Hei taaperoiden vanhemmat! Mikä teitä vaivaa?
Olen lapseton kolmikymppinen nainen. Ylläri, että tässä iässä kavereilla alkaa olla lapsia aika liuta. No, olen lapsirakas ja otan usein kavereiden lapsia meille hoitoon. Työni on joustava, joten teen paljon töitä kotoa käsin ja pystyn auttamaan kavereita usein lastenhoidossa.
No. Nyt kuitenkin alkaa pikku hiljaa jurppia yksi asia niin pahasti, että meinaan laittaa lapsiparkkini portit pysyvästi kiinni.
Minkä ihmeen takia te tuotte KUIVAKSI OPETTELEVAN lapsen hoitoon ilman vaippoja? Luuletteko, ettei lapsesi sitten millään ilveellä voi vahingossa voi pissata lattialle (tai kakata housuun!!) vieraassa paikassa, jos kotona on oltu "jo monta päivää ilman vahinkoja"?
Olen tästä sanonut tuhat kertaa eri ihmisille, mutta teillä taaperoiden vanhemmilla on joku ihme yhteinen rintama tämän vaippa-asian kanssa. Kuivaksi opettelevalle ei enää siis saa missään nimessä laittaa vaippaa? Ei edes kylässä? Kun pitää antaa sitten vahinkojen kautta oppia?
He*****i, kun tällä tädillä ei ole mitään pottaa tai pöntön supistajaa, vaan pissalle yritetään mennä pöntölle. No ei onnistu, kun taaperot (vaikkakin tuttuja muuten) jännittävät. No siinä sitten vartti pyllistellään, eikä tule mitään ja kahden minuutin päästä seistään lätäkössä jossain nurkassa. Kiva juttu.
Otan kyllä matot pois, jos näitä kuivaksi opettelevia lapsia tulee. Kolmen maton pesu riitti, en ota enää riskejä. Mutta en pysty ottamaan sängyistä lakanoita, sohvasta pehmusteita pois ja sinnepä nuo taaperonne sitten kiipeilevät pissailemaan.
Kertokaa nyt lapsettomalle, että miksei niitä vaippoja voi tällaisissa tapauksissa enää käyttää VARMUUDEN VUOKSI!?! Tuleeko lapsille jotain traumoja vai onko tämä taas sellainen maailman luonnollisin asia, josta ei pidä ärsyyntyä (pissa sohvassa)?
Kommentit (23)
Ap, sun asemassas ilmoittaisin vanhemmille, että vahingon sattuessa äiti ja isi on varmaan valmiita maksamaan mattojen/sohvan/tuolin yms pesun.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 14:13"]
Mua vituttaa nää pehvantuulettelijat. Jos se vaippa pitää kylässä ottaa pois, niin voisiko käydä pesemässä sen kusiperseen ennenkuin sillä hinkataan lattiat ja matot... Pissavahinko esim matolle on selkeämpi, vanhemmat saa pesettää maton, mut en viittis laittaa koko talon mattojen pesulalaskua vanhemmille siksi, että siinä on istuttu pissanhajuisella pehvalla...
[/quote]
Tuskin nää lapset sentään ilman housuja ovat... Alkkarit ja normaalit housut tietty päällä.
Oma lapsi on juuri opettelemassa kuivaksi ja kotona onnistuu oikein hyvin eikä vahinkoja ole sattunut aikoihin. Vaipoissa on kuitenkin vielä varmuuden vuoksi kodin ulkopuolella, eikä tulisi mieleenkään mennä kylään ilman vaippoja!
Mua vituttaa nää pehvantuulettelijat. Jos se vaippa pitää kylässä ottaa pois, niin voisiko käydä pesemässä sen kusiperseen ennenkuin sillä hinkataan lattiat ja matot... Pissavahinko esim matolle on selkeämpi, vanhemmat saa pesettää maton, mut en viittis laittaa koko talon mattojen pesulalaskua vanhemmille siksi, että siinä on istuttu pissanhajuisella pehvalla...