Pystytkö olemaan täysin samalla tavalla kun miehesi on kotona?
Itse en ainakaan pysty herkuttelemaan samalla tavalla, katsomaan telkkarista lempisarjoja tai selaamaan puhelinta. Myös kotona jumppaaminen, sohvalla lorviminen tai lehden lukeminen on hankalaa kun hän on paikalla. Tuntuu, että hyväksyttyjä askareita ovat kodin siivoaminen, järjestely, lasten kanssa leikkiminen tai urheilemaan lähteminen.
Mistäköhän tämä johtuu? Nyt vasta hiljattain havahduin asiaan, etten pysty samoihin juttuihin hänen ollessa paikalla ja siksi toivonkin hänen olevan paljon kotoa poissa.
Kommentit (55)
Minusta tuo on ero hyvän ja huonon parisuhteen välillä. Minulla oli samanlainen fiilis exäni kanssa, mietin itseäni koko ajan kuin olisin performanssi täydellisestä tyttöystävästä, ja etenkin herkuttelu ja rentoutuminen oli vaikeaa hänen seurassaan. Nykyään olen mielestäni todella hyvässä suhteessa ihanan miehen kanssa, ja kaikki tuo aiempi pohtiminen on kadonnut. Säännöllisesti pidetään leffailtoja ja mutustellaan herkkuja sylikkäin sohvalla <3 Arvostan tässä suhteessa paljon juuri sitä, että voin olla täysin rennosti ja ihan oma itseni. En enää voisi kuvitella sietäväni miestä, jonka seurassa tulee kytätty olo.
Miksi te meette yhteen sellasen miehen kanssa joka halveksii teveesarjoja. Eikää saa maata sohvalla omassa olkkkarissa.. Ei uskalla kuunnella äänikirjaa.. Onhan se sununkin kotisi. Teinit usein arvostelee vanhemiaan, ovat niin teköpyhiä jossain kasvun vaiheessa.Mutta kai nyt aikuiselle miehelle vois puhua, että sä oot kotona jotenkin ahdistava ja rajoittava. Siis ihan suoraan :miksei vaimo saa maata sohvalla. Miks joku " lajttelee sukkia." ihan kuinjoku orja kotona, Kenelle .
Suhde ei ole vakava, jos mies ei tiedä miltä naisen pieru, hiki, kusi, paska sekä pillun ja perseen lima haisee. Juuri heränneen hengityksen hajukin pitää saada haistella, jos ollaan tosissaan.
En jaksaisi hetkeäkään ap: kodissa. Onneksi saan olla niin toimelias kuin haluan tai laiskotella jos haluan ja mies samoin. Meillä ei patsastella toisen nähden.
Mullakin on ne pari tiettyä asiaa joita teen vain yksin ollessa, eli laulaminen ja tanssiminen. Tanssi niinkuin kukaan ei katsoisi- ei ole tuulesta temmattu lausahdus.
Muuten olen kyllä rennosti, mutta häiritsee miehessä se, että hän ei ole kotona ilman paitaa tai pelkissä kalsareissa kuten minä, ja myöskään mun teinipojat eivät jotenkin kehtaa olla ilman paitaa nykyään enää ulkonakaan että ruskettuisivat, vain rannalla.
Piereskely on sitten se mitä mies tekee täysin estoitta, mutta minä yritän vältellä kun muita on paikalla.
Muuten pitkässä parisuhteessa, varsinkin kun on lapsiakin tehty, pitää sopeutua kaikenlaiseen noloon, kuten ripuliin jne.
En voinut. Kynsilakka haisi pahalle, jos lakkasin varpaankynsiä. Hänellä oli aina sanomista vähän kaikkeen mitä tein, ja tuntui ettei mikään kelvannut.
Olen eronnut ja nyt voin kotonani puuhata ihan mitä haluan. Jos tähän joku mies kuvioon ilmaantuu, niin lakkaan kynsiä milloin haluan, oli mies siitä mitä mieltä tahansas.
Minun isosisko oli oli kotona tuollanen. Kova kontrololimaan että tykkäisin aina samoista asioista. Vihasi kaikkia kavereitani. Vielä aikuisena pyrkii määräilemään. Tänään on soittanut jo 12 kertaa, enkä aio vastata. Aikuisena saa valita kenestä tykkää.Ollaan jo moinkertaisia isovanhempia . Kai sitten on vaan likeä ja haluaa rikkoa tositen välit. Etäisyys autttaa veemäisiin ihmisiin. Enkä todellakaan olisi valinnut häntä siskokseni. Kyttää puhelimella.
Vierailija kirjoitti:
Suhde ei ole vakava, jos mies ei tiedä miltä naisen pieru, hiki, kusi, paska sekä pillun ja perseen lima haisee. Juuri heränneen hengityksen hajukin pitää saada haistella, jos ollaan tosissaan.
😂 Makaaberisti ilmaistu mutta näinhän se on.
Mistähän sekin johtuu että aika moni mies tästäkin päätelleen pyrkii kovasti kotona olemaan joka asiassa muka oikeassa. Onko vielä nykyään kasvatuksessa jotain hämärää , jota emme huomaa. Vasta aikuisena minä kodin ulkpuolella huomasin että miehiä pidetään työpaikoillakin arvokkaampina. Ja tosi ylltys oli miten maaseudulla oli tyttölapsia jopa alistettu passaamaan veljiä ja kälyjä. Mieslääkärit ovat myös märänneet ettei vanhukset saa katsoa telkkaria vanhusten sairaalaosastolla. Jyvskylä ja Espoo ovat päättäneet näin.
Vierailija kirjoitti:
En voinut. Kynsilakka haisi pahalle, jos lakkasin varpaankynsiä. Hänellä oli aina sanomista vähän kaikkeen mitä tein, ja tuntui ettei mikään kelvannut.
Olen eronnut ja nyt voin kotonani puuhata ihan mitä haluan. Jos tähän joku mies kuvioon ilmaantuu, niin lakkaan kynsiä milloin haluan, oli mies siitä mitä mieltä tahansas.
Tää oli mielenkiintoinen kommentti, sillä itsellä myös mies reagoi kynsilakan hajuun. Eli jos olen lakannut/pakkaamassa kynsiä ja mies tulee esim. ulkoa sisälle, niin jo eteisestä kuuluu et "hei ihana tuoksu, ootko laittanu kynnet 🤗"
Kysyin kerran tosta ja mies vaan totesi, että tiedän et voit hyvin kun laitat itseesi ja mä rakastan sua onnellisena.
Siis *lakkaamassa kynsiä, ei pakkaamassa 😄
Saatteko te sitten olla riittävästi yksin kotona, että voi olla oma itsensä omissa puuhissa? Voitteko sanoa puolisolle, että haluan olla yksin, voitko mennä puoleksi päiväksi tai viikonlopuksi omiin hommin? Meillä voi. Voidaan olla samaan aikaan kotona erikseenkin. Mies voi vaikka mennä yhteen huoneeseen puuhaamaan omiaan, enkä kolkuta ovelle. Minä oon sitten samalla koko kämpässä riekkumassa. Toinen voi laittaa kuulokkeet päähän, jos meteli häiritsee.
Mun mies on ihmettelijä ja hämmästelijä. Ja mä en jaksa kun se tulee pällistelemään, kun mulla on hyvä flow jonkin ihan perusasian tekemisen kanssa. En jaksa silloin selittää tai perustella, koska menee rytmi ja fiilis sekaisin. Mulla on joku add vähintään ja mun on vaikea aloittaa ja erityisesti viedä loppuun asti aloittamani asiat. Siksi en edes aloita mitään, jos on tiedossa, että mies tulee keskeyttämään.
Mua ärsyttää myös kun mies reagoi ihan joka hievahdukseen tai ääneen mitä teen. Jos vaihdan sohvalla asentoa, mies tiuskaisee hämmästyneenä "noh!" Tai jos selvitän kurkkuani, mies heti reagoi "mitä?!". Jos puen illalla myöhään takkia päälle, mies kysyy, että koiraako viet ulos, vaikka hyvin tietää vuosien kokemuksella, että jep, koiran vien joka ikinen ilta ulos näin ennen nukkumaanmenoa. Silti joka ikinen ilta pitää kysyä!!
Saan niin paljon enemmän aikaan kun mies on poissa kotoa. Ja olen tehdessäni huomattavasti vähemmän kettuuntunut.
Enpä oo tämmösestä ongelmasta ikinä kuullutkaan 😳