Kohta 7viikkoa jatkunut kurkkukipu
Alan olemaan epätoivoinen. Kohta 7viikkoa olen kärsinyt kurkkukivusta, kipu on ylhäällä nielussa ja nielukaaret punoittaa. Lisäksi nenä (etenkin toinen sierain) on tukossa ja menee pahiten tukkoon makuuasennossa..ja nenässä ja nielussa on kirkasta paksua limaa. Kävin äsken lääkärissä ja lääkäri vain katsoi lampulla suuhun ja totesi että nielu punoittaa.. Ihan kuin en olisi sitä tiennyt. 6,5viikkoa sitten sain antibiootin samaan vaivaan ja kipu ja lima hävisi hetkeksi, olen myös syönyt 3 viikkoa heinixiä ja nyt viime päivät myös huuhdellut nenäkannulla ja kurlannut suolavedellä kurkkua. Alkaa epätoivo iskeä.. Yksityiselle kurkkulääkärille saisi ajan vasta 31.8.. Mistä tämä voisi johtua? Muuten ei ole sairaudentuntua, mutta olen saanut kamalan ihottuman itseeni ja lääkäri oli sitä mieltä että sama virus aiheuttaa sen. Lääkäri oli niin nuori ja epävarma, että meinasi itku tulla..käynti oli käytännössä turha.
Kommentit (4)
No, tuo voi olla allergiaa (heinät ja pujo oli tosi voimakkaita tänä vuonna), jatka sitä heinixiä + duactia. TAI sitten toi voilla angiina, joka palasi, kun et sen ab-kuurin jälkeen vaihtanut hammasharjaasi. Ihottuma voi olla allergiaa tai reaktio siihen ab-kuuriin... Eli: takaisin lekuriin, vaadi nieluviljely angiinan poissulkemiseksi ja samalla reissulla pyydä se duact resepti. Kun vilejely valmistuu ja se on todnäk puhdas, sitten vaan säännöllisesti poskeen sitä heinixiä ja duactia ohjeen mukaan.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:05"]
Kuuluuko allergiaan kurkkukipu?
[/quote]
Voi kuulua. Kun limakalvot tarpeeksi turpoavat ja ärtyvät, voi tulla kurkkukipua.
Ei vain olisi kyse pahasta allergiasta?