Eikö makkarakastike kelpaa sunnuntaipäivälliseksi?
Töissä puhuttiin päivällissuunnitelmista. Sanoin tekeväni makkarakastikkeen, pari kaveria kommentoi, että makkaraa sunnuntaina. Tuli tunne, että huomenna se olisi ihan kelpo ruokaa :)
Kommentit (22)
Ovatko jotain hienopersheitä?
Ai hitsi muussia ja äitin tekemää makkarakastiketta 😋
Makkarakastike on mun herkkuruoka.
Syön sitä viikonloppuisin ja arkisin.
Vierailija kirjoitti:
Viikonlopuissa on lähes parasta kun saa tehdä mistä itse pitää ja voi unohtaa työkaverit hetkeksi. Mekin söimme juuri nakkikastiketta - hyvin kelpasi.
ap:
Olin aamuvuorossa tänään. Usein puhumme ruuasta ja yritämme saada toisilta vinkkejä päivän ruokaan. Kyllä meilläkin ruoka syöjille kelpasi, mutta kommenteista tuli mieleen vanhan ajan paahtopaisti lounas sunnuntain ruokana.
Me laitettiin ulkoilun jälkeen ranskalaiset, sipulia, oliiviöljyä, suolaa ja makkarakuutioita uuniin :)
Meilläpä on pyhäruokana monesti Jalostajan hernekeitto. Aikataulusyistä siitä muodostui aikoinaan pyhäpäivien erikoisuus, joka on jatkunut perinteenä.
Kelpaa oikein hyvin, kuten mikä tahansa muu riittoisa ja halpa ruoka. Meillä on ollut yleensä viikonloppuisin erittäin epälukuinen määrä ruokailijoita, joten ei ole voinut edes ajatella mitään 1 pihvi/ syöjä, kun ei ole tiennyt, montako niitä tarvitaan.
Kun ei ole uskonnollista taustaa, niin meille sunnuntai on ihan tavallinen päivä ja syödään sitä mitä huvittaa laittaa. Tänään makkarakastiketta ja tuorepastaa alusta asti tehtynä.
No meillä oli nakkikeittoo tänään.
Aika nihkeeltä kuulostaa makkararuoka sunnuntaina.
Vierailija kirjoitti:
mikä on sopivaa?
Pisteet makkarasoosille. Meilläkin on usein aika se rajloittava tekijä mutta sunnuntaina on aikaa ja viitseliäisýttä pilkkoa, paistaa ja hauduttaa.
Se on sellaista arkiruokaa, jota en söisi arkenakaan. Mitä ravintoaineita siinä edes on.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata kokata niitä nihkeiksi. Vaatii vähän harjoittelua?
Vierailija kirjoitti:
Se on sellaista arkiruokaa, jota en söisi arkenakaan. Mitä ravintoaineita siinä edes on.
Lisukeperunoista hyvinkin. Salaatista pähkinähöysteellä vielä lisää.
Sunnuntai on päivä siinä missä muutkin, ihan sama mitä silloin syö.
Usein tehdään viikonloppuna ihan perusruokaa. Makkarakastiketta ei olla tehty koskaan, kun ei sellaista syödä. Makaronilaatikko on usein sunnuntairuokaa kun siitä kaikki tykkää tai bolognese.
Vierailija kirjoitti:
Jos kerran viikossa voisi syödä sitä mitä tekee mieli ajattelematta niin kamalasti ravintoarvoja?
Miksi työkavereiden pitää tietää, mitä joku tekee kotonaan ruuaksi? Mä voin tehdä vaikka kaurapuuroa sunnntaina tai keskiviikkona ja syödä herkkuaterian tiistaina, mitä se kellekään kuuluu.
Vierailija kirjoitti:
Usein tehdään viikonloppuna ihan perusruokaa. Makkarakastiketta ei olla tehty koskaan, kun ei sellaista syödä. Makaronilaatikko on usein sunnuntairuokaa kun siitä kaikki tykkää tai bolognese.
Ja meillä taas kukaan ei tykkkää makaronilaatikosta, joten sitä ei tehdä koskaan ja muutenkaan ei esim. maaataisin pelätä kokata ulkofileetä, erinomaiselta se maistuu arkenakin :)
Viikonlopuissa on lähes parasta kun saa tehdä mistä itse pitää ja voi unohtaa työkaverit hetkeksi. Mekin söimme juuri nakkikastiketta - hyvin kelpasi.