Miksi makaronia ei myydä 300g pakkauksissa?
Nyt kun niitä myydään 400 gramman pakkauksissa niin aina jää sata grammaa pussiin kun tekee makaronilaatikkoa? 400 gramman jauhelihapakkaus ja 300 grammaa makaronia on paras suhde makaronilaatikkoon.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
On se tyhmää kun jää 100 grammaa makaroonia sitten pussin pohjalle kaappiin. Seuraavalla kerralla kun tekee niin jää taas sata. Kierre jatkuu loputtomiin ja joskus kun saa aikaiseksi ja siivoaa kaapin niin sieltä löytyy kymmeniä 100 gramman pussinpohjia. Tajuutteko te miten hankalaa tuo on?
Ei, se ei jatku loputtomiin.
Jos viitsisi edes sekunnin ajatella, niin voisi keksiä että kun jo neljännellä valmistuskerralla on käytettävissä 300 grammaa makaronia. Tämän jälkeen kaapissa ei siis ole enää grammaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin ostaisin 300g pakkauksen, koska nyt kun teen makaronisalaattia koko pussista niin mun kattila tulee hiukan liian täyteen. Tuo 100g vähemmän olis just sopiva. Uutta kattilaa en halua ostaa kun keittiön kaapit on muutenkin liian täynnä.
Etkö voi laittaa vähemmän siihen kattilaasi ja ja jättää sinne pussin pohjalle seuraavaan kertaan?
Miksi pidät lähtökohtaisesti muita ihan idiootteina? Voisin varmasti ja voinkin, mutta ärsyttää kun sieltä avatusta pussista sitten pursuilee irtomakaroneja pitkin kaappia. Olisi paljon helpompi jos olisi kerraksi sopiva annos.
Itse haluaisin 50g makaronipussin ja tuosta jäisi vielä yli kun laitan makaronilaatikkoa perheelleni.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin 500g pussin.
50kg säkki olisi hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin ostaisin 300g pakkauksen, koska nyt kun teen makaronisalaattia koko pussista niin mun kattila tulee hiukan liian täyteen. Tuo 100g vähemmän olis just sopiva. Uutta kattilaa en halua ostaa kun keittiön kaapit on muutenkin liian täynnä.
Etkö voi laittaa vähemmän siihen kattilaasi ja ja jättää sinne pussin pohjalle seuraavaan kertaan?
Miksi pidät lähtökohtaisesti muita ihan idiootteina? Voisin varmasti ja voinkin, mutta ärsyttää kun sieltä avatusta pussista sitten pursuilee irtomakaroneja pitkin kaappia. Olisi paljon helpompi jos olisi kerraksi sopiva annos.
Hanki pussinsulkijaklipsuja tai purkki, mihin laittaa ne makaronit.
Joka viides kerta kun sun tekee mieli makaronilaatikkoa sun ei tartte käydä makaronia ostamassa koska sulla on 4 x 100 g kaapissa…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen yksineläjä, mutten ikinä ostaisi alle kilon minkäänlaista pastapussia. Pastat säilyvät vaikka kuinka kauan joten ei säilytyksessä mitään hankaluutta. On tosi ihmeellinen aloitus, siksikö pitää joka ainoa päivä kaupoissa käydä kun ei osata varastoida yhtään mitään. Niin pieniä tiloja ei ole kenelläkään, etteikö pari kiloa pastaa kaappiin mahdu.
Kilon makaronipussi on kilohinnaltaan enemmän kuin 400g. Itse ostan yleensä esim. penneä, gnocchia yms. pastaa, niitä ei ainakaan mun kaupoissa edes ole muissa kuin 500g paketeissa. En syö 500g pastaa päivässä tai ylipäätään joka päivä pastaa, joten ei tarvitse hakea joka päivä lisää.
Se vaihtelee, mikä on halvin vaihtoehto. Tavallisessa makaronissa se pieni pussi on usein halvempi tai siitä on hyviä tarjouksia. Juuri ostin kilon pussin tummia makaroneja, niin niissä isomman pussin kilohinta oli hieman pienempi.
Vierailija kirjoitti:
Joka viides kerta kun sun tekee mieli makaronilaatikkoa sun ei tartte käydä makaronia ostamassa koska sulla on 4 x 100 g kaapissa…
Eiku hetkonen… joka neljäs kerta ja 3 x 100 jne.
Onko ketsuppi oikeen kokosessa purkissa vai jääkö siitä aina viimenen rutistus vajaaks…
Häiritteekö sua että makaroonissa on reikä, meinaan vaa että hatuttaako maksaa tyhjästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan koska viestisi oli niin idioottimainen. Ei ole tullut mieleen laittaa niitä ylijäämiä vaikka purkkiin?
Tee välillä jotai muutaki ku makaroonilooraa, kokeileppa kuuleppa vaikkapa täytettyä makaroonia se on sellanen mukava koko perheen koko illan yhteinen askare kun täytätte ne 400 geetä makaroonia vaikkapa herneillä ja sitte vaa uunin kautta kohti ääntä.
Vierailija kirjoitti:
On se tyhmää kun jää 100 grammaa makaroonia sitten pussin pohjalle kaappiin. Seuraavalla kerralla kun tekee niin jää taas sata. Kierre jatkuu loputtomiin ja joskus kun saa aikaiseksi ja siivoaa kaapin niin sieltä löytyy kymmeniä 100 gramman pussinpohjia. Tajuutteko te miten hankalaa tuo on?
Voi voi kun elämä on hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaan koska viestisi oli niin idioottimainen. Ei ole tullut mieleen laittaa niitä ylijäämiä vaikka purkkiin?
Kiitos. Samoin. Purkki vie kaapissa ihan turhan paljon tilaa.
Vaihda se laatikko välillä pyöreään vuokaan niin saat vaihtelua, kalorit kyllä pysyy samana.
Liimaa ne ylimääräset makaronit päistä yhteen niin saat kivan makaronipillin, mutta kato ettei sinne makaronin reikää mee sitä erikeepperiä ettei se mee tukkoo, ei oikei piimä pillissä kulje jos siellä tukosta on, saiskohan sen puhaltamalla auki, no omalla vastuulla voit yrittää minä en vastaa siitä jos se erikiipperiklöntti osuu miästäs silimää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos. Samoin. Purkki vie kaapissa ihan turhan paljon tilaa.
Ei sitten varmaan kelpaa se toisen ehdottama pussinsulkijakaan?
Paras suhde makaronilaatikkoon on 700-750g jauhelihaa ja 400g makaronia.
Uuvatit taas vauhdissa. Kai olette muistaneet säilöä pakastamalla sen keitinveden, kun keitätte sen 300grammaa makaronia makaronilaatikkoa varten? Makaronistockista valmistatte nimittäin oivan makaronivellin siitä lopusta 100 grammasta mikä pussiin jää. Herättäkää sisäinen marttanne ja keittäkää entisaikain parasta lohturuokaa. Voisilmä päälle ja nomnom.
700 kg lihaa tonnien kilojen metallipaketissa.
Grilliliha ei eettisistä systä kelpaa mihinkään
Toistaiseksi