Kolhin autoa parkkipaikalla!
Hitto. Mitä tällaisessa tilanteessa kuuluu tehdä? Ei tullut kovin pahaa jälkeä. Korvaako mun vakuutus tän? Mulla on joku perus liikennevakuutus... Se halvin :/
Kommentit (43)
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:14"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:10"]
Tiesittehän, että lain mukaan itseään ei tarvitse ilmiantaa? Vaikka kolhisit miten toisrn autoa. Eli poistumisesta paikalta ei tule mitään sanktiota. Hyvä käytös ja vastuunkanto on siis toinen juttu.
[/quote]
Höpö höpö. Mikä selkärangaton sinä olet?
Jos aiheuttaisit vahinkoa, jonka vakuutuksesi maksaisi, mutta vastapuolen oma vakuutus ei, jos tekijä ei selviä, miksi ihmeessä yrittäisit luikerrella vastuutasi? Onko ryhtisi niin heikko, ettet kykene seisomaan tekojesi takana?
[/quote]
Siis lain mukaan ei ole tarvetta ilmiantaa itseään, mutta onhan se täysin kusipäistä lähteä "karkuun". Pari kertaa olen tällaisen tilanteen nähnyt ja molemmilla kerroilla otin tiedot ylös ja ilmoitin ne kolhitun auton omistajalle.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 10:24"]Täyttelin tuossa tuollaista lomaketta vakuutusyhtiöni sivuilla netissä.
Mietin vaan, että mitä jos naapuria ei edes haittaa kolhu..? omaa autoa jos joku vähän ruhjoisi, niin sanoisin, että anna olla vaan. Ehkä pitäisi häneen ottaa henkilökohtaisesti yhteyttä. ap
[/quote]
Tulee todennäköisesti halvemmaksi jos saat sovittua suoraan korjauksesta ja jos naapuri ei ole mahdottoman tarkka autostaan.
[quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:28"][quote author="Vierailija" time="17.08.2015 klo 09:10"]Tiesittehän, että lain mukaan itseään ei tarvitse ilmiantaa? Vaikka kolhisit miten toisrn autoa. Eli poistumisesta paikalta ei tule mitään sanktiota. Hyvä käytös ja vastuunkanto on siis toinen juttu.
[/quote]
Mitenkäs liikennepako?
[/quote]
Nyt menee puurot ja vellit sekaisin.