesti uusia harrastuksia, opintoja yms. jossa koittaisit ottaa erilaisen asenteen ihmisiä kohtaan. Yrittäisit luottavaisesti tutustua, sillä oletuksella että sinäkin olet kiva ja tutustumisen arvoinen tyyppi.
Sitten toki kannattaa myös muistaa, että ystäväsi saattaa olla vähän törppö ja tämäkin vaikuttaa paljon alemmuuden tunteeseesi, jos jokin asia on sinulle valmiiksi herkkä paikka. Mulla on sellainen kaveri, joka ei ikinä kysy mitä mulle kuuluu ja mitä olen tehnyt, vaan alkaa samantien selittää mitä kaikkea onkaan tehnyt niiden sadan muun kaverinsa kanssa (vaikka juuri minulle oli hankala löytää aikaa). Tähän kuuluu toki myös hehkutus, kuinka mahtavia ja ihania nämä ystävänsä ovat. En edes usko, että kaverini tajuaa kuinka sosiaalisesti "vammainen" hän on. Kyllähän normaaliin ihmissuhteeseen kuuluu vastavuoroinen keskustelu ja kiinnostus toisen elämään (eikä muiden kavereiden elämänkäänteiden selittäminen). Itselleni tuo ei sinänsä ole kirpaissut, koska itselläni on kivasti ystäviä ja tekemistä. Kuitenkin kun tätä kaveria näen, niin minulla kiinnostaa mitä hänelle kuuluu, ja jotenkin sitä vain olettaisi että hänelläkin kiinnostaisi mitä minulle kuuluu. Jos sinun ystäväsi on tällainen muista ihmisistä hössöttäjä, niin kannattaa miettiä sitäkin, että ehkä kaverisuhteenne ei olekaan niin hyvä.
Jos et nauti taman ihmisen seurasta, ni ei varmaan kannata hirveesti treffailla. Vieta aikaasi sellaisten kanssa jotka saavat sinut iloiseksi ja onnelliseksi.
Eikö sua kutsuta niihin juhliin, joihin kaikki muut 100 ystävää kutsutaan?
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 20:28"]Eikö sua kutsuta niihin juhliin, joihin kaikki muut 100 ystävää kutsutaan?
[/quote] Törkeä muija jos edes höpöttää tuollaisesta ja toivottavasti on kutsunut ajon paikalle, jos ei niin ei muuta ku potku perheeseen tuolle emolle...Laitoin itse kätki kerran välit yhden entisen tyttö kaverin kanssa sen vuoksi, koska mulla oli kerran "leggarit" jalassa ja se sanoi näin: "kattoisit vähän miten siinä heilut, kun sulla höllyää perse tosi rumasti" ...kuiskasi tuon mulle korvaan vielä. No se oli muutenkin tosi epävakaa. Oon urheilullinen ollu aina...Laitoin kokonaan välit poikki ja siinä oli paljon muitakin piirteitä mitä en voinut sietää. Ei oo kaduttanut, jotku vetää toisia alas omalla käytöksellä, ja se riippuu siitä mihin vetää rajan. Hyvä kaveri ei kuittaile ulkonäöstä tai mistään vastaavasta. Eli ap, älä edes pidä minään tuota tyyppiä, se haluaa saada sit jotenkin epätasapainoon niillä kommenteilla, en keksi mitään muutakaan syytä. Feidaa se!
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 15:36"]jos tämä ihminen on jostain katkera/kateellinen mulle, niin miksi edes haluaa olla seurassani?
ap
[/quote] Jotku haluaa aina sen yhden ketä "salassa kiusata" ja tuo voi olla sen tavoitellen, saada sut tuntemaan oman olon ulkopuoliseksi. Ei kukaan normaali ihminen tommosia sano kellekkään. Älä välitä.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 16:21"]No varmasti tuossa on paljon sitä, että kiinnität huomiota juuri tähän kaveri-asiaan, koska se omassa elämässäsi vaivaa sinua. Olisiko mitään yrittää alkaa tehdä asialle jotain? Eli kliseisesti uusia harrastuksia, opintoja yms. jossa koittaisit ottaa erilaisen asenteen ihmisiä kohtaan. Yrittäisit luottavaisesti tutustua, sillä oletuksella että sinäkin olet kiva ja tutustumisen arvoinen tyyppi.
Sitten toki kannattaa myös muistaa, että ystäväsi saattaa olla vähän törppö ja tämäkin vaikuttaa paljon alemmuuden tunteeseesi, jos jokin asia on sinulle valmiiksi herkkä paikka. Mulla on sellainen kaveri, joka ei ikinä kysy mitä mulle kuuluu ja mitä olen tehnyt, vaan alkaa samantien selittää mitä kaikkea onkaan tehnyt niiden sadan muun kaverinsa kanssa (vaikka juuri minulle oli hankala löytää aikaa). Tähän kuuluu toki myös hehkutus, kuinka mahtavia ja ihania nämä ystävänsä ovat. En edes usko, että kaverini tajuaa kuinka sosiaalisesti "vammainen" hän on. Kyllähän normaaliin ihmissuhteeseen kuuluu vastavuoroinen keskustelu ja kiinnostus toisen elämään (eikä muiden kavereiden elämänkäänteiden selittäminen). Itselleni tuo ei sinänsä ole kirpaissut, koska itselläni on kivasti ystäviä ja tekemistä. Kuitenkin kun tätä kaveria näen, niin minulla kiinnostaa mitä hänelle kuuluu, ja jotenkin sitä vain olettaisi että hänelläkin kiinnostaisi mitä minulle kuuluu. Jos sinun ystäväsi on tällainen muista ihmisistä hössöttäjä, niin kannattaa miettiä sitäkin, että ehkä kaverisuhteenne ei olekaan niin hyvä.
[/quote] Mulla oli tommonen kaveri, kunnon narsisti koko muija. Vain hänen omat asiat ja koko ajan piti kuunnella sitä loputonta minä minä minä minä....ja jos yritit väliin jotain sanoa, niin sieltä taas alko oikein tulvimaan sitä juttua. Nyt kun olen päässyt siitä eroon ja siitä sen hallitsevasta luonteesta, niin oon oikeesti saanut omaa normaalielämää takasin, ja huomannut vasta jäljestä päin kuinka typerä se silloinen ystäväni oli.
Anna sen vaan länkyttää ja elä omaa eläämääsi, se saattaa loppupeleissä olla paljon mukavampaa kuin ystäväsi hypetys. Vai haluaisitko olla kuin hän?
En haluaisi olla kuten hän, mutta hän saa minut tuntemaan itseni huonoksi ihmiseksi.
Tuollaisen ihmisen seurassa tosissasiko tunnet itsesi vähäpätöiseksi? Hei, haloo. Taitaa olla kaverisi sisältä läpimätä. Turha kadehtia.
Itselläni on työkaveri, joka on kaikilla mittapuilla varmasti yksi Suomen kauneimmista ihmisestä. Sen lisäksi hänellä on sydän puhdasta kultaa! On todella ahkera, fiksu ja avulias työkaveri. Sekä vapaalla hulvattoman hauskaa seuraa. Ei koskaan nosta itseään jalustalle, vaan kaikki ihmiset ovat hänen silmissään tasa-arvoisia. Toisinaan tunne alemmuutta hänen seurassaan, mutta sitäkin enemmän olen todella vaikuttunut että tuollainen ihminen on olemassa. Ja vieläpä, olen saanut häneen tutustua :)
Tosi hyvä kun on muutama hyvä ystävä, ei niitä tarvitse tai edes voi sataa olla. On mahdollista että ystäväsi vain esittää, jos hän tarkoituksella tuo jatkuvasti itsestään esille vain tiettyjä asioita. Älä anna tuon vaikuttaa itseesi, ainakaan niin että hän huomaa (koska se ehkä on hänen tavoitteenaankin).
Eipä vaikuta kovin mukavalta tyypiltä tuo sinun kaverisi. Hänen mieskään ei vaikuta miltään järjen jättililäiseltä. Oikeasti, kuka arvostelee toisen pohkeita? :D Väittäisin, että hänellä on ennemminkin 100 tuttavaa kuin ystävää. Ehkä ne vain tykkäävät käydä hänen juhlissaan. Muutama hyvä kunnon ystävä on paljon arvokkaampi asia kuin monta tuttavaa.
Sellaisten henkilöiden seurassa ei kannata viettää aikaa, mistä tulee vain paha olo itselle. Mulla kesti tosi pitkään ymmärtää tämä ja siedin aivan liian pitkään huonoa käytöstä ihmisiltä, joita luulin ystäviksi. Mutta usko pois, olo kummasti paranee, kun tuollaiset jättää pois omasta elämästä!
Millainen ihminen arvostelee toisen fyysistä ominaisuutta, kuten esim. rakenteellista paksupohkeisuutta? Niin. Sitä minäkin. Miksi sinä edes olet tuollaisten pinnallisten kuorien kanssa tekemisissä? Kuulostavat suoraan sanottuna pesunkesätäviltä narsisteilta, nimittäin tuossa täytyy jo monikin kohta ihan heittämällä.
Sinulla on muutama ystävä, lisäksi tuttavia ja pariskuntia, joiden kanssa tapaatte miehesi kanssa. Olet todella onnekas. Todella onnekas!
Nyt kuule sanon sinulle totuuden sanat: tuo tyyppi ei ole oikea ystävä. Minusta hän kuulostaa hyvin kateelliselta! Niin juuri. Et ehkä koskaan saa selville, MIKÄ sinussa häntä noin jurppii, mutta tuohan on täysin piiloaggressiivista käytöstä. Hän HALUAA, että tunnet olosi maanmatoseksi ja valitettavasti siinä myös onnistuu.
Nyt otat välimatkaa tuohon ihmiseen, kertakaikkiaan. Panosta muihin ystävyyssuhteisiisi, vaikka tästä paikasta soita jollekin kaverillesi ja sovitte jotain kivaa tekemistä ja päätät nauttia omasta kivasta elämästäsi oikein tiedostaen, mitä kaikkea sinulla onkaan. Nauti elämästäsi, parisuhteestasi, ystävistäsi ja tuttavistasi ja jätä tuo ääliö taaksesi. Et menetä yhtään mitään!
jos tämä ihminen on jostain katkera/kateellinen mulle, niin miksi edes haluaa olla seurassani?
ap