Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi makaronia ei myydä 300g pakkauksissa?

Vierailija
13.03.2022 |

Nyt kun niitä myydään 400 gramman pakkauksissa niin aina jää sata grammaa pussiin kun tekee makaronilaatikkoa? 400 gramman jauhelihapakkaus ja 300 grammaa makaronia on paras suhde makaronilaatikkoon.

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadasta geammasta makaroonia saa tehtyä ihanat helmet kun pujottaa niiden läpi langan, jos vaan kaupassa myydään oikeen kokosta rullaa, voit lähettää kuvan makaronihelmistä vaikkapa Störsmö ohjelmaan. Minä oon sitä niien villapaitaa alkaa kutemaan mutta ku en löydä mistää sopivan verran lankaa yhteen paitaan, aina on joko liikaa tai liian vähän sitä lankaa.

Vierailija
42/65 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se tyhmää kun jää 100 grammaa makaroonia sitten pussin pohjalle kaappiin. Seuraavalla kerralla kun tekee niin jää taas sata. Kierre jatkuu loputtomiin ja joskus kun saa aikaiseksi ja siivoaa kaapin niin sieltä löytyy kymmeniä 100 gramman pussinpohjia. Tajuutteko te miten hankalaa tuo on?

Sinä et ole edes uusavuton, vaan olet täysin avuton.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin ostaisin 300g pakkauksen, koska nyt kun teen makaronisalaattia koko pussista niin mun kattila tulee hiukan liian täyteen. Tuo 100g vähemmän olis just sopiva. Uutta kattilaa en halua ostaa kun keittiön kaapit on muutenkin liian täynnä.

Etkö voi laittaa vähemmän siihen kattilaasi ja ja jättää sinne pussin pohjalle seuraavaan kertaan? 

Miksi pidät lähtökohtaisesti muita ihan idiootteina? Voisin varmasti ja voinkin, mutta ärsyttää kun sieltä avatusta pussista sitten pursuilee irtomakaroneja pitkin kaappia. Olisi paljon helpompi jos olisi kerraksi sopiva annos.

Hanki pussinsulkijaklipsuja tai purkki, mihin laittaa ne makaronit.

Pyykkipoika toimii oikein hyvin pussinsulkijana.

Vierailija
44/65 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mäkin ostaisin 300g pakkauksen, koska nyt kun teen makaronisalaattia koko pussista niin mun kattila tulee hiukan liian täyteen. Tuo 100g vähemmän olis just sopiva. Uutta kattilaa en halua ostaa kun keittiön kaapit on muutenkin liian täynnä.

Etkö voi laittaa vähemmän siihen kattilaasi ja ja jättää sinne pussin pohjalle seuraavaan kertaan? 

Miksi pidät lähtökohtaisesti muita ihan idiootteina? Voisin varmasti ja voinkin, mutta ärsyttää kun sieltä avatusta pussista sitten pursuilee irtomakaroneja pitkin kaappia. Olisi paljon helpompi jos olisi kerraksi sopiva annos.

Ihan syystä luultiin idiootiksi, kun ei osaa edes pussia sulkea!

Vierailija
45/65 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sadasta geammasta makaroonia saa tehtyä ihanat helmet kun pujottaa niiden läpi langan, jos vaan kaupassa myydään oikeen kokosta rullaa, voit lähettää kuvan makaronihelmistä vaikkapa Störsmö ohjelmaan. Minä oon sitä niien villapaitaa alkaa kutemaan mutta ku en löydä mistää sopivan verran lankaa yhteen paitaan, aina on joko liikaa tai liian vähän sitä lankaa.

Jalosta keksintöä vielä: sellanen pujotettava bio-lanka - voi syödä koko helminauhan! (jos oikein nälkä tulee).

Vierailija
46/65 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jalosta keksintöä vielä: sellanen pujotettava bio-lanka - voi syödä koko helminauhan! (jos oikein nälkä tulee).

Niin. Noistahan voi pujotella sellasia parin metrin nauhoja ja valmistaa verhot! Kätevää, ei vie tilaa, ja on aina varalla ruokaakin!

Vierailija
47/65 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mää tarttisin 155 grammaa.

Miksei sitä myyrä?

Vierailija
48/65 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rakettispagetti myydään 300g paketeissa, mutta siitä ei saa tehtyä makaronilaatikkoa. Mistä lie repivät nuo pakkauskoot? Mun vuokaan menee just sopivasti kyllä tuollainen 400g pussi. Ostakaa vähän isompi vuoka niin alkaa makaroni mahtumaan. 

350g on raketin pussissa.

Vierailija
49/65 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makaronipussin koko ap:n mielestä pitää määräytyä yhden tietyn ruokalajin, reseptin ja ap:n perheen annoskokojen mukaan. Pyhä yksinkertaisuus taas näiden aloitusten kanssa :D Mutta trollihan tämä oli.

Vierailija
50/65 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ostaa jonkun purkin, johon laittaa niitä makaroneja ja ottaa sieltä sen verran kuin tarvitsee.  Vaihtoehto 2, solmii kuminauhalla sen lopun ja laittaa sen lopun seuraavaan satsiin ja sitten uudesta paketista tarvittavan määrän.  100 grammaa makaronia on noin 2 dl, joten siitä voi mitata, jos ei omista vaakaa.  Itse en ikinä mittaa mitään, laitan mutulla, mutta aika vähän lihaa, laitan sipulia, herkkuseiniä ja muita vihanneksia, mitä sattuu olemaan, mieluummin.  

Vierailija
51/65 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen yksineläjä, mutten ikinä ostaisi alle kilon minkäänlaista pastapussia. Pastat säilyvät vaikka kuinka kauan joten ei säilytyksessä mitään hankaluutta. On tosi ihmeellinen aloitus, siksikö pitää joka ainoa päivä kaupoissa käydä kun ei osata varastoida yhtään mitään. Niin pieniä tiloja ei ole kenelläkään, etteikö pari kiloa pastaa kaappiin mahdu. 

Kilon makaronipussi on kilohinnaltaan enemmän kuin 400g. Itse ostan yleensä esim. penneä, gnocchia yms. pastaa, niitä ei ainakaan mun kaupoissa edes ole muissa kuin 500g paketeissa. En syö 500g pastaa päivässä tai ylipäätään joka päivä pastaa, joten ei tarvitse hakea joka päivä lisää.

Se vaihtelee, mikä on halvin vaihtoehto. Tavallisessa makaronissa se pieni pussi on usein halvempi tai siitä on hyviä tarjouksia. Juuri ostin kilon pussin tummia makaroneja, niin niissä isomman pussin kilohinta oli hieman pienempi.

Itse ostan aina tuota tummaa, jos teen makaronilaatikkoa. On kuitupitoisempaa kuin tuo normaali ja pitää paremmin nälkää. Makukin on parempi.

Vierailija
52/65 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se tyhmää kun jää 100 grammaa makaroonia sitten pussin pohjalle kaappiin. Seuraavalla kerralla kun tekee niin jää taas sata. Kierre jatkuu loputtomiin ja joskus kun saa aikaiseksi ja siivoaa kaapin niin sieltä löytyy kymmeniä 100 gramman pussinpohjia. Tajuutteko te miten hankalaa tuo on?

Keräät vuoden aikana kaikki 100 gramman jämäpussit yhteen ostoskassiin, jonka viet jouluna Pelastusarmeijan joulupatakeräykseen. Iso vaiva, mutta on iso ilokin!

Vierailija
53/65 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö AP tajunnut, että se 100 grammaa joka jää makaronilaatikosta yli on se siemenmakaroni, joka on tarkoitus kylvää uudelleen, että siitä kasvaa sitten uudet makaronit pussitettavaksi? Eikö vihreä ymmärrä luonnon kiertokulkua enää lainkaan? Nyt keväällä hankit sopivaa taimimultaa, muutaman ruukun ja kylvät ne jämämakaronit sinne ruukkuihin. Kylvökset kannattaa pitää sopivan kosteina.

Vierailija
54/65 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan koska viestisi oli niin idioottimainen. Ei ole tullut mieleen laittaa niitä ylijäämiä vaikka purkkiin?

Kiitos. Samoin. Purkki vie kaapissa ihan turhan paljon tilaa.

Ei sitten varmaan kelpaa se toisen ehdottama pussinsulkijakaan?

Mä laitan repeilevät makaronipussit minigrippiin. Ja jos minigrip on sopivaa kokoa, sinne mahtuu ne 3 kerran jämät ja neljäs makaronilaatikko on pelastettu.

Vierailija
55/65 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kun edelleenkään pointti ei ole siinä että en osaisi, vaan että se on ärsyttävää. Makaronipussit on tosi helposti repeävää muovia joten niitä harvoin onnistuu säilömään siististi.

Vierailija
56/65 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minua taas säälittää ihminen joka kokee niin pahaa oloa että täytyy tuollaisesta syystä haukkua tuntemattomia ihmisiä netissä.

Vierailija
57/65 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites nesteen määrä? Jos tekee lihaliemestä, niin hanaan jää vettä miljoonia litroja.

Vierailija
58/65 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä laitan aina 700g jauhelihaa ja 400g makaroonia. On vähän enemmän protskuja.

Vierailija
59/65 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, kun edelleenkään pointti ei ole siinä että en osaisi, vaan että se on ärsyttävää. Makaronipussit on tosi helposti repeävää muovia joten niitä harvoin onnistuu säilömään siististi.

avaa saksilla? ei ne mulla mitenkään koskaan repeile

Vierailija
60/65 |
13.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kiva tupperin korkea tiivis purkki. Sinne menee noin neljä pussia makaronia. Omat purkit on myös riisille, hiutaleille, spagetille, vehnäjauhoille.

Pidän mieluumnin em tiiviissä purkeissa, koska olen joskus joutunut häätämään kaapeista ötökkäinvaasion.

400g makaronia on 8dl. Sieltä purkista on helppo ottaa. Muutenkin pysyy kaappi paljon siistimpänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan